AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #1 Skrevet 11. november 2019 Hun sier hun ikke ville gå på toalettet på skolen, og rakk ikke hjem i tide. Har hendt flere ganger etter skolestart. Mine tanker går på om det er noe som skjer på skolen vi ikke vet om? Hva tror dere? Anonymkode: 40ade...73e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #2 Skrevet 11. november 2019 Her var det et problem at hun ikke turte å låse døra på skoledoen. Anonymkode: 62e39...328
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #3 Skrevet 11. november 2019 Vi hadde samme problem og samme forklaring fra sønnen min. Tok det opp med læreren å spurte om de kunne minne han på å gå på do ettersom han hadde uhell hver dag å kun på skolen. Etter den samtalen så sluttet alle uhell. De han nok bare vært bestemt at han må gå på do uansett selv om han vegrer seg for det. Anonymkode: 945fd...cc0
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #4 Skrevet 11. november 2019 Alle mine har syntes at det er flaut med skoledoen når de når de har vært så små. De har vært usikre på hvordan man låser, eller er redd for at noen skal se eller høre at de er der. Redd for å gå glipp av noe ute. (Hvertfall første og andre klasse). Så læreren lot de som måtte tisse gå litt før ut, og assistent som fulgte med i en periode. Det går jo an å ta det opp med læreren. Ellers må man nok bare terpe og øve.. Anonymkode: 14fc2...16a 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #5 Skrevet 11. november 2019 Vår ene tisset på seg uendelig mange ganger i den alderen. Som oftest skyldtes det at hun ikke turde å spørre om å få gå på do. Vi snakket med læreren, som snakket med henne om at det var helt greit å spørre om å gå på do. Jeg snakket også med ledere andre steder hun var om at hun måtte få beskjed av dem at det var ok, det holdt ikke at jeg sa det, for jeg var ikke sjef der. Selvfølgelig kan det skyldes noe dumt, men i vårt tilfelle var det kun flauhet/redsel for å være til bry/redsel for å gå glipp av noe. Det gikk gradvis over. Anonymkode: 0684d...041
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #6 Skrevet 13. november 2019 På 11.11.2019 den 16.08, AnonymBruker skrev: Vår ene tisset på seg uendelig mange ganger i den alderen. Som oftest skyldtes det at hun ikke turde å spørre om å få gå på do. Vi snakket med læreren, som snakket med henne om at det var helt greit å spørre om å gå på do. Jeg snakket også med ledere andre steder hun var om at hun måtte få beskjed av dem at det var ok, det holdt ikke at jeg sa det, for jeg var ikke sjef der. Selvfølgelig kan det skyldes noe dumt, men i vårt tilfelle var det kun flauhet/redsel for å være til bry/redsel for å gå glipp av noe. Det gikk gradvis over. Anonymkode: 0684d...041 Ja tenk overgangen... i bhg løper de bare på do når de må og får masse ros for å klare det helt selv etc ikke sant. Plutselig må man SPØRRE om å få gjøre noe så naturlig som å gå på do når man må. Skjønner godt at det blir vanskelig for endel. Gode ide å snakke med lærer osv, trenger nok en tilvenningsperiode. Sørge for at det er med skift etc og ikke gjøre noen større greie ut av det. De er jammen meg fortsatt små når de går over til et helt annet system, skal ikke klandre ungene for at det er vanskelig. Anonymkode: c8248...493 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #7 Skrevet 13. november 2019 Helsesøsteren her sa foresten at det er helt normalt med tilbakefall når de begynner på skolen. Ville som sagt kontaktet lærer å bedt de minne barnet på å gå på do,sånn ble vi kvitt uhellene her. Anonymkode: 945fd...cc0
Eneri Skrevet 13. november 2019 #8 Skrevet 13. november 2019 Min jente holdt seg så hun var heeelt hysterisk tissatrengt da hun kom hjem. Hente vel det kom en skvett i trusa. Etter mye 'forskning' i saken kom det fram at gardinen på do ikke dekket hele vinduet:ble ei lita glippe nederst, så hun var redd noen skulle se inn.... Ny gardin på do løste problemet for henne. Vil bare si at det altså ikke trenger være verken fysisk eller psykisk betinget, kan være en praktisk årsak også 😊
Ulrikke Skrevet 13. november 2019 #9 Skrevet 13. november 2019 Jeg var akkurat sånn. Syntes doene på skolen var så ekle. Husker jeg tisset på meg på dørterskelen hjemme en gang, på vei inn, og da må jeg ha vært minst i 4.klasse, for vi flyttet da, og dette var det nye stedet vi bodde. Rett og slett fordi jeg ikke orket tanken på å gå på do på skolen... Det er neppe noe dramatisk på skolen, det kan være alt fra skummelt å låse, ekle doer, ekkel gang inn til doen, altså - mye kan være årsaken.... Still konkrete spørsmål om doen, så kanskje du får svar....
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #10 Skrevet 13. november 2019 Hadde samme problemet her. Her var en av grunnene til hun ikke gikk på do at hun ikke ville miste tid i friminuttet. Snakket med skolen og lagde en avtale om at hun fikk gå på do i timen hvis hun måtte. Dette gjorde ting lettere og nå tør hun å gå på do når hun må. Dette er en kjent problemstilling. Anonymkode: da92c...789
Gjest kruspersilletaco Skrevet 13. november 2019 #11 Skrevet 13. november 2019 Ville nok spurt og mast litt mer. Her kom det frem at toalettet på skolen var skikkelig ekkelt. Tiss på hele doringen og gulvet (gutt) Var også redd for å låse døren + et par ganger at det var for mye å gå glipp av at han ventet for lenge og ikke rakk på do i tide. Har hatt god dialog med lærer. Fikk feks gå på do midt i timen om han måtte i stedet for
Gjest kruspersilletaco Skrevet 13. november 2019 #12 Skrevet 13. november 2019 2 timer siden, Ulrikke skrev: Jeg var akkurat sånn. Syntes doene på skolen var så ekle. Husker jeg tisset på meg på dørterskelen hjemme en gang, på vei inn, og da må jeg ha vært minst i 4.klasse, for vi flyttet da, og dette var det nye stedet vi bodde. Rett og slett fordi jeg ikke orket tanken på å gå på do på skolen... Det er neppe noe dramatisk på skolen, det kan være alt fra skummelt å låse, ekle doer, ekkel gang inn til doen, altså - mye kan være årsaken.... Still konkrete spørsmål om doen, så kanskje du får svar.... Jeg bodde nærme skolen og gikk ofte hjem på do. Værtfall om jeg måtte nr 2. Hadde av og til med ei venninne også. Grøsser med tanken på de toalettene vi hadde på skolen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå