Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Susannehd skrev (6 minutter siden):

Ja, det var egentlig Generasjonspartiet jeg hadde sett for meg å stemme på, men akkurat nå kjenner jeg at det er veldig viktig at Norge får bedre kontroll på innvandringen. Så det heller nok mot Frp denne gangen. Men så er det jo alltid det store spørsmålet , hvor mye av det politikerne lover, blir egentlig gjort?

FrP satt i regjering i 7 år frem til 2020. Så du vet jo omtrent hva du får om FrP igjen kommer i regjering.  FRP klarte ikke engang å få stoppet hendingen av IS-kvinnene, nå trakk de seg fra regjeringen på blant annet den saken så jeg skal ikke gi dem ansvaret for IS-kvinnene. Poenget var at de ikke klarte å stoppe Norge fra å hente IS-kvinnene selv om de satt i regjering. 

Anonymkode: 5a9db...59c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lærerne fortjener ikke så mye fri om sommeren ei heller alle de andre ukene i året de har fri. 

Broren min er lærer. Prøvde seg på "vanlig" jobb. Klagde over at han kun fikk 4 uker fri om sommeren. Det var for lite sa han og fikk ikke følelsen av å ha ferie.

Nå er han lærer igjen

Bortskjemte er de

Anonymkode: 40c15...46d

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg mener du velger din egen kroppsvekt.

Er du overvektig, ikke skyld på hormoner, traumer, sult, depresjoner, inaktivitet.

Du kan bare ikke spise akkurat hva du vil.

Anonymkode: 93011...c17

Å sliter du med anoreksia så ikke skyld på psyken, bare ta deg sammen...

Anonymkode: a7ec9...fcc

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å sliter du med anoreksia så ikke skyld på psyken, bare ta deg sammen...

Det er jo en psykisk lidelse :koko:

Anonymkode: 9d49f...67a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var det ikke det som var poenget? Overspisingslidelse er også psykisk, og hvorfor skal man da ta hensyn til den ene men ikke den andre?

Anonymkode: 9722a...fba

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg mener du velger din egen kroppsvekt.

Er du overvektig, ikke skyld på hormoner, traumer, sult, depresjoner, inaktivitet.

Du kan bare ikke spise akkurat hva du vil.

Anonymkode: 93011...c17

Problemet er vel at  å se på dette binært hvor man enten kan bestemme eller ikke kan bestemme ens egen kroppsvekt. Man må se på det som en glidende skala. For noen er det lettere enn andre. 

Alle kan også lære seg kinesisk. Men om en norsk 12 åring har lært seg kinesisk på eget initiativ og på egenhånd så er det  ingen som sier "Alle barna i Kina kan kinesisk så det er ikke imponerende og det blir feil å skylde på at man ikke er født og oppvokst i Kina når man ikke kan kinesisk". 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Akkurat..

Selv om anoreksia er farligere. Er det faktisk flest som spiseforstyrrelsen overspising. Sier ikke at alle overvektige sliter med det.

Selv om det er en del som ikke gidder å gjøre det som skal for å gå ned i vekt. 

Så har faktisk hormoner, medisiner, gener osv en del å si.

Mange overvektige mangler glp-1 hormonet, som er metthetshormonet. Det er det hormonet som er i slanke sprøytene. Hvor ozempic og wegovy er den samme sprøyta, eneste forskjell er at det er mer glp-1 virkestoff i wegovyen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skjer ikke. FrP er høylytte i sine fanesaker men kommer aldri til å få gjennomslag for den direkte politikken de reklamerer for. 

Anonymkode: 6a70a...6f0

Jepp! Det er hovedgrunnen til at jeg IKKE stemmer FRP. Tror hverken de får igjennom de spesialskolene de lover eller de asylmottakene som de skulle ha i et tredje land. Tror neppe de kommer til å gå imot avtalen vi har med FN om kvoteflyktninger heller, samme hvor høyt FRP skriker nå om denne saken. Husker enda da de satt i regjering sist, de fikk igjennom omtrent ingenting av sin politikk. De måtte til og med finne seg i at IS -kvinner ble henta hjem 😅 De gikk pga denne saken da, så det skal de ha. 

FRP tjener egentlig mest på å sitte i opposisjon, da kan de kritisere andre og gjøre ingenting. Det tror jeg passer dem sånn midt i blinken. Med en gang de kommer til makten mister de både velgere og oppslutning, da ser man hvor handlingslammet de egentlig er. 

Anonymkode: 9881a...bbb

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det er temmelig arrogant av foreldre å irettesette andres barn med mindre det er ytterst nødvendig. Hvis det er mindre alvorlige ting så holder de munn og lar barnets egne foreldre ordne opp. Blir sikkert reaksjoner på dette.

Anonymkode: 8dd38...cd7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 16.19):

Vi trenger færre fylker, kommuner, politistasjoner etc. i dette landet.

Anonymkode: b484c...b38

Ja! Og bittesmå sykehus som sliter med å få kvalifisert personell og likevel ligger langt unna de fleste innbyggerne i området det er ment å dekke.

En viss "minisentralisering" av landet er på sin plass. Mener ikke at alle skal bo i Oslo eller Trondheim, men hvis distriktene skal overleve må ikke kommunene bli for små og befolkningen alt for spredt. Det er ulønnsomt og upraktisk og noen ganger direkte skadelig (som når de som sitter i forvaltningen "kjenner alle", noe som kan slå uheldig ut på alt fra byggesaker til barnevern).

Anonymkode: d115b...106

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg mener det er temmelig arrogant av foreldre å irettesette andres barn med mindre det er ytterst nødvendig. Hvis det er mindre alvorlige ting så holder de munn og lar barnets egne foreldre ordne opp. Blir sikkert reaksjoner på dette.

Anonymkode: 8dd38...cd7

Men det forutsetter at foreldrene irettesetter selv. Det er så mange foreldre der ute, som ikke snakker til barna sine. 

Hvis de ikke takler at jeg snakker til barna dems, er det dems eget problem ikke mitt...

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Asylinstituttet bør avskaffes, da det hovedsakelig blir misbrukt av lykkejegere. Ukrainske flyktninger bør flykte til trygge områder i hjemlandet. Det gjelder også flyktninger fra andre land med trygge soner. Flyktninger pga krig bør kun få midlertidig opphold, og reise hjem når krigen er slutt. Båter som plukker opp båtflyktninger i Middelhavet bør sette dem i land på den siden de kom fra, så det blir mindre attraktivt å risikere livet i overfylte gummibåter. 

Anonymkode: 4a60c...c67

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Båter som plukker opp båtflyktninger i Middelhavet bør sette dem i land på den siden de kom fra, så det blir mindre attraktivt å risikere livet i overfylte gummibåter. 

Anonymkode: 4a60c...c67

Det gjør de allerede. Men når mennesker er desperate nok, tar de sjansen likevel.

Min oldefar var forresten lykkejeger. Innvandret til USA selv om han egentlig ikke var i noen livsfare her i Norge. Han ville bare tjene mer penger til familien sin, for det var ikke direkte fett å være gårdbruker ved århundreskiftet.

Mennesker har migrert til alle tider, tenker jeg. Men du har din mening, og det har alle lov til. 

Anonymkode: d115b...106

• Liker 6
Skrevet
jaeols skrev (På 15.6.2025 den 9.52):

Og det er de som støtter Pride!!!

Ja det er de!!

AnonymBruker
Skrevet

SIAN bruker bare yttringsfriheten sin, det er sensur å nekte dem. Selv om de er usmakelige. Vi mister taket på hva yttringsfrihet er når vi bare vil la de som sier det flertallet vil høre, prate. 

Anonymkode: b518a...bbd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

SIAN bruker bare yttringsfriheten sin, det er sensur å nekte dem. Selv om de er usmakelige. Vi mister taket på hva yttringsfrihet er når vi bare vil la de som sier det flertallet vil høre, prate. 

Anonymkode: b518a...bbd

De får jo lov å holde på med disse appellene sine osv. Synes ikke de blir så sensurert. 

Anonymkode: 9722a...fba

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2025 den 8.07):

Skjer ikke. FrP er høylytte i sine fanesaker men kommer aldri til å få gjennomslag for den direkte politikken de reklamerer for. 

Anonymkode: 6a70a...6f0

Nyeste partibarometer og folkets avstemming etter partidebatten i går seier noe annet. Ho fekk 6 i terningkast fra tv2 og.

Anonymkode: 62897...028

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hermès er harry vesker 

Anonymkode: 774fe...653

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes kritikken av at Oljefondet har investert  noen hundre millioner i israelske selskaper som blant annet reparerer motorene på israelske jagerfly er bagateller.  Disse selskapene gjør ikke noe ulovlig. og bidraget deres til krigen er indirekte, de dreper ingen og de selger ikke våpen. 

Det er ikke mulig å ha et Oljefond på  20 000 milliarder kroner og å ikke investere i selskaper enkelte grupper ikke liker.  Alle større selskaper gjør ting som kan kritiseres.  De har fabrikkene sine i land med grove brudd på menneskerettigheter, de har kontrakter med korrupte regime,  de forurenser miljøet, osv, osv. Det var jo også en av grunnene til at vi valgte å ha indeksfond. Fordi det ikke er mulig å investere så mye som vi gjør i kun moralske selskaper så derfor ville det bli lettere å bruke en indeks slik at man slapp diskusjoner om hva vi skal og ikke skal investere i. 

Jeg synes selvsagt synd på barna i Gaza. Men det er ikke slik at disse får noe mindre lidelse av at Norge kutter investeringene sine. Selskapet som reparerer motorene til jagerflyene kommer selvsagt til å gjøre det selv om vi slutter å investere i selskapet.. De gjør det fordi de får betalt av Israel og tjener penger på det.

Så kritikken av Oljefondet er kun godhetspoesering  hvor man prøver å virke som man er moralsk overlegen uten å hjelpe de som faktisk lider. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hermès er harry vesker 

Anonymkode: 774fe...653

samme med alt som heter Gucci. 

er vel bare hjernedøde folk som faktisk kjøper sånne  ting. Men de er sikkert veldig glade i å vise seg frem da. 

Anonymkode: 93d66...be8

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...