Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pfft.. Hvilke land i verden har kortere og mildere fengselstraff enn Norge? Sverige? Nope. Danmark? Nope. Island, England, Frankrike?? Nope, nope, nope. Har ikke ord for hvor synd jeg synes på offer og familien til noen som har blitt brutalt drept med fult overlegg  og så slipper morderen ut eller 10-12 år i behagelig fengsel. Vet ikke hvs jeg hadde gjort om det var mitt barn, mann, mamma..

Jeg mener at enkelte handlinger fortjener minst 60 år fengsel samt at det ikke skal være et behagelig opphold og de får jobbe for å dekke noe av kostnadene selv. 

Anonymkode: 59a6d...f5f

Ville du hatt denne personen som nabo? De fleste skal tilbakeføres til samfunnet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er informasjon som ikke er vanskelig å finne. Det er ganske allmenn kjent. Her er èn link https://www.healthline.com/health/antidepressants-that-cause-weight-gain#takeaway

Jeg sier ikke at all overvekt skyldes antidepressiva, jeg sier det kan være èn av mange potensielle årsaker.

En annen årsak kan være lavt stoffskifte, da lager ikke kroppen nok stoffskiftehormon. Det kan gjøre at kroppen ikke bruker energien like effektivt. Og pcos - da er ikke insulinproduksjonen som den skal - dette er også noe man ikke har kontroll over.

Hvordan bekrefter det jeg sier det? 

Anonymkode: 24e5d...1a6

13 hours ago, Blod said:

Ops, mente ikke å huke av anonym.

Som nevnt, iflg Felleskatalogen er vektendringer noe som påvirker 1 av 10 som bruker antidepressiva. Å skylde på antidepressiva for overvekt er like latterlig som å skylde på alvorlig funksjonshemming. Det er svært sjelden og overhodet ikke en vanlig grunn til overvekt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Embla Othea said:

Ville du hatt denne personen som nabo? De fleste skal tilbakeføres til samfunnet igjen.

Hadde taklet å få inn en 80+ åring som nabo ja, selv om han hadde drept noen for 60 år siden. Mye heller det enn en 32-åring som drepte nabojenta for 12 år siden.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At en god del "lykkelige" småbarnsmødre på Kvinneguiden tror at barnløse er stakkarer uten mening eller innhold i livet , som er dømt til en alderdom i ensomhet , uten besøk eller nettverk og blir funnet død av hjemmehjelpen i lenestolen

Anonymkode: 9c943...541

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde taklet å få inn en 80+ åring som nabo ja, selv om han hadde drept noen for 60 år siden. Mye heller det enn en 32-åring som drepte nabojenta for 12 år siden.. 

Ja, for man er mer rehabilitert etter å ha sonet i 50 år kontra 21 år 🤦‍♀️

Gud hjelpes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Folk som utgjør en fare for samfunnet etter soning, vil fortsette å sitte inne i forvaring. 

Det er ingenting som tyder på at lengre straffer og verre soningsforhold gir mindre kriminalitet, snarere tvert  i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Folk som utgjør en fare for samfunnet etter soning, vil fortsette å sitte inne i forvaring. 

Det er ingenting som tyder på at lengre straffer og verre soningsforhold gir mindre kriminalitet, snarere tvert  i mot.

Nå mener jeg strengt talt at enkelte egentlig aldri bør få komme ut igjen uansett. Eventuelt kan de få 60 år bak murene. Det handler strengt talt ikke om hvor farlige de er for samfunnet, men om hva de har gjort mot offer og samfunn. Noen gjerninger er utilgivelige, mest av alt overlagt drap. 

Forvaring er i helt ekstreme situasjoner og vi har vel bare en eller to i Norge som kommer til å bli i forvaring over lengre tid. Andre som gjør ubegripelige ting mot små barn og dreper de, slipper ut igjen. Det er faktisk ganske sjeldent at noen i Norge får 21 "års" straff. 

