AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #1 Skrevet 10. november 2019 Dop er i utgangspunktet ikke umoralskt, men vi vet alle at narkobransjen ikke er noe å støtte. Hvis du kjøper dop er du med på å støtte bransjen. Det bør være en motivasjon. Anonymkode: 6f97f...c95 1
Anzii Skrevet 10. november 2019 #2 Skrevet 10. november 2019 Det siste man tenker på når man har en sterk avhengighet er om man støtter «narkobransjen». Fokuset er å kvitte seg med de grusomme abstinensene, og da gjerne med mer rusmidler. Så nei, her er jeg ganske påståelig i min sak - det er IKKE en motivasjonsfaktor. 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #3 Skrevet 11. november 2019 16 timer siden, Anzii skrev: Det siste man tenker på når man har en sterk avhengighet er om man støtter «narkobransjen». Fokuset er å kvitte seg med de grusomme abstinensene, og da gjerne med mer rusmidler. Så nei, her er jeg ganske påståelig i min sak - det er IKKE en motivasjonsfaktor. Da får man være ville til å motta hjelp til avrusing. Det er en god del narkomane som heller vil være avhengige enn å få hjelp til å kvitte seg med avhengigheten sin. Anonymkode: ef2e4...734 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #4 Skrevet 11. november 2019 Dette er vel å sparke inn åpne dører. Ingen tror vel at narkotikahandel er en en redelig, etisk "bransje"? Anonymkode: 91591...74b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #5 Skrevet 11. november 2019 Er du klar over hvor mye dritt du støtter når du kjøper klær? Kjøper kjøtt? Medisiner? Anonymkode: 9f3a2...d70 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #6 Skrevet 11. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du klar over hvor mye dritt du støtter når du kjøper klær? Kjøper kjøtt? Medisiner? Anonymkode: 9f3a2...d70 Medisiner må man ha for å leve. Det er ikke "dritt". Anonymkode: ef2e4...734 1
Katten.2.0 Skrevet 11. november 2019 #7 Skrevet 11. november 2019 Evt kan man si at staten støtter det ved å ikke legalisere. Man vet folk bruker det, man vet folk vil fortsette å bruke det - hvorfor ikke få kontroll over det? 2
Katten.2.0 Skrevet 11. november 2019 #8 Skrevet 11. november 2019 Just now, AnonymBruker said: Medisiner må man ha for å leve. Det er ikke "dritt". Anonymkode: ef2e4...734 Dør flere av overdoser på reseptbelagte medisiner enn av narkotika. Hvorvidt det er dritt eller ei kommer jo an på hvordan man ser på det. 4
abc123detvardet Skrevet 11. november 2019 #9 Skrevet 11. november 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du kjøper dop er du med på å støtte bransjen. Det bør være en motivasjon. Bra, du har svaret. Nå kommer ingen til å kjøpe dop lengre #klokeord 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #10 Skrevet 11. november 2019 4 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Dør flere av overdoser på reseptbelagte medisiner enn av narkotika. Hvorvidt det er dritt eller ei kommer jo an på hvordan man ser på det. Nå er det vel ikke medisinen sin feil at folk tar overdose på reseptbelagte medisiner, så det har vel ikke særlig mye med tema å gjøre. Det er ingen som gjør noe kriminelt eller blir skada av at jeg bruker p-piller, det er ingen som blir drept i p-pillekriger for eksempel. Men det er nok ganske mange i narkoindustrien som blir skada om du tenker litt lengre enn bare på de som er i det siste leddet. Du burde sjekke ut serier som "narcos" blant annet. Anonymkode: 57af4...dd5 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #11 Skrevet 11. november 2019 17 hours ago, AnonymBruker said: Dop er i utgangspunktet ikke umoralskt, men vi vet alle at narkobransjen ikke er noe å støtte. Hvis du kjøper dop er du med på å støtte bransjen. Det bør være en motivasjon. Anonymkode: 6f97f...c95 Nei, men det er samfunnsødeleggende. Anonymkode: 32b1a...765
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #12 Skrevet 11. november 2019 28 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Dør flere av overdoser på reseptbelagte medisiner enn av narkotika. Hvorvidt det er dritt eller ei kommer jo an på hvordan man ser på det. Det er allikevel mange som ikke kan leve uten medisiner. Anonymkode: ef2e4...734
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #13 Skrevet 11. november 2019 18 timer siden, Anzii skrev: Det siste man tenker på når man har en sterk avhengighet er om man støtter «narkobransjen». Fokuset er å kvitte seg med de grusomme abstinensene, og da gjerne med mer rusmidler. Så nei, her er jeg ganske påståelig i min sak - det er IKKE en motivasjonsfaktor. Det er vel langt flere som bruker dop til rekreasjon enn det er tunge narkomane. Dette vet man blant annet ved å måle kokainrester i kloakken. Anonymkode: b1ba0...622 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #14 Skrevet 11. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Medisiner må man ha for å leve. Det er ikke "dritt". Anonymkode: ef2e4...734 Det er dyrene som lider pga det som er dritt. Anonymkode: 9f3a2...d70
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #15 Skrevet 11. november 2019 Narkotikabransjen er bare barnemat i forhold til andre ting som vi tar som en selvfølge. Store deler av verden lider slik at vi kan opprettholde livsstilen vår. Anonymkode: d3b09...181 1
Gjest Sirkelen Skrevet 11. november 2019 #16 Skrevet 11. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er dyrene som lider pga det som er dritt. Anonymkode: 9f3a2...d70 Dessverre inngår dyreforsøk som nødvendig fase i mye av legemiddelutvikling. Ville du vært forsøksperson på noe som tidligere kun var testet på cellekulturer i en lab? Noen ganger må man velge det minste av to onder. Og nye legemidler behøves absolutt.
Gjest Sirkelen Skrevet 11. november 2019 #17 Skrevet 11. november 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Narkotikabransjen er bare barnemat i forhold til andre ting som vi tar som en selvfølge. Store deler av verden lider slik at vi kan opprettholde livsstilen vår. Anonymkode: d3b09...181 Ærlig talt tror jeg du vil slite med å finne en styggere og ondere bransje enn den illegale narkotikaindustrien. Vet du at det er borgerkrigslignende tilstander i mange land i Mellom- og Sør-Amerika, kun på grunn av kamp mellom narkotikakarteller? Statene klarer ikke lenger å kontrollere sitt territorium. Selv våpenbransjen foregår i mye mer ryddige, siviliserte og fredelige former, inntil «varene» blir levert til «sluttbruker» som det heter i politisk sjargong. Endret 11. november 2019 av Sirkelen
Gjest theTitanic Skrevet 11. november 2019 #18 Skrevet 11. november 2019 7 timer siden, Katten.2.0 skrev: Dør flere av overdoser på reseptbelagte medisiner enn av narkotika. Hvorvidt det er dritt eller ei kommer jo an på hvordan man ser på det. At noen tar gale valg betyr ikke at å ta medisiner er feil. Medisiner redder liv hvert sekund. Noen er nødvendige for å leve, andre for å opprettholde livskvalitet og noen kunne vi kanskje klart oss uten. Men alt handler også der om penger. Medisinbransjen selger inn flere medisiner enn hva befolkningen trenger. Jeg er spesielt imot utdelingen av resepter på antidepressiva fremfor samtaleterapi. Og annen quick fix som egentlig bare gjør symptomer mildere men ikke fjerner problemet. Du kan likevel ikke sammenligne reseptbelagte medisiner med narkotika.
Gjest theTitanic Skrevet 11. november 2019 #19 Skrevet 11. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er dyrene som lider pga det som er dritt. Anonymkode: 9f3a2...d70 Medisiner må faktisk testes ut før de selges. Alt annet ville vært uforsvarlig.
Druid Skrevet 11. november 2019 #20 Skrevet 11. november 2019 På 10.11.2019 den 22.10, AnonymBruker skrev: Dop er i utgangspunktet ikke umoralskt, men vi vet alle at narkobransjen ikke er noe å støtte. Hvis du kjøper dop er du med på å støtte bransjen. Det bør være en motivasjon. Anonymkode: 6f97f...c95 Minn meg igjen: hvilken bransje har IKKE blod på hendene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå