Gå til innhold

Tørrhoste/kløhoste i flere uker etter forkjølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har i mange år slitt med tørrhoste/kløhoste etter forkjølelse, går og hoster i 4-6 uker, slitsomt! Vært hos legen, henvist både hit og dit, men ingen blir klok. Ser jeg er veldig rød i munnhulen, rundt drøvelen, på begge sider. Fått melding om at det er irriterte slimhinner, og det er lite å få gjort med. 

Noen som har det samme, som har gode råd? Hostesaft i alle varianter funker ikke, halsdrops lindrer men fjerner ikke problemet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det samme, men dessverre ingen gode råd. Det er visst bare å lide seg gjennom det til det stopper. (Har opplevd å hoste i opptil 3 måneder etter en forkjølelse...) 

Skrevet

Ta en liten shot med litt sterk alkohol - lindrer hoste en liten stund i hvertfall - anbefales før leggetid så man får sove😊

Anonymkode: 19576...6a5

Skrevet

Selv får jeg lungehoste i flere uker etterpå. Noen ganger rekker jeg å bli forkjølet igjen i mellomtiden, er så utrolig slitsomt! Håper noen dukker opp med en kur i denne tråden 😕 

Anonymkode: cab89...e4e

Skrevet

Sist jeg var forkjøla fikk jeg tørrhoste som varte i 6 uker. Gikk da til legen og fikk Cosylan siden det ikke var slimhoste. Hver gang jeg la meg ned begynte jeg og hoste, klikka nesten. Selvsagt så det dt over av seg selv et par dager etter jeg fikk hostesaften :P Tok kun når jeg skulle legge meg for kvelden. 

Anonymkode: e5fca...6f9

Skrevet

Har fått Cosylan ved flere anledninger, men hjelper ikke 😔 Har også fått kortison-tabletter, men heller ingen effekt 😢

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...