Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Anbefalte innlegg

Gjest Floriamint
Skrevet

At Norge gir bort altfor mye penger til andre land.  Vi har mere nok å bruke pengene på her i lande.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En upopulær mening som så mange misforstår at jeg nesten ikke tør å si den høyt:

Jeg er pasifist og hater våpen og krig. Og hvis du vil få en slutt på det, kan du ikke støtte krigføring, uansett. Jeg synes det er uetisk at norge støtter foreksempel med våpen til Ukraina. 

Nei til krig, mer fokus på diplomati og andre løsninger.

Anonymkode: 76ba5...de2

Tror du ikke de har forsøkt diplomati? Pipen hadde nok fått en annen lyd hvis Russland hadde invadert Norge fordi vi meldte oss utav NATO og fjernet alle våpnene. Hvem skulle da diplomatisere?

Trump?

Anonymkode: 4f900...209

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du ikke de har forsøkt diplomati? Pipen hadde nok fått en annen lyd hvis Russland hadde invadert Norge fordi vi meldte oss utav NATO og fjernet alle våpnene. Hvem skulle da diplomatisere?

Trump?

Hvis NATO skal støtte land som ikke er medlem på samme måte som medlemsland, er litt av poenget med denne forsvarsalliansen borte.

Endret av Tartufo
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det burde være lov å gi en liten klaps til barn

Anonymkode: 125ae...e77

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Verden hadde vært bedre uten menn.

Anonymkode: aecc7...2d3

Det der stemmer bare ikke.

Anonymkode: 89473...6ba

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei. En egoist er en som først og fremst er opptatt av seg selv og egne interesser. Det betyr ikke at han tror han er bedre og flinkere en andre.

Anonymkode: 3fabc...afe

Er du en egoist?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 12.27):

Jeg tror psykiske diagnoser vil vises å hjernescanning  i fremtiden. Allerede i dag kan man ved hjernescanner se tegn som tyder på diagnoser. Men i dag  det er ikke nøyaktig nok til å kunne stille diagnoser, det er for høy feilmargin. Men åpenbart vil hjernescannere være bedre enn de er i dag. Så jeg tror at i fremtiden så vil man kunne scanne hjernen og gi diagnosene autisme, ADHD, depresjon, angst, osv. 

Anonymkode: 5a9db...59c

En amerikaner som forsker på adhd viser allerede nå via sosiale medier at adhd kan sees på bilder

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Mei88 skrev (11 minutter siden):

En amerikaner som forsker på adhd viser allerede nå via sosiale medier at adhd kan sees på bilder

Hvor kan jeg lese mer om dette?

Anonymkode: 6d435...903

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
jaeols skrev (På 26.5.2025 den 22.24):

Det er upopulært ja!!

Ja vel. Da lurer jeg på hva slags omgangskrets du har, for jeg kjenner ingen som støtter Russland. Og du, et lite tips, ikke så sint. Dame liker ikke sinte menn. 

Anonymkode: 774fe...653

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Trump?

Jeg bare tror ikke våpen skaper fred.

Hvis Russland hadde invadert Norge så håper jeg at jeg hadde hatt mulighet til å flykte.

Anonymkode: 197f2...370

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg mener at verdenspolitikk stort sett alltid er skadelig.

Idealistiske  ledere, som forvente at andre nasjoner og kulturer skal ha de samme grunnverdiene i bunn som seg selv. Skjønner ikke at andre har en annen virkelighetsoppfatning.  Forstår ikke at følelsen av å bli ydmyket og miste ære, kan få frem hat og hevntanker hos motparten, som kan få enorme konsekvenser i flere generasjoner.

Det kommer alltid til å være krig og elendighet i verden, idealisme og ytre innblanding gjør det vondt verre, selv om intensjonen er god.

Foreksempel :

Afghanistan -konservativt, fattig land, helt annet kultur enn vesten - etter et kommunistparti tok over makten og det ble borgerkrig fikk sovjetunioen og USA øynene opp for landet, og brukte det som en brikke i et spill for å vise muskler ovenfor hverandre. Da de trakk seg ut i 1992 var landet helt ødelagt, på alle måter. Dette ga grobunn for maktovertagelse fra Al qaida og radikalisering av unge menn, som foeksempel Osama Bin Laden.

Endret av Cockerlover
  • Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Får jeg barn ville jeg aldri hatt dem i barnehage.  Jobbet i barnehage i mange år, og opplevd det er ikke nok personale på jobb for å kunne ta vare på barna. Sykdom hele tiden, ikke penger til vikarer 😰 

Anonymkode: 180aa...c01

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Trump?

Hvis putin invaderer er det jo nettopp fordi vi er medlem av nato og støtter med våpen til landet de er i krig mot. Det gjør oss til medkrigere, og da det er mye større sjanse for at russland angriper oss

J Jeg skjønner at ukrania trenger hjelp,  men jeg tror ikke våpenstøtte stopper krigen, derimot tror jeg heller den eskalerer da.

AnonymBruker
Skrevet

Min upopulær mening: Jeg syns ikke noe særlig om pride.  

Før dere henger meg, 

Jeg syns at nå i 2025 bør verden ha kommet dithen, at det er helt normalt å være homofil. Om man forelsker seg i en fra samme kjønn, er ikke noe mer spesiell enn en fra motsatt. Det bør ikke være behov for pride. 

Respekt, ikke diskriminering, like rettigheter, bør være normalt i 2025, liksom. 

Men jeg skjønner at det føles behov for det, for det ser dessverre ikke slikt overalt. Det skjer fortsatt «overalt». De får ikke lov til å forelske seg i hvem de vil. 

Jeg selv gjør ikke noe ekstra for det. Mine venner og bekjente som er homofile eller heterofile, er like. Jeg «feirer» ikke den ene gruppen mer enn den andre. Jeg bryr meg ikke om hvem de er sammen med. 

Jeg vet det er upopulært, men innerst inne så føler jeg ikke behov for å vise mine homofile bekjente at jeg støtter dem. Jeg støtter alle, uavhengig av hvem de velger. 

Vi er liksom i 2025!!! Vi burde ha kommet videre. 

Anonymkode: 4ce9f...5ba

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvis putin invaderer er det jo nettopp fordi vi er medlem av nato og støtter med våpen til landet de er i krig mot. Det gjør oss til medkrigere, og da det er mye større sjanse for at russland angriper oss

J Jeg skjønner at ukrania trenger hjelp,  men jeg tror ikke våpenstøtte stopper krigen, derimot tror jeg heller den eskalerer da.

Nei, det er fordi vi står alene hvis vi ikke får hjelp av NATO.

Enkelt og greit.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns selvdrap burde være sosialt akseptert. Ingen har bedt om å bli født.

Anonymkode: d2b5a...12e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg syns selvdrap burde være sosialt akseptert. Ingen har bedt om å bli født.

Anonymkode: d2b5a...12e

*Selvmord.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

*Selvmord.

"Selvdrap" er et bedre ord enn "selvmord" fordi begge leddene er hentet fra samme språk.

Anonymkode: 7ac68...bf4

AnonymBruker
Skrevet

Norge har for mye ikke-vestlig innvandring. 

Innvandrere burde bli stilt høyere krav til og burde bli sendt hjem om de ikke kan tilpasse seg samfunnet.

Islam har ingen plass i det norske samfunnet. 

Skikk og bruk er viktig og restauranter og lignende burde vært strengere i forhold til f.eks. kleskoder. 

Elsparkesykler burde forbys. 

Noen mobbeofre burde sjerpe seg. Hvis du på død og liv vil skille deg ut med langt rosa hår og rare klær må du ha guts nok til at enkelte vil synes det er rart.

Anonymkode: 38e73...8fb

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Edit: Dette gjelder også folk som ikke klarer å gå ut av dårlige forhold. 

Anonymkode: 5a9db...59c

Og mange andre. Ikke alle har mulighet  til å gå ut av et dårlig forhold. Her kommer økonomi inn.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...