Min medlidenhet er reservert for offrene. Trenger ikke diskutere det videre altså, tydeligvis en upopulær mening, men det er nå det jeg mener.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg håper Putin vinner krigen, og tar mer kontroll og ansvar over verdensmakta!

Anonymkode: c63a9...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Elysion skrev (13 timer siden):

Nei, den ser jeg. Problemet er jo at folk i mange tilfeller ikke bryr seg noe som helst om hvor de står og røyker. På togstasjoner, busstopp - you name it. Da er det vanskelig å unngå å få røyk midt i trynet. Skal man røyke får man iallfall stå for seg selv og ikke utsette andre for kreftdampen. 

Så du skal kanskje også forby folk å kjøre bil rundt deg også, da? Siden eksos er skadelig? Folk er så hysteriske rundt alt mulig i disse dager, at dere orker.....

Anonymkode: 32dc3...f4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg håper alle som forsvarer Putin havner i fengsel på livstid sammen med Putin og staben hans..

Anonymkode: db1aa...86f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Natterangler
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg håper alle som forsvarer Putin havner i fengsel på livstid sammen med Putin og staben hans..

Er det en upopulær mening? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener prostitusjon bør legaliseres som et prøveprosjekt, i form av statlige bordeller. 

Anonymkode: 7115e...8a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"Har ikke noe imot klining men trenger dere gjøre det mens vi sitter tilbords? "

Anonymkode: d2812...907

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så du skal kanskje også forby folk å kjøre bil rundt deg også, da? Siden eksos er skadelig? Folk er så hysteriske rundt alt mulig i disse dager, at dere orker.....

Anonymkode: 32dc3...f4f

Nei, det hadde jo blitt hysterisk av meg. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes menn er primitive aper som kun styres av sex. Alt dreier seg om sex for dem. Sånn sett ser jeg på dem som ganske tilbakestående skapninger. Jepp, alle sammen - ingen unntak. Jeg tror helt seriøst kvinner har evolusjonert, mens menn fremdeles står fast på "huleboer-modus". 

Anonymkode: 64293...4f0

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Natterangler skrev (24 minutter siden):

Er det en upopulær mening? 

For noen sikkert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjenopprett spesialskoler for barn og ungdom som er jævlige mot andre barn og voksne. Trollskole ftw

Anonymkode: 41ea3...713

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Jeg er enig med mye av det som står i partiprogrammet til Rødt og jeg kunne tenkt meg Moxnes som statsminister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå mener jeg strengt talt at enkelte egentlig aldri bør få komme ut igjen uansett. Eventuelt kan de få 60 år bak murene. Det handler strengt talt ikke om hvor farlige de er for samfunnet, men om hva de har gjort mot offer og samfunn. Noen gjerninger er utilgivelige, mest av alt overlagt drap. 

Forvaring er i helt ekstreme situasjoner og vi har vel bare en eller to i Norge som kommer til å bli i forvaring over lengre tid. Andre som gjør ubegripelige ting mot små barn og dreper de, slipper ut igjen. Det er faktisk ganske sjeldent at noen i Norge får 21 "års" straff. 

Min medlidenhet er reservert for offrene. Trenger ikke diskutere det videre altså, tydeligvis en upopulær mening, men det er nå det jeg mener.

Noen kommer jo aldri ut igjen, de blir i forvaring fordi de er en fare for samfunnet.

Å holde gjerningspersoner innesperret lengst mulig, gjør jo ikke handlingen ugjort. Personen som er drept, er død uansett hvor lenge gjerningspersonen sitter i fengsel. Det viktigste må jo være å få sperret gjerningspersonen inne dersom vedkommende er en fare for andre, og å få rehabilitert ham/henne slik at ugjerningen ikke gjentas. Ikke å tilfredsstille hevntrangen hos mobben.

Tror for øvrig det er en upopulær mening det jeg mener også - i kommentarfelt og lignende mener jo "alle" det samme som deg ;) 

Men som sagt er det ikke slik at høye straffer er lik lav kriminalitet, det er jo heller omvendt, om man ser på statistikken i ulike land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...