Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne jeg har kjent i alle år. Vi kan ha god kontakt, snakke sammen om alt og dele mye. Jeg har stilt opp for henne i vanskelige perioder og støttet henne. Hun har også støttet meg. Men plutselig er hun lei.. da hører jeg ikke fra henne på mnd vis. Ikke svarer hun på mld og ikke åpner mld på messenger. Men ser at hun er på jobb, turer og andre ting på snap. Plutselig er hun der igjen og vi har kontakt en stund igjen.. slik går det.. kan aldri regne med henne. Ikke svarer hun på tlf heller. Hun er slik med andre også. 

Nå har hun lagt ut masse snapper og ting på fb. Jeg har sluttet å like eller kommentere.. når hun viser så lite interesse for meg, altså ikke engang åpner mld i messenger så orker jeg ikke mer.. jeg vil ikke sitte på gjerde å vente til hun er klar igjen. Hun har sendt leg noen snapper i det siste, jeg åpner de men kommenterer de ikke. 

Hun skal få kjenne litt på den. Nå fokuserer jeg på de vennene jeg har, familien min, barna mine, jobb og hverdagen. 

Hun er bipolar og har adhd. Tror hun er litt sånn periodevenn.. så blir hun lei, så er det en ny venn i noen mnd. 

Anonymkode: 9c628...6d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt inntrykk er at de fleste venninneforhold er skjeve hvis man går litt under overflaten. 

Anonymkode: 4e4c4...bb9

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes ikke det er noe galt i hennes oppførsel, men har selv adhd. Jeg tilbringer tid med en venninne en periode. Så dukker det opp andre ting. Det betyr ikke på noen måte at vennskapet er verdiløst. Har en venninne som også er slik og vi kaller folk som MÅ ha kontakt på jevn basis (som feks en gang i uken som "vanne venner".) Lik en plante som ikke vannes på et presist tidspunkt så dør den. Du kan jo ikke eie henne. 

Anonymkode: 06490...8ad

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke det er noe galt i hennes oppførsel, men har selv adhd. Jeg tilbringer tid med en venninne en periode. Så dukker det opp andre ting. Det betyr ikke på noen måte at vennskapet er verdiløst. Har en venninne som også er slik og vi kaller folk som MÅ ha kontakt på jevn basis (som feks en gang i uken som "vanne venner".) Lik en plante som ikke vannes på et presist tidspunkt så dør den. Du kan jo ikke eie henne. 

Anonymkode: 06490...8ad

Hun er all in en periode.. da er det meg hele tiden, døgnet rundt og tlf og mld hele tiden. For så å kutte helt i et halvt år. Jeg er ikke avhengig av henne, men hun er svart hvitt.. 

Det er mange venner jeg har kontakt med periodevis, men da er det ikke fordi vi ikke vil møtes, men vi bare er opptatt og dagene går. Men vi åpner mld til hverandre og om en av oss tekster gir vi alltid svar. 

Men hun er går i dvale. Det er enten eller. 

Jeg orker ikke å gi så mye i et slikt vennskap kjenner jeg. For hun reagerer hvis jeg ikke har svart på en snap.. men jeg kan sende mange snapper som hun ikke åpenr engang eller ikke svarer på. Men forventer selv at alle sitter klar når hun er klar. 

Skrevet

Hvis hun er bipolar er det kanskje derfor? 

• Liker 3
Skrevet

Tror hennes diagnose kan spille inn. Helt opp til deg om du orker å være venn med henne pga av diagnosen. Om du ikke klarer å se forbi årsaken så har dere det vel best hver for dere.

Anonymkode: 9e137...ede

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke du skal være for streng med henne hvis hun er bipolar og har adhd i samme slengen. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror hennes diagnose kan spille inn. Helt opp til deg om du orker å være venn med henne pga av diagnosen. Om du ikke klarer å se forbi årsaken så har dere det vel best hver for dere.

Anonymkode: 9e137...ede

Diagnosen hennes betyr ingenting for meg. Hun har høy utdanning. Og høyt fungerende i jobb. Men tenker at det kan være diagnosen som gjør at hun er slik? 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Diagnosen hennes betyr ingenting for meg. Hun har høy utdanning. Og høyt fungerende i jobb. Men tenker at det kan være diagnosen som gjør at hun er slik? 

Selvfølgelig. Les deg litt opp på bipolar lidelse du.

Anonymkode: b452b...5cd

Skrevet
På 11.11.2019 den 17.10, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Les deg litt opp på bipolar lidelse du.

Anonymkode: b452b...5cd

Er fullt oppdatert på lidelsene hennes.. men hun kan ikke behandle folk som hun vil. Da vil hun oppleve at folk trekker seg unna. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...