Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

10 år ekstra er en stor helsegevinst spør du meg. Pluss de fleste finner en balanse, vi sitter ikke å snacker på grønnfor i helgene. Man kan lage mye sunt og godt i hverdagen, også ta en saftig bacon cheese burger på lørdagen. Det er ikke alt eller ingenting liksom. Jeg og de jeg kjenner som trener, liker jo å trene. Det føles godt å bevege kroppen, ser alltid frem til en god treningsøkt eller joggetur.

Men så klart, alle skal få lov å leve livet slik som de selv ønsker. Jeg ser ikke den store livsgleden i mat, og du ser ikke den store livsgleden i trening.

Anonymkode: 89473...6ba

Problemet er at de som er overvektige, alltid får kommentarer om at de bør gå ned i vekt. De som trener får ikke beskjed om at de må slutte å trene.

Anonymkode: e6510...e6d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er ikke det ganske rasistisk å si?

Anonymkode: 60024...7b9

Nei. Jeg forstår hva du prøver å antyde, men du må huske at de mørke ikke «blir» brune – de er født slik.

Hen klager ikke over at folk er brune. Hen klager over de som blir brune.

Anonymkode: 6d435...903

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Problemet er at de som er overvektige, alltid får kommentarer om at de bør gå ned i vekt. De som trener får ikke beskjed om at de må slutte å trene.

Selvsagt skal man ikke få beskjed om å slutte å trene, hvorfor i alle dager skulle man si det?

Jeg er selv overvektig og har begynt å spise sunnere og trene etter et langt liv med mye stillesitting og "spise hva jeg vil".

Ingen tvil om at livskvaliteten og energinivået mitt har økt etter jeg begynte å trene.

Anonymkode: 23738...864

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De som vil dø, må få lov til å dø.

Anonymkode: 08970...c58

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fordi overvekt høyner sjansen for mange sykdommer, man bør gå ned i vekt for helsa. Kommer det i form av mobbing eller å snakke noen ned er det selvfølgelig ikke greit. Men om du blir fortalt dette av leger og folk som bryr seg om deg, er det fordi de vil holde deg frisk lengst mulig.

Trening har motsatt effekt. Det gir økt livskvalitet, utløser endorfiner, gir ironisk nok mer energi, minsker sjansen betydelig for hjerte-karsykdommer og generelt livsstilsykdommer. Trener man styrke er man selvstendig mye lenger når man blir eldre. Så jeg ser ikke hvorfor noen skulle be andre om å slutte å trene. 

Anonymkode: 89473...6ba

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Norge bør melde seg ut av EØS, FN og WHO. Dette er kun pengesluk uten like.
Bistand til andre land bør kuttes kraftig ned eller kuttes helt.
Byråkratiet i Norge bør vertfall halveres. 
Det er altfor mange tullete lover som gjør at staten trenger flere ansatte og derfor øker byråkratiet.
Formueskatt, eiendomsskatt og arveskatt burde aldri vær et tema og er heller ikke nødvendig hadde vi fått kontroll på sløsingen til staten.
Alle som ikke har norsk statsborgerskap som gjøre kriminelle handlinger bør sendes ut umiddelbart.
Det er helt ok å ta abort dersom barnet ikke er frisk.
Vannkraft og atomkraft bør bygges ut.
Elektrifisering er bortkastet tid og ressurser
Norge sitt klimaregnskap går i 0 eller minus dersom skogen hadde blitt tatt med så klimahysteriet kan ta seg en bolle.
Norge kan ikke redde verden og bør heller ikke gjøre det.
Norge og nordmenn før verden.
Den kriminelle lavalder bør senkes og straffer bør økes. Fengslene bør også være verre enn gamlehjem for å si det mildt.
Det er ingenting som heter at en ikke kan vær rasistisk mot personer med hvit hud.
Mange ting skulle komt uten varsel slik at befolkningen ble tynnet ut. 
De som er flinke på skolen burde helt klart bli separert fra resten slik de får utfordringer og ikke kjeder seg på skolen.
Paragrafen i straffeloven om at en politiker ikke har lov å lyve bør komme tilbake.
At den norske kronen er lav kan enkelt ordnes.
Bompenger bør fjernes 100 %.  

