Gjest Sirkelen Skrevet 12. november 2019 #161 Del Skrevet 12. november 2019 Akkurat nå, Husholdning1 skrev: Og hva gjør det om mennesket dør ut? Det holder med nihilisme nå, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 12. november 2019 #162 Del Skrevet 12. november 2019 Akkurat nå, Sirkelen skrev: Det er akkurat det som er saken. Jeg tror ikke at menneskeheten dør ut om vi ikke løser klimakrisen, til det er vi altfor tilpasningsdyktige og smarte. Men antallet dødsfall blir dramatisk mye større i fremtiden om klimakrisen slår til med full tyngde, enn om vi gjør radikale klimatiltak nå. Vi må velge det minste ondet. At vi dør helt ut er nok å overdrive. Men det blir en apokalypse, tror jeg. Når man ikke har mat, rent vann eller klær og andre nødvendigheter for å leve. Men jeg er veldig pessimistisk da. 😛 Jeg tror vi kommer til et punkt der vi er så få igjen, at et samfunn slik vi kjenner det ikke lenger vil eksistere. Vi blir jordbrukere alle mann og vil leve like lenge som de gjorde for flere tusen år siden. Kroppen vil ta så stor skade av miljøgiftene, feilernæring og stress, at vi vil utvikle kreft og dø i ung alder. Ikke bare det, men helsesektoren vil være nærmest ikke-eksisterende. Kvinner vil dø i barsel igjen. Folk vil måtte trekke tenner. Osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 12. november 2019 #163 Del Skrevet 12. november 2019 Akkurat nå, Sirkelen skrev: Ingen av oss på tråden er innstilt på mer klimafornektelse og fakta-avvisning nå. Det holder for i dag. Klimafornektelse er et interessant begrep. Jeg har per dags dato enda ikke hørt om noen som har fornektet at klima eksisterer. Hvis du ikke vil avvise fakta så bør du slutte med det, ikke bare skrive om det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 12. november 2019 #164 Del Skrevet 12. november 2019 2 minutter siden, Sirkelen skrev: Det holder med nihilisme nå, Hvorfor er dere som mener dette er et problem ikke i stand til å forklare hvorfor det er et problem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 12. november 2019 #165 Del Skrevet 12. november 2019 3 minutter siden, Husholdning1 skrev: Og hva gjør det om mennesket dør ut? Ingenting. Men det handler om å ikke pine de neste generasjonene til døde fordi verden er ødelagt etter vår generasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 12. november 2019 #166 Del Skrevet 12. november 2019 2 minutter siden, Husholdning1 skrev: Hvorfor er dere som mener dette er et problem ikke i stand til å forklare hvorfor det er et problem? Dette er så selvforklarende at jeg ikke gidder å svare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 12. november 2019 #167 Del Skrevet 12. november 2019 (endret) 3 minutter siden, Husholdning1 skrev: Hvorfor er dere som mener dette er et problem ikke i stand til å forklare hvorfor det er et problem? Du mener at tusenvis av forskningsrapporter ikke taler for seg? Faen, er denne posten starten på diskusjonen jeg sa jeg ikke ville ha? Jeg bare sier at det ikke er helt kokko å tro at vi har en klimakrise og at den bare vil bli verre og verre fremover. Det er nok av beviser for dette. At du velger å tro noe annet, sikkert også bevist med et par studier, det får bare være. Jeg skjønner bare ikke hvordan du kan tro det du gjør. Og det går visst begge veier. Endret 12. november 2019 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #168 Del Skrevet 12. november 2019 1. Kvinnens plass er i hjemmet. 2. Klima "krisen" er ikke så krise, klimaet har alltid vært i endring og noen forskere mener at den siste istiden ikke er helt over. 3. At flere burde bli vegetarianere og veganere er teit, vi burde heller prøve å få ned matsvinnet. Og spise mer av den norske maten. Som havre. Og flere tonn grønsaker kastes hvert år fordi de ikke er visuelt tilfredsstillende og sauekjøtt kastes i tonn for ingen vil ha det. 4. Å ha barn i barnehage i flere timer er sykt, og jeg tror det er skadelig. Og skolen starter i for tidlig alder. 5. Folk som ikke innvisterer i egen bolig er dumme. Folk som får barn uten å eie bolig er dumme. 6. Folk som får mange barn og klager på dårlig økonomi er dumme. 7. Folk som bruker snus/røyker og/eller drikker alkohol er dumme og kaster bort helse og penger. 8. Syns det er teit og egoistisk å skulle bruke masse penger for å oppleve livet og ikke få barn om man ønsker det før man er 30+. Optimalt å få barn mellom 20 og 25. 9. Jeg er ikke religiøse men syns at man skal være gift før man får barn. 10. Syns det er ekkelt når noen har one night stand. Og generelt ekkelt at noen har hatt mange sexpartnere. Anonymkode: d64d6...67b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 12. november 2019 #169 Del Skrevet 12. november 2019 3 minutter siden, loveli skrev: Ingenting. Men det handler om å ikke pine de neste generasjonene til døde fordi verden er ødelagt etter vår generasjon. Vi to kan nok ha en meningsfull diskusjon, men jeg tror ikke det har noen hensikt å svare på slike klimafornektende og nihilistiske innlegg som de vi har besvart nylig. Best å la dem ligge. Noen brukere kan man ikke snakke med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 12. november 2019 #170 Del Skrevet 12. november 2019 13 minutter siden, loveli skrev: Hvorfor skulle vi drepe hverandre fordi vi ikke får dra på billig cruise? Det er ikke før de siste tiårene at folk har hatt velstand i dette landet. Vi hadde jo ikke sittet her i dag om folk drepte hverandre når de ikke får dratt på cruise. Og hvem faen bryr seg om 1/5-del av verdens befolkning dør, hvis det betyr at mennesker, dyr og planter fortsatt vil leve på denne jorda om 100 år. Hvis vi ikke ofrer noen folk nå, så vil vi på sikt ha ofret hele menneskeheten. Greia er at hvis/om vi må kjempe om kvotene så vil den sterkestes rett komme til syne. Kommer vi til ett nivå hvor kvotene våre skal så sterkt reguleres, vil det utløse borgerkrig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 12. november 2019 #171 Del Skrevet 12. november 2019 Jeg er feminist, i betydning for likestilling mellom kjønnene. Det er ikke populært å mene at mødre og fedre bør være likestilte ved samlivsbrudd. De aller fleste mener at mor skal ha vetorett. Så mener jeg at avstanden mellom fattig og rik i Norge er blitt for stor, og at det vil føre til et vanskeligere samfunn med større misnøye. Dette er ikke populær tenkning i dag, hvor man heller mer og mer mor amerikansk tenkning - at enhver skal være sin egen lykkes smed.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 12. november 2019 #172 Del Skrevet 12. november 2019 5 minutter siden, loveli skrev: Du mener at tusenvis av forskningsrapporter ikke taler for seg? Faen, er denne posten starten på diskusjonen jeg sa jeg ikke ville ha? Jeg bare sier at det ikke er helt kokko å tro at vi har en klimakrise og at den bare vil bli verre og verre fremover. Det er nok av beviser for dette. At du velger å tro noe annet, sikkert også bevist med et par studier, det får bare være. Jeg skjønner bare ikke hvordan du kan tro det du gjør. Og det går visst begge veier. Et godt innlegg som tilbakeviser slik uansvarlig klimafornektelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #173 Del Skrevet 12. november 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet at vi bare er ironiske, og faktisk skjønner at det er forskjell på veier og antall biler som bruker dem? Vi er nemlig ikke bare selvgode, men også særs ironiske 😉 Anonymkode: 11296...c3c Jeg har slekt oppe i nord og kan garantere deg at det ikke er ironi de farer med. De er størst, best og vakrest ifølge dem selv. Det er så mye selvskryt at jeg spyr av det. Anonymkode: 9ae77...eef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 12. november 2019 #174 Del Skrevet 12. november 2019 Akkurat nå, loveli skrev: Ingenting. Men det handler om å ikke pine de neste generasjonene til døde fordi verden er ødelagt etter vår generasjon. De løsningene du