Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dise skrev (3 timer siden):

Jeg misliker apoteker. 

hvorfor det ? 

Anonymkode: 93d66...be8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jaeols skrev (3 minutter siden):

Det er det mange som har. Vi trenger folk som vil jobbe..Ikke gå på trygd.

Ganske sjukt å melde at uføretrygdede ikke vil jobbe. Jeg tror de ikke vil være syke, jeg da.

Anonymkode: 9722a...fba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ganske sjukt å melde at uføretrygdede ikke vil jobbe. Jeg tror de ikke vil være syke, jeg da.

Hvorfor er det da flere hundretusen uføre? Er alle syke? Tviler på det. Det er mer behagelig  å slippe å jobbe. 

Skrevet
jaeols skrev (1 time siden):

Hvorfor er det da flere hundretusen uføre? Er alle syke? Tviler på det. Det er mer behagelig  å slippe å jobbe. 

Når det er et hav av ulike sykdommer, så er det utimelig å anta at de fleste ikke er syke. Kutt ut fordommene dine.

• Liker 1
Skrevet

Dem som ikke skjønner at det er lett å feil tolke hva man mener på et forum bør virkelig holde seg unna kg 

Anonymkode: 7f9f3...f00

Skrevet
Mei88 skrev (8 timer siden):

Ja for du tror ikke leger vet bedre enn deg. 🤮

ME er ikke vanskelig å «fake». Er jo ingen tester som sier at du har det eller ikke. Legen må jo bare tro på det pasienten sier i slike tilfeller. Men det vet du sikkert alt om, mistenker jeg…

Anonymkode: 17dcd...f0a

Skrevet

De som døde før sosiale medier og smart-telefonens inntog er heldige!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Når det er et hav av ulike sykdommer, så er det utimelig å anta at de fleste ikke er syke. Kutt ut fordommene dine.

Vil du ikke ha flere i jobb? Vi trenger masse folk i mange yrker. Helsevesenet skriker etter folk. For lett å få uføretrygd, ingen tvil om det. 

Skrevet
jaeols skrev (20 minutter siden):

Vil du ikke ha flere i jobb? Vi trenger masse folk i mange yrker. Helsevesenet skriker etter folk. For lett å få uføretrygd, ingen tvil om det. 

Det handler ikke om hva jeg vil eller ikke. Jeg kan jo ikke overstyre menneskers helse, medfødte sykdommer eller yrkesskader.

Skrevet

Håper folk våkner nå og stopper all innvandring. 

Anonymkode: ab50c...301

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det handler ikke om hva jeg vil eller ikke. Jeg kan jo ikke overstyre menneskers helse, medfødte sykdommer eller yrkesskader.

Vedder på at 10% av de uføre kunne vært i jobb. Det har litt med vilje å gjøre. 

Skrevet
jaeols skrev (3 minutter siden):

Det har med arbeidsmuligheter å gjøre. Noen kan jobbe litt, men arbeidsgivere vil ikke ansette folk med uforutsigbar helse.

• Nyttig 1
Skrevet
jaeols skrev (13 timer siden):

Det er ikke bare fysisk sykdom, men også psyke og diagnoser som gjør at man kan bli ufør fordi det handler om hvordan man kan takle vanlig jobb og hverdag også og for dem er uføretrygd også sikker økonomi for å slippe å tenke på det når de ellers sliter med det de gjør. Tydeligvis mye uvitenhet blandt folk når det kommer til uføretrygd for det er virkelig ikke lett å få det! Sett dere inn i andres situasjon før dere sier noe om ting dere åpenbart ikke vet noe om. 

Skrevet
jaeols skrev (20 timer siden):

Det var kraftig kost. Men det er for lukrativt å gå på uføretrygd. De må sette ned ytelsen kraftig. 

Det kan man ikke gjøre, for mange er det eneste de får å leve for! Uføretrygd er lavt nok fra før og det hjelper ikke å gjøre det verre enn det det allerede er! Ytelsen bør heller settes opp. Senkes kan den iallfall ikke. 

• Nyttig 1
Skrevet
Iso1 skrev (48 minutter siden):

Det kan man ikke gjøre, for mange er det eneste de får å leve for! Uføretrygd er lavt nok fra før og det hjelper ikke å gjøre det verre enn det det allerede er! Ytelsen bør heller settes opp. Senkes kan den iallfall ikke. 

Den må ikke sette opp, da vil flere ha uføretrygd. Den må senkes kraftig. Det skal ikke lønne seg å gå på uføretrygd. 

Skrevet
jaeols skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hvor du får de 10% fra, men ja, det er en del som kunne jobbe litt. Men det er ikke mange arbeidsgivere som er villig til å ansette noen som aldri vet når de er frisk nok til å jobbe.

Anonymkode: 23738...864

• Liker 1
Skrevet
jaeols skrev (14 minutter siden):

Den må ikke sette opp, da vil flere ha uføretrygd. Den må senkes kraftig. Det skal ikke lønne seg å gå på uføretrygd. 

Men de som ikke kan jobbe da, de som ikke har noe annet valg? Skal de få en ny ting å bekymre seg over? Uansett så kommer det ikke til å senkes, det kan de bare ikke gjøre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
jaeols skrev (17 minutter siden):

I hvilken verden lønner det seg å gå på uføretrygd? Er du klar over hvor lave satser det allerede er?

• Liker 1
Skrevet
jaeols skrev (30 minutter siden):

Trygd pleier uansett ikke senkes. Det funker ikke sånn. Den blir værende der den er eller justeres litt opp, ikke ned heldigvis. Ellers må arbeidsgivere starte med å gi veldig mange jobber og tilrettelegge etter hva de behøver og tider de kan og ikke kan jobbe. Og det vil ikke lønne seg for dem så derfor kan uføretrygd ikke røres for dem som er avhengig av den stønaden. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Iso1 skrev (1 time siden):

Trygd pleier uansett ikke senkes. Det funker ikke sånn. Den blir værende der den er eller justeres litt opp, ikke ned heldigvis. Ellers må arbeidsgivere starte med å gi veldig mange jobber og tilrettelegge etter hva de behøver og tider de kan og ikke kan jobbe. Og det vil ikke lønne seg for dem så derfor kan uføretrygd ikke røres for dem som er avhengig av den stønaden. 

Ja de blir avhengig av trygd og kommer ALDRI i jobb! Det blir et trist liv. Og ingen pensjonspoeng. At folk vil ha det slik, er en gåte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...