Gå til innhold

Svarer du oftest med nick eller svarer du oftest som anonym?

Svarer du oftest med nick eller svarer du oftest som anonym?  

60 stemmer

1. 1. Svarer du oftest med nick eller svarer du oftest som anonym?

• Jeg er medlem og svarer oftest med nicket mitt.
      35
    • Jeg er medlem, men svarer ofte som "anonym".
      25

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kan se at det innimellom er greit å være anonym når man starter tråder eller svarer på tema, men hvor mange poster mest med nicket sitt og hvor mange foretrekker å poste oftest anonymt?

Bare lyst til å se hvor overvekten ligger :)

Endret av Hatsumomo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle på KG er registrerte brukere.

Anonymkode: 0f7c9...fa5

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Alle på KG er registrerte brukere.

Det går vel an å poste som gjest nå, med email adresse, så det da jeg glemte at jeg var utlogga og skulle til å svare

Anonymkode: 93e1e...e42

Skrevet

Synes flertallet bruker anonym, skjønner ikke hvorfor. På noe ja, men i diskusjoner er det jo bare forvirrende på hvem som er hvem siden "alle" er anonyme 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, kaleidoskop skrev:

Synes flertallet bruker anonym, skjønner ikke hvorfor. På noe ja, men i diskusjoner er det jo bare forvirrende på hvem som er hvem siden "alle" er anonyme 

Ja, altså man jo følge med på tall/bokstav koden for å se at det er samme person som svarer, men det er jo litt slitsomt i lengden.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det går vel an å poste som gjest nå, med email adresse, så det da jeg glemte at jeg var utlogga og skulle til å svare

Det har ikke jeg fått med meg. Vet man kunne poste som gjest før, men det er lenge siden.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Alle er anonyme uansett pp KG, det finner ingen kaleidoskop-person i landet, så skjønner ikke behovet for å knytte noe opp mot et fantasinick. 

Anonymkode: 8ecba...7f8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har ikke jeg fått med meg. Vet man kunne poste som gjest før, men det er lenge siden.

Jeg vet, og jeg har heller ikke fått med meg noen opplysninger om at dette har kommet tilbake, men det har visst det altså

Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet, og jeg har heller ikke fått med meg noen opplysninger om at dette har kommet tilbake, men det har visst det altså

Hmm kanskje jeg har tatt feil ang det?

Men tanken var vel egentlig hvor mange som poster mest med nicket sitt og hvor mange som foretrekker å poste mest som anonym, får forandre målingen.

Endret av Hatsumomo
Skrevet

Syns det er utrolig sært når brukere ikke engang kan diskutere en middagsoppskrift uten å være AB.   Skjønner ikke hvorfor, er det krise om noen forstår at brukeren din liker smør istedet for margarin i en bolleoppskrift???    Syns det misbrukes her på KG.  Skiver selv 99% av alle svar under nick.   Tror mange her aldri poster under nick og bruker AB  konsekvent hele tiden. 

• Liker 11
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Neida, kommentaren bare lagres, knyttet til e-postadresse, inntil man oppretter en bruker – da kan man publisere den. Det var sånn jeg nettopp endte opp med å registrere meg.

Skrevet

Poster i 99% av tilfeller med nick. Svarer jeg en sjelden gang på sexforumet, så bruker jeg anonym.

Jeg syns det er helt greit at folk skriver som anonyme. Men henvender de seg direkte til en bruker med kritikk, så er det feigt å ikke bruke nick. En kan godt si at alle er anonyme her, men det er faktisk også et nettsamfunn hvor en på en eller flere måter forholder seg til hverandre. Jeg syns det er veldig fint å "bli kjent" med ulike brukere under nick. Om jeg har sans for dem eller om jeg mener personen stort sett er frekk. Liker at det er litt "personligheter" her.

Syns det var veldig rart at ikke alle brukte nick i begynnelsen da jeg var her, men nå kan jeg jo skjønne det. Men jeg lever opp til kicket mitt. Jeg har dummet meg ut her, jeg har skrevet ting jeg virkelig står for, og jeg tåler veldig fint både uenighet og kritikk. Bryr meg mest om dem jeg respekterer, og det er oftest dem jeg kan diskutere litt med. Ellers blir det mye dumheter fra enkelte og jeg bare 🙄 so what?

Skrevet

Det eneste jeg kan syntes er litt dumt er hvis jeg ønsker å svare direkte til en bruker, da kan jeg ikke sende denne brukeren en melding når personen er anonym.

Skrevet
1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Syns det er utrolig sært når brukere ikke engang kan diskutere en middagsoppskrift uten å være AB.   Skjønner ikke hvorfor, er det krise om noen forstår at brukeren din liker smør istedet for margarin i en bolleoppskrift???    Syns det misbrukes her på KG.  Skiver selv 99% av alle svar under nick.   Tror mange her aldri poster under nick og bruker AB  konsekvent hele tiden. 

For meg handler det ofte ikke om at jeg syns det er så farlig om folk vet ditten eller datten, men knyttet jeg det opp til Nick, kan jeg risikere mye mas i en tråd jeg ikke nødvendigvis gidder å følge opp, men bare ville komme med min mening. 

Si feks bolleoposkriften. 

Jeg svarer under Nick at jeg bruker margarin, fremfor smør. 

Så kommer en annen bruker å spør meg hvorfor, da smør er mye bedre. Så får jeg varsel på det, og "må" svare på det. Så kommer en annen bruker å spør hvor mye margarin jeg bruker. Så får jeg varsel på det og, og "må" svare på det og. Så kommer en tredje bruker å spør hvilken oppskrift jeg bruker, osv osv.. og alt jeg egentlig ville, var å fortelle at det er fullt mulig å bare bruke margarin. 

Personlig hater jeg å ha varsler liggende, de er (for meg) forstyrrende, og det er dermed mye enklere for meg å svare anonymt, så kan jeg heller følge opp tråden om jeg ønsker selv. :)

Anonymkode: 28fb7...6b4

• Liker 6
Skrevet

Jeg foretrekker å skrive under nick. Men synes stemningen her inne har blitt dårlig i det siste. Har også opplevd at folk har sagt at de følger med på brukerne. Følger med på info vi gir ut for å finne ut hvem vi er, altså legge sammen 2 og 2. Det er noen her inne som også er ubehagelig overvåken og suger til seg informasjon om andre. Har snakket på PM med noen også skriver de plutselig "Sa du ikke at du hadde en bror?" (noe jeg skrev i 2015 i en tilfeldig tråd).. det synes jeg er ekstremt ubehagelig, å bli fulgt med på den måten. Jeg vrir og vender mye på informasjon, informasjon som er totalt irrelevant, fordi jeg føler meg fulgt her på KG. Synes bare det er så jævlig ekkelt. For jeg kan ha snakket med folk her inne siden 2015 og jeg husker ikke en damn skit av privatinformasjon som de har både sagt til meg og skrevet på forumet. Fordi jeg har ingenting med det å gjøre! Jeg føler det er et grovt overtramp å grave i noen privatliv på den måten. Det å jobbe aktivt med å prøve å koble bruker til person. 
Synes det rett og slett har blitt litt uhyggelig her og jeg føler meg både angrepet, uthengt og forfulgt. Høres helt paranoid ut, men det er slik det har blitt på KG. Et giftig sted å være. Føler alle de gode menneskene har forsvunnet her ifra eller gjemmer seg bak AB og forblir usynlige. Derfor har jeg nå flytter mer eller mindre over til Reddit og andre forum. 

Da jeg begynte her på KG for mange år siden. Så var det mange tråder som var morsomme! Slike "fortell dine flauser" og morsomme ting og tang, tråder på tråder med humor. De eksisterer nesten ikke lengre. For alt er bare utroskap, sykdommer og NAV. Oppi det så er det mye angrep, drittslenging, stygge utsagn og dårlig moderering. KG har virkelig blitt et uhyggelig sted å være. Så jeg har begynt å bruke AB mer, selv om at jeg aller helst vil bruke nick. Men jeg orker ikke å bytte nick hver måned for å forbli anonym, fordi det er folk her inne som følger deg i tråder, har fått "Hold kjeft, vil ikke høre svar fra deg" fra AB'er. Føler det er folk her inne som hater meg og jeg vet ikke en gang hvilke nick de har! Det synes jeg er ekkelt. 

Anonymkode: 42484...038

• Liker 4
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle er anonyme uansett pp KG, det finner ingen kaleidoskop-person i landet, så skjønner ikke behovet for å knytte noe opp mot et fantasinick. 

Anonymkode: 8ecba...7f8

Ja akkurat. Alle er anonyme, så hvorfor ikke poste under nicket man har laget? I en diskusjon er det vanskelig å følge med på hvem som sier hva når man "snakker" sammen. Når både brukeren før og etter også er AB. Jeg vet alle har unike nr, men slitsomt å lete på. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg orker ikke å bytte nick hver måned for å forbli anonym, fordi det er folk her inne som følger deg i tråder, har fått "Hold kjeft, vil ikke høre svar fra deg" fra AB'er. Føler det er folk her inne som hater meg og jeg vet ikke en gang hvilke nick de har! Det synes jeg er ekkelt. 

Det hørtes skikkelig utrivelig ut. Skjønner jo at du da velger å være anonym.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker AnonymBruker hvis jeg bare er innom for å legge igjen en kommentar, og ikke vil at noen skal sitere meg eller like meg eller krangle med meg. Altså i tråder jeg ikke er så interessert i i utgangspunktet. 

Anonymkode: 341c5...8aa

Skrevet

Bruker nick i 99,9% av tilfellene. 

Skrevet

Jeg poster som oftest under nick. Dersom jeg skulle finne på å starte en tråd igjen, vil jeg nok starte den under AB og se an responsen. Fyller tråden seg opp med fakler og høygafler forblir jeg anonym, men er svarene stort sett hyggelige vil jeg komme frem fra gjemselen. xD 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...