Anonymkode: 44ad3...f78

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er ingenting sunt med å bli brun. All brunfarge etter soling er bare tegn på hudskade. D vitamin får du lett også med solkrem. 

Anonymkode: e8d15...494

Solkrem stopper da ikke brunfarge fra å utvikle seg? 🤔

Denne var jo bare teit.

Anonymkode: c16a0...fdd

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2025 den 2.25):

At 99% av transer bare har psykiske problemer, og de burde søke hjelp for «forvirrelsen» de lever med.
Jeg VET det finnes noen som er født i feil kropp, men det er så sjelden at man kan leve hele livet uten og kjenne en eneste en. 

Anonymkode: 7459c...4aa

Mange av de med kjønnsinkongruens sliter også med autisme.  

Synes det er skummelt hvor lenge lenge legen Esben Esther Pirelli Benestad fikk behandle kjønnsinkongruens. Benestad tok svært lett på hele problemstillingen og sa ja til alle som ville bytte kjønn. Hen sa vel noe sånn som "at om man  går til legen og vil bytte kjønn så har man tenkt gjennom problemstillingen grundig nok til at jeg ikke trenger å stille noen ekstra spørsmål". Men selv om de som går til legen for å bytte kjønn har tenkt mye over disse tingene så trenger de jo ikke å ha hørt alle perspektivene og argumentene. Typisk når man har det vondt så blir man svært ensporet. Puberteten er også en tøff tid for svært mange. 

Anonymkode: 5a9db...59c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle som ikke har norsk statsborgerskap som gjøre kriminelle handlinger bør sendes ut umiddelbart.

Det samme bør gjelde de som er førstegenerasjons innvandrere og har fått statsborgerskap. De bør miste statsborgerskapet om de gjør noe kriminelt. Hadde det vært opp til meg så hadde det også gjeldt andregenerasjons innvandrere når det gjelder mer alvorlig kriminalitet. De bør sendes tilbake til foreldrenes hjemland om de gjør noe alvorlig kriminelt. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Paragrafen i straffeloven om at en politiker ikke har lov å lyve bør komme tilbake.

Den loven hadde aldri bitt håndhevet. Hvem skulle sørget for å fjerne politikerne som løy? 

AnonymBruker
Skrevet

Norge bør melde seg ut av EØS, FN og WHO. Dette er kun pengesluk uten like.
Bistand til andre land bør kuttes kraftig ned eller kuttes helt.
Byråkratiet i Norge bør vertfall halveres. 
Det er altfor mange tullete lover som gjør at staten trenger flere ansatte og derfor øker byråkratiet.
Formueskatt, eiendomsskatt og arveskatt burde aldri vær et tema og er heller ikke nødvendig hadde vi fått kontroll på sløsingen til staten.
Det er helt ok å ta abort dersom barnet ikke er frisk.
Vannkraft og atomkraft bør bygges ut.
Elektrifisering er bortkastet tid og ressurser
Norge sitt klimaregnskap går i 0 eller minus dersom skogen hadde blitt tatt med så klimahysteriet kan ta seg en bolle.
Norge kan ikke redde verden og bør heller ikke gjøre det.
Norge og nordmenn før verden.
Den kriminelle lavalder bør senkes og straffer bør økes. Fengslene bør også være verre enn gamlehjem for å si det mildt.
Det er ingenting som heter at en ikke kan vær rasistisk mot personer med hvit hud.
Mange ting skulle komt uten varsel slik at befolkningen ble tynnet ut. 
De som er flinke på skolen burde helt klart bli separert fra resten slik de får utfordringer og ikke kjeder seg på skolen.
At den norske kronen er lav kan enkelt ordnes.
Bompenger bør fjernes 100 %.  

Er enig i det meste.

Anonymkode: a7ec9...fcc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden hen ble nevnt over her; Esben Esther burde aldri ha fått lov å praktisere som lege. Hen har helt ukritisk sagt ja til "alle" som har bedt om hjelp. At Riksen er streng på kjønnsskifte, er kjempebra. Man må selvsagt ha strenge prosedyrer når det er snakk om så store inngrepen i folks liv.

Anonymkode: 9722a...fba

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Umulig å bli rik her i landet uten å bli flådd av staten

Svarte penger og Cash is King 👌

Anonymkode: 40c15...46d

Noen av oss klarer det.

Anonymkode: 4f900...209

AnonymBruker
Skrevet

Steng grensen for all innvandring. Sendt ut kriminelle innvandrere. Forby islam

Anonymkode: 38a51...91e

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Umulig å bli rik her i landet uten å bli flådd av staten

Svarte penger og Cash is King 👌

Anonymkode: 40c15...46d

Norge er et av de desidert letteste landene å bli rik i. Klarer du det ikke her, så klarer du det ingen steder.

Anonymkode: 1418a...e1b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi burde vært strengere med innvandring. For å få lov å bosette seg i Norge bør en for eksempel vise forståelse for likestilling mellom kjønn. Det må være forbudt med heldekkende religiøse plagg. Religion må være et opplæringsfag, der elevene lærer hva religionene står for. Dette er den eneste typen religion som bør være i skolen.

Staten bør ikke støtte religiøse grupper eller samfunn, men må likevel ha en plikt til å vedlikeholde historiske religiøse bygg på en god måte.

Anonymkode: 13e8d...c67

• Liker 6
  • Nyttig 3
Gjest Nådeløs
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi burde vært strengere med innvandring. For å få lov å bosette seg i Norge bør en for eksempel vise forståelse for likestilling mellom kjønn. Det må være forbudt med heldekkende religiøse plagg. Religion må være et opplæringsfag, der elevene lærer hva religionene står for. Dette er den eneste typen religion som bør være i skolen.

Staten bør ikke støtte religiøse grupper eller samfunn, men må likevel ha en plikt til å vedlikeholde historiske religiøse bygg på en god måte.

Anonymkode: 13e8d...c67

Hvorfor? 

AnonymBruker
Skrevet
Nådeløs skrev (5 minutter siden):

Hvorfor? 

Jeg har skrevet dette i tråden før, men kan godt gjenta det. Jeg er døv. Helt avhengig av å lese ansiktsuttrykk, kunne munnavlese og tyde kroppsspråk. Det er klin umulig når noen har på f.eks niqab. Kom et par damer i niqab bort til meg en gang og spurte om noe. Det var faktisk helt jævlig, jeg plagdes skikkelig med å forstå dem. Alt de lurte på, var hva klokka var og hvordan de skulle komme seg til togstasjonen. Men jeg ble stressa og frustrert og syntes det var ubehagelig, for jeg hadde null sjans til å få med meg noen ting. Endte opp med at de spurte noen andre. Da klarte jeg å munnavlese de andre og innså hva det var snakk om. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har skrevet dette i tråden før, men kan godt gjenta det. Jeg er døv. Helt avhengig av å lese ansiktsuttrykk, kunne munnavlese og tyde kroppsspråk. Det er klin umulig når noen har på f.eks niqab. Kom et par damer i niqab bort til meg en gang og spurte om noe. Det var faktisk helt jævlig, jeg plagdes skikkelig med å forstå dem. Alt de lurte på, var hva klokka var og hvordan de skulle komme seg til togstasjonen. Men jeg ble stressa og frustrert og syntes det var ubehagelig, for jeg hadde null sjans til å få med meg noen ting. Endte opp med at de spurte noen andre. Da klarte jeg å munnavlese de andre og innså hva det var snakk om. 

Du vil innskrenke andres frihet til å gå kledd slik de vil fordi du synes det er plagsomt? Noe av det norskeste jeg har hørt.

Anonymkode: 1418a...e1b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2025 den 15.03):

Har mange meninger. 
Eldre folk burde ikke fått lov å oppholde seg i butikker i rush tiden, det skaper kø og irritasjon. De kan handle når andre er på jobb. 
By og bygd- mye er likt men blir akseptert ulikt. 
I byen kan man sitte i en park eller på en benk alene og ta seg et glass vin. Gjør man det på bygda blir man sett på som gal og burde vært innlagt. 
konklusjon: folk bør passe på seg selv og sitt. Sladder burde vært gapestokk 

Anonymkode: e0d6c...ad2

Fordommer og antagelser den siste der. Jeg bor på bygda og her er det ikke slik. 

Og til den første ; når jeg blir pensjonist skal jeg gå i rushtida bare på trass. Fordi jeg har like mye rett til å velge tid som alle andre. 

Anonymkode: c7868...54b

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...