AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #1 Skrevet 11. november 2019 Jeg er ikke kriminell, og har aldri blitt anmeldt for noe, har ikke fått så mye som en fartsbot. Men det er én ting som har slått meg i møte med andre mennesker: jeg får inntrykk av at mange som er politi, kanskje særlig menn(?), på et vis tror at de står over loven eller kan regjere/gjøre litt som de vil fordi de er politi? At de er veldig opptatt av lover og regler f.eks, men ikke er særlig bevisst på at de kanskje bør feie for egen dør selv? Flere av de jeg har vært borti har selv noen småsvin på skogen (som sikkert ganske mange har), men så er de VELDIG opptatt av å påpeke hva andre gjør feil. Og da gjelder det gjerne folk som ikke egentlig gjør noen store alvorlige feil, men som kanskje har vært litt uheldige pga omstendigheter osv osv. Er det bare meg eller er det flere som erfarer slikt? Hilsen lovlydig Anonymkode: a2914...727 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #2 Skrevet 11. november 2019 Det har jeg aldri hatt inntrykk av. Anonymkode: 66a2a...b2a 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #3 Skrevet 11. november 2019 Flere som vil svare her? Anonymkode: a2914...727
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #6 Skrevet 11. november 2019 2 minutter siden, Kvelertak skrev: Det er nok bare sånn du føler. 2 minutter siden, FrodeF skrev: Det er bare deg Men de jeg har møtt er jo sånn. Har mye smågreier selv som ikke egentlig er så innafor, men klager over ting andre gjør feil. Er det bare et litt uheldig utvalg da? Jeg vet iallefall at jeg ikke er en negativ type så er ikke sånn at det er jeg som tror stygt om andre på generell basis. Anonymkode: a2914...727
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #7 Skrevet 11. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men de jeg har møtt er jo sånn. Har mye smågreier selv som ikke egentlig er så innafor, men klager over ting andre gjør feil. Er det bare et litt uheldig utvalg da? Jeg vet iallefall at jeg ikke er en negativ type så er ikke sånn at det er jeg som tror stygt om andre på generell basis. Anonymkode: a2914...727 Tror du har "hengt deg opp" i dette og overtenker/tolker.... Kjenner både naboer, venner og familie som er politi, og har ikke det inntrykket du har. Anonymkode: ee0d4...85d 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #8 Skrevet 11. november 2019 Har overhodet ikke samme inntrykk. Anonymkode: 1a6d3...027 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #9 Skrevet 11. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du har "hengt deg opp" i dette og overtenker/tolker.... Kjenner både naboer, venner og familie som er politi, og har ikke det inntrykket du har. Anonymkode: ee0d4...85d Når noen har behov for å påpeke at de hadde straffa deg rimelig hardt, flere ganger, for noe ganske menneskelig du har gjort, så ringer det bare noen alarmklokker hos meg. Hvorfor dette behovet for å påpeke at du er politi og at andre ikke følger lovens "lange arm"? Jeg skjønner jo om ting blir påpekt én gang, men opptil mange ganger? Minner meg om jenta i barnehagen som hadde en pappa som var politi og gikk rundt og sa "jeg skal kaste deg i fengsel!!" til alle hun ble sur på... Anonymkode: a2914...727
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #10 Skrevet 11. november 2019 Det gjelder alle grupper av offentlig ansatte, ikke bare politi. De ser på seg selv nærmest som overmennesker som kan tråkke ned andre og følge loven bare når det passer dem selv. Anonymkode: e0e1a...f67
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #11 Skrevet 11. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det gjelder alle grupper av offentlig ansatte, ikke bare politi. De ser på seg selv nærmest som overmennesker som kan tråkke ned andre og følge loven bare når det passer dem selv. Anonymkode: e0e1a...f67 Det er iallefall tull. Du er klar over hvor mange yrkesgrupper som inngår under "offentlig ansatte"? Anonymkode: a2914...727 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #12 Skrevet 11. november 2019 Det er bare deg Anonymkode: b9684...cbf 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #14 Skrevet 11. november 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare deg Anonymkode: b9684...cbf 18 minutter siden, Teatrica skrev: Jupp, bare deg 😂 Svar gjerne på innlegget jeg skrev litt over her. Anonymkode: a2914...727
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #15 Skrevet 11. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er iallefall tull. Du er klar over hvor mange yrkesgrupper som inngår under "offentlig ansatte"? Anonymkode: a2914...727 Har enda ikke funnet en gruppe hvor det ikke finnes mange selverklærte overmennesker som nyter å tråkke ned brukerne Anonymkode: e0e1a...f67
The Kitten Skrevet 11. november 2019 #16 Skrevet 11. november 2019 Jeg har heller ikke samme inntrykk som deg, TS. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #17 Skrevet 11. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har enda ikke funnet en gruppe hvor det ikke finnes mange selverklærte overmennesker som nyter å tråkke ned brukerne Anonymkode: e0e1a...f67 Vel, i mitt yrke er det iallefall ikke sånn. På noen som helst slags måte. Hovedkjernen i arbeidet jeg gjør er omsorg og glede for utvikling hos den jeg yter tjenester for. Hadde jeg nytt å tråkke ned brukerne så hadde det aldri vært noen form for utvikling. Jeg er stolt av yrket mitt men har aldri noen sinne behov for å hovere over min tittel. Anonymkode: a2914...727
SoWhat? Skrevet 11. november 2019 #18 Skrevet 11. november 2019 Nja. Ikke at de har så mange svin på skogen selv akkurat, men de jeg kjenner er ganske moralske. Ikke belærende, men påpasselige. Men det blir som brannmenn også. Fikk huden full av kjeft fordi jeg badet etter å ha drukket vin. Eller tente bål for langt fra stranda. Altså, de ser og opplever sitt i jobben sin. Og så blir de litt ekstra-ekstra noen av dem. Syns det er mer sjarmerende enn irriterende. Så lenge de ikke går HELT opp i det privat hele tiden. Tenker vel at alle tar med seg litt av yrket i privatlivet? Jeg har kun problemer med spesialpedagofer de tar styringa alt for lett, og er alt for praktiske. De går meg litt på nervene. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #19 Skrevet 11. november 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke kriminell, og har aldri blitt anmeldt for noe, har ikke fått så mye som en fartsbot. Men det er én ting som har slått meg i møte med andre mennesker: jeg får inntrykk av at mange som er politi, kanskje særlig menn(?), på et vis tror at de står over loven eller kan regjere/gjøre litt som de vil fordi de er politi? At de er veldig opptatt av lover og regler f.eks, men ikke er særlig bevisst på at de kanskje bør feie for egen dør selv? Flere av de jeg har vært borti har selv noen småsvin på skogen (som sikkert ganske mange har), men så er de VELDIG opptatt av å påpeke hva andre gjør feil. Og da gjelder det gjerne folk som ikke egentlig gjør noen store alvorlige feil, men som kanskje har vært litt uheldige pga omstendigheter osv osv. Er det bare meg eller er det flere som erfarer slikt? Hilsen lovlydig Anonymkode: a2914...727 Politiet har en ‘radar’ på samme måte som homser og lesber, og de søkte seg nok ikke til polititjeneste for å spise smultringer.... mao, politiet liker action, men som i dyreriket, de fleste angriper ikke før de er 99% sikker på å lykkes. Dvs, man vinner på forhånd. Anonymkode: 8cc63...ed2
Chizue Skrevet 11. november 2019 #20 Skrevet 11. november 2019 Der jeg er ifra er politifolka veldig hyggelig, kjernefolk. Der jeg bor nå; Not so much. Jeg og typen var på byen for en stund tilbake, vi stod bare og pratet med ett par folk til en kar kom og dasket samboer i bakhodet. Politiet kom og utviste meg og samboer fra byen for å ha laget bråk ._. Han karen som dasket til samboer var god kompis med politimannen... Yessus. Nei, her i byen gjør purken hva F de vil.. Vi har jo en kar som ofte var i slagsmål på byen, så ble han politi, gikk ut på byen sivilt og ble slått ned av en gjeng. Det første han gjorde var å gå til avisa å klage
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå