AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #1 Skrevet 11. november 2019 Vi skal flytte og pus blir selvfølgelig med. Han er en inne og ute pus alt etter været. Men blir rastløs viss han er mye inne. Og liker ikke å bruke kasse men bare når han må. Vet jeg må holde han inne en stund men hvor lenge skal jeg plage han/oss med det. Han er våres prins og kongen i huset så vil jo ikke at han skal bli borte. Han liker ikke å gå tur i bånd. Anonymkode: cf878...33b 1
Million Skrevet 11. november 2019 #2 Skrevet 11. november 2019 (endret) Jeg ville hold han inne i et par måneder, minst, for å prege han ordentlig på det nye husets/stedets lukter. OG...hvis du ikke allerede har gjort det, så sørg for å chip-merke pus så han kan bli gjenforent med dere om han gir seg ut på vandring etter flyttingen. Meget viktig. Altfor få som id-merker huskattene sine. Lykke til på nytt sted Endret 11. november 2019 av Million 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #3 Skrevet 11. november 2019 Det finnes like mange svar som det finnes katter. "regelen" sier vel 2-3 uker, og så en forsiktig start. Gjerne med sele, og korte turer ut. Jeg har en jeg kan slippe ut på hytta, egentlig overalt, og den er rett i nærheten. Og jeg har en som måtte bli innepus - den hadde knapt nok retningssans til å finne veien ut av kattedoen. Anonymkode: 9367d...fe1
Plengionika Skrevet 11. november 2019 #4 Skrevet 11. november 2019 Vi ventet 6 uker. Hun flyttet fra et annet sted og inn til oss i tillegg til at vi sterilisert henne. De første gangene ute var også med bånd, bare for sikkerhetsskyld.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #5 Skrevet 11. november 2019 Hadde tenkt det skulle bli lenger, men katten stakk ut midt i styret med flyttingen. Så henne aldri igjen. Anonymkode: c8aab...f05
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #6 Skrevet 11. november 2019 Noen sier minst én måned, noen sier to... Det er ekspertråd basert på synsing, så blir vanskelig å si hva den perfekte formelen er. Men jeg ville holdt katten inne så lenge som overhode mulig. Ja, det blir mas om å få komme ut. Ja, det blir lite søvn om nettene fordi katten er rastløs. Ja, du kommer til å bli gal. Men prøv å vent to måneder likevel. Pin deg gjennom det, så det blir så lite sjanse som overhode mulig at katten begynner å vandre. Og sørg for at den er microchippet, hvis den ikke er det allerede Anonymkode: eb741...2ab 3
exictence Skrevet 11. november 2019 #7 Skrevet 11. november 2019 Vi ventet kun 1 uke, men fulgte godt med da han gikk ute. Tømte litt av dokassen hans i busker rundt hjemmet, og hadde tepper og annet (lukt) med fra det forrige hjemmet så han skulle føle seg trygg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #8 Skrevet 11. november 2019 5 uker etter alt var flyttet på plass var vi ute med pus i sommervarmen mens han lukter og så seg om. Ut en bånd. Nå har vi en katt som kommer (om han gidder) når vi plystrer, så enkelt å finne veien hjem. Anonymkode: 95881...5e5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #9 Skrevet 11. november 2019 Det varierer veldig! Med min forrige katt kunne jeg slippe henne rett ut på nye steder så fort hun hadde sett hvor Mat og dokassen var, med katten jeg har nå må jeg nok holde henne inne i 2-3 uker og tilvenne henne sakte ved å gå ut med sele. Anonymkode: 3b007...4a9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #10 Skrevet 12. november 2019 Vi adopterte en voksen katt. Folkene i dyrebeskyttelsen sa 4 uker. Han fikk lov til å være litt ute sammen med oss etter 3,5 uker. Det gikk veldig bra, men dette er en litt bedagelig herremann (kastrert, så klart). Han liker seg best inne i godstolen. Anonymkode: 1fb1a...715
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #11 Skrevet 12. november 2019 Jeg vet det anbefales 14 dager, men det kommer litt ann på kattens personlighet også. Vi har to, en periode som vi drev med oppussing måtte de bo hos noen venner. Vi anbefalte å holde de inne i 14 dager, men etter 4-5 dager ble det uutholdelig for vennene våre (og kattene), de begynte å tisse på møbler osv (hadde kasse, var et tegn på å mistrives inne). De slapp dem ut etter 4-5 dager uten noe problem. Vi har de også med på hytta, slapp de ut etter 1 døgn, for vi er ikke på hytta i 14 dager i strekk 😉 Andre katter går kanskje ikke dette med, men se ann katten, er den redd og engstelig og skvetter ved høye lyder eller raske bevegelser osv ville jeg fulgt anbefalingene. Anonymkode: 6166b...f6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå