Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er for mange uintegrerbare mennesker i Norge. Voksne og eldre som ikke kan norsk selv etter en mannsalder i landet, som lever på staten og som  kun menger seg med folk fra egen kultur. De skaper dårlige oppvekstvilkår for egne barn som leder til trangboddhet og dårlig økonomi som igjen kan føre barna inn i miljøer de ikke burde være i. 

Anonymkode: 6a70a...6f0

• Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2025 den 9.41):

Håper Sylvie Listhaug blir den neste statsministeren i Norge.

Anonymkode: ea3eb...888

Det er vel ikkje upopulært. Halve Norge mener jo det

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er for mange uintegrerbare mennesker i Norge. Voksne og eldre som ikke kan norsk selv etter en mannsalder i landet, som lever på staten og som  kun menger seg med folk fra egen kultur. De skaper dårlige oppvekstvilkår for egne barn som leder til trangboddhet og dårlig økonomi som igjen kan føre barna inn i miljøer de ikke burde være i. 

Stem frp

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

- Vi trenger spesialskoler til de utagerende elevene som ikke fungerer i vanlige klasserom. Det å integrere dem i vanlige klasser er en umulig oppgave vi lærere ikke har kompetanse til å løse. 

- Norge og velferdsstaten må stramme inn på en del velferdsordninger, før vi kjører oss selv i grøfta. Det betyr at vi må sette en stopper for antall unge uføre. Jeg får vondt i sjela hver gang jeg ser en helt funksjonsfrisk UNG  person på uføretrygd. Uføretrygd på grunn av psykiske lidelser er uakseptabelt, med mindre det er snakk om schizofreni der man må være innlagt ut livet. Skjønner at folk med alvorlig somatisk sykdom, som f.eks MS må ha uføretrygd. 

- Våre politikere må sees litt i kortene. Det er sykt hvor mye skjult korrupsjon det er. De greier stadig å gi seg selv lønnsøkning. En del av dem har HØYT fravær og høster likevel digg lønn som statsråder. Også reiseregninger, pendlerboliger og alle sånne ting må sees på. Bare så på hvor mange som misbruker ordninger pendlerboligsaken, Hadja Tajik, en del andre som har levert inn saftige reiseregninger og kjøpt tøy til seg selv på partiets regning. Jeg har dessverre ikke så stor tillit til politikere lenger. Ble litt småkvalm av Hadja Tajiks siste intervju der hun sa hun hadde null anger og skyldfølelse etter pendlerbolig saken.

- I 90% av tilfellene der barna har store adferdsproblemer, er det foreldrenes feil. Jeg sier 90 og ikke 100, fordi i svært sjeldne tilfeller kan miljøpåvirkning og sterke psykiske lidelser spille en rolle. Men som lærer har jeg erfart at eplet dessverre ikke faller langt fra stammen. Ser foreldre som unnskylder ungers manglende evne til å ha grunnleggende respekt og empati, da ta tenker jeg at du har feilet som forelder. Jeg har derimot stor respekt og forståelse for foreldre med krevende barn som jobber med barna sine, i samråd med skole og barnehage, for å få velfungerende barn. For det er nå slik at det til syvende og sist er DU som individ som må tilpasse deg samfunnet, ikke motsatt. Selvom den nye oppdragelsen lærer barna det motsatte, at alle andre skal tilpasse seg deg. 

Anonymkode: 9881a...bbb

Alt dette vil FRP gjøre noe med

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som lærer mener jeg barneskolen bør bli leksefri. Det ligger mye begrunnet argumentasjon bak dette både med mammahatt og lærerhatt. Denne meningen min blir det ofte diskusjon rundt. 

Anonymkode: f3be2...49b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 17.28):

Jeg er enig med Frp når det gjelder flyktninger og innvandrere, og kommer til å stemme på dem dette valget. (Og dette selv om jeg kommer fra en helt rød familie og vennekrets) 

Anonymkode: 8aef8...40c

Eg stemmer og på de men det er vel ikkje upopulært lenger?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 16.47):

Jeg syntes det er alt for mange innvandrere i Norge, og at vi umiddelbart må begynne å sende ut alle som gjør noe kriminelt. Og at vi verner om norsk statsborgerskap litt bedre: Man må være født her for å bli statsborger. Man kan få varig opphold, men ikke statsborgerskap. 

Jeg syntes islam er en mindreverdig religion, og at muslimer som tror på Koranen er mindre intelligente. Jeg tror heller ikke at hijab eller ikke er et reelt valg kvinnene har.

Det burde være mulig å ta fra innvandrere stønad og trygd når de beviselig sender penger ut av landet, i stede for å gi barna en god oppvekst. 

asylsøkere eller tidligere asylsøkere som drar på ferie i hjemlandet burde miste oppholdstillatelsen da beskyttelsesbehovet ikke lengre er til stede. 

Innvandrere som ikke kan forsørge seg selv (og andre også egentlig) burde ikke fritt kunne velge hvor de vil flytte. Feks skal ikke en asylsøker som har fått tildelt en kommune fritt kunne flytte til Oslo for å gå på trygd. Det er alt for mange utle dinger i hovedstaden allerede. 

Anonymkode: 8aef8...40c

Du må stemme frp

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 21.03):

Det synes jeg høres ekstremt merkelig ut. Er selv fostermor, og var ikke snakk om slik støtte av NAV.

Anonymkode: cda65...327

Kommunen til barnet kan dekke det

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2025 den 15.43):

Det er unormalt å like reborn-dukker som egne barn.

Anonymkode: 9722a...fba

Trur det er folk med lav intelligens som driver med dukkene. På grensen til pu

• Liker 4
Skrevet
Susannehd skrev (På 20.7.2025 den 8.54):

Jeg er på ferie i Oslo-området, og ærlig talt blir jeg litt satt ut. Det er så mange utlendinger her at jeg nesten føler jeg har reist til et annet land. Skikkene deres er uvante, mange bråker, kaster søppel på bakken og viser liten respekt for fellesrommene våre.

Dette er ikke det Norge jeg kjenner. Jeg liker ikke utviklingen, og jeg kjenner på en uro for fremtiden. Hva skjer den dagen mennesker med helt andre kulturer og religioner blir i flertall? Vil de norske verdiene, tradisjonene og det samfunnet vi har bygget opp over tid bli bevart?

Jeg vet dette er et vanskelig tema, men jeg tror det er viktig å kunne si høyt det mange kanskje tenker i stillhet. Vi må kunne stille spørsmål uten å bli stemplet som "fremmedfiendtlige".

Stem frp

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At nordmenn er blitt pingler og unngår skole og arbeid for bagateller!

Anonymkode: e7e52...c46

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2025 den 11.27):

Jeg synes barn som har store psykososiale vansker og adferdsproblemer bør gå spesialskole eller holde til på egen avdeling i nærskolen der de får ett tilpasset tilbud. Disse barna må ivaretas av spesialpedagoger og andre med kompetanse til å håndtere dem. De hører ikke hjemme i ett klasserom med 27 andre normale elever. De ødelegger undervisningen og skolehverdagen til de andre elevene, ved å skape utrygghet gjennom volden de utøver. Vi lærere bruker for mye tid og ressurser på å «integrere» disse i vanlige klasserom. Og i 90% av tilfellene så greier vi ikke det. De ender opp som «de farlige barna» og «bråkebøttene». Dette er ikke inkluderende, tvert imot uthenging av denne gruppen. Seinere ender de ofte opp som skoletapere og havner utenfor arbeidslivet. 

Dette er en svært upopulær mening blant lærere. Forbundene våre hater jo spesialskoler som pesten og mener de er roten til alt vondt.

Hilsen barneskolelærer 

Dette vil jo FrP og

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2025 den 17.28):

Typiske FrPere er harry, alkoholiserte rasister. Fordomsfulle tullinger med ølmage og tresko, tenker bare på alkohol og elsker flatfylla. De går også på dansebandfestival og countryfestival og raver rundt dritings hele tiden. 

Anonymkode: 774fe...653

Det er helt feil. Kjenner mangen inkl meg sjøl.Eg er barnevernspedagog, Aldri på festivaler, heimekjær, har ikj smakt alkohol på flere år. Liker bedre te og Pepsi Max. Er ikj avholds men tenker ikkje på det.

Anonymkode: 62897...028

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Pilleville skrev (2 timer siden):

Det er vel ikkje upopulært. Halve Norge mener jo det

Pilleville skrev (2 timer siden):

Stem frp

Pilleville skrev (1 time siden):

Alt dette vil FRP gjøre noe med

Eg stemmer og på de men det er vel ikkje upopulært lenger?

Du må stemme frp

Stem frp

Dette vil jo FrP og

Det er nesten så jeg trur at FRP betaler deg for å drive valgkamp for partiet er på KG. Du er innom hver tråd, for å få folk til å stemme FRP 😅

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er nesten så jeg trur at FRP betaler deg for å drive valgkamp for partiet er på KG. Du er innom hver tråd, for å få folk til å stemme FRP 😅

Gjer det heilt gratis, vil bare hjelpe folk til å ta eit godt valg🤩Sikkert ingen som lurer på kva eg skal stemme etter dette 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.5.2025 den 17.01):

at folk dømmer Gjert før han er dømt, for meg skurrer den saken mye og tror de gutta er mest ute etter penger

Jeg er allerede Lei trump, han finner på så mye tull.

Nå synes jeg Norge bør bli strengere når det gjelder innvadring

Anonymkode: a1a0d...630

Såg du serien? Han var jo gal til tider?Slem mot barna. Trudde han kunnet herse me dei.Men enig med deg i det med innvandring.

AnonymBruker
Skrevet
Pilleville skrev (8 timer siden):

Stem frp

Skjer ikke. FrP er høylytte i sine fanesaker men kommer aldri til å få gjennomslag for den direkte politikken de reklamerer for. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2025 den 9.41):

Håper Sylvie Listhaug blir den neste statsministeren i Norge.

Anonymkode: ea3eb...888

Hvis jeg stemmer FRP så er det på tross av henne, ikke på grunn av. Hun er totalt uspiselig.

Anonymkode: 7f8bd...664

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Pilleville skrev (11 timer siden):

Stem frp

Ja, det var egentlig Generasjonspartiet jeg hadde sett for meg å stemme på, men akkurat nå kjenner jeg at det er veldig viktig at Norge får bedre kontroll på innvandringen. Så det heller nok mot Frp denne gangen. Men så er det jo alltid det store spørsmålet , hvor mye av det politikerne lover, blir egentlig gjort?

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis jeg stemmer FRP så er det på tross av henne, ikke på grunn av. Hun er totalt uspiselig.

Anonymkode: 7f8bd...664

Samme her. Jeg har null tro på henne som en god statsminister, uansett hvor riktig jeg skulle synes politikken er. 

Anonymkode: 9722a...fba

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...