Gå til innhold

Nylonvask


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Redde dagen for bruder som uheldigvis/tilfeldigvis klarer å skitne til kjolen oppetter en buss.

Ikke spør hvordan hun klarte det, men forloveren hadde tilfeldigvis en tube nylonvask og reddet hele stasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest husfru

Funker overraskende bra til rensing av møbler. Har ikke prøvd så mye, men lagde skum og gnukket den ekle innfettede lenestolen, og den ble rein! Men man må være litt tålmodig og gnikke overalt til "skittløsningen" blir borte.

Brukte den til vindusvask her om dagen gos- lettvint, men jeg sleit litt med at vinduene ikke ble helt klare, enten jeg brukte reint kjøkkenhåndkle eller papir for å tørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Étoile

Hvis man skal på en lengre ferie er det genialt å ha med en tube i toalettmappa. Så kan man skylle opp klær etterhvert som de blir skitne, og slipper å dra med seg så mye klær.

Hjemme bruker jeg den stort sett til vindusvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker overraskende bra til rensing av møbler. Har ikke prøvd så mye, men lagde skum og gnukket den ekle innfettede lenestolen, og den ble rein! Men man må være litt tålmodig og gnikke overalt til "skittløsningen" blir borte.

Brukte den til vindusvask her om dagen gos-  lettvint, men jeg sleit litt med at vinduene ikke ble helt klare, enten jeg brukte reint kjøkkenhåndkle eller papir for å tørke.

Var den lenestolen i skinn? Det skal jammen prøves om det var det... Alt man lærer her på Kvinneguiden :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest husfru

Var den lenestolen i skinn? Det skal jammen prøves om det var det... Alt man lærer her på Kvinneguiden :kul:

Nei, den var ikke i skinn. Men det står ikke noe om at den ikke kan brukes på skinn...? Skinn blir forresten stort sett fint med salsåpe, litt vann og svamp, og kan etterbehandles med lærolje eller -balsam/fett. Ikke semsket kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men bilen blir kjempefin!

Brukte den både innvendig og utvendig med strålende resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nylonvask til gulvvask.. funker strålende på laminatgulv, legger seg ikke i belegg eller lager skjoller slik som grønnsåpe gjerne gjør... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vaskern

Jeg brukte det til dagens vindusvask. Slang på en liten vask av noen dørkarmer og veggene bak hundekurvene.

Vinduene blir fine når man bruker nal. Man tørker ikke store husvinduer med kjøkkenhåndkle/papir!

Vasket også sofaen med det. Den tok ikke like godt som grønnsåpa pleier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Jeg har brukt den til å vaske lampeskjermer.

Og så var den ypperlig til å vaske sportsvogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er det noen som har erfaring med Nylonvask og fuger mellom fliser? Jeg har noen ekle flekker som ikke vil vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...