Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Lacuna skrev (6 timer siden):

Jeg har cøliaki, og lever fint med det - bortsett fra at det finnes drøssevis av de som sier de har «glutenallergi», fordi de må fise etter en brødskive. De sier at de er allergisk på mandag, men froster i seg kake og kjeks på torsdag. Selvfølgelig rynker folk på nesa, og det ødelegger for alle oss andre som ikke blir trodd på at vi blir alvorlig sjuke av gluten. 

«Du kan jo spise et lite kakestykke? er vel ikke så farlig med litt magevondt?» 

Neida, er ikke så farlig helt til jeg får mangelsykdommer og kreft.

Det er akkurat dette jeg sikter til.  Er så utrolig mange som selvdiagnostiserer seg selv med en fiktiv diagnose.  Jeg som ble diagnostisert med cøliaki for mange år siden tør knapt åpne kjeften om det pga disse som "fiser etter ei brødskive" og snakker om det i hvert eneste ledige øyeblikk.

Anonymkode: dee7d...fb9

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Født i feil kropp", transer og alt annet i den kategorien er psykisk sykdom og burde vært behandlet deretter. Samfunnet vårt er helt på villspor når vi skal tillate et "tredje kjønn", omtale folk som "cis" og innbitt kjempe for at folk som er født menn skal omtales som mamma. 

Ungdommene våre plukker opp dette i sosiale medier og blir påvirket til å tro at de egentlig er det andre kjønnet. Eller at de er trans. 

Noen finner ut at de er homofile. Det er helt greit. Men alt dette andre? Psykiatri. De trenger hjelp, ikke operasjon. 

Anonymkode: d1bce...404

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er akkurat dette jeg sikter til.  Er så utrolig mange som selvdiagnostiserer seg selv med en fiktiv diagnose.  Jeg som ble diagnostisert med cøliaki for mange år siden tør knapt åpne kjeften om det pga disse som "fiser etter ei brødskive" og snakker om det i hvert eneste ledige øyeblikk.

Skjønte at det var det du siktet til. Verst er det egentlig på restauranter. Servitørene og kokkene har vel hørt både det ene og det andre...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De fleste av dagens barn er uoppdragne, kravstore og late drittunger.

Det finnes bare to kjønn, han og hun. 

Skoleklasser bør inndeles etter ferdighetsnivå. Skolen ødelegger for intelligente barn som blir sittende og kjede seg mens treigingene må ha ting forklart for ørtende gang. 

Rønnerunger, med eller uten diagnose, bør gå i spesialklasser. 

Influencere, youtubere, instagram"modeller", onlyfanshorer og realityræl bør alle bli plassert på en øde øy uten internetdekning. 

Religion er roten til alt ondt. 

De som med vitende og vilje bærer fram et handicappa barn med store behov, skal ikke få disse behovene dekket av staten. 

Hvis flyktninger vil gifte seg med en i hjemlandet, så får de flytte tilbake dit. 

Incels burde kalles cels. Det er ikke noe ufrivillig ved dette, det er deres egne holdninger som gjør at de ikke får seg noe.

Menn som kjøper seg ei kone i Thailand er søppel.

Anonymkode: 32dc3...f4f

Akkurat som vi selv var en gang 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Glutenallergi finnes ikke. Hveteallergi finnes, og cøliaki finnes.  Men alle disse,  som løper rundt med selvdiagnostisiert "glutenallergi"  ....  

🤦‍♂️

Hva faen skjønner du ikke?  Må vel kanskje utdype da.  ME - finnes selvfølgelig, men nekter å tro at alle som hevder å ha diagnosen har det.  Tror jeg alene kjenner 6-7 stk i tredveårene som påstår de har dette og derfor ikke kan jobbe. Samtidig bruker de 30 timer i uka på å pushe NuSkin og Mary Kay. Samtlige legger ut daglige selfies med tekst som "livet med ME" "usynlig sykdom" osv osv, mens de freser rundt og gjør en haug med ting jeg aldri har overskudd til etter jobb.  Upopulær mening; de fleste som påstår de har ME har ikke det. 

Glutenallergi finnes ikke.  Det er ikke en diagnose. Cøliaki er det. Det er noe annet og krever massiv utredning før man får en diagnose. 