og Sirkelen forfekter vil jo nettopp bidra til at dette kommer til å skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 12. november 2019 #175 Del Skrevet 12. november 2019 4 minutter siden, CabinCruiser skrev: Greia er at hvis/om vi må kjempe om kvotene så vil den sterkestes rett komme til syne. Kommer vi til ett nivå hvor kvotene våre skal så sterkt reguleres, vil det utløse borgerkrig. Det tror jeg er en vill overdrivelse. Folk er ikke så ille. Jeg tror dette systemet ville fungert, om enn ikke problemfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 12. november 2019 #176 Del Skrevet 12. november 2019 9 minutter siden, loveli skrev: Du mener at tusenvis av forskningsrapporter ikke taler for seg? Faen, er denne posten starten på diskusjonen jeg sa jeg ikke ville ha? Jeg bare sier at det ikke er helt kokko å tro at vi har en klimakrise og at den bare vil bli verre og verre fremover. Det er nok av beviser for dette. At du velger å tro noe annet, sikkert også bevist med et par studier, det får bare være. Jeg skjønner bare ikke hvordan du kan tro det du gjør. Og det går visst begge veier. Forskningsrapportene som er vinklet dit man vil ha dem. Det er helt koko å tro vi har en klimakrise som vi ikke har. I allefall en vi kan påvirke. Jeg tror ikke. Jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #177 Del Skrevet 12. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Kvinnens plass er i hjemmet. 2. Klima "krisen" er ikke så krise, klimaet har alltid vært i endring og noen forskere mener at den siste istiden ikke er helt over. 3. At flere burde bli vegetarianere og veganere er teit, vi burde heller prøve å få ned matsvinnet. Og spise mer av den norske maten. Som havre. Og flere tonn grønsaker kastes hvert år fordi de ikke er visuelt tilfredsstillende og sauekjøtt kastes i tonn for ingen vil ha det. 4. Å ha barn i barnehage i flere timer er sykt, og jeg tror det er skadelig. Og skolen starter i for tidlig alder. 5. Folk som ikke innvisterer i egen bolig er dumme. Folk som får barn uten å eie bolig er dumme. 6. Folk som får mange barn og klager på dårlig økonomi er dumme. 7. Folk som bruker snus/røyker og/eller drikker alkohol er dumme og kaster bort helse og penger. 8. Syns det er teit og egoistisk å skulle bruke masse penger for å oppleve livet og ikke få barn om man ønsker det før man er 30+. Optimalt å få barn mellom 20 og 25. 9. Jeg er ikke religiøse men syns at man skal være gift før man får barn. 10. Syns det er ekkelt når noen har one night stand. Og generelt ekkelt at noen har hatt mange sexpartnere. Anonymkode: d64d6...67b Etter å ha lest punkt 8 må jeg si det var interessant å så lese punkt 9. Og så gå tilbake å lese alle punktene på nytt. Spesielt punkt 5 og 6... skulle ikke tro samme person har skrevet alle tre punkter. Spesielt ikke i samme innlegg. Anonymkode: 8e4bf...cbb 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 12. november 2019 #178 Del Skrevet 12. november 2019 2 minutter siden, Husholdning1 skrev: De løsningene du og Sirkelen forfekter vil jo nettopp bidra til at dette kommer til å skje. Som sagt så er dette bare tull. Finn noe annet å engasjere deg i enn klimafornektelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 12. november 2019 #179 Del Skrevet 12. november 2019 9 minutter siden, CabinCruiser skrev: Greia er at hvis/om vi må kjempe om kvotene så vil den sterkestes rett komme til syne. Kommer vi til ett nivå hvor kvotene våre skal så sterkt reguleres, vil det utløse borgerkrig. Det skal jo være like kvoter til alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 12. november 2019 #180 Del Skrevet 12. november 2019 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Forskningsrapportene som er vinklet dit man vil ha dem. Det er helt koko å tro vi har en klimakrise som vi ikke har. I allefall en vi kan påvirke. Jeg tror ikke. Jeg vet. Du vet ikke. Ingen har en slik visshet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå