AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:57 #8101 Skrevet tirsdag kl. 06:57 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noe som aldri blir noe av dessverre, Men det er eneste mulighet for kontroll av illegal innvandring/lykkegjegere. En gedigen mur. Anonymkode: f50aa...d22 Det ville kostet enormt mye å bygge å bevokte en slik mur. Det er også nærmest ingen innvandrere som kommer til Norge til fots. Så hva skal man med muren? Den enkleste og billigste måten å stoppe iillegal innvandring på er å nekte dem tilbgang til den norske velfersstaten. Slutter Norge å gi dem penger så slutter de å komme. Med unntak av de som kommer gjennom den russiske grensen har samtlige av dem reist gjennom drøssevis av rike og trygge europeiske land. De hadde stoppet reisen sin i ett av disse landene om Norge stoppet pengekranen. Anonymkode: 5a9db...59c 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:03 #8102 Skrevet tirsdag kl. 07:03 At de kriminelle ungdomsgjengene gjerne må rydde hverandre av banen for min del. Trist for foreldra deres, kanskje, men så lenge de ikke tar med uskyldige i prosessen så få det nå bare overstått. Anonymkode: adb2c...e47 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:19 #8103 Skrevet tirsdag kl. 07:19 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det ville kostet enormt mye å bygge å bevokte en slik mur. Det er også nærmest ingen innvandrere som kommer til Norge til fots. Så hva skal man med muren? Den enkleste og billigste måten å stoppe iillegal innvandring på er å nekte dem tilbgang til den norske velfersstaten. Slutter Norge å gi dem penger så slutter de å komme. Med unntak av de som kommer gjennom den russiske grensen har samtlige av dem reist gjennom drøssevis av rike og trygge europeiske land. De hadde stoppet reisen sin i ett av disse landene om Norge stoppet pengekranen. Anonymkode: 5a9db...59c Edit: Angående den russiske grensen. Høsten 2015 så kom det ernormt mange asylsøkere gjennom den russike grensen. Men det stoppet opp etter kort tid da Norge valgte å sende dem i retur til Russland. Så det problemet har man en løsning på. Det er bare å fortsette å sende dem i retur om Russland prøver seg på nytt med å sende asylsøkere til Norge. Anonymkode: 5a9db...59c 1
jaeols Skrevet tirsdag kl. 07:32 #8104 Skrevet tirsdag kl. 07:32 AnonymBruker skrev (2 timer siden): At 18 åringer dør er selvsagt MYE mer trist enn en 60 åring. De er snart pensjonister. De er på starten av livet, skal til å begynne på voksenlivet. Kan ikke sidestilles. 18 åringen har kanskje små søsken? De kan ha barn selv. Det er tragisk. At de godt voksne døde er bare trist. Anonymkode: 298b2...894 Det er trist også når folk på 50 dør, ikke bare når unge dør. Det er trist uansett hvem som dør.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:24 #8105 Skrevet tirsdag kl. 09:24 AnonymBruker skrev (15 timer siden): At unge mennesker dør er MYE tristere enn at eldre mennesker dør, f.eks bilulykken utenfor Tromsø nå hvor to 50/60 åringer døde og 3 ungdommer. Det er trist at 50/60 åringene døde. Det er en dyp tragedie at 18-åringene døde. Det kan overhode ikke sidestilles. Ser at folk i kommentarfeltene reagerer på at avisene fokuserer på ungdommene og sier at alle dødsfallene er like triste. Det er det ikke. Anonymkode: 298b2...894 Det er ikke alder på de som dør som bestemmer tristheten,det er relasjonen til de pårørende. At min far døde som 72 -åring er en mye tristere ting enn at ukjente ungdommer dør. Det kan ikke sammenlignes engang. Anonymkode: c7868...54b 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:37 #8106 Skrevet tirsdag kl. 09:37 Jeg ønsker maksalder for regjeringsmedlemmer. . I krig/terrorangrep så kan man ikke ta risikoen på å ha en statsminister/forsvarminister/justisminister/utenriksminister som ikke har energien til stor arbeidsbelastning over tid eller enda verre har begynt å bli kongnitivt svekket. En skjønnsmessig regel hvor man tar individuelle hensyn blir umulig å håndheve. Så det bør være en objektiv regel slik som maksalder. Når man setter maksalderen så må man også ta hensyn til at en krig kan bli langvarig. Norge var okkupert i fem år. Det gikk også 9 år mellom valget før og etter Andre verdenskrig. Under okkupasjonen var det ikke mulig å danne ny regjering. Det burde også være krav om at forsvarsministeren i det minste har avtjent førstegangstjenesten. Slik at vedkommende har et minimum av tilknytning til forsvaret og soldatene. Blir håpløst også håpløst å ha verneplikt og en forsvarsminister som har sluppet verneplikten. Anonymkode: 5a9db...59c 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:52 #8107 Skrevet tirsdag kl. 11:52 Min upopulære mening - som faktisk er upopulær - er at alle tatoveringer er stygge, uansett hva. Det spiller ingen rolle om det er fødelsdatoen til moren din, en liten blomst, en stor tribaltatovering, en høyst detaljert tatovering av Jesus eller noen kule kinesiske tegn. Alt ser stygt ut så fort det er på menneskekroppen. Da ser det bare harry ut. Utseendet til kroppen blir mindre «rent» og ser bare kaotisk ut. Tatoveringer er også er hallmark for folk som er ustabile og har dårlig evne til å tenke langsiktig. Jo flere tatoveringer, jo verre. Anonymkode: d68c6...f03 3 1
Cuntzilla Skrevet tirsdag kl. 11:59 #8108 Skrevet tirsdag kl. 11:59 Det er vel ikke en upopulær mening. Det er mange som ikke liker tatoveringer. Og enda flere som ikke bryr seg særlig om folk liker dem eller ei - altså er ikke meningen din spesielt kontroversiell eller upopulær.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:03 #8109 Skrevet tirsdag kl. 12:03 Det her er da inne en upopulær mening.. De fleste med tatoveringer tar dem jo også for seg selv, ikke med tanke på om andre kommet til å like dem eller ikke. En annen ikke upopulær mening, er å mene at folk som skriver slik du skriver her, spesielt nederste setning, ikke kan være så innmari oppegående selv. Anonymkode: aec35...fa4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:18 #8110 Skrevet tirsdag kl. 12:18 Jeg synes ikke man har blitt ordentlig voksen hvis man har er samboer/gift men likevel må "hjem til mamma" for å feire jul. (Snakker ikke om unntaksvis for å feire siste jul med en døende bestemor el.lign). Anonymkode: 714e0...5e9 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:19 #8111 Skrevet tirsdag kl. 12:19 Nja, vil ikke akkurat si at det er en revolusjonerende upopulær mening. Upopulære meninger som faktisk ER upopulære vil være noe som: Trumph er kul og sexy, nazistene gjorde rett, Putin er en kjernekar, Norge bør innfør muslimsk styre, turister på Granca bør få gjøre akkurat det de vil og alt er jentas egen feil hvis hun kler seg dristig. Må understreke at dette bare er eksempler, det er IKKE mine meninger. At tatoveringer er stygt er bare en mening som hvilken som helst annen. Anonymkode: 4d0be...25a 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:21 #8112 Skrevet tirsdag kl. 12:21 jaeols skrev (4 timer siden): Det er trist også når folk på 50 dør, ikke bare når unge dør. Det er trist uansett hvem som dør. Har ikke sagt det ikke er trist, faktisk det motsatte Les innlegget før du svarer. Anonymkode: 298b2...894 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:25 #8113 Skrevet tirsdag kl. 12:25 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke alder på de som dør som bestemmer tristheten,det er relasjonen til de pårørende. At min far døde som 72 -åring er en mye tristere ting enn at ukjente ungdommer dør. Det kan ikke sammenlignes engang. Anonymkode: c7868...54b For deg. Ingen andre bryr seg om din 72 år gamle far. Jeg driter i han. Kjente ingen av de tre ungdommene, men det traff meg skikkelig likevel. Og også tydeligvis resten av Norge, siden det er guttene som får mest fokus. Samme med de fire jentene som døde i brann. Hadde ikke husket det en gang om det var 4 90-åringer. Trist leit, ingenting mer. Enorm tragedie at unge dør. Anonymkode: 298b2...894 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:26 #8114 Skrevet tirsdag kl. 12:26 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For deg. Ingen andre bryr seg om din 72 år gamle far. Jeg driter i han. Kjente ingen av de tre ungdommene, men det traff meg skikkelig likevel. Og også tydeligvis resten av Norge, siden det er guttene som får mest fokus. Samme med de fire jentene som døde i brann. Hadde ikke husket det en gang om det var 4 90-åringer. Trist leit, ingenting mer. Enorm tragedie at unge dør. Anonymkode: 298b2...894 Jeg kjørte forbi ulykkesstedet bare timer etter det skjedde, og det traff meg også skikkelig. Det er rett og slett tragisk når unge mennesker dør. Forferdelig for alle involverte, selvsagt. Men at unge mennesker dør er alltid ekstra bittert. Anonymkode: 9722a...fba 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:43 #8115 Skrevet tirsdag kl. 12:43 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): For deg. Ingen andre bryr seg om din 72 år gamle far. Jeg driter i han. Kjente ingen av de tre ungdommene, men det traff meg skikkelig likevel. Og også tydeligvis resten av Norge, siden det er guttene som får mest fokus. Samme med de fire jentene som døde i brann. Hadde ikke husket det en gang om det var 4 90-åringer. Trist leit, ingenting mer. Enorm tragedie at unge dør. Anonymkode: 298b2...894 Denne 72åringen kan ha ektemann, barn, barnebarn som vil sørge. Hadde det vært greit at jeg sa at siden jeg ikke kjente disse ungdommene, bryr jeg meg ikke? Tror ikke det... Anonymkode: 4f900...209 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:53 #8116 Skrevet tirsdag kl. 12:53 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): For deg. Ingen andre bryr seg om din 72 år gamle far. Jeg driter i han. Kjente ingen av de tre ungdommene, men det traff meg skikkelig likevel. Og også tydeligvis resten av Norge, siden det er guttene som får mest fokus. Samme med de fire jentene som døde i brann. Hadde ikke husket det en gang om det var 4 90-åringer. Trist leit, ingenting mer. Enorm tragedie at unge dør. Anonymkode: 298b2...894 En ulykke treffer deg og det varer en mnd maks. Når en slektning dør så vil alle ha det med seg resten av livet. Det er fakta så du trenger ikke spille tøff. Anonymkode: c7868...54b 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:15 #8117 Skrevet tirsdag kl. 21:15 Jeg jobber med innvandrere. Da burde jeg kanskje ha stemt SV men til tider synes jeg FRP også har noen bra sider ved seg. Vi må kunne stille krav til de som kommer hit som voksne og som familiegjenforening. Er det bra integrering at somaliske damer kommer hit for så å sette syv barn til verden? De har jo null overskudd til være integrert når de har så mange barn de må ta hånd om pluss ektefelle som ikke selv kan lage mat. De kan ikke en gang lese og skrive. Men mange barn skal de ha. De burde fått barnebegrensning, blitt tilbudt gratis prevensjon og økonomiske sanksjoner om de fortsatte å bare sette barn til verden uten å bidra i det norske samfunnet. Anonymkode: c6f0c...0ae
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:22 #8118 Skrevet tirsdag kl. 21:22 At vi har tatt inn for mange utlendinger i Norge,når man ser kun dem i matkøer. Anonymkode: 319d5...602 1
AnonymBruker Skrevet i går, 05:41 #8119 Skrevet i går, 05:41 Jeg blir helt gal av at folk skriver "hen" når de skal dele et problem anonymt 😵💫 Anonymkode: acd7f...ef8 3 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:05 #8120 Skrevet i går, 07:05 Det er jo bra å få innvandrere/flyktninger/fremmedspråklige inn i jobb men en ting som blir glemt er oss som skal samarbeide med dem. For det er veldig tunge og vanskelige dager når de sier de forstår men det viser seg at de misforstår. Når de ikke skjønner hva de skal gjøre og vi andre ender med å måtte gjøre det selv. Når feil fører til umulige forhold for folk på jobben både kunder og kollegaer. Anonymkode: c7868...54b 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå