AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #21 Skrevet 11. november 2019 1 time siden, Juniper skrev: Så hun unnslår seg ikke fra å stjele gaver (gavekort) og luksusartikler, og familie presser på for at hun bes? Det høres jo ikke helt i orden ut! La være å be henne! Ikke minst av hensyn til gavebordet! Vi har heldigvis støtte fra familie, og de har oppfordret henne til å beklage seg. Samtidig tenker de at dette er glemt om 10 år. Jeg vet ikke helt jeg. Skal nevnes at hun er den som har skreket høyest i ettertid. Anonymkode: 10cf6...dd8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #22 Skrevet 11. november 2019 Takk for svar! Vi synes dette er vanskelig. Samtidig er vi blokkert fra muligheten til å prate med henne. I familiebesøk avlyser hun om hun vet at vi har takket ja også, så vanskelig å sitte seg ned å prate. Det skal nevnes at det har vært mye styr med henne, med andre familiemedlemmer. Lyging, stjeling, manipulering, krangling, kutte kontakt ofte o.l. Men svigerfamilien mener at blod er tykkere enn vann. Jeg takker for alle innspill! Jeg vil si til dem som kritiserer oss at såklart er jeg og han redd for videre kontakt med henne, når hun truer med å ødelegge livene våre med barnevern og anklager om vold og viser både evne og vilje til å gjennomføre truslene. Jeg pratet med min samboer igår, og vi er egentlig ganske bestemt på at så lenge hun fortsetter med lyging og dikting for å skade han at vi ikke kan ha en relasjon til henne. Hun er hard på flasken og kan fort lage trøbbel den dagen. Så lenge vi ikke har hørt noe fra henne før bryllupet vil det bli ganske unaturlig å invitere henne, når siste gangen var fylt med så mye hat. Skal også nevnes at hun skylder meg masse penger, som hun har lånt (ikke bare det hun har stjelt), og viser ingen initiativ til å tilbakebetale, så frister lite å ta henne inn i varmen igjen uten noe form for beklagelse.. Igjen, takk! Anonymkode: 10cf6...dd8 4
Tanuki Skrevet 12. november 2019 #23 Skrevet 12. november 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar! Vi synes dette er vanskelig. Samtidig er vi blokkert fra muligheten til å prate med henne. I familiebesøk avlyser hun om hun vet at vi har takket ja også, så vanskelig å sitte seg ned å prate. Det skal nevnes at det har vært mye styr med henne, med andre familiemedlemmer. Lyging, stjeling, manipulering, krangling, kutte kontakt ofte o.l. Men svigerfamilien mener at blod er tykkere enn vann. Jeg takker for alle innspill! Jeg vil si til dem som kritiserer oss at såklart er jeg og han redd for videre kontakt med henne, når hun truer med å ødelegge livene våre med barnevern og anklager om vold og viser både evne og vilje til å gjennomføre truslene. Jeg pratet med min samboer igår, og vi er egentlig ganske bestemt på at så lenge hun fortsetter med lyging og dikting for å skade han at vi ikke kan ha en relasjon til henne. Hun er hard på flasken og kan fort lage trøbbel den dagen. Så lenge vi ikke har hørt noe fra henne før bryllupet vil det bli ganske unaturlig å invitere henne, når siste gangen var fylt med så mye hat. Skal også nevnes at hun skylder meg masse penger, som hun har lånt (ikke bare det hun har stjelt), og viser ingen initiativ til å tilbakebetale, så frister lite å ta henne inn i varmen igjen uten noe form for beklagelse.. Igjen, takk! Anonymkode: 10cf6...dd8 Uff, skjønner at du ikke vil ha noe med henne å gjøre med så mye som hun har gjort. Ikke gidd å inviter henne. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #24 Skrevet 12. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Vi synes dette er vanskelig. Samtidig er vi blokkert fra muligheten til å prate med henne. I familiebesøk avlyser hun om hun vet at vi har takket ja også, så vanskelig å sitte seg ned å prate. Om hun avlyser familiebesøk, fordi dere skal dit, så har dere jo ingenting å frykte. Da vil det overraske stort om hun kommer i bryllupet deres. Da er det jo bare å invitere, så har iallfall dere strukket ut en arm. Det skal nevnes at det har vært mye styr med henne, med andre familiemedlemmer. Lyging, stjeling, manipulering, krangling, kutte kontakt ofte o.l. Men svigerfamilien mener at blod er tykkere enn vann. Om dette stemmer, trenger søsteren åpenbart hjelp. Jeg takker for alle innspill! Jeg vil si til dem som kritiserer oss at såklart er jeg og han redd for videre kontakt med henne, når hun truer med å ødelegge livene våre med barnevern og anklager om vold og viser både evne og vilje til å gjennomføre truslene. Hvorfor er du redd barnevern? Gjør hun alvor av truslene vil det fort komme frem hva som er sannheten uansett. Og anklager om å bli slått av broren; hva er bakgrunnen for det? Er det kun lyving fra søsteren sin side, eller ligger det noe i det? Kan hun f.eks ha misforstått noe? Har han kommet borti henne, eller tatt tak i henne på en sånn måte at det kan oppfattes som å bli slått? Jeg pratet med min samboer igår, og vi er egentlig ganske bestemt på at så lenge hun fortsetter med lyging og dikting for å skade han at vi ikke kan ha en relasjon til henne. Hun er hard på flasken og kan fort lage trøbbel den dagen. Så lenge vi ikke har hørt noe fra henne før bryllupet vil det bli ganske unaturlig å invitere henne, når siste gangen var fylt med så mye hat. Så der du sier nå er at søsteren er alkoholisert, hun lyver om å bli slått, hun stjeler og hun kommer med trusler. Hva er det som har skjedd ned søsteren til typen din da, som har ført til at hun er blitt sånn? Det du beskriver er jo typisk rusadferd, eller så må hun jo være psykisk syk. Noe sier meg at det hadde vært svært interessant å høre søsteren sin versjon. Hva har egentlig skjedd her? Alle saker har jo minst to sider. Skal også nevnes at hun skylder meg masse penger, som hun har lånt (ikke bare det hun har stjelt), og viser ingen initiativ til å tilbakebetale, så frister lite å ta henne inn i varmen igjen uten noe form for beklagelse.. Du er veldig opptatt av å få beklagelse. Men hun er kanskje av oppfatning om at hun også har blitt behandlet dårlig av dere. Så da sittet dere der da, på hver deres haug og er helt fastlåst på hvem som skal strekke ut en hånd først. Om alt det du skriver om henne stemmer, så trenger jo søsteren mest av alt hjelp. For stemmer det du skriver om henne er hun jo ikke frisk. Og da vil jo ikke dere få noen unnskyldning uansett. Og er det greit av broren å la vær å prøve å hjelpe henne da i så fall? Igjen, takk! Anonymkode: 10cf6...dd8 Det skal sies at jeg jobber i en jobb der jeg stadig får høre helt ville historier om en annen part. Men når jeg snakker med den parten, så får jeg et mer nyansert bilde av saken. Det eneste som hjelper i sånne saker er å snakke sammen, gjerne med en nøytral tredjepart til stede. Ikke sitte på vent for å få en beklagelse. Den vil nok uansett ikke komme før man har fått snakket skikkelig sammen uansett. Så hvorfor kan ikke broren strekke ut en hånd til søsteren, også kan de to snakke sammen først og fremst. Helst med noen som er så nøytral som mulig angående selve krangelen mellom bror og søster tilstede, som kan hjelpe dem til å ha en saklig dialog. Anonymkode: dc3a3...777
Gjest O.G. Skrevet 12. november 2019 #25 Skrevet 12. november 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke for å straffe henne vi eventuelt lar være. Det er for vår egen del. Én ting er ordene hun sa da, men det er selve temaet om krangelen hun fremdeles holder fast ved i nåtid, som f.eks at han slo henne (noe som såklart aldri skjedde). Hun har valgt å blokkert oss fra alle kontaktflater. Nei broren forhold seg rimelig roligog ble regelrett ganske redd selv. Selvfølgelig ble han sint, men mest sint i ettertid over at hun fortsatte. Personlig tror jeg hun er flau. Hun har gått for langt og nå finner hun på en måte ikke veien tilbake.. Grunnen til krangelen var noe så banalt som stjeling av penger fra oss (gavekort, snus og lignende over tid som ble oppdaget)😊 Anonymkode: 10cf6...dd8 Vel, men da gir dere fanden i å invitere henne pga hun er tjuvaktig, ikke fordi hun er svær i kjeften i en krangel.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #26 Skrevet 12. november 2019 Jeg har vært i dine sko, TS! Inviterte svigersøster etter mange år uten å ha pratet sammen grunnet hennes dårlige oppførsel mot oss. Hun ble invitert i vårt bryllup likevel, og det hespetreet av en svigersøster hilste hverken på meg eller sin egen bror på vår store dag. Jeg skulle ønske hun aldri ble invitert. Fordelen var likevel at alle så hvilken stusselig og smålig person hun er... Anonymkode: 21e2a...299 3
