AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #1 Skrevet 11. november 2019 5 dager siden kneoperasjonen, en stor operasjon hvor de har åpnet opp å styrt mye. Fått 2 skruer å de har skjært ut bein i leggen å tatt sener fra låret osv osv. Går ned ortose somjeg kan stille inn til 60 grader. Kan bøye Max 60 gr første 6 ukene. Klarer bare å bøye ca 20 gr. Det er så vondt i kneet når jeg bøyer, trenger flere ganger om dagen hver dag. Noen andre som også syntes det var vondt å trene med bøying av kneet?? Anonymkode: 9b1f1...dcc
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #2 Skrevet 11. november 2019 Dette burde du heller høre med ortoped om, ikke forum. Har du spørsmål så ringer du klinikken du opererte deg Anonymkode: 4c96a...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #3 Skrevet 11. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette burde du heller høre med ortoped om, ikke forum. Har du spørsmål så ringer du klinikken du opererte deg Anonymkode: 4c96a...ac5 Har snakket med de.😉 Kunne hende det var noen her inne også som hadde vært igjennom noe liknende. Anonymkode: 9b1f1...dcc
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #4 Skrevet 11. november 2019 Ja det er vondt, og du må nok presse deg for å få bedring. Men har du ingen fysioterapeut som følger deg opp? Anonymkode: 4e30c...537
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #5 Skrevet 11. november 2019 Sier som ab over, dette skal du absolutt ikke rådføre deg om på et forum da rådene du får fra de som «har gjort det før» kan være potensielt veldig skadelig for deg! Anonymkode: b53a3...279 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #6 Skrevet 11. november 2019 Begynner hos fysio om 3 dager. Gjør bare øvelser jeg har fått fra fysio på sykehuset, ikke her. Men om andre også syntes det var smertefult å trene bøying av kneet rett etter operasjonen. 😉 Anonymkode: 9b1f1...dcc
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #7 Skrevet 11. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Begynner hos fysio om 3 dager. Gjør bare øvelser jeg har fått fra fysio på sykehuset, ikke her. Men om andre også syntes det var smertefult å trene bøying av kneet rett etter operasjonen. 😉 Anonymkode: 9b1f1...dcc Jeg syntes det var smertefullt, og fysio var også smertefullt. Kneet var generelt smertefullt å bevege i flere måneder. Anonymkode: 4e30c...537
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #8 Skrevet 11. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes det var smertefullt, og fysio var også smertefullt. Kneet var generelt smertefullt å bevege i flere måneder. Anonymkode: 4e30c...537 Takk. De har tross alt styra fælt inni der, så det er bok normalt å smertestillende tar ikke absolutt all smerte.. Får også en sperre i hodet som stopper opp å bøye når smerten kommer. Anonymkode: 9b1f1...dcc
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #9 Skrevet 11. november 2019 Har gjort noe av det samme, gikk med skinne i et halvt år, var dritvondt i begynnelsen. Tok meg 2 år å få fullstendig bøy, men jeg kjenner fremdeles at det strekker. Gi det tid, og gjør litt hver dag. Finn en god fysio, jeg hadde en som var mer opptatt av å drikke kaffe. Anonymkode: 37bf1...bc4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #10 Skrevet 11. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har gjort noe av det samme, gikk med skinne i et halvt år, var dritvondt i begynnelsen. Tok meg 2 år å få fullstendig bøy, men jeg kjenner fremdeles at det strekker. Gi det tid, og gjør litt hver dag. Finn en god fysio, jeg hadde en som var mer opptatt av å drikke kaffe. Anonymkode: 37bf1...bc4 Dette er viktig, jeg hadde også en totalt uengasjert fysioterapeut i begynnelsen. Byttet til en kjempeflink og tror ikke jeg ville blitt bra med hun første. Anonymkode: 4e30c...537
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #11 Skrevet 11. november 2019 Er bare 2 fysio her jeg bør i kommunen. Får bare dekt drosje om jeg veøger 1 i samme kommune. Tar jeg noen andre i den andre kommunen må jeg ordne transport selv. Anonymkode: 9b1f1...dcc
Gjest moreno Skrevet 11. november 2019 #12 Skrevet 11. november 2019 Viktig å trene så mye bøy du klarer. Vært der selv, og de stressa fælt med strekken hos meg, men glemte bøyen.. Du er ganske nyoperert, så det kan være hevelsen ødelegger mye for bøyen.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #13 Skrevet 11. november 2019 31 minutter siden, moreno skrev: Viktig å trene så mye bøy du klarer. Vært der selv, og de stressa fælt med strekken hos meg, men glemte bøyen.. Du er ganske nyoperert, så det kan være hevelsen ødelegger mye for bøyen. Ja kanskje det. De å snakker mye om strekken, men jeg har god kontakt med muskulaturen. Bortsett fra at jeg er helt følelsesløs på venstre side å full følelse på høyre side av kneet/leggen. Anonymkode: 9b1f1...dcc
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #14 Skrevet 11. november 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Takk. De har tross alt styra fælt inni der, så det er bok normalt å smertestillende tar ikke absolutt all smerte.. Får også en sperre i hodet som stopper opp å bøye når smerten kommer. Anonymkode: 9b1f1...dcc Smertene har en hensikt; de forteller deg hvor mye du kan tøye grensen. Du må trene så det gjør litt vondt, men ikke mye vondt. Ofte - men om du merker at det ikke er bra, må du redusere litt på det igjen. Har hatt noe tilsvarende med en albu. Det tok lang tid, men den ble helt fin. Anonymkode: 450ae...fe4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #15 Skrevet 11. november 2019 Ja, jeg vet. Å nå begynner jeg å bli forkjølet å verker i kroppen. Enda mer vondt å trene bøying av kneet... Anonymkode: 9b1f1...dcc
Gjest moreno Skrevet 12. november 2019 #16 Skrevet 12. november 2019 Om du har god kontakt med quadriceps er det en god start. Stress og engstelse for å ikke greie bøyen er unødvendig, prøv å la kroppen lege seg selv litt også
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #17 Skrevet 12. november 2019 Smertene er uutholdelig om morgenen når jeg står opp å reiser meg. Er vell at blodet strømmer ned i benet så er det helt forferdelig.. Anonymkode: 9b1f1...dcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå