Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mange som støtter Israel i krigen gjør det ikke av 'edle' årsaker, men egentlig dypt inne så er det pga rasisme/islamofobi.

Og før noen sier noe imot; jeg har hørt folk innrømme dette direkte til meg. 

Synes det er kvalmt å støtte drap og utsulting av uskyldige barn, simpelthen BARE fordi de ble født til en muslimsk familie. 

Anonymkode: 32c1d...7da

Men du syns det å støtte drap av israelske barn er greit? Bare fordi de ble født til en jødisk famile. 

Anonymkode: aac3e...29b

• Liker 7
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Mange som støtter Israel i krigen gjør det ikke av 'edle' årsaker, men egentlig dypt inne så er det pga rasisme/islamofobi.

Synes det er kvalmt å støtte drap og utsulting av uskyldige barn, simpelthen BARE fordi de ble født til en muslimsk familie. 

Mange er på palestinas side også utelukkende fordi de er muslimer. Antisemetismen blant muslimer er sterk. Utenfor Gaza også.

Anonymkode: b518a...bbd

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan skal du hjelpe der de er, når området de bor blir bombet daglig? Bruk litt sunn fornuft.

Anonymkode: 6d435...903

Flertallet bor ikke i aktive krigssituasjoner. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jumpsuits ser ut som barneklær. 

Anonymkode: eae83...411

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men det er greit at muslimer gjør det samme?

Anonymkode: 4f900...209

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes vi kan slutte å bruke ordet antisemittisme. Rasisme er rasisme uansett og det blir feil å ha ett uttrykk for en type rasisme. Det legitimerer at jødene blir verre behandlet enn andre, og det blir de ikke. 

Anonymkode: fc219...1fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2025 den 16.12):

Hahah, omtrent som de med ADHD. 
«Jeg holdte på å kjøre ned noen i dag, hahaha det er såååå ADHD av meg!»

«Sorry for at jeg avbryter deg, jeg har ADHD skjønner du.» 

Anonymkode: 298b2...894

Høres jo ut som at det er samme type folk som ‘skylder på fylla’? Men slik jeg har skjønt det er det ikke like stuerent å gjemme seg bak alkohol lenger, slik det var for en 20 år siden? 🙈 

Anonymkode: 4c2b5...6ea

AnonymBruker
Skrevet
Susannehd skrev (På 20.7.2025 den 8.54):

Jeg vet dette er et vanskelig tema, men jeg tror det er viktig å kunne si høyt det mange kanskje tenker i stillhet. Vi må kunne stille spørsmål uten å bli stemplet som "fremmedfiendtlige

Jeg håper flere våkner rundt denne problemstillingen! Hva er egentlig bra med å få inn flere kulturer? (og særlig islam) 

Anonymkode: ab50c...301

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er upassende med alle de kjendislegene som skal ha meninger om gaza, de er veldig veldig tydelig på palestina sin side og de "reklamene" der de ber om penger til barn i gaza da er det våre muslimske barn og brødre dør, støtt palestina. 

Hørt noe lignende om Israel? Nei. For da hadde ffolk klikka. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

«Islamofobi» er det teiteste ordet jeg vet om. Definisjonen av fobi er irrasjonell frykt. Det å ikke ønske islam velkommen i Norge er virkelig ikke irrasjonelt. Islam og alt islam står for passer ikke inn i et demokratisk, likestilt land. 

Anonymkode: 8aef8...40c

• Liker 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg håper flere våkner rundt denne problemstillingen! Hva er egentlig bra med å få inn flere kulturer? (og særlig islam) 

De som sier dette, trekker i hovedsak islam inn som nr 1. Av nysgjerrighet, hadde det vært greit med andre kulturer så lenge det ikke er islam? Finnes jo masse fine kulturer der ute ellers også?

Anonymkode: 9722a...fba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

De som sier dette, trekker i hovedsak islam inn som nr 1. Av nysgjerrighet, hadde det vært greit med andre kulturer så lenge det ikke er islam? Finnes jo masse fine kulturer der ute ellers også?

Jepp! Hvorfor så mye hat mot andre mennesker? Min nærmeste nabo er koptisk kristen, en annen jeg kjenner er fra Asia og buddhist og så har jeg flere indiske venner. Alle er kjempe fine og gode mennesker! Alle har gode og samfunnsnyttige jobber, og sitter godt i det, som integrerte borgere av samfunnet. 

Anonymkode: 9881a...bbb

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med dere andre som sier at islam og muslimer ikke fører noe godt med seg. Det er virkelig ikke et menneskesyn og en religion vi får noe positivt av å få inn i landet. Bare noe så enkelt som at de mener at muslimer står over alle andre mennesker, og at homofile fortjener dødsstraff passer ikke inn her. 

Jeg merker det spesielt godt på innvandrere jeg kjenner fra land hvor det finnes både kristne og muslimer. De kristne er god integrerte, snakker godt norsk og begge kjønn deltar i samfunnet. Muslimene kan ikke norsk, mor er hjemme med mange barn, og det er lite jobb og integrering. Dette er sikkert satt litt på spissen utifra egen erfaring, men jeg føler dessverre ikke at jeg er helt på jordet her. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er enig med dere andre som sier at islam og muslimer ikke fører noe godt med seg. Det er virkelig ikke et menneskesyn og en religion vi får noe positivt av å få inn i landet. Bare noe så enkelt som at de mener at muslimer står over alle andre mennesker, og at homofile fortjener dødsstraff passer ikke inn her. 

Jeg merker det spesielt godt på innvandrere jeg kjenner fra land hvor det finnes både kristne og muslimer. De kristne er god integrerte, snakker godt norsk og begge kjønn deltar i samfunnet. Muslimene kan ikke norsk, mor er hjemme med mange barn, og det er lite jobb og integrering. Dette er sikkert satt litt på spissen utifra egen erfaring, men jeg føler dessverre ikke at jeg er helt på jordet her. 

Alle muslimene jeg kjenner, er helt normalt oppegående folk som resten av oss. De interesserer seg for politikk, de har høy utdanning og jobb, de bidrar i samfunnet som alle oss andre. De snakker godt norsk, flytende norsk. Du hadde ikke visst at de ikke er hvit-norsk hvis du hadde snakket med dem på telefon f.eksempel.  

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Alle muslimene jeg kjenner, er helt normalt oppegående folk som resten av oss. De interesserer seg for politikk, de har høy utdanning og jobb, de bidrar i samfunnet som alle oss andre. De snakker godt norsk, flytende norsk. Du hadde ikke visst at de ikke er hvit-norsk hvis du hadde snakket med dem på telefon f.eksempel.  

Og veldig mange muslimer er ikke sånn. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Samtidig tror jeg også det gjør inntrykk på muslimer som har rømt fra oppriktig tyranniske ledere og styreformer, så jeg tror ikke de fleste har lyst til å innføre noe lignende her. Det hadde selvfølgelig heller ikke vært realistisk hvis man ser på statistikker i SSB. 

Anonymkode: ce644...39c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2025 den 22.20):

Men du syns det å støtte drap av israelske barn er greit? Bare fordi de ble født til en jødisk famile. 

Anonymkode: aac3e...29b

Hvor mange israelske barn har blitt drept? Israel har ingen grunn til å drepe så mange titusener av barn. Og hvorfor tror du jeg synes det skal være greit? Ærlig talt. Skjerp deg

I tillegg;;; det er mange jøder som ikke støtter hva Israel driver på med, samt mange i Israel som ikke støtter dette. Det handler ikke om jøder vs muslimer. Men, det jeg observerer er at mange ser på det slik! Det er det jeg ikke forstår, eller synes noe om. 

Dette handler ikke om religion, det handler om at man ikke burde støtte krigsforbrytelser. Om noen misliker islam, så er det ikke grunn nok til å 'støtte israel' og lukke øynene for krigsforbrytelser.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Og veldig mange muslimer er ikke sånn. 

Mens enda flere er helt vanlige folk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

De jeg kjenner er også sånn. Fordi den typen jeg omtaler, de som ikke kan norsk, og ikke omgåes oss laverestående (les nordmenn) har sine egne paralellsamfunn hvor vi uansett ikke slipper inn. Og det finnes alt for mange av de. Jeg opplever alt alt for ofte i min jobb at muslimske mødre har med seg barna sine til å tolke. De har bodd her i 20-30 år, men kan ikke føre en helt enkel samtale. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Blir så irritert når jeg ringer legekontoret og skal bestille time. Blir kryssforhørt av hun som sitter på sentralbordet. Det er helt ok å spørre hva det gjelder, men jeg tenker det er legen sitt ansvar å stille en diganose ikke sentralborddamen. Føler nesten jeg må være "døende" for å ha rett til å få en ledig time.

Anonymkode: ea3eb...888

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...