De andre punktene forklarer seg selv, så antar de ikke trenger å utdypes. 

:klaske:

Anonymkode: db1aa...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neocortex

Vi i Norge lever i en boble. Generelt tenker vi at vi er flinke mtp miljø og generøse ovenfor verden. 

Sannheten er at vi flesker i oss drittmat og har et forbruk uten like. Skulle alle hatt samme liv som gjennomsnittsnordmannhadde verden kollapset. 

Vi lever i overflod nettopp fordi andre lever i fattigdom.

Endret av Neocortex
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neocortex skrev (29 minutter siden):

Vi i Norge lever i en boble. Generelt tenker vi at vi er flinke mtp miljø og generøse ovenfor verden. 

Sannheten er at vi flesker i oss drittmat og har et forbruk uten like. Skulle alle hatt samme liv som gjennomsnittsnordmannhadde verden kollapset. 

Vi lever i overflod nettopp fordi andre lever i fattigdom.

Andre ville ikke blitt mindre fattige av at vi lever i mindre overflod. Det er samme manglende logikken som at de rike i Norge gjør at det finnes "fattige" i Norge.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At jeg driter i om Viggo Kristiansen var uskyldig i akkurat drapet på de jentene.. Han har tross alt forgrepet seg på barn før, og pedofile fortjener 21 års fengsel uansett. Omså mer.

Anonymkode: ca8ba...f73

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At jeg driter i om Viggo Kristiansen var uskyldig i akkurat drapet på de jentene.. Han har tross alt forgrepet seg på barn før, og pedofile fortjener 21 års fengsel uansett. Omså mer.

Synes forresten også at det er forkastelig når småbarnsforeldre, bestemødre, familiefedre og alle som heier på VK! Blir kvalm av å lese. Skammelig at dere hausser opp en pedofil mann. For en verden.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes forresten også at det er forkastelig når småbarnsforeldre, bestemødre, familiefedre og alle som heier på VK! Blir kvalm av å lese. Skammelig at dere hausser opp en pedofil mann. For en verden.

Ble han dømt?

Anonymkode: db1aa...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener de tingene jeg skriver, men det er såklart ikke ting jeg velger å si høyt i virkeligheten siden jeg vet hvor provosert folk hadde blitt av det. Selvsagt er det upopulært å mene at psykisk syke kan ta seg mer sammen, spiseforstyrrede mennesker og selvskadere må få mindre oppmerksomhet,  man er for abort på syke fostre, det er bortkastede penger å føde frem syke barn som skal settes  på trygd å som man må sette inn masse ressurser på osv osv. 

Anonymkode: a2523...45e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neocortex
PetterKanin skrev (15 minutter siden):

Andre ville ikke blitt mindre fattige av at vi lever i mindre overflod. Det er samme manglende logikken som at de rike i Norge gjør at det finnes "fattige" i Norge. 

Nei, men alle kan ikke leve som oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Alkohol er gift og bør forbys. Det finnes ikke én eneste god grunn til et såpass velutviklet samfunn som det vi har i Norge skal ha dette enorme fokuset på å bli mest mulig full på kortest mulig tid. Jeg er 27 år og har per dags dato ikke klart å finne en eneste god grunn til at alkohol er såpass akseptert i samfunnet som det er. Jeg finner faktisk ingen gode ting ved alkohol i det hele tatt. Alkoholisme bidrar til at så utrolig mange barn lever i direkte utrygge forhold, og barna fortjener bedre. Alkoholmisbruk ødelegger hele liv og familier. Ikke bare misbruk - men den ukentlige fyllekula man ser i utelivet i Oslo. Jeg ser det fordi jeg jobber i Oslo sentrum hver eneste helg. Hva godt fører alkohol med seg? 
  • De som ikke klarer å ha det "morsomt" eller "hyggelig" uten alkohol er noen merkelige skruer.
  • Pepperspray skulle vært lovlig. At jeg som kvinne må enten føle meg utrygg i Oslos gater eller skaffe meg selvforsvarsvåpen på ulovlig måte er helt på trynet. 
  • Russetiden er en skam for det norske samfunnet, og burde avskaffes. Hva er poenget, liksom? 
  • Nynorskundervisning burde vært erstattet med samisk. 
  • Det er ingen menneskerett å få barn. 
  • Barnevernet burde ha større muligheter til å ta barn ut av skadelige hjem. Apropos det, den der "Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet"-gruppen på Facebook burde vært slettet om den ikke allerede er det. Grøss. 
  • Vi bør adoptere vanen de har i asiatiske land med å bruke munnbind når man er forkjøla. Bare fordi pandemien er så og si over her, betyr ikke det at vi trenger gå tilbake til dårlige vaner. 

