Gå til innhold

Er det mulig at jeg er lesbisk/bifil??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden men jeg må bare få det ut, sortere tankene litt og kanskje få litt innspill og tanker fra dere.

Er i starten av 20-årene og har alltid hatt guttekjærester, til og med veldig kjent for å være guttegal haha. Men når jeg har vært sammen med en kanskje bare noen måneder går jeg drittlei, får rett og slett avsmak og snur meg i skinnet bare de tar på meg. Har hørt at dette mønsteret er typisk for mange som plutselig finner ut at de kanskje heller er interessert i jenter. Skal sies at jeg har bla blitt avvist av far gjennom hele oppveksten og utsatt for voldtekt. Uansett, nå har det seg sånn at jeg har fått et skikkelig crush på en jente, dette har aldri skjedd meg før! Er ikke seksuelt ladet egentlig, men ja litt forelska og syns hu er veldig pen. Har kjent på dette lenge men har egentlig bare pakket det godt ned i en boks og håpet jeg aldri trengte titte oppi der igjen.. Hva tror dere dette kan være? Blir skikkelig forvirra.. 

Anonymkode: 6dd6a...f3e

Videoannonse
Annonse
Gjest Familytree
Skrevet (endret)

Ja, du kan være bifil. 

Endret av Familytree
Skrevet

Noen flere? 

Skrevet

Mulig du er bi, ja. Jeg oppdaget at jeg var det når jeg var 15, så bare ignorerte jeg det fullstendig i åresvis og var kun sammen med menn.

Så møtte jeg ei ex-venninne for noen år siden, og ble sinnsykt betatt av henne. Visste ikke der og da at jeg likte henne på den måten, skjønte det først når vi glei fra hverandre og det føltes akkurat ut som å slå opp. Etter det så aksepterte jeg bare at jeg liker kvinner også. Men du trenger jo ikke like menn og kvinner 50-50. Noen er mer tiltrukne av motsatt kjønn, andre av samme, selv om de ligger med og forelsker seg i begge. Så kan det variere gjennom livet. Vet ikke annet råd enn å prøve seg fram her.. Går ut i fra at du ikke har noen erfaring med å kysse eller ligge med andre kvinner, så du kan jo begynne rolig og se om du faktisk liker det?

Anonymkode: 99185...ae7

• Liker 1
Skrevet

Fullt mulig at du er bifil. Siden du lurer på at du er det, så er du nok ikke helt heterofil. Men tiltrekkelse av kjønn kan bli sterkere eller svakere med tiden og dette kan variere.

Anonymkode: 2fb1c...7c3

Skrevet

Selvfølgelig er det mulig. Men for å finne ut av det må du nesten bare prøve og se.

Anonymkode: 8e25a...9a6

Skrevet

Jeg har hørt om flere damer som har vært betatt og til og med forelska i andre damer, men når de har prøvd sex så har de funnet ut at det ikke stemte i det hele tatt. Så du må nesten prøve sex for å finne ut. 

Anonymkode: 04dc6...e88

Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig du er bi, ja. Jeg oppdaget at jeg var det når jeg var 15, så bare ignorerte jeg det fullstendig i åresvis og var kun sammen med menn.

Så møtte jeg ei ex-venninne for noen år siden, og ble sinnsykt betatt av henne. Visste ikke der og da at jeg likte henne på den måten, skjønte det først når vi glei fra hverandre og det føltes akkurat ut som å slå opp. Etter det så aksepterte jeg bare at jeg liker kvinner også. Men du trenger jo ikke like menn og kvinner 50-50. Noen er mer tiltrukne av motsatt kjønn, andre av samme, selv om de ligger med og forelsker seg i begge. Så kan det variere gjennom livet. Vet ikke annet råd enn å prøve seg fram her.. Går ut i fra at du ikke har noen erfaring med å kysse eller ligge med andre kvinner, så du kan jo begynne rolig og se om du faktisk liker det?

enig

Endret av lolady
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har klina mye med jenter men aldri hatt sex annet enn en trekant med ei ekstra jente. Da jorde jeg så og si ingenting med jenta fordi det føles egentlig veldig kleint! Men hvem vet, kanskje en dag prøver jeg. Har alltid vært veldig sånn at «nei jentesex er totalt uaktuelt, jeg er ikke sånn»++ Derfor blir jeg helt i villrede når jeg plutselig er foreldka i en jente! Kan nesten tro at det har ligget i underbevisstheten men at jeg bare skyver det bort for alt det er verdt..

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt om flere damer som har vært betatt og til og med forelska i andre damer, men når de har prøvd sex så har de funnet ut at det ikke stemte i det hele tatt. Så du må nesten prøve sex for å finne ut. 

Anonymkode: 04dc6...e88

Hmm ja.. kjenner at jeg nok ikke er klar for det helt ennå. Må nok bare ta tiden til hjelp og se☺️ Det hele er såpass nytt fir meg at det føles som om jeg har startet «på nytt» som med en barneskoleforelskelse haha

Skrevet

Det høres ut som om du er bifil. Men også at det er noe mer som foregår. Og, gitt dine tidligere opplevelser, er det jo ikke rart.

Det er kanskje lettere å maskere vekk vonde tanker når man er "dyrisk" opptatt av den andre. Og at det kan forklare hvorfor du holder best på mennene så lenge dere er i den intense førstefasen. Og det er en trygghet i det å ta initiativ som kanskje blir borte når partneren både tar initiativ og har forventninger til at du skal respondere positivt. Så føler man seg ikke like mye i førersetet og det er ikke vanskelig å forstå hvorfor du ikke liker det.

Det er kanskje lettere med en kvinnelig partner. Og hvis du blir lykkelig med henne, så er det kanskje ikke verdt å gripe tak i problemene du opplever med mannlige partnere. Men hvis du føler at det du beskriver hemmer deg fra å ha langvarige forhold til en mann (utover "stormforelskelsesfasen") og at slike forhold er noe du vil ha, så bør du nok gripe tak i det og evt snakke med noen.

Skrevet
4 timer siden, MuffinStud skrev:

Det høres ut som om du er bifil. Men også at det er noe mer som foregår. Og, gitt dine tidligere opplevelser, er det jo ikke rart.

Det er kanskje lettere å maskere vekk vonde tanker når man er "dyrisk" opptatt av den andre. Og at det kan forklare hvorfor du holder best på mennene så lenge dere er i den intense førstefasen. Og det er en trygghet i det å ta initiativ som kanskje blir borte når partneren både tar initiativ og har forventninger til at du skal respondere positivt. Så føler man seg ikke like mye i førersetet og det er ikke vanskelig å forstå hvorfor du ikke liker det.

Det er kanskje lettere med en kvinnelig partner. Og hvis du blir lykkelig med henne, så er det kanskje ikke verdt å gripe tak i problemene du opplever med mannlige partnere. Men hvis du føler at det du beskriver hemmer deg fra å ha langvarige forhold til en mann (utover "stormforelskelsesfasen") og at slike forhold er noe du vil ha, så bør du nok gripe tak i det og evt snakke med noen.

TS her.

Tusen takk for fint svar! Vil jo egentlig ta tak i problemene uansett utfall og hvem jeg faller for. Men om jeg noen gang klarer å få et langvarig forhold med en mann er jeg ikke så sikker på.. For alt jeg vet får jeg de samme problemene med kvinner og haha.. Bli bare forvirrer av det hele, er dette noe som alltid har «vært i meg» som jeg bare har skyvet vekk eller er det bare et resultat av mine mange vonde opplevelser med menn, hvem vet!

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil jo egentlig ta tak i problemene uansett utfall og hvem jeg faller for.

Hvorfor definerer du det som et problem når det like gjerne er en mulighet?

Skrevet
1 time siden, Alterego666 skrev:

Hvorfor definerer du det som et problem når det like gjerne er en mulighet?

Problemet jeg snakket om er knyttet relalsjon/tilknytning mtp romantiske forhold som jeg har nevnt over her :) 

Skrevet

Noen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...