AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #1 Skrevet 10. november 2019 Har en bachelor i pedagogikk. For én måned siden har jeg begynt å jobbe i barnehage og ser allerede at jeg aldri vil trives med dette. Føler at man må være blid og fornøyd hele dagen og jeg hat så lavt energinivå nå at jeg ikke klarer dette, noe kollegaer og barn har begynt å merke. I tillegg hjelper det ikke med sutrete og frekke unger, late kollegaer, i tillegg til for få voksne per barn siden det er fravær pga sykdom hele tiden. Har i tillegg egne barn, så føler at jeg aldri er ferdig med å oppdra barn. Har tenkt å ta en master neste år, men må uansett ha jobb frem til da og aner ikke hvordan jeg skal klare dette ? 😕 Anonymkode: a6e56...c3f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #2 Skrevet 10. november 2019 Jobber du som pedagog eller assistent? Det er tungt å jobbe i barnehage, de første par-tre månedene er verst ettersom barna tester deg ekstra mye som ny. Man må velge sine kamper. Støyen og energinivået blir man også mer vant til, og tåler bedre etter en stund. Når det er sagt så vil du trolig aldri trives hvis du kjenner det så sterkt allerede, og du er nok ikke en ressurs for barnehagen heller. Det beste er å slutte allerede nå i prøvetiden, det blir vanskeligere jo lengre du er der og utvikler lojalitet ovenfor de andre ansatte.. Anonymkode: 79967...b53 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #3 Skrevet 10. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har en bachelor i pedagogikk. For én måned siden har jeg begynt å jobbe i barnehage og ser allerede at jeg aldri vil trives med dette. Føler at man må være blid og fornøyd hele dagen og jeg hat så lavt energinivå nå at jeg ikke klarer dette, noe kollegaer og barn har begynt å merke. I tillegg hjelper det ikke med sutrete og frekke unger, late kollegaer, i tillegg til for få voksne per barn siden det er fravær pga sykdom hele tiden. Har i tillegg egne barn, så føler at jeg aldri er ferdig med å oppdra barn. Har tenkt å ta en master neste år, men må uansett ha jobb frem til da og aner ikke hvordan jeg skal klare dette ? 😕 Anonymkode: a6e56...c3f Det er en tøff jobb ja. Har jobbet med barn på mange ulike vis (lærer, assistent på SFO, assistent i skolen, i barnehage som assistent, har jobbet som pedagog og har til og med vært ped.leder). Tar en annen utdanning på siden nå, mens jeg jobber, ettersom jeg aldri ser for meg å kunne jobbe med dette resten av livet. Har ingen barn selv enda, og tenker at når jeg får det vil jeg ikke ha energi nok til å takle både den høylytte jobbhverdagen + mine egne barn. Men ja, hva kan du gjøre, du må jo bare holde ut da, eller se deg etter noe annet. Det er vel ikke all verdens med jobber å få med en bachelorgrad i pedagogikk, men det kan jo dukke opp et eller annet du ikke hadde tenkt på. Så det er vel verdt å holde øynene oppe... Du må også bare ta på deg en sånn holdning der du blir enig med deg selv om å mestre dette! Om å komme deg igjennom dette, fordi dette klarer du!! Anonymkode: b228b...ad4
Gjest ti10 Skrevet 10. november 2019 #4 Skrevet 10. november 2019 Hva med vikartimer på videregående/folkehøyskole fram til du skal studere igjen? Der er vel elevene stort sett så voksne at du slipper å oppdra dem.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #5 Skrevet 10. november 2019 Da ville jeg sett meg om etter en annen jobb. Å jobbe i barnehage er ikke for alle, det er utrolig krevende. Jeg har jobbet som barnehagelærer i 12 år, og kjenner at jeg ikke holder så mange år til. Dessverre. Jeg er glad i å jobbe med barn, men kreftene mine er snart oppbrukt. Har fått div helseutfordringer som følge av jobben også. Anonymkode: 73a0d...d72 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #6 Skrevet 10. november 2019 Jeg jobber ikke i barnehage da, men er lærer. Er lei bråkete og frekke unger og krevende foreldre. Vurderer å søke master for å kunne jobbe andre steder eller med andre oppgaver. Jeg skal holde ut frem til sommeren, da. Anonymkode: 83033...ea5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå