Gjest I tenkeboksen Skrevet 26. mai 2005 #1 Skrevet 26. mai 2005 Vi skal gifte oss neste år. Hurra! Og siden vi kommer fra forskjellige steder av landet og ikke blir enige, bestemte vi oss for å ha bryllup her hvor vi (og alle vennene våre) bor. Det blir relativt lite familie og desto flere venner - og vi har funnet ut: Vi vil ha et ekte bybryllup!! Noen som har hatt det og har ideer?
tommeline Skrevet 26. mai 2005 #2 Skrevet 26. mai 2005 øhh... hva skiller et bybryllup fra andre bryllup? Bortsett fra at vielsessted og festlokale er i en by? :klø:
Catzy Skrevet 26. mai 2005 #3 Skrevet 26. mai 2005 Du får ikke mer bybrullup en på Hotel Continental. Evt. Grand Hotel. Og hvis du skal ha kirkebryllup, så er det ingen ting som er så sentralt som Oslo Domkirke. Holmenkollen kapell er jo så usentralt. Vi skal ha bryllup i Gamle Aker kirke, ligger nesten på St. Hanshaugen. Og fest på Continental. 2 km fra kirke til fest, mulig å spasere gjennom Oslo sentrum på veien. For å gjøre det mer til bybryllup, så kan dere leie sånn buss for gjestene hvis det er lang tid mellom vielse og fest, evt før vielsen. Selv folk som bor i Oslo hadde kanskje hatt litt moro av å ha en sightseeing i egen by. Og en liten guidet tur på Akershus festning eller noe sånn. Catzy
Gjest Brudeberta Skrevet 26. mai 2005 #4 Skrevet 26. mai 2005 Skal dere gifte dere i en kirke - hvilken? Hvor i Oslo bor dere ca, i sentrum? Jeg vet om et veldig fint lokale på Lambertseter, veldig koselig. Men husker jo ikke hva det heter...
Gjest gjesten Skrevet 26. mai 2005 #5 Skrevet 26. mai 2005 Ta en titt i siste Elle (den norske utgaven). Der hadde de tre bryllup og et av de var et såkalt "bybryllup".
Gjest Brud2005 Skrevet 26. mai 2005 #6 Skrevet 26. mai 2005 Du får ikke mer bybrullup en på Hotel Continental. Evt. Grand Hotel. Og hvis du skal ha kirkebryllup, så er det ingen ting som er så sentralt som Oslo Domkirke. Holmenkollen kapell er jo så usentralt. Vi skal ha bryllup i Gamle Aker kirke, ligger nesten på St. Hanshaugen. Og fest på Continental. 2 km fra kirke til fest, mulig å spasere gjennom Oslo sentrum på veien. For å gjøre det mer til bybryllup, så kan dere leie sånn buss for gjestene hvis det er lang tid mellom vielse og fest, evt før vielsen. Selv folk som bor i Oslo hadde kanskje hatt litt moro av å ha en sightseeing i egen by. Og en liten guidet tur på Akershus festning eller noe sånn. Catzy Gamle Aker kirke er en nydelig kirke, da. Sukk. Ligger flott til, og er veldig fin. Vi skulle egentlig også ha festen vår på Continental. Skal dere være i den grønne salen? oslo militære samfunn Tips til et annet sted i sentrum: Oslo militære samfunn
Bokalven Skrevet 26. mai 2005 #7 Skrevet 26. mai 2005 Du får ikke mer bybrullup en på Hotel Continental. Evt. Grand Hotel. Og hvis du skal ha kirkebryllup, så er det ingen ting som er så sentralt som Oslo Domkirke. Trefoldighetskirken er vel omtrent like sentralt.
aprilbrud Skrevet 26. mai 2005 #8 Skrevet 26. mai 2005 Vi hadde kanskje det du vil kalle et bybryllup, men i Bergen da... Vi inviterte også mest venner, ikke fullt så mye familie. Hadde et røft lokale (gammel sjøbod med båtbyggeri). Runde bord dekt opp med hvite duker og masse levende lys, gjorde at det ble akkurat passe formelt syntes vi. Vi hadde tapasbuffet, noe som også bidro til at det ikke ble for tradisjonelt og stivt. Etterpå hadde vi storband! Var i en 30-års dag i Olso for et par år siden, og det var i et utrolig stilig lokale som jeg selvsagt ikke husker hva heter. Mener det var i forbindelse med en slags kunstskole, så kanskje noen andre vet hva jeg mener? Ellers har jeg hørt om et lokale som skal være tøft, tror det heter Månefisken om jeg ikke husker helt feil?
Jullan Skrevet 26. mai 2005 #9 Skrevet 26. mai 2005 Månefisken,ja! Det er utrolig stilig. Nydelig utenfor med fossen...