Har garantert flere meninger som gjør at jeg snart blir ført til galgen, men kommer ikke på de akkurat nå. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på en til: Man kan faktisk gi for mye omsorg sånn at de syke blir sittende fast i offerrollen fordi det er komfortabelt å bli dullet med og få alt servert i fanget. Jeg husker en artikkel om en spiseforstyrret kvinne som fant så mye omsorg i tvangen at det nok var grunnen til at hun ikke ble bedre. Så fort hun ble overført til palliativ og det var slutt på omsorgen hun fant i tvangen og hun bare ble liggende der mens de ansatte sa at det var OK at hun sultet seg ihjel og ikke mer å gjøre, så begynte hun så smått å spise igjen. Noe som viser at man må faktisk ikke dulle for mye med psykisk syke mennesker, for da har de ingen egeninteresse i å prøve å bli friske engang. 

Anonymkode: a2523...45e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg synes at folk som mener bare for å gjøre det uten å vite, bør lære seg å holde mer kjeft. 

- Aktiv dødshjelp innenfor visse type sykdommer som ALS, kreft, svært alvorlig ME, diverse tunge psykiatriske sykdommer burde selvfølgelig vært innført for lenge siden. Å leve uten mål og mening bare for å gjøre det er ikke et liv verdig. Det burde vært en menneskerett å få dø verdig etter behov. 

- Straffen for voldtekt må opp. Både fengsel, men ikke minst gjennom økonomisk kompensasjon. F.eks at straffedømt måtte betale 1 mill til offeret, samt sone 3 år i fengsel. Samme utmåling ved voldtekt nr 2, men da bør vedkommende få operert bort kjønnet også. 

- Nynorskundervisning bør erstattes med tegnspråk slik at mennesker lærte seg å kommunisere lydløst. 

Anonymkode: fcff7...eb7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg synes at folk som mener bare for å gjøre det uten å vite, bør lære seg å holde mer kjeft. 

Kjipt å leve i et land med ytringsfrihet, hva? :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Elysion skrev (1 minutt siden):

Kjipt å leve i et land med ytringsfrihet, hva? :fnise:

Ytringsfrihet er fint.

Men hvorfor skal man mene mye om ting man ikke vet noe om? Det handler ikke om ytringsfrihet når du ikke aner hva du snakker om. 

Selvinnsikt er finere. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det handler ikke om ytringsfrihet når du ikke aner hva du snakker om. 

Gjør nok det, dessverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytringsfrihet er fint.

Men hvorfor skal man mene mye om ting man ikke vet noe om? Det handler ikke om ytringsfrihet når du ikke aner hva du snakker om. 

Selvinnsikt er finere. 

Ytringsfrihet krever ikke at man vet noe om det man uttaler seg om.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elysion skrev (Akkurat nå):

Gjør nok det, dessverre.

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Ytringsfrihet krever ikke at man vet noe om det man uttaler seg om.

Men altså, jeg slår ikke et slag imot ytringsfriheten. Jeg ber folk ta seg en runde eller to med seg selv om nødvendigheten ved å mene ting og tang, og uttale seg i hytt i gevær uten noe grunnlag for det. Jeg ser faktisk ikke poenget. Det fordummer samfunnet og skaper fordommer, hat og stigma. 

F.eks så aner jeg ikke hva det vil si å være homofil eller å ha psykisk sykdom. Hvorfor skal jeg da uttrykke og mene at homofile er psykisk syke? Det tilføyer ikke samfunnet noe som helst godt ved seg, og skaper kun oppgulp og oppstandelser.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...