Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Angående saken om Oljefondet og investeringene i Israel. 

Blir helt tullete å gjøre så stort nummer ut av den saken rett før valget. Dette er en ikke-sak. Det er ingen som får det bedre eller verre i verken Norge eller på Gaza uansett om vi fortsetter investeringene eller avslutter dem. Det er ren symbolpolitikk.  Det handler kun om godhetsposering. Rett før valget så bør man selvsagt fokusere på saker som faktisk har noe å si for livene til velgerne.  Aftenposten er supoerstolt av "avsløringen" deres. Men det Aftenposten gjør er å avsporte debatten om de reelle sakene som påvirker velgernes livskvalitet til fordel for en debatt om hvem som kan drive med mest godhetsposering. 

Anonymkode: 5a9db...59c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Blir helt tullete å gjøre så stort nummer ut av den saken rett før valget. Dette er en ikke-sak. Det er ingen som får det bedre eller verre i verken Norge eller på Gaza uansett om vi fortsetter investeringene eller avslutter dem. Det er ren symbolpolitikk.  Det handler kun om godhetsposering. Rett før valget så bør man selvsagt fokusere på saker som faktisk har noe å si for livene til velgerne.  Aftenposten er supoerstolt av "avsløringen" deres. Men det Aftenposten gjør er å avsporte debatten om de reelle sakene som påvirker velgernes livskvalitet til fordel for en debatt om hvem som kan drive med mest godhetsposering. 

Edit: Det er også helt useriøst når venstresiden snakker om at Norge kan holdes ansvarlig for medvirkning til folkerettsbrudd om vi fortsetter med investeringene.  Norge kan ikke holdes ansvarlig. Det finnes INGEN land som er dømt for brudd på folkeretten eller fått noen FN-sanksjoner mot seg  for bagateller som at man eier noen aksjer. Disse aksjene er helt lovlige å eie. Man kan mislike at de blir eid, men det er forskjell på å mislike noe og at det er ulovlig.  

Det er heller ingen land som ønsker at man skal kunne straffes for å eie noen aksjer i bedrifter som tjener penger på krig. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er upopulær mening. Men jeg misliker talk show intervjuer med folk som har gjort noe galt og som prøver å bedre imaget sitt ved å fortelle om hvor synd det er på dem.  I talks show intervjuene så får de fortelle sin versjon og får ingen kritiske spørsmål.  Dette er også mennesker som typisk har fortalt sin versjon drøssevis av ganger tidligere, men da de fikk kritiske spørsmål så ble det åpenbart at de løy og i stedet for å innrømme løgnene så sykemeldte de seg. 

I talkshowet så skal de få snakke om hvor tøft det var å stå i mediestormen. Men de stod i mediestormen fordi de først hadde gjort noe galt som de ble tatt for, de nektet å innrømme hva de hadde gjort og da de så at det ikke var mulig å fortsette å nekte så fikk de sykemelding slik at pressen skulle slutte å spørre dem spørsmål. 

Som regel har også disse intervjuobjektene gjort noe galt mot enkeltpersoner og som er de reelle ofrene i saken. Det er dårlig gjort mot disse at gjerningspersonen skal få lov til å stå frem som et offer uten å få noen kritiske spørsmål. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2025 den 19.09):

Gyda Oddekalv er ikke moden nok til å stille til debatt.

Anonymkode: 9722a...fba

Det vil nok si at er en populær mening 😅

Anonymkode: 1f422...5af

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2025 den 10.59):

Men det forutsetter at foreldrene irettesetter selv. Det er så mange foreldre der ute, som ikke snakker til barna sine. 

Hvis de ikke takler at jeg snakker til barna dems, er det dems eget problem ikke mitt...

Anonymkode: a7ec9...fcc

Ja, her har du oppskriften på at samfunnet går som det går. 

Det er alt for mange foreldre som ikke veileder barnet  sitt fordi det er ubehagelig, vil ikke at barnet skal blir sur/sint og nærmest håper på at "ting bare går over av seg selv". Den tankegangen er farlig, for plutselig har du en drittunge fra helvete som ikke har respekt for verken andres eiendom, eiendeler eller for andre mennesker.

Forstår lærere som ikke orker å stå i jobben sin. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2025 den 23.31):

- Vi trenger spesialskoler til de utagerende elevene som ikke fungerer i vanlige klasserom. Det å integrere dem i vanlige klasser er en umulig oppgave vi lærere ikke har kompetanse til å løse. 

- Norge og velferdsstaten må stramme inn på en del velferdsordninger, før vi kjører oss selv i grøfta. Det betyr at vi må sette en stopper for antall unge uføre. Jeg får vondt i sjela hver gang jeg ser en helt funksjonsfrisk UNG  person på uføretrygd. Uføretrygd på grunn av psykiske lidelser er uakseptabelt, med mindre det er snakk om schizofreni der man må være innlagt ut livet. Skjønner at folk med alvorlig somatisk sykdom, som f.eks MS må ha uføretrygd. 

- Våre politikere må sees litt i kortene. Det er sykt hvor mye skjult korrupsjon det er. De greier stadig å gi seg selv lønnsøkning. En del av dem har HØYT fravær og høster likevel digg lønn som statsråder. Også reiseregninger, pendlerboliger og alle sånne ting må sees på. Bare så på hvor mange som misbruker ordninger pendlerboligsaken, Hadja Tajik, en del andre som har levert inn saftige reiseregninger og kjøpt tøy til seg selv på partiets regning. Jeg har dessverre ikke så stor tillit til politikere lenger. Ble litt småkvalm av Hadja Tajiks siste intervju der hun sa hun hadde null anger og skyldfølelse etter pendlerbolig saken.

- I 90% av tilfellene der barna har store adferdsproblemer, er det foreldrenes feil. Jeg sier 90 og ikke 100, fordi i svært sjeldne tilfeller kan miljøpåvirkning og sterke psykiske lidelser spille en rolle. Men som lærer har jeg erfart at eplet dessverre ikke faller langt fra stammen. Ser foreldre som unnskylder ungers manglende evne til å ha grunnleggende respekt og empati, da ta tenker jeg at du har feilet som forelder. Jeg har derimot stor respekt og forståelse for foreldre med krevende barn som jobber med barna sine, i samråd med skole og barnehage, for å få velfungerende barn. For det er nå slik at det til syvende og sist er DU som individ som må tilpasse deg samfunnet, ikke motsatt. Selvom den nye oppdragelsen lærer barna det motsatte, at alle andre skal tilpasse seg deg. 

Anonymkode: 9881a...bbb

De får nok ikke gjort så mye med oss som allerede er ufør. Det de må sikte til da er de som er i prossess til å bli utredet og de som er på vei til å bli ufør. Også se på arbeidsgiver sånn at de kan ansette folk på de prosentene de kan jobbe og tilpasse og tilrettelegge arbeidsplasser sånn at folk kan prøve seg ut i jobb eller annen aktivitet som tilsier en jobb og med vanlig lønn så de ikke må få penger fra nav.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 2.45):

Er for permanent utvisning fra Norge for alle utlendinger uten norsk statsborgerskap som blir dømt til 3+ år i norsk rettsvesen, og det samme med tilbakekalling av statsborgerskap for de som blir dømt til 10+ år.

Anonymkode: 6aade...c63

Er enig i prinsippet, men jeg ønsker å være enda strengere. Om man ikke har norsk statsborgerskap så bør f.eks også narkotikasalg føre til utvisning.  De som selger narkotika passer nesten alltid på å ha lite narkotika på seg slik at om de blir tatt så er det kun små doser politiet kan konfiskere og straffene blir bøter(som neppe betales) eller noen få dagers fengsel. 

Det er ingen grunn til at disse skal få være i Norge. 

Noe av problemet er også at de ikke vil fortelle hvilket land de kommer fra eller lyver om hjemlandet sitt slik at man ikke får sendt dem hjem.  Dette bør etter min mening løses ved at Norge stiller krav til land som mottar uhjelp fra oss at de må ta i mot utlendingene våre.  Slik at disse blir sendt ut av landet vårt uansett om vi vet hvor de kommer fra eller ikke. Utlendingene vil også få incentiv til å innrømme hvor de kommer fra for alternativet blir at de blir sendt til et helt annet land hvor de ikke har nettverk eller kan språket. Og landet de vil bli sendt til er minst like fattig som landet de kom fra. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2025 den 11.26):

Det er jo en psykisk lidelse :koko:

Anonymkode: 9d49f...67a

Og det er ikke overspisingslidelse? Det ligger jo til og med i navnet 🙄

Anonymkode: 9c943...541

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 0.50):

Min upopulære mening: Det kan umulig være noen nød på Gaza når de har klart å bygge opp igjen boligene på bare et halvt år.

NRK i januar 2025: "Hele Gaza ligger i ruiner - 92 % av alle boliger er jevnet med jorden."

NRK i august 2025: "Hvis Israel gjør alvor av å gå inn i Gaza by vil det bety at byen legges i ruiner."

Anonymkode: 60024...7b9

Så du mener det da er greit å bombe en by sønder og sammen to ganger på rad, bare fordi de mot alle odds har klart å bygge seg opp igjen raskere enn forventet? Strever litt med den logikken der altså 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2025 den 10.11):

Kanskje verdt det  for å få flyttet noen stemmer fra rødt til blått

Anonymkode: 62897...028

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2025 den 11.05):

Samme her. Jeg har null tro på henne som en god statsminister, uansett hvor riktig jeg skulle synes politikken er. 

Politikken er vel viktigere enn person

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Politikken er vel viktigere enn person

Nå er politikken kun populistisk tøv også, så jeg stemte ikke på henne i år heller. Men jeg hadde vært flau av å ha stemt på et parti hvis det var hun som var dets ansikt utad, hvis jeg hadde likt politikken. Hun er usmakelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 23.29):

Jeg er enig med dere andre som sier at islam og muslimer ikke fører noe godt med seg. Det er virkelig ikke et menneskesyn og en religion vi får noe positivt av å få inn i landet. Bare noe så enkelt som at de mener at muslimer står over alle andre mennesker, og at homofile fortjener dødsstraff passer ikke inn her. 

Jeg merker det spesielt godt på innvandrere jeg kjenner fra land hvor det finnes både kristne og muslimer. De kristne er god integrerte, snakker godt norsk og begge kjønn deltar i samfunnet. Muslimene kan ikke norsk, mor er hjemme med mange barn, og det er lite jobb og integrering. Dette er sikkert satt litt på spissen utifra egen erfaring, men jeg føler dessverre ikke at jeg er helt på jordet her. 

Anonymkode: 8aef8...40c

Enig, eg og min fam har lagt igjen 7 stemmer til FrP på forehandsstemming. Eg, mann, barna, et  svigerbarn pluss mine gamle foreldre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 6.46):

Så du mener det da er greit å bombe en by sønder og sammen to ganger på rad, bare fordi de mot alle odds har klart å bygge seg opp igjen raskere enn forventet? Strever litt med den logikken der altså 

Nei, det jeg sier er at jeg finner det imponerende at et lutfattig folk, som har mer enn nok med å få tak i mat for å overleve, og under full blokade, har klart å gjenoppbygge byen på seks måneder.

Norges rikeste land har jo f.eks. brukt 14 år på å bygge nytt regjeringsbygg, og er enda ikke ferdig.

Hva er det med logikken du ikke forstår?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå fortjener Trump eget program på TV2 nyhetskanalen. 

Anonymkode: 40c15...46d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At folk skal være sjeleglade for Israel - det eneste demokratiske lyspunktet i det mørkeste helvete som omgir dem. Samtlige muslimske stater, og wokeidiotene, vil utslette Israel. Les: jødene. 

Folk har så lite kunnskap om denne konflikten, men uttaler seg så skråsikkert. De remjer om Palestina, folkemord og intifada. Fy f. 

Takker høyere makter for at man enda har Trump.

Gud hjelpe oss alle!

Anonymkode: 0a599...5b7

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2025 den 16.12):

Hahah, omtrent som de med ADHD. 
«Jeg holdte på å kjøre ned noen i dag, hahaha det er såååå ADHD av meg!»

«Sorry for at jeg avbryter deg, jeg har ADHD skjønner du.» 

Anonymkode: 298b2...894

Haha… den siste der opplevde jeg nylig. 
Altså, hvis du vet at du har ADHD, må det for guds skyld gå an å tenke med seg selv at «nå som jeg vet hvorfor jeg dominerer hele samtalen, så skal jeg prøve å dempe meg litt så andre kommer til orde»

Men nei; «Du skjønner nå er det ADHDen min som snakker» 

Javel. Får lyst til å be dem skjerpe seg. De som har udiagnostisert og ikke vet om det blir noe annet. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 0.50):

Min upopulære mening: Det kan umulig være noen nød på Gaza når de har klart å bygge opp igjen boligene på bare et halvt år.

NRK i januar 2025: "Hele Gaza ligger i ruiner - 92 % av alle boliger er jevnet med jorden."

NRK i august 2025: "Hvis Israel gjør alvor av å gå inn i Gaza by vil det bety at byen legges i ruiner."

Her tror jeg misforståelsen er at det er forskjell på Gaza og Gaza city. 
Selve GAZA ligger i ruiner. IDF har (etter det jeg har forstått) områder i Gaza BY de ikke har vært inne i , der Hamas har sitt siste stronghold og der også de gjenværende gislene trolig befinner seg. 

Jeg tror det er matmangel på Gaza, men jeg tror ikke dette (bare) er Israels feil. Direkte sult tviler jeg litt på. For hvis det var en sultkatastrofe, hvorfor er det da behov for å bruke barn med underliggende sykdommer som «bevis» på sulten? Henger ikke på greip.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 10.48):

Nå er politikken kun populistisk tøv også, så jeg stemte ikke på henne i år heller. Men jeg hadde vært flau av å ha stemt på et parti hvis det var hun som var dets ansikt utad, hvis jeg hadde likt politikken. Hun er usmakelig.

At Sylvi er mer usmakelig enn fex Kirsti Bergstø greier ikke jeg å forstå 😆

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sylvia er min statsminister

Anonymkode: 930a9...103

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...