Gå til innhold

Hvordan skal vi klare å regne ut bidraget ift. våre tre barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

De to yngste har vi 50/50. 

Eldstemann bor fast hos far, men er hos meg annenhver helg. 

Hvordan skal vi klare å regne dette ut med bidragskalkulatoren til NAV? Går det an å beregne dette i ett regnestykke, eller må det deles opp i to? 

Anonymkode: c6afe...5b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2

Anonymkode: 29c1b...3fc

Skrevet

Kan dere ikke bare holde opp å betale bidrag når situasjonen er sånn?

Anonymkode: f8025...53f

• Liker 1
Skrevet

Hvis de to yngste bor 50/50 og det ikke er slik at den ene av dere er kjemperik og den andre lever på minstesats på uføre så tror jeg bare jeg hadde regnet ut bidrag for den eldste.

• Liker 3
Skrevet

Bidraget er vel inndelt i 6 deler.(6/6) Hvis dere to tjener like mye og har likt utgangspunkt som skilte u samboer e.l så blir det 3/6 på hver , dvs ingen er bidragspliktig for en 50/50 fordeling. Hvis de er stor forskjell på inntekt,  feks mor tjener mindre,  så kan det bli skjevdeling , og far får ansvar for å betale en viss sum.  Men siden du har eldstemann annenhver helg så er det vel kanskje du som er bidragspliktig der.

Sum summarum så går dere kanskje ut i null, men far får dobbel btrygd for den eldste. 

Anonymkode: bb7b7...2b3

Skrevet

La Nav fastsette det. Er ikke mulig å bruke bidragskalkulatoren i slike tilfeller.

Anonymkode: d3a4c...e5d

Skrevet

Far tjener tre ganger så mye som meg, og han har frem til nå betalt 5000 i bidrag. Ble plutselig litt vanskelig å regne ut nå som eldstemann skal bo mer hos far. 

Takk for svar forresten! ☺️
TS

Anonymkode: c6afe...5b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...