Bree Skrevet 26. mai 2005 #10 Skrevet 26. mai 2005 Månefisken er stilig og røft, men det er utrolig stort og blir lett litt tomt. Noen venner av meg hadde skikkelig bybryllup; de giftet seg i kirken ved Birkelunden på Grünerløkka også hadde de leid en gammel fest-trikk for hele følget opp til Soria Moria på Torshov (ikke det konferansesenteret i Holmenkollen). På Soria Moria var det middag og dans i en gammel flott sal med skikkelig takhøyde osv... Et ordentlig urbant bryllup, spør du meg!
Gjest Brudeberta Skrevet 27. mai 2005 #11 Skrevet 27. mai 2005 Hvor er Månefisken? ..............bare nysjerrig................
Catzy Skrevet 27. mai 2005 #12 Skrevet 27. mai 2005 Månefisken ligger ved Akerselva, i Mølle-parken? Husker ikke helt navnet på område, nytt investorområde langs elva. Catzy
Gjest Brudeberta Skrevet 27. mai 2005 #14 Skrevet 27. mai 2005 Ja, det var jo kjente trakter for min del, har jo bodd i nærheten... :oops: Stilig å ha bryllup der da!
Veronal Skrevet 27. mai 2005 #15 Skrevet 27. mai 2005 Ekebergrestauranten! http://www.ekebergrestauranten.com/index.cfm Vi skal i bryllup der (vielsen og selskapet skal holdes der) kommende vinter. *glede-seg*
Gjest hanne-mor-bruden Skrevet 7. februar 2006 #16 Skrevet 7. februar 2006 Ekebergrestauranten! http://www.ekebergrestauranten.com/index.cfm Vi skal i bryllup der (vielsen og selskapet skal holdes der) kommende vinter. *glede-seg* ← Hmmm... Vero.... Mye koster det å leie der da? Ser veldig fint ut!
Gjest -eline- Skrevet 7. februar 2006 #17 Skrevet 7. februar 2006 Ekebergrestauranten! http://www.ekebergrestauranten.com/index.cfm Vi skal i bryllup der (vielsen og selskapet skal holdes der) kommende vinter. *glede-seg* ← Oh! *misunnelig* Der kunne jeg virkelig ha tenkt meg å gifte meg... Både jeg og kjæresten har fulgt Ekebergrestauranten fra før den ble kjøpt opp, gjennom oppussingen og har vært der noen ganger etter at den åpna igjen...Bryllup der... *drømme seg bort*
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #18 Skrevet 7. februar 2006 Eller så er Soria Moria - Senter for Bærekraft, (det hvor de "Rødgrønne" hadde regjeringsforhandlingene..) et meget flott sted for bryllup! Litt utenfor selve byen da,, men samtidig nært. Da passer jo også Holmenkollen kapell perfekt! Ellers er Lysebu (også på Voksenkollen/Holmenkollen) et meget profesjonellt og flott sted å arrangere et bryllup! Med hilsen "Hovmestern"
Leo Skrevet 8. februar 2006 #19 Skrevet 8. februar 2006 Selv om vi er skilt nå, var det et flott bryllup! Vi giftet oss på tinghuset og inviterte foreldre søsken og våre aller nærmeste venner (15 stk.) til en lett, treretters champagnemiddag på "Bølgen & Moi" på Briskeby etter vielsen. Etter noen timer der, gikk alle hjem til oss og fikk servert et glass vin eller en kopp kaffe mens vi skravlet og tittet på gavene. Deretter ruslet alle ned på en tapasrestaurant hvor det var bestillt langbord til 30 personer og hvor vi ble møtt av masse venner og bekjente. (Hadde gitt uttrykk for at det var uformelt lagt opp og at det var helt greit å møte uten å ha fått formell invitasjon). Der spiste vi, lo og drakk til vi ble kastet ut ved totiden om natten. Festen ble avsluttet på Bar1 på Aker Brygge hvor jeg kastet brudebuketten mens jeg røkte sigar og drakk cognac med bestefar på 78. Brudgommens aleneboende tante ble dårlig av all sambucaen, så hun tok jeg med meg hjem mens brudgommen fulgte bestefar til hotellet. Vi kjøpte ingen nye klær, men giftet oss i drakt/dress vi hadde fra før med nytt tilbehør som slips, smykker, belter og sko. I mine øyne et "bybryllup" fordi alt ble arrangert ut fra de forutsetninger og muligheter byen gir. Litt stilig og litt harry, men veldig morsomt! Selvfølgelig er det flott med stor bryllupsfest på Grand Hotel eller Ekerbergrestauranten, men da snakker vi gjerne kostnader på størrelse med en grei enebolig også. Den slags fester kan man dessuten med fordel holde i "grisgrendte" strøk. Skal dere arrangere en litt uformell, urban bryllupsfest på vestkanten, er forresten "Josefine" i Josefines gate et tips. På østkanten støtter jeg opp om de som har nevnt "Månefisken"!
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 8. februar 2006 #20 Skrevet 8. februar 2006 Ekeberg er fantastisk - lei en trikk som kan bringe gjestene opp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå