Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo bra å få innvandrere/flyktninger/fremmedspråklige inn i jobb men en ting som blir glemt er oss som skal samarbeide med dem. For det er veldig tunge og vanskelige dager når de sier de forstår men det viser seg at de misforstår. Når de ikke skjønner hva de skal gjøre og vi andre ender med å måtte gjøre det selv. Når feil fører til umulige forhold for folk på jobben både kunder og kollegaer. 

Anonymkode: c7868...54b

Enig det der. Og så er det sykt frekt av de å bare si ja og late som at de forstår og så forstår de ikke en dritt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Upopulær mening eller ei. Men nå kan alle som har stemt på tutti frutti regjeringen takk seg selv. Kommer til å bli tøft for de som har minst fra før. 

Men mange av de har valgt dette selv...

Anonymkode: a7ec9...fcc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Upopulær mening eller ei. Men nå kan alle som har stemt på tutti frutti regjeringen takk seg selv. Kommer til å bli tøft for de som har minst fra før. 

Dette er Aps forslag til statsbudsjett og har ingenting med samarbeidspartiene å gjøre. Det kommer til å bli forandringer. 

Min upopulære mening er at alle som uttaler seg bastant om ting de ikke har greie på, bør tvangsopplæres. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, nå kan de må NAVs minstesatser angre på at vi fortsatt har formuesskatt og exit-skatt. 

Anonymkode: 5a9db...59c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, nå kan de  NAVs minstesatser angre på at vi fortsatt har formuesskatt og exit-skatt. 

Rettet skrivefeil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 18.19):

Jeg vil mye heller at skattepengene mine går til modige Ukrainere som kjemper for Europas frihet enn en gjeng late, udugelige egoister i Norge som sutrer over å få for lite trygd.

Du er ikke "min egen" noe mer enn andre her i verden. Jeg skylder deg ikke noe mer penger bare fordi du er født i Norge.

Anonymkode: b484c...b38

Her mener jeg selvfølglig ikke de som sitter på rævva og ikke gidder å gjøre noe. Jeg snakker om de som oppriktig sliter av ulike årsaker.. 

Anonymkode: f16d6...c20

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

En ulykke treffer deg og det varer en mnd maks. Når en slektning dør så vil alle ha det med seg resten av livet. Det er fakta så du trenger ikke spille tøff. 

Nå må du roe ned her. Tråden her handler om upopulære meninger, så tåler du ikke det kan du forlate tråden. En 18-åring er MYE MER verdt enn en gammel person. Det finnes ikke en sjel utenfor nær familie som bryr seg om 72 åringen. Jeg har mistet alle mine besteforeldre. Det var leit, ikke noe mer enn det. Gamle folk skal dø. Jeg har også mistet min lille nevø. Det var så ufattelig grusomt at ingen i familien kommer seg helt over det. Fordi min lille nevø var et barn. Så uendelig mye mer verdt enn en 72 åring, og generelt gamle folk. Å miste 18-åringer er ufattelig tragisk. Å miste en 60 åring er…leit.

Anonymkode: 298b2...894

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå må du roe ned her. Tråden her handler om upopulære meninger, så tåler du ikke det kan du forlate tråden. En 18-åring er MYE MER verdt enn en gammel person. Det finnes ikke en sjel utenfor nær familie som bryr seg om 72 åringen. Jeg har mistet alle mine besteforeldre. Det var leit, ikke noe mer enn det. Gamle folk skal dø. Jeg har også mistet min lille nevø. Det var så ufattelig grusomt at ingen i familien kommer seg helt over det. Fordi min lille nevø var et barn. Så uendelig mye mer verdt enn en 72 åring, og generelt gamle folk. Å miste 18-åringer er ufattelig tragisk. Å miste en 60 åring er…leit.

Og jeg blir ikke lei meg over at ukjente ungdommer dør.

Anonymkode: 4f900...209

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor må man på død og liv (no pun intended) sammenligne dette? Begge deler er trist! Det er ingen konkurranse!

Anonymkode: 1d409...c0c

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Min upopulære mening er at det er kaldt å kynisk å tenke slik som du gjør her. For det stemmer ikke med virkeligheten det du sier; voksne folk savner sine foreldre hele livet.De blir aldri ferdig med den sorgen. Det er trist hvis ukjente mennesker skal bety mer enn våre egne nærmeste. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenker her inne og generelt på sosiale forum så er det Israel og Palestina, for det trykker på folks kognitive dissonans og moralske ambivalens, som kan gi utspill i skyld og ansvar. Spesielt når hvit overmakt og kolonisering blir adressert med ord som mange forbinder kun mot andre verdenskrig, og ikke som historisk gjentagelse av systematisk rasisme, dehumanising for å begå folkemord gjennom kolonisering.

Når ord som apartheid, etnisk rensing og folkemord blir brukt mot en stat som i sin ideologi står for både overmakt , suverenitet for en gruppe og at de proklamerer at de representerer i helhet en gruppe som selv er blitt utsatt for det.

Så å utfordre narrative om det samfunnet som er de "gode og rettferdige" når fakta viser at deres regjering og allierte støtter undertrykkelse. 

Upopulært og viktig, for å jobbe med anti rasisme og menneskerettigheter må man tørre å ytre, for at samfunnet skal kunne ha moralsk og samfunnsmessig fremgang, belys urett og stå opp. Det er når det stormer som verst at endringer skjer.

Så til Palestina er fritt- så tørr jeg å være upopulær. 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trur ikke lenger på folk som beskriver andre som narsissister. Da ser jeg faktisk ned på personen som sier det.

Anonymkode: 1418a...e1b

Skrevet

At død hun ikke er fraværsgrunn på jobb - det er bare ei bikkje... 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...