AnonymBruker Skrevet 16. august #7781 Skrevet 16. august Bacteria skrev (5 timer siden): Haha… den siste der opplevde jeg nylig. Altså, hvis du vet at du har ADHD, må det for guds skyld gå an å tenke med seg selv at «nå som jeg vet hvorfor jeg dominerer hele samtalen, så skal jeg prøve å dempe meg litt så andre kommer til orde» Men nei; «Du skjønner nå er det ADHDen min som snakker» Javel. Får lyst til å be dem skjerpe seg. De som har udiagnostisert og ikke vet om det blir noe annet. Men de har jo adhd? Har det vært et valg har de ikke hatt adhd? De kan sikkert prøve å skjerpe seg, men til hvilken grad? Anonymkode: fc5a3...14f
AnonymBruker Skrevet 16. august #7782 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Sylvia er min statsminister Anonymkode: 930a9...103 Min også. Anonymkode: 3f30f...26f 1
Bacteria Skrevet 16. august #7783 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men de har jo adhd? Har det vært et valg har de ikke hatt adhd? De kan sikkert prøve å skjerpe seg, men til hvilken grad? Anonymkode: fc5a3...14f Skjønner hva du mener, men nå snakker jeg om de som bruker diagnosen sin som et frikort for å oppføre seg dårlig. For det hender. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #7784 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 10.52): Enig, eg og min fam har lagt igjen 7 stemmer til FrP på forehandsstemming. Eg, mann, barna, et svigerbarn pluss mine gamle foreldre. Anonymkode: 62897...028 Og jeg tenker at folk som stemmer FrP er litt korte, og opphengt i enkeltsaker framfor det større politiske bildet Men det holder jeg for meg selv irl. Anonymkode: d115b...106 3 5
AnonymBruker Skrevet 16. august #7785 Skrevet 16. august Forvaring burde bli brukt mye oftere enn i dag. Ingen bør slippe ut av fengsel før de er rehabilitert, og sjansen for at de skader andre igjen er minimal. Dette gjelder også mindreårige over 15, er en farlig for andre og gjort alvorlig kriminalitet, så spiller det ingen rolle at de er ungdommer, er de farlige så bør de ikke gå fri Anonymkode: c47df...e8d 3 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 16. august #7786 Skrevet 16. august At jeg mener at kostnaden knyttet til alle skader folk pådrar seg i el-sparkesykkelulykkene burde kunne faktureres til Ryde og andre aktører. De fraskriver seg alt ansvar for alt, alltid. De ser ingen sammenheng mellom skadene pasienter på skadelegevaktene og akuttmottakene har med deres el-sparkesykler. Folk slår seg tross alt på vanlig sykkel og. 🤪 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #7787 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (På 2.8.2025 den 1.46): Jeg er nærmest sikker på at Bjørn Dæhlie og co var dopet. Anonymkode: 5a9db...59c Hvorfor er du nærmest sikker på det? Vet du noe, eller gjetter du bare siden du etter din mening mener det må være sånn? Anonymkode: 3fabc...afe 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #7788 Skrevet 18. august Pilleville skrev (På 2.8.2025 den 23.46): Det er vel ikkje upopulært. Halve Norge mener jo det Nei, kun 1 av 5 mener Listhaug bær bli statsminister. Det er basert på oppslutningen til Frp nå. (21,7%). Flere ønsker Støre som statsminister, 27,6%. Jeg vil også tro at om vi spør et representativt utvalg av befolkningen så vil de færreste velge Listhaug. Anonymkode: 3fabc...afe 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #7789 Skrevet 18. august Det aller viktigste nå er å holde høyresiden borte fra makten. Hva jeg stemmer på er ikke så farlig, så lenge Støre får fortsette. Ikke at jeg elsker Støre, men alternativet er virkelig grufult. Anonymkode: 1418a...e1b 1 5
AnonymBruker Skrevet 18. august #7790 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det aller viktigste nå er å holde høyresiden borte fra makten. Hva jeg stemmer på er ikke så farlig, så lenge Støre får fortsette. Ikke at jeg elsker Støre, men alternativet er virkelig grufult. Anonymkode: 1418a...e1b Enig. Har gjort mitt for å hindre blå regjering. Anonymkode: 9722a...fba 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #7791 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det aller viktigste nå er å holde høyresiden borte fra makten. Hva jeg stemmer på er ikke så farlig, så lenge Støre får fortsette. Ikke at jeg elsker Støre, men alternativet er virkelig grufult. Anonymkode: 1418a...e1b Her har familien langt igjen 9 stemmer til FrP. Kun 3 av oss stemte FrP sist. Nå er alle der. 4 er studenter og førstregangsvelgere. Barn og kjærester. Ingen var i tvil. Foreldrene mine på 80 var heller ikkje i tvil. Anonymkode: 62897...028 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. august #7792 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det aller viktigste nå er å holde høyresiden borte fra makten. Hva jeg stemmer på er ikke så farlig, så lenge Støre får fortsette. Ikke at jeg elsker Støre, men alternativet er virkelig grufult. Anonymkode: 1418a...e1b Uenig. Har stemt FRP Anonymkode: 3f30f...26f 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. august #7793 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her har familien langt igjen 9 stemmer til FrP. Kun 3 av oss stemte FrP sist. Nå er alle der. 4 er studenter og førstregangsvelgere. Barn og kjærester. Ingen var i tvil. Foreldrene mine på 80 var heller ikkje i tvil. Anonymkode: 62897...028 Da gleder det meg at det er innmeldingsboost i Ap Anonymkode: 9722a...fba 1 2
Majer Skrevet 18. august #7794 Skrevet 18. august Folk som kjøper bolig i Oslo uten å vokse opp her er ikke bedre enn israelske bosettere på Vestbredden
AnonymBruker Skrevet 18. august #7795 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Enig. Har gjort mitt for å hindre blå regjering. Anonymkode: 9722a...fba Og jeg har gjort mitt for å hindre både blått og grønt å komme i regjering. Anonymkode: 4f900...209 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #7796 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og jeg har gjort mitt for å hindre både blått og grønt å komme i regjering. Anonymkode: 4f900...209 Nydelig Anonymkode: 9722a...fba 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #7797 Skrevet 19. august Bacteria skrev (På 16.8.2025 den 17.58): Haha… den siste der opplevde jeg nylig. Altså, hvis du vet at du har ADHD, må det for guds skyld gå an å tenke med seg selv at «nå som jeg vet hvorfor jeg dominerer hele samtalen, så skal jeg prøve å dempe meg litt så andre kommer til orde» Men nei; «Du skjønner nå er det ADHDen min som snakker» Javel. Får lyst til å be dem skjerpe seg. De som har udiagnostisert og ikke vet om det blir noe annet. AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 23.01): Men de har jo adhd? Har det vært et valg har de ikke hatt adhd? De kan sikkert prøve å skjerpe seg, men til hvilken grad? Anonymkode: fc5a3...14f Bacteria skrev (På 16.8.2025 den 23.04): Skjønner hva du mener, men nå snakker jeg om de som bruker diagnosen sin som et frikort for å oppføre seg dårlig. For det hender. Er enig med Bacteria. Selv de med ADHD og ikke kan bli kvitt alle symptomene ved å skjerpe seg så kan de fleste tone ned symptomene noe. I tillegg så får man mer forståelse om man viser at man prøver å skjerpe seg enn om man bruker diagnosen som blankofullmakt til å gjøre som man vil. Det blir som med barn. Man kan ikke forvente like mye av barn som av voksne. Men man kan ikke gi barn blankofullmakt til å gjøre som de vil heller. Man må forvente a de prøver å oppføre seg og at de prøver å gjøre oppgavene de skal gjøre. Om man er en del med barna så merker man også forskjellen på de som prøver så godt de kan og de som ikke bryr seg. om å prøve. Anonymkode: 5a9db...59c 3
AnonymBruker Skrevet 19. august #7798 Skrevet 19. august Hvis det ikke hadde vært skrikende behov for arbeidskraften, så skulle en stoor del av de utenlandske pleierne vært fjernet fra Helse. (Mest pga språkproblemer) Anonymkode: e8d2c...ecb 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #7799 Skrevet 19. august Hvis det er slik at bare innfødte Oslofolk skal kunne bo i Oslo blir det verdens verste bygdehøl. Noe det for så vidt allerede er. Anonymkode: b664a...1fb 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #7800 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvis det ikke hadde vært skrikende behov for arbeidskraften, så skulle en stoor del av de utenlandske pleierne vært fjernet fra Helse. (Mest pga språkproblemer) Anonymkode: e8d2c...ecb Dette med å bruke utenlandsk arbeidskraft er uansett som å pisse i bukse for å holde seg varm. Desto flere som kommer til Norge, desto flere vil ha behov for helsetjenester. Med mindre vi sender dem ut av Norge når de blir syke eller pensjonister så kommer de til å bruke minst like mye helsetjenester som etniske nordmenn. Anonymkode: 5a9db...59c 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå