AnonymBruker Skrevet 2. oktober #8041 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Spør en hvilken som helst nordmann på gata om byen hams var tryggere når han var ung, og de aller fleste vil svare "Ja", men det er helt feil! Jeg vokste opp i Oslo på 90- og 00-tallet, og det var mye mer kriminalitet da enn nå. Vi fikk det bare ikke opp i ansiktet hele tiden med 24/7 nyheter og tiktok/facebook. Anonymkode: 24a4a...a07 Det var kanskje mer kriminalitet, men den kriminaliteten som foregikk var mye mildere. Det ble for eksempel ikke kastet håndgranater i Oslo på 90-tallet. Anonymkode: b6ba9...cd9
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #8042 Skrevet 3. oktober Jeg er mann, men foretrekker kvinnelige protagonister i videospill. Har jeg valg om kjønn velger jeg alltid kvinne. Har hørt så mange menn si at de ikke engang har lyst til å spille et spill dersom de må styre en kvinnelig karakter. Det synes jeg er skikkelig rart. Anonymkode: 1418a...e1b
jaeols Skrevet 3. oktober #8043 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 15.54): 1. Det er ingen menneskerettighet å få/ha barn. Dermed mener jeg at det er ikke synd på de som av ulike årsaker blir fratatt barna sine. Kan man ikke ta vare på de, så skal man ikke ha de. Ferdig snakka. Enkelte skulle ikke fått lov å produsere barn i utgangspunktet. 2. Vi må hjelpe våre egne før vi hjelper alle andre. Jeg mener Norge spyr ut ALT for mye penger til utlandet som heller burde gått til å hjelpe folk innenfor landegrensa. 3. Religion er roten til mye vondt. Religion er dessverre opp til tolkning, og det gjør at alle mennesker tolker religion ulikt, som igjen skaper problemer. Mange vil nok her si at det er menneskene som er problemet, men samtidig - hadde det ikke vært religion ville den ikke vært mulig å feiltolke. 4. Det finnes kun 2 kjønn, mann og kvinne. Du kan kle deg som hva du vil, for min del.. men en mann er fortsatt en mann og en kvinne er fortsatt en kvinne. 5. De største rasistene jeg har møtt er mørkhudet og mener oftest at alle andre er rasister. Anonymkode: f16d6...c20 Utrolig bra skrevet. 😁 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #8044 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (På 4.9.2025 den 14.56): Damer er for empatiske til å tenke klart rundt hva som er best for landet på lang sikt. (Er dame selv). Anonymkode: 5762c...dd7 Da er du for empatisk til å tenke klart rundt hva som er best for landet på lang sikt. Eller gjelder dette kun alle andre enn deg selv? Slutt å skjær alle over én kam. Anonymkode: 6d435...903 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #8045 Skrevet 4. oktober Jeg syns husmor burde være akseptert som yrkestittel og gi borgerlønn. Mange kunne bli lykkelige av det og det er et godt alternativ til uførhet. Anonymkode: c7868...54b 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #8046 Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 22.21): Jeg syns husmor burde være akseptert som yrkestittel og gi borgerlønn. Mange kunne bli lykkelige av det og det er et godt alternativ til uførhet. Anonymkode: c7868...54b Enig, men også husfar må få de mulighetene. Anonymkode: 1418a...e1b 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #8047 Skrevet 6. oktober Kjæledyr irriterer meg, spesielt hunder og katter men også alt annet. Hvorfor skal det være en menneskerett å holde dyr for egen glede? Jeg mener det er tullete. Anonymkode: c91a9...dc2 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #8048 Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (På 15.7.2025 den 21.05): Nei, det er omsetning og hva du driver med. Men om jeg tjener over 1 mill på mitt ENK, som dessverre er momspliktig, så trenger vel ikke staten å pålegge meg å endre selskapsform. De får nok skatt og avgift av meg om ikke de skal ha arbeidsgiveravgift også. Anonymkode: 40c15...46d Dessverre momspliktig? Hva er problemet med å beregne moms på fakturaene du sender ut? Det er jo ikke veldig mye ekstraarbeide hvis du bruker gode programmer å fakturere gjennom. Momsen er jo ikke du som betaler, du bare krever den inn på vegne av staten. Det er kundene dine som må betale moms når du blir momspliktig. Anonym11223344 skrev (På 20.7.2025 den 2.21): Veterinærtjenester bør forbeholdes husdyr i landbruket. Kjæledyr skal avlives ved sykdom og plager. Hvordan i alle dager skal dette håndheves? Skal veterinærer som ønsker å ha kunder fra privat husdyrhold nektes å ta dem inn som kunder? Og skal noen gå rundt og se til at syke dyr blir avlivet? Dette må være noe av det snåleste jeg har lest i hele tråden, og det som virker minst gjennomtenkt. AnonymBruker skrev (På 9.9.2025 den 13.39): Kvinner flest er for gjerrige på fitta si og suger alt for sjeldent. Anonymkode: 32a5b...389 AnonymBruker skrev (På 10.9.2025 den 8.40): Det er jo det dette bunner i. Ideen om selvbestemmelse trumfer både moral og vitenskap. Vi har jo for øvrig heldigvis selvbestemmelse til å avstå fra sex dersom vi ikke ønsker oss barn. Anonymkode: 95412...01e Hei, AB#389 og AB#01e! Jeg synes dere burde sette dere ned og ta dere en god diskusjon om temaet sex! Hvordan løser man konflikten mellom kvinner som sier nei til selvbestemt abort (og ja til å avstå fra sex hvis man ikke ønsker barn) og menn som ønsker mer sex med damene? AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 18.36): SSB for eksempel blir hele tiden ryddet for statistikker som setter innvandrere i dårlig lys, hver eneste gang jeg er innom siden mangler det langt flere statistikker enn sist jeg var innom, politikerne prøver å fjerne sporene over hvor dårlig innvandring er for Norge og det er ekstremt farlig at politikere gjør slike ting (fører folket bak lyset generelt, ikke spesifikt kun når det gjelder innvandring). Anonymkode: 257ad...4fd Hvis dette stemmer og du har sett dette flere ganger, burde du jo ta screenshot av statistikkene før de blir fjernet. Det er jo i såfall noe som burde tas opp i media og spres til folket. Når du bare skriver det her uten noe å backe det opp med, så blir det bare spekulasjoner og løse rykter. Noen av mine upopulære meninger: - At flere burde ha innekatter istedet for katter som går løse ute. Innekatter må selvsagt ha tilgang til en eller annen form for uteliv (lufting/tur i sele, luftegård e.l.), og huset må tilrettelegges for kattene (muligheter for klatring, kloring og ulike steder å sove, inkludert oppe i høyden). Huskatter er ikke ville kattedyr som klarer seg på egenhånd ute, de er domestiserte koseklumper/forvokste kattunger som har mistet en del av sine naturlige instinkter. - At vi burde hatt et eget system ala Natteravner som oppsøker nettroll og konfronterer dem med det de lirer ut av seg på nett i debatt med andre mennesker. Jeg tenker ikke politi (med mindre de har kommet med direkte trusler eller hets), men et team av psykologer/sosiologer (eller bare voksne folk med folkeskikk) som kan ta en prat med disse menneskene og utfordre dem på uttalelsene deres. Kanskje snakke litt med dem om hvorfor de føler for å kalle andre mennesker for hore, idiot, woke, høyreekstremist, sau, konspirasjonsteoretiker, venstrevridd og lignende i debatter på nett. Folkeskikken råtner bort og voksne folk glemmer jo helt at det er mennesker de skriver til og om i kommentarfeltene. - At ytringsfrihet burde bli et større tema i skolen. Det er skremmende mange som tror at det å møte sterk motbør for meningene sine, betyr at man ikke har ytringsfrihet. Det er også skremmende mange som ser ut til å tro at det er greit å kansellere folk de ikke er enige med eller humor de blir snurt av. Jeg innser nå at i tillegg til ytringsfrihet som tema, burde god debattskikk også være et tema. Folk må lære seg å tåle å være uenig, og klare å debattere uten å gå på person. - At alt er i utgangspunktet lov å tulle med. Absolutt alt og alle. Humor skal ikke sensureres. Liker du det ikke og synes det er dårlig humor, eller du føler deg krenket, så er det rett og slett ikke din humor. Det er helt ok. Du har ingen krav på at all humor skal være tilpasset din humor og dine grenser. Personangrep og direkte hets eller trusler er ikke humor, og blir noe helt annet. Humor hører inn under ytringsfriheten og er begrenset av hets og trusler. Anonymkode: 23d7d...582 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #8049 Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Folk som ikke liker dyr, er ikke snille. Anonymkode: 4f900...209 Jeg elsker dyr, jeg! Nok til at det smerter meg hvor utrolig mange kjæledyr som ikke har det bra. Fakta er at veldig mange dyr holdes som kjæledyr under forhold som ikke er bra for dem. Derfor synes jeg det er helt tullete at folk bare kan skaffe seg dyr uten videre og råde over deres liv.. Dyrene har jo ikke noe valg og er prisgitt den personen de havner hos. Spesielt katter, men også hunder og veldig mange andre dyr. Anonymkode: c91a9...dc2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #8050 Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg elsker dyr, jeg! Nok til at det smerter meg hvor utrolig mange kjæledyr som ikke har det bra. Fakta er at veldig mange dyr holdes som kjæledyr under forhold som ikke er bra for dem. Derfor synes jeg det er helt tullete at folk bare kan skaffe seg dyr uten videre og råde over deres liv.. Dyrene har jo ikke noe valg og er prisgitt den personen de havner hos. Spesielt katter, men også hunder og veldig mange andre dyr. Anonymkode: c91a9...dc2 Det skulle vært en form for lisens. Anonymkode: 4f900...209 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #8051 Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Enig, men også husfar må få de mulighetene. Anonymkode: 1418a...e1b For all del, men det er jo meste damer som har et slikt ønske da. Anonymkode: c7868...54b
jaeols Skrevet 6. oktober #8052 Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For all del, men det er jo meste damer som har et slikt ønske da. Anonymkode: c7868...54b Synd at kvinner skal bestemme alt.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #8053 Skrevet 6. oktober jaeols skrev (29 minutter siden): Synd at kvinner skal bestemme alt. De fleste med makt i verden er menn. USA har aldri hatt en kvinnelig president for eksempel. Norge har kun hatt to. Anonymkode: 6d435...903 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #8054 Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (22 minutter siden): De fleste med makt i verden er menn. USA har aldri hatt en kvinnelig president for eksempel. Norge har kun hatt to. Anonymkode: 6d435...903 Norge har aldri hatt presidenter, punktum. Anonymkode: ce644...39c 2 1
jaeols Skrevet 6. oktober #8055 Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (43 minutter siden): De fleste med makt i verden er menn. USA har aldri hatt en kvinnelig president for eksempel. Norge har kun hatt to. Anonymkode: 6d435...903 Forøvrig bestemmer de alt. Du må se hva som skjer i samfunnet.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #8056 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Norge har aldri hatt presidenter, punktum. Anonymkode: ce644...39c Du forsto nok at jeg mente statsminister... Anonymkode: 6d435...903 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 7. oktober #8057 Skrevet 7. oktober At kvinner (og menn) gjerne må være hjemme med barnet sitt til etter fylte 3 år, men at familien da må betale for det selv. At far/medmor burde kunne ha permisjon den første måneden sammen med mor. Er da mor har mest behov for hjelp, og jeg tror det kunne hatt en positiv effekt på arbeidsfordelingen senere. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #8058 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): De fleste med makt i verden er menn. USA har aldri hatt en kvinnelig president for eksempel. Norge har kun hatt to. Anonymkode: 6d435...903 Norge har aldri hatt presidenter annet rn Stortings-president. Vi har hatt statsministere. Anonymkode: 4f900...209
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #8059 Skrevet 7. oktober jaeols skrev (14 timer siden): Synd at kvinner skal bestemme alt. Bestemme alt ? Anonymkode: c7868...54b 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #8060 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 11.54): Kilder på at det er omvendt? Jeg kjenner mange polakker og russere, og INGEN av dem drikker. Nordmenn, derimot… Anonymkode: 3f30f...26f Artig. Jobbet som sykepleier i min ungdom. Vi fikk inn svært mange alkoholikere. Ca.99% av dem var fra øst-Europa. Ikke noe hemmelighet at russere, polakker og romaner drikker MYE. Anonymkode: 298b2...894
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå