Gå til innhold

Slutte på studie. Gruer meg til å fortelle det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerer for øyeblikket for å bli lærer, men jeg kjenner nå at det ikke er noe for meg. 

Min svigermor er lærer, og jeg gruer meg litt til å fortelle at jeg skal slutte på studiet fordi det ikke er noe for meg. Føler liksom at jeg "tråkker" litt på yrket hennes ved å si det? Er det greit å si? Hva er ikke greit å si? 

Anonymkode: 56445...6ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er greit å si. For alt du vet så har hun flere ganger under sin karriere tenkt det samme. Du må bare si det ydmykt, at du respekterer læreryrket men at du ser at det ikke er noe for deg. Det er helt innafor å si.

Skrevet

Får håpe din svigermor er greiere enn det min var. Både hun og sønnen presset meg til å bli sykepleier, og når jeg ikke trivdes og ville slutte, ble begge to skikkelig sure. Prøvde å få meg til å fortsette, syntes det var såå dumt osv. Noe så tullete. Jeg var 23 år, ikke verdens ende akkurat!

Ser i retrospektiv at det virkelig ikke var noen big deal, og det å skulle bli sykepleier er virkelig IKKE noe man anbefaler andre med mindre de virkelig vil det selv. Vil tro det er litt det samme med læreryrket som også er veldig krevende. 

Så, hvis svigermor tar det ille opp er der hun som har et problem, og da er det hun som egentlig er bitter! Hvorfor skulle hun bry seg om hva du gjør hvis hun egentlig trives i sin jobb?

Min ex-svigermor, hun var virkelig bitter som presset meg inn i det yrket og ville jeg skulle ha der like kjipt på jobb som henne! 

Anonymkode: fe312...1fd

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Får håpe din svigermor er greiere enn det min var. Både hun og sønnen presset meg til å bli sykepleier, og når jeg ikke trivdes og ville slutte, ble begge to skikkelig sure. Prøvde å få meg til å fortsette, syntes det var såå dumt osv. Noe så tullete. Jeg var 23 år, ikke verdens ende akkurat!

Ser i retrospektiv at det virkelig ikke var noen big deal, og det å skulle bli sykepleier er virkelig IKKE noe man anbefaler andre med mindre de virkelig vil det selv. Vil tro det er litt det samme med læreryrket som også er veldig krevende. 

Så, hvis svigermor tar det ille opp er der hun som har et problem, og da er det hun som egentlig er bitter! Hvorfor skulle hun bry seg om hva du gjør hvis hun egentlig trives i sin jobb?

Min ex-svigermor, hun var virkelig bitter som presset meg inn i det yrket og ville jeg skulle ha der like kjipt på jobb som henne! 

Anonymkode: fe312...1fd

Uff, fælt å lese! Leser ex-svigermor på slutten av innlegget ditt, anntar at det ble slutt der? Håper du har funnet noe trives i dag!❤️

Skrevet

Jeg er lærer selv og hadde absolutt ikke blitt overrasket om en student hadde sagt at h*n ville slutte. Det er ikke for alle og det er helt greit. Jeg liker jobben, men fantaserer stadig om å finne meg en annen jobb. Så sålenge du ikke sier du slutter fordi læreryrket er en forbaska dritt jobb og lønnen suger eller noe sånt, så regner jeg med det går fint😊 

Anonymkode: 46890...36f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...