Gjest Gagaen Skrevet 10. november 2019 #1 Skrevet 10. november 2019 Eg har eit skap på stua og i dag sto døra på gløtt og noko krafsa inni der, MUS! No har eg barrikadert døra med to stoler, for eg vil ikkje ha musa inni stua. Men KVA gjer eg no da? Er livredd mus og som sagt ; om eg åpner skapet så kjem ho vel ut. Det skapet er ganske fullt nederst og vanskelig å få oversikt raskt... Please kom med et godt råd!
tdm900 Skrevet 11. november 2019 #2 Skrevet 11. november 2019 Sett inn ei felle. Få noen til å hjelpe deg 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #3 Skrevet 11. november 2019 Hva slags skap er det? Innebygd? Frittstående? Har musa adgang gjennom veggen og rett inn i skapet fra baksiden, eller har den kommet fra stua og gjemt seg i skapet? Uansett må du først til med musefeller, slik @tdm900 sier. Deretter må du forsøke å finne ut hvor musa kom inn, og evt. tette hullet. Om det er et innebygget skap vil jeg tro det er lett å finne hullet, men om skapet er frittstående kan jo musa ha kommet fra nesten hvor som helst. Da blir det å sjekke alle hjørner, kriker og kroker, og ikke minst alle rørgjennomføringer. Anonymkode: 32424...b94
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #4 Skrevet 11. november 2019 Hadde helt klart ringt skadedyrbekjemper ASAP 😱 og så fikk de komme og ordnet opp. Anonymkode: 7fcbd...36b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #5 Skrevet 11. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde helt klart ringt skadedyrbekjemper ASAP 😱 og så fikk de komme og ordnet opp. Anonymkode: 7fcbd...36b For EN mus? Anonymkode: 32424...b94 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #6 Skrevet 11. november 2019 Kan du ikke låne en katt? Dyrebeskyttelsen trenger forsterhjem. Anonymkode: f36c4...ef5 1
mellomtomater67 Skrevet 11. november 2019 #7 Skrevet 11. november 2019 Prøv å få ut musa. IKKE DREP DEN!
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #8 Skrevet 12. november 2019 14 timer siden, mellomtomater67 skrev: Prøv å få ut musa. IKKE DREP DEN! Jadda, alle liv er viktige etc. etc. Men om TS får tak i musa og slipper den ut finner den bare raskeste vei inn igjen. Mus i hus er skadedyr, ikke en truet art, og helt greit å ta livet av så lenge det gjøres med effektive feller, dvs. feller som dreper raskt og presist og ikke seigpiner. Anonymkode: 32424...b94 1
newman01 Skrevet 12. november 2019 #9 Skrevet 12. november 2019 Kan være lurt å ta livet av den og få den ut av huset. Stenger du døra vil den nok forsvinne inn i hullet i veggen den kom fra (gitt at det er et innebygd skap og musa har kommet via husveggen). Ikke så gøy når den gnager istykker alt inni veggen, føder unger og dør der så den råtner og ender opp med å stinke død... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå