Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes tjukke menn er mer attraktivt enn tynne, trente, normalvektige menn

Anonymkode: 72641...9d6

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg synes tjukke menn er mer attraktivt enn tynne, trente, normalvektige menn

Hva legger du i begrepet tjukk? BMI på 27. Eller 30? Eller over 30?

Anonymkode: 1d409...c0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva legger du i begrepet tjukk? BMI på 27. Eller 30? Eller over 30?

Anonymkode: 1d409...c0c

Bmi på 35 eller over. Noen vil vel kalle det feit, men synes det ordet er så negativt ladet 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns folk for lett skylder på diskriminering når de ikke fikk det de ønsket eller fikk noe de ikke ønsket. Som regel har de ikke andre argumenter enn "jeg fikk  det jeg ønsket" og "jeg tilhører en gruppe som har slitt med diskriminering" så derfor er årsaken til at jeg ikke det som jeg ønsket at jeg ble utsatt for diskriminering. Det sjekkes ikke etter noen alternative forklaringer for hvorfor de ikke fikk det de ønsket. 

Jeg sier ikke at ingen blir utsatt for diskriminering. 

Anonymkode: 5a9db...59c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Smilehull på menn er stygt.

Anonymkode: ea3eb...888

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner jeg er lei av at man skal bruke så enorme ressurser på psykisk syke som autoseponerer og/eller nekter å ta medisiner som kan hjelpe dem. 

Man kan ikke hjelpe noen som ikke vil hjelpe seg selv. Bruk heller ressursene på de som faktisk vil ha hjelp og som vil jobbe selv for å bli bedre.

Anonymkode: 23738...864

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater Pride

Anonymkode: aac3e...29b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes barn som har store psykososiale vansker og adferdsproblemer bør gå spesialskole eller holde til på egen avdeling i nærskolen der de får ett tilpasset tilbud. Disse barna må ivaretas av spesialpedagoger og andre med kompetanse til å håndtere dem. De hører ikke hjemme i ett klasserom med 27 andre normale elever. De ødelegger undervisningen og skolehverdagen til de andre elevene, ved å skape utrygghet gjennom volden de utøver. Vi lærere bruker for mye tid og ressurser på å «integrere» disse i vanlige klasserom. Og i 90% av tilfellene så greier vi ikke det. De ender opp som «de farlige barna» og «bråkebøttene». Dette er ikke inkluderende, tvert imot uthenging av denne gruppen. Seinere ender de ofte opp som skoletapere og havner utenfor arbeidslivet. 

Dette er en svært upopulær mening blant lærere. Forbundene våre hater jo spesialskoler som pesten og mener de er roten til alt vondt.

Hilsen barneskolelærer 

Anonymkode: 9881a...bbb

• Liker 8
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes barn som har store psykososiale vansker og adferdsproblemer bør gå spesialskole eller holde til på egen avdeling i nærskolen der de får ett tilpasset tilbud. Disse barna må ivaretas av spesialpedagoger og andre med kompetanse til å håndtere dem. De hører ikke hjemme i ett klasserom med 27 andre normale elever. De ødelegger undervisningen og skolehverdagen til de andre elevene, ved å skape utrygghet gjennom volden de utøver. Vi lærere bruker for mye tid og ressurser på å «integrere» disse i vanlige klasserom. Og i 90% av tilfellene så greier vi ikke det. De ender opp som «de farlige barna» og «bråkebøttene». Dette er ikke inkluderende, tvert imot uthenging av denne gruppen. Seinere ender de ofte opp som skoletapere og havner utenfor arbeidslivet. 

Dette er en svært upopulær mening blant lærere. Forbundene våre hater jo spesialskoler som pesten og mener de er roten til alt vondt.

Hilsen barneskolelærer 

Om enn upopulær mening blant lærere, er den veldig populær blant mange av oss foreldre. Det er provoserende at noen få skal få ødelegge læringen til våre barn som klarer å holde ro i klassen.

Anonymkode: 9722a...fba

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om enn upopulær mening blant lærere, er den veldig populær blant mange av oss foreldre. Det er provoserende at noen få skal få ødelegge læringen til våre barn som klarer å holde ro i klassen.

Anonymkode: 9722a...fba

Ja, det er både provoserende og skremmende. Og det verste er at vi lærere stadig får høre at det er VI som er problemet. Vi skal på magisk vis, uten opplæring eller utdannelse til å takle dette, greie å integrere barn med adferdsproblemer i vanlig klasse, selvsagt noen ekstra ressurser og SAMTIDIG som vi underviser 27 andre om f.eks samens rettigheter. Går det skikkelig ille, da snakker vi mange avvik, voldsepisoder og lignende, får vi inn en ufaglært 19 åring, som har friår fra vgs som «ressurs» og støtte til eleven med ekstreme utfordringer. Og foresatte kan egentlig bare sitte å klage på oss fordi VI er grunnen til at gullungen skader andre og oss. Det er ett problem at vi lærere ikke har rettsvern og reelle rettigheter i møte med disse elevene. Det som dessverre skjer er at mange lærere, 5 på min arbeidsplass, blir langtidssyke. Som følge av vold og konstant press fra ledelsen om å «bygge relasjoner» til disse elevene. Ledelsen anser  relasjonen til læreren som problemet, ikke adferden i seg selv. Langtidssyke lærere blir erstattet av tilfeldige ufaglærte 19 åringer, og da har virkelig fått et problem. Og slik går nå dagene 🙃

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Sigrid<3 skrev (På 25.6.2025 den 23.32):

At det meste av kjøtt ikke smaker godt

Og det meste av fisk smaker ikke godt. Men den er vel ikke upopulær. 

• Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innhold og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Samtykkeloven er helt idiotisk. Den er en falsk trygghet, fordi den er umulig å bevise. Den betyr absolutt ingen verdens ting. 

Anonymkode: 298b2...894

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

"Made in China" er et kvalitetstempel.

Anonymkode: 1418a...e1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

"Made in China" er et kvalitetstempel.

Hæ?! Utdyp.

Anonymkode: 6d435...903

AnonymBruker
Skrevet

Irriterer meg over gravide (-influensere) som alltid skal vise bar mage. Hadde aldri gjort det om de ikke var gravide, så blir bare teit.

Anonymkode: ea3eb...888

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2025 den 11.27):

Hilsen barneskolelærer 

Angående dette og upopulære meninger.  Det burde også bli langt lettere å flytte barna vekk fra uskikkede foreldre.

Norge har blitt dømt mange ganger for brudd på menneskerettighetene fordi Norge har tatt barna fra foreldrene. Norge burde trekke seg fra Menneskerettsdomstolen i Strasbourg for de mener at biologiske foreldrenes rett til å ha barna sine trumfer nærmest absolutt alt. Dommerne i domstolen kommer ofte fra land hvor det er en holdning om at foreldrene eier barna og kan gjøre som de vil med barna. 

Anonymkode: 5a9db...59c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker podkasten til Wolfgang Wee, og at han klarer å provosere "eksperter" og autoriteter (og folk flest) sånn til de grader bare ved å snakke med folk om det de mener.  jeg mener også at statlige organisasjoner som akademia og helsetjenesten fungerer på samme måte som kirken en gang gjorde. De forvalter den "rette troen" og bestemmer hvem som skal bannlyses. 

Anonymkode: 86d71...aea

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2025 den 23.36):

Hæ?! Utdyp.

Anonymkode: 6d435...903

De er verdens største produsent av det meste. De produserer varer for hele verden. Starter man at firma som skal produsere varer i dag drar man selvsagt til Kina. Det er der ekspertisen ligger.

Apple, for eksempel, har gjort seg helt avhengig av kinesiske fabrikker og arbeidere for å produsere sine iPhones. Ingen andre enn Kina klarer å levere den kvaliteten til den prisen.

Og se på bilene de lager! På få år har de bygget opp verdens største og beste elbilindustri. Kvalitet og pris ingen andre kan måle seg mot.

Det er egentlig veldig vanskelig å finne på argumenter for hvorfor "Made in China" ikke er et kvalitetstempel.

AnonymBruker
Skrevet

Synes sortering av boss er kjedelig og unødvendig. Gjør det derfor ikke

At Norge skal redde klimaet er bare tull, vi kjører jo bare bosset ut av landet, sender utrangerte biler til Afrika, rustne tankbåter til India osv....

Men vi er fortsatt under samme sola

Hva er vitsen

Og, ja jeg liker ikke 17.mai, julaften og nyttårsaften, men liker at vi får fri 🤭

Anonymkode: 40c15...46d

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...