Juniper Skrevet 12. november 2019 #27 Skrevet 12. november 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har heldigvis støtte fra familie, og de har oppfordret henne til å beklage seg. Samtidig tenker de at dette er glemt om 10 år. Jeg vet ikke helt jeg. Skal nevnes at hun er den som har skreket høyest i ettertid. Anonymkode: 10cf6...dd8 Hun skriker vel høyt fordi hun ikke likte å bli konfrontert om hva hun driver med, og prøver å skape baluba rundt dere for å få oppmerksomheten vekk fra seg selv. Det er bare å kontre slekt som prøver å presse dere med at ballen ligger på hennes banehalvdel. Så lenge hun melder avbud til ting om dere skal komme, og alt det der, da er det helt meningsløst å skulle be henne. Men du kan jo si at om hun kommer seg i behandling og får god oppfølging så hun kan ta tak i den negative adferden sin, da er dere helt klare til å ta henne inn i varmen igjen. (Liten sjanse for det) Men at hun har en stor jobb å gjøre med seg selv først. Å dulle med mennesker som har en negativ adferd, stjeler, ruser seg, osv, kalles medavhengighet, og dit vil dere ikke. Svigers bør gå i seg selv om hvorfor hun har utviklet seg som hun har, om de har tilrettelagt for mye for negativ adferd. 3
Clefable Skrevet 12. november 2019 #28 Skrevet 12. november 2019 Jeg tenker det ikke er noen vits i å invitere henne engang, når hun uansett avlyser i familieselvskaper hvis dere skal være der. Da er det jo ikke sannsynlig at hun ville dukket opp i bryllupet; annet enn for å skape kvalme, da. Jeg synes også slikt som hun holder på bør få konsekvenser. Hun kan ikke si og gjøre det hun vil, og fremdeles bli inkludert i store begivenheter. 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #29 Skrevet 12. november 2019 Har selv en søster som er som din svigerinne. Hun meldte seg dessverre ut av familien totalt for ett år siden. Vi har den policyen at hun skal bli invitert i bursdager osv., men hun velger jo selv å ikke komme, med den ordbruken som følger med. Det var faktisk en av dråpene som fikk det til å renne over for henne. Hun trodde hun ikke ble invitert til et lite familieselskap, men så var det helgen etter i stedet. Jeg anbefaler å invitere om du synes det går, men det er jo opp til deg. Anonymkode: 0ec32...a81
Jytte Skrevet 14. november 2019 #30 Skrevet 14. november 2019 Ville ikke invitert noe som sprer negativ energi.
Trolljeger Skrevet 15. november 2019 #31 Skrevet 15. november 2019 På 10.11.2019 den 23.15, AnonymBruker skrev: Hva mener dere? Svigerinnen har utelukket seg selv, det kan være svaret til øvrig familie som "mener" at dere bør invitere henne. Det er også hennes oppgave å si unnskyld, det er åpenbart ikke din mann sin skyld. Om øvrig familie mener krangelen er smålig så får de oppsøke og overtale svigerinnen din om at hun må skjerpe seg.
Trolljeger Skrevet 15. november 2019 #32 Skrevet 15. november 2019 På 12.11.2019 den 11.33, Juniper skrev: Hun skriker vel høyt fordi hun ikke likte å bli konfrontert om hva hun driver med, og prøver å skape baluba rundt dere for å få oppmerksomheten vekk fra seg selv. Det er bare å kontre slekt som prøver å presse dere med at ballen ligger på hennes banehalvdel. Så lenge hun melder avbud til ting om dere skal komme, og alt det der, da er det helt meningsløst å skulle be henne. Men du kan jo si at om hun kommer seg i behandling og får god oppfølging så hun kan ta tak i den negative adferden sin, da er dere helt klare til å ta henne inn i varmen igjen. (Liten sjanse for det) Men at hun har en stor jobb å gjøre med seg selv først. Å dulle med mennesker som har en negativ adferd, stjeler, ruser seg, osv, kalles medavhengighet, og dit vil dere ikke. Svigers bør gå i seg selv om hvorfor hun har utviklet seg som hun har, om de har tilrettelagt for mye for negativ adferd. Helt enig. Jeg så ufattelig lei av at alle mennesker som lager masse baluba og ikke tar ansvar for eget liv og egne handlinger skal tas på med silkehansker, mens vi mennesker som bruker masse energi på å ha ting på stell skal ordne opp i andres liv.
seriousgirl Skrevet 17. november 2019 #33 Skrevet 17. november 2019 Dette er deres dag, og det viktigste er at det ikke er noe som kan ødelegge denne fine dagen for dere. Jeg hadde nok også som du sier gått rundt og vært nervøs på den store dagen, for at hun kom til å gjøre noe dumt. Og den følelsen/redselen skal man ikke ha på sin bryllupsdag! Da skal dere bare kose dere! Om dere ikke har fått ordnet opp med henne innen bryllupet ville jeg faktisk ikke bedt henne. Hilsen en som også skal gifte seg 2020. Lykke til:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå