AnonymBruker Skrevet 29. juli #7681 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blir så irritert når jeg ringer legekontoret og skal bestille time. Blir kryssforhørt av hun som sitter på sentralbordet. Det er helt ok å spørre hva det gjelder, men jeg tenker det er legen sitt ansvar å stille en diganose ikke sentralborddamen. Føler nesten jeg må være "døende" for å ha rett til å få en ledig time. Anonymkode: ea3eb...888 Enig. Jeg har en kronisk sykdom som jeg av og til må til legen for å få under kontroll. En gang jeg ringte legekontoret for å bestille time, spurte hun sentraldama hva det gjaldt. Jeg sa at det handlet om kronisk sykdom og at legen visste hva det gjaldt. Hun ville ha noe spesifikt, og da sa jeg diagnosen. "Det har jeg aldri hørt om, er du sikker på at du trenger en legetime for det?". HALLO. Anonymkode: 9722a...fba 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7682 Skrevet 29. juli Jeg syns sex er oppskrytt. Jeg er ikke noe opptatt av det, og får ærlig talt ikke så mye ut av det. "Tvinger" meg kun gjennom det for å holde kona fornøyd. Teller ned dagene til hun kommer i overgangsalderen Anonymkode: 011d8...94f 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7683 Skrevet 29. juli Kall meg gjerne gammeldags . Men møtt endel familie og venner i ferien. Å er dritt lei den mobilen alle sitter med . Å når fu spør om det er en viktig telefon de venter på. Sier de bare de skroller litt. Anonymkode: 37550...dd5 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7684 Skrevet 29. juli Jeg synes veldig mange menn er utrolig late og fordummer seg selv. De har potensiale så klart, men giddeløse. Gjelder menn som er i forhold ev single menn som ikke søker etter partner. For en gjeng med unger 🙈 også har du selvsagt damene da som blir mødrene deres. Det er jo ikke noe bra det heller, men som voksen er det vel hakket bedre enn å være lat. Anonymkode: 4e418...aec
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7685 Skrevet 29. juli Har en venninne som er rødstrømpe og feminist på sin hals. Jeg synes det blir for mye. Tørr nesten ikke si meningene mine i fare for å bli utskjelt og sett på som dum. Det må da finnes grenser på hvor krenkt man kan bli. Live a little. Anonymkode: ea3eb...888 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7686 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Teller ned dagene til hun kommer i overgangsalderen Anonymkode: 011d8...94f 😄 Anonymkode: 1d409...c0c
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7687 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (23 timer siden): De jeg kjenner er også sånn. Fordi den typen jeg omtaler, de som ikke kan norsk, og ikke omgåes oss laverestående (les nordmenn) har sine egne paralellsamfunn hvor vi uansett ikke slipper inn. Og det finnes alt for mange av de. Jeg opplever alt alt for ofte i min jobb at muslimske mødre har med seg barna sine til å tolke. De har bodd her i 20-30 år, men kan ikke føre en helt enkel samtale. Anonymkode: 8aef8...40c Derfor de flytter til storbyene. Der trenger de ikke kunne norsk. Anonymkode: b518a...bbd 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7688 Skrevet 30. juli Sulten i Gaza hadde vært over i morgen hvis verdenssamfunnet hadde gått til roten av problemet - Hamas - og bedt de overlevert gislene de tok i terrorangrepet mot Israel. Anonymkode: 60024...7b9 4 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7689 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kall meg gjerne gammeldags . Men møtt endel familie og venner i ferien. Å er dritt lei den mobilen alle sitter med . Å når fu spør om det er en viktig telefon de venter på. Sier de bare de skroller litt. Anonymkode: 37550...dd5 Det er mange år siden telefoner bare kunne brukes til å ringe med. Anonymkode: 60024...7b9 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7690 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 8.24): Blir så irritert når jeg ringer legekontoret og skal bestille time. Blir kryssforhørt av hun som sitter på sentralbordet. Det er helt ok å spørre hva det gjelder, men jeg tenker det er legen sitt ansvar å stille en diganose ikke sentralborddamen. Føler nesten jeg må være "døende" for å ha rett til å få en ledig time. Anonymkode: ea3eb...888 AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 10.41): Enig. Jeg har en kronisk sykdom som jeg av og til må til legen for å få under kontroll. En gang jeg ringte legekontoret for å bestille time, spurte hun sentraldama hva det gjaldt. Jeg sa at det handlet om kronisk sykdom og at legen visste hva det gjaldt. Hun ville ha noe spesifikt, og da sa jeg diagnosen. "Det har jeg aldri hørt om, er du sikker på at du trenger en legetime for det?". HALLO. Anonymkode: 9722a...fba Bestill time via Helsenorge. Anonymkode: 4f900...209 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7691 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 8.24): Blir så irritert når jeg ringer legekontoret og skal bestille time. Blir kryssforhørt av hun som sitter på sentralbordet. Det er helt ok å spørre hva det gjelder, men jeg tenker det er legen sitt ansvar å stille en diganose ikke sentralborddamen. Føler nesten jeg må være "døende" for å ha rett til å få en ledig time. Anonymkode: ea3eb...888 AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 10.41): Enig. Jeg har en kronisk sykdom som jeg av og til må til legen for å få under kontroll. En gang jeg ringte legekontoret for å bestille time, spurte hun sentraldama hva det gjaldt. Jeg sa at det handlet om kronisk sykdom og at legen visste hva det gjaldt. Hun ville ha noe spesifikt, og da sa jeg diagnosen. "Det har jeg aldri hørt om, er du sikker på at du trenger en legetime for det?". HALLO. Anonymkode: 9722a...fba Synse dette er en del av et mer generelt problem. Min erfaring er at i nærmest alle yrker hvor man jobber med syke så er det ansatte som skal begynne å grave i opplysninger som er privat og som den ansatte ikke har faglig grunn til å få vite. I tillegg er det mange ansatte som som gir medisinske råd og diagnoser de ikke har utdanningen eller yrket til å gi. De mener det sikkert godt, men det er både irriterende og uforsvarlig. Om pasienten sender inn en klage så finnes det det ingen dokumentasjon på hva som har skjedd og den ansatte kommer selvsagt til å nekte for alt. Anonymkode: 5a9db...59c 1
carlberner1 Skrevet 30. juli #7692 Skrevet 30. juli https://forum.kvinneguiden.no/topic/1827987-hva-har-egentlig-nato-i-ukraina-å-gjøre/page/3/#comment-36356137 Kort oppsummert: sørge for (mer) omsetning i våpenindustrien. Inntrykket er at påvirkning fra det militær-industrielle kompleks ikke er blitt mindre siden Eisehower advarte mot det i 1961.
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7693 Skrevet 30. juli Teardrop skrev (På 25.7.2025 den 0.20): At de som har fibro gir den skylden for ALT! og at de slenger inn den kommentaren samma faan hva det er. Omg! jeg orker ikke forholde meg til sånne folk, blir oppgitt. Kjenner desverre 3-4 stk som har diagnosen og de er jo likedann hele gjengen! Både eldre tanter og på jobb. jeg glemte brød på butikken dag. det er pga jeg har fibro.... jeg våknet 4 gnager i natt.. det er pga fibroen... nesa mi renner.. jeg har fibro vettu. jeg orket bare 1 brødskive. jeg har fibro. jeg har diare i dag. det er pga fibro. Jeg skrev en kommentar på en Facebook side om at fibromyalgi kan kureres dersom man er tidlig nok ute. Noe en manuellterapeut som også er sensor på HVL hadde opplyst meg om. Jeg fikk så mye hat fra fibrofolk, til slutt sluttet jeg å følge kommentarfeltet. Manuellterapeuten sa at Fibromyalgi-forbundet heller ikke vil høre om dette, de vil kun fokusere på vanskene folk har. Anonymkode: a10bd...646 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #7694 Skrevet 31. juli Håper Sylvie Listhaug blir den neste statsministeren i Norge. Anonymkode: ea3eb...888 5 2 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli #7695 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Håper Sylvie Listhaug blir den neste statsministeren i Norge. Anonymkode: ea3eb...888 Jeg tenker det er bra at denne postes i upopulære meninger. Anonymkode: 9722a...fba 8
AnonymBruker Skrevet 31. juli #7696 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Håper Sylvie Listhaug blir den neste statsministeren i Norge. Anonymkode: ea3eb...888 Høyre og FRP får neppe flertall alene. Om de skal klare å danne regjering så vil de måtte samarbeide med andre partier. Det har ikke Sylvi vært noe god på tidligere. Hun måtte gå av som statsråd sist regjering og veltet nesten regjeringen pga et Facebook-innlegg og hvordan hun håndterte reaksjonen innlegget skapte. Skal man være statsminister må man være langt mer diplomatisk mot de andre partiene enn det Sylvi tidligere har vært. Problemet for Sylvi er at hun har bygget populariteten sin blant sine egne velgere på å komme med utspill og politikk de andre partiene hater. Om Sylvi skal være som Erna så kunne man jo like gjerne hatt Erna som statsminister. Anonymkode: 5a9db...59c 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli #7697 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (På 30.7.2025 den 14.59): Jeg skrev en kommentar på en Facebook side om at fibromyalgi kan kureres dersom man er tidlig nok ute. Noe en manuellterapeut som også er sensor på HVL hadde opplyst meg om. Jeg fikk så mye hat fra fibrofolk, til slutt sluttet jeg å følge kommentarfeltet. Manuellterapeuten sa at Fibromyalgi-forbundet heller ikke vil høre om dette, de vil kun fokusere på vanskene folk har. Anonymkode: a10bd...646 Jeg var medlem av en siden på Facebook. Måtte bare melde meg ut, ble jo nesten dårlig av å leste der. Mange med fibro er ikke interessert i høre om noe positivt, dem er ikke interessert i å teste ut. Alt er bare huff og ork .. Anonymkode: a7ec9...fcc 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #7698 Skrevet 1. august Jeg er nærmest sikker på at Bjørn Dæhlie og co var dopet. Men synes det er patetisk av svenskene å henge seg opp i at langrennsutøverne var bloddopet på 90-talle og utover. Eneste grunnen til at de fokuserer på 90-tallet og utover er at Sverige gjorde det bra i langrenn på 80-tallet og at deres seire er akkurat like mistenkelige som de norske. Anonymkode: 5a9db...59c 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #7699 Skrevet 2. august - Vi trenger spesialskoler til de utagerende elevene som ikke fungerer i vanlige klasserom. Det å integrere dem i vanlige klasser er en umulig oppgave vi lærere ikke har kompetanse til å løse. - Norge og velferdsstaten må stramme inn på en del velferdsordninger, før vi kjører oss selv i grøfta. Det betyr at vi må sette en stopper for antall unge uføre. Jeg får vondt i sjela hver gang jeg ser en helt funksjonsfrisk UNG person på uføretrygd. Uføretrygd på grunn av psykiske lidelser er uakseptabelt, med mindre det er snakk om schizofreni der man må være innlagt ut livet. Skjønner at folk med alvorlig somatisk sykdom, som f.eks MS må ha uføretrygd. - Våre politikere må sees litt i kortene. Det er sykt hvor mye skjult korrupsjon det er. De greier stadig å gi seg selv lønnsøkning. En del av dem har HØYT fravær og høster likevel digg lønn som statsråder. Også reiseregninger, pendlerboliger og alle sånne ting må sees på. Bare så på hvor mange som misbruker ordninger pendlerboligsaken, Hadja Tajik, en del andre som har levert inn saftige reiseregninger og kjøpt tøy til seg selv på partiets regning. Jeg har dessverre ikke så stor tillit til politikere lenger. Ble litt småkvalm av Hadja Tajiks siste intervju der hun sa hun hadde null anger og skyldfølelse etter pendlerbolig saken. - I 90% av tilfellene der barna har store adferdsproblemer, er det foreldrenes feil. Jeg sier 90 og ikke 100, fordi i svært sjeldne tilfeller kan miljøpåvirkning og sterke psykiske lidelser spille en rolle. Men som lærer har jeg erfart at eplet dessverre ikke faller langt fra stammen. Ser foreldre som unnskylder ungers manglende evne til å ha grunnleggende respekt og empati, da ta tenker jeg at du har feilet som forelder. Jeg har derimot stor respekt og forståelse for foreldre med krevende barn som jobber med barna sine, i samråd med skole og barnehage, for å få velfungerende barn. For det er nå slik at det til syvende og sist er DU som individ som må tilpasse deg samfunnet, ikke motsatt. Selvom den nye oppdragelsen lærer barna det motsatte, at alle andre skal tilpasse seg deg. Anonymkode: 9881a...bbb 5 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #7700 Skrevet 2. august Jeg mener du velger din egen kroppsvekt. Er du overvektig, ikke skyld på hormoner, traumer, sult, depresjoner, inaktivitet. Du kan bare ikke spise akkurat hva du vil. Anonymkode: 93011...c17 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå