Knirke Skrevet 13. juni #7101 Skrevet 13. juni Min upopulære mening er at psykologi og psykiatri ikke funker. Ingen av de som går til psykolog blir noensinne friske, men de fortsetter å gå dit år etter år. Holder på å lese en bok av en psykolog som mener det samme. 6
Kålrota Skrevet 13. juni #7102 Skrevet 13. juni Knirke skrev (59 minutter siden): Min upopulære mening er at psykologi og psykiatri ikke funker. Ingen av de som går til psykolog blir noensinne friske, men de fortsetter å gå dit år etter år. Holder på å lese en bok av en psykolog som mener det samme. Det er jo feil, men det får så være. Min mening er at det er utrolig rart å SOME-poste at man er stolt av at poden har gått ut av ungdomsskolen. Alle gjør det, resultater eller ei, 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7103 Skrevet 13. juni Knirke skrev (1 time siden): Min upopulære mening er at psykologi og psykiatri ikke funker. Ingen av de som går til psykolog blir noensinne friske, men de fortsetter å gå dit år etter år. Holder på å lese en bok av en psykolog som mener det samme. En stor del av behandlingen handler ikke om at folk skal bli friske, men at de skal kunne leve med sine utfordringer. At de skal akseptere dem, tilrettelegge og anerkjenne dem. Ikke alt kan fikses, men alt trenger ikke være en nedgående spiral Anonymkode: 2fb18...a54 2 2
Knirke Skrevet 13. juni #7104 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En stor del av behandlingen handler ikke om at folk skal bli friske, men at de skal kunne leve med sine utfordringer. At de skal akseptere dem, tilrettelegge og anerkjenne dem. Ikke alt kan fikses, men alt trenger ikke være en nedgående spiral Anonymkode: 2fb18...a54 Og dette betaler de 1000-vis av kroner for å høre fra psykologen i en time hver uke (eller kanskje mer?), år etter år. De kunne jo bare googlet det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7105 Skrevet 13. juni Gamle mennesker burde kun få plass på pleiehjem dersom de ikke har familie til å ta hånd om seg. Anonymkode: 1418a...e1b 2
Alaenera Skrevet 13. juni #7106 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gamle mennesker burde kun få plass på pleiehjem dersom de ikke har familie til å ta hånd om seg. Anonymkode: 1418a...e1b Hvordan tenker du at dette skal fungere i praksis? De fleste har fulltidsjobber. Skal samfunnet dekke noe av lønna slik at de kan gå ned i stilling for å pleie de gamle? Jeg bare lurer på hvordan du tenker at den kabalen skal gå opp. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7107 Skrevet 13. juni Knirke skrev (3 timer siden): Min upopulære mening er at psykologi og psykiatri ikke funker. Ingen av de som går til psykolog blir noensinne friske, men de fortsetter å gå dit år etter år. Holder på å lese en bok av en psykolog som mener det samme. Jeg er helt enig med deg. Prøvde å gå til psykolog (først DPS og så privat) for noen år siden da jeg hadde en tøff periode. Det eneste de hadde å si, var selvfølgeligheter jeg skjønte av meg selv. Den ene var også ekstremt opptatt av barndommen min/forholdet til foreldrene mine, selv om barndommen ikke hadde noe som helst med problemene mine å gjøre, og jeg prøvde å si at jeg hadde hatt en god barndom. Bare tull. Anonymkode: 06efe...829 3
marsvin Skrevet 13. juni #7108 Skrevet 13. juni (endret) Sitronpai skrev (På 11.6.2025 den 9.45): -Overvektige er ikke mer ansvarlige for dårlig helse enn de med høyt blodtrykk, beinskjørhet, høyt kolesterol etc. -For å legge til rette for flere barn og mindre sykemeldinger mener jeg at alle som forutfor første graviditet som har vært i 100% jobb bør kunne redusere stillingen med 10% for hvert barn under 16år uten tap av inntekt og pensjon. dette er et fantastisk tiltak! det burde vært slik. At både mor og far skal være i 100% jobb er å presse på en moderne samfunnstruktur som ikke passer foreldre. det strider imot naturen at man skal sende barnet i barnehage som ettåring og at mor også skal være borte 8- 10 timer om dagen på jobb ( reisevei inkludert).. er det rart at småbarnsforeldre er utslitte, det går jo ikke opp uten å gå utover alt av overskudd. det er ikke rart at mødre ofte jobber deltid, det gjorde min mor også for å få hverdagen til å gå opp med to småbarn.. burde blitt kompensert for dette. Endret 13. juni av marsvin 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7109 Skrevet 13. juni Alaenera skrev (10 minutter siden): Hvordan tenker du at dette skal fungere i praksis? De fleste har fulltidsjobber. Skal samfunnet dekke noe av lønna slik at de kan gå ned i stilling for å pleie de gamle? Jeg bare lurer på hvordan du tenker at den kabalen skal gå opp. Du trur nordmenn lever hånd til munn? De får gå ned i levestandard, da. Anonymkode: 1418a...e1b
Alaenera Skrevet 13. juni #7110 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du trur nordmenn lever hånd til munn? De får gå ned i levestandard, da. Anonymkode: 1418a...e1b Nei, jeg tror ikke at nordmenn lever hånd til munn - men du skal ha for forsøket med å legge ord i munnen på meg. Det handler om at de gamle trenger at noen har tid til å ta vare på de, og hvis du da tenker at eldre med familie rundt seg skal bort fra pleiehjemmene, hvor tenker du at tiden de trenger skal komme fra? