Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

FRP = FMI

Anonymkode: 0a2b5...f50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og så ble hjernevasket av MAGA bevegelsen da eller?

Anonymkode: 917bd...699

Det er nok garantert mye jeg ikke er enig med «MAGA-bevegelsen» i. De er jo individer med ulike meninger knyttet til politikk og livet i USA som er vanskelig for meg og andre ikke-amerikanere å forstå fullt og helt.

Jeg forstår at meningene mine kan virke som hjernevask dersom man mener det motsatte. Jeg innså bare hvor viktig familien og trygghet for barn er, og det ligger til grunn for meningene mine. Jeg aksepterer at jeg lever i et samfunn der veldig mange er uenige med meg. 

Anonymkode: 95412...01e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er glad man kan bestemme selv her i landet🥰 Du valgte å beholde, andre får gjøre det de selv vil.

Anonymkode: 9722a...fba

Det er jo det dette bunner i. Ideen om selvbestemmelse trumfer både moral og vitenskap.

Vi har jo for øvrig heldigvis selvbestemmelse til å avstå fra sex dersom vi ikke ønsker oss barn. 

AnonymBruker
Skrevet

1. Dødsstraff bør innføres i de mest ekstreme tilfellene, og der hvor det ikke råder tvil om hvem som utførte gjerningen. ABB koster samfunnet 6 mill i året. Om han lever til han blir 86 år koster det 240 millioner. 

2. Mor/Far/Barn strukturen som basis for samfunnet. 

3. Kvinner bør dekke seg mer til

4. Sosialismen koster for mye. 

Anonymkode: 16aab...aa5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1. Dødsstraff bør innføres i de mest ekstreme tilfellene, og der hvor det ikke råder tvil om hvem som utførte gjerningen. ABB koster samfunnet 6 mill i året. Om han lever til han blir 86 år koster det 240 millioner. 

2. Mor/Far/Barn strukturen som basis for samfunnet. 

3. Kvinner bør dekke seg mer til

4. Sosialismen koster for mye. 

1. Jeg er skeptisk til dødsstraff, men forstår og respekterer poenget ditt. 

2. Helt enig! Det er samfunnets aller viktigste institusjon. 

3. Som (norsk) kvinne føler jeg meg friere og mer feminin av å gå med anstendige og mer dekkende klær. Det handler om respekt for meg selv, mannen min, barnet vårt og andre mennesker jeg møter. Å innføre det som en lov, tror jeg ikke er så lurt. Men arbeidsplasser bør definitivt få lov til å ha kleskoder for ansatte. 

4. Jepp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2025 den 6.55):

For meg er det litt rart når folk ler av polakker eller russere som liksom drikker mye. Nei, sorry, vi i Norge drikker mye mer. 

Anonymkode: 3f30f...26f

Det at det er både akseptabelt og oppmuntret til at man drikker seg dritings på jobbfester er også veldig spesielt. Sier ikke at det er sånn på alle arbeidsplasser, men det er sånn på svært mange. 

Ikke bare er det mange som mistrives få fester med mye alkohol, det er også mange som ikke kan oppføre seg når de drikker mye. 

I tillegg er problemet at om populære arbeidstakere eller sjefer gjør noe galt mens de er fulle så blir de skjermet og det får ikke noe konsekvenser. Så problemet er ikke kun de som oppfører seg ufint når de drikker, det er at få tør å ta et oppgjør med de som oppfører seg ufint.

Mange av #metoo-hendelsene som kom frem  da mediene skrev om dem var historier fra jobbfester med alkohol og hvor menn i ledelsen drakk med yngre nyansatte kvinner. I Norge var vel de mest kjente historiene fra de politiske partiene, det er de samme mekanismene der. 

Anonymkode: 5a9db...59c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2025 den 0.41):

Mine upopulære meninger:

• Likestilling er en illusjon. Menn og kvinner har ulike roller og oppgaver, og det er vakkert!

• Ekteskapet tilhører mann og kvinne 

• Pride-bevegelsen er farlig, og ideen om trans og mange kjønn er en løgn. At foreldre og samfunnet tillater såkalt «kjønnsbekreftende behandling» av barn og ungdommer er overgrep. 

• Abort er barnemord/moderne ofring 

• Alkohol, selv i moderate mengder, er fordummende, sløvende og skadelig. Alle som får barn før slutte å drikke. 

Hilsen kvinne (35) som tidligere har kalt seg feminist og ateist, drukket mye, heiet på Pride og tatt abort. 

Ser du fikk mye pepper for innlegget ditt. Men tråden heter jo faktisk upopulære meninger så det er jo meningen at man skal skrive ting man får pepper for. 

Anonymkode: 5a9db...59c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er et realistisk argument. Et liv er noe som kan leve selvstendig utenfor livmoren. En celleklump kan ikke det.

Så vi kan bare drepe barn også? Jeg er for selvbestemt abort altså. Men dette argumentet holder ikke mål. 

Anonymkode: 15a0e...84f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min upopulære mening er at psykisk friske folk er ekstremt lite psykisk friske. De undertrykker følelsene sine, vet ikke hvor grensene sine går, aner ikke hva de egentlig vil, er enormt drevet av å bli god nok m.m. Folk som har vært psykisk syke har måttet gå i seg selv, og lære, de var så psyke at de var nødt til å ta tak i det. Men så har en en lang rekke "friske" som aldri har gjort det, som ikke har møtt på de store nedturene, og dermed ikke innser at de er unnvikende osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så vi kan bare drepe barn også? Jeg er for selvbestemt abort altså. Men dette argumentet holder ikke mål. 

Hvordan i alle dager fikk du det utav det du siterte meg på? Jeg snakket om abort før uke 12, ikke barn, som faktisk er ferdig utviklet og født...?

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes noen kvinner har for lite respekt for seg selv. Å poste seksualiserte bilder på Insta der bildet først og fremst fokuserer på den dype utringningen osv. betyr at man har et ekstremt bekreftelsesbehov. Dette har dessverre blitt vanlig blant min generasjon, og jeg føler faktisk at det setter likestillingen tilbake. I tillegg, så forstår jeg ikke venninner som poster slike bilder og klager på at de får seksualiserte meldinger tilbake av menn. Det er noe hyklerisk med dette.

Anonymkode: 558fa...298

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2025 den 1.24):

Har du blitt medlem av en sekt?

Anonymkode: afd8a...f6d

Helt vanlige holdninger i Islam. Dette er mykt og liberalt. 

Anonymkode: b518a...bbd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2025 den 13.06):

De fleste tar abort før uke 12. Det er ikke et barn. Det er en celleklump.

Barnet er mellom 6-7 cm langt, veier 15-20 g og har nå alle organene på plass, de reagerer på berøring, og har nå reflekser. 

Dette er ikke en celleklump. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er redd dødsstraff fort kan bli en "slippery slope", i tillegg til at det er ganske dobbelt moralsk. Her forteller vi samfunnet at å ta livet av andre mennesker er galt, også skal vi samtidig ta livet av gjerningsmenn. 

Anonymkode: 89473...6ba

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min upopulære mening er at psykisk friske folk er ekstremt lite psykisk friske. De undertrykker følelsene sine, vet ikke hvor grensene sine går, aner ikke hva de egentlig vil, er enormt drevet av å bli god nok m.m. Folk som har vært psykisk syke har måttet gå i seg selv, og lære, de var så psyke at de var nødt til å ta tak i det. Men så har en en lang rekke "friske" som aldri har gjort det, som ikke har møtt på de store nedturene, og dermed ikke innser at de er unnvikende osv. 

En veldig interessant mening. Noe å tenke på. 

Anonymkode: 3f30f...26f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Barnet er mellom 6-7 cm langt, veier 15-20 g og har nå alle organene på plass, de reagerer på berøring, og har nå reflekser. 

Dette er ikke en celleklump. 

Det kan man diskutere, tenker jeg. Jeg ser ikke på det som er barn hvert fall. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan i alle dager fikk du det utav det du siterte meg på? Jeg snakket om abort før uke 12, ikke barn, som faktisk er ferdig utviklet og født...?

Pga dette "Et liv er noe som kan leve selvstendig utenfor livmoren." 

Om argumentet er at en tar ikke liv ved abort, fordi "et liv er noe som kan leve selvstendig utenfor livmoren". Så vil det samme gjelder for barn, da de heller ikke kan leve selvstendig utenfor livmoren. For all del, jeg er for selvbestemt abort, men argumentet om "et liv er noe som kan leve selvstendig utenfor livmoren" holder ikke mål. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pga dette "Et liv er noe som kan leve selvstendig utenfor livmoren." 

Om argumentet er at en tar ikke liv ved abort, fordi "et liv er noe som kan leve selvstendig utenfor livmoren". Så vil det samme gjelder for barn, da de heller ikke kan leve selvstendig utenfor livmoren. For all del, jeg er for selvbestemt abort, men argumentet om "et liv er noe som kan leve selvstendig utenfor livmoren" holder ikke mål. 

Du misforstår med vilje. Et barn kan godt ligge i timesvis og sove uten tilsyn eller ekstra hjelp til å holdes i live, altså det lever selvstendig. Det samme kan ikke sies om det man fjerner ved f.eks 6 uker.

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

De fleste damer har ingen hobbyer eller interesser! 🤐

Anonymkode: 4cab8...772

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår visst ingenting, er dum som et brød og har altfor mange meninger 😂

Anonymkode: 6c5db...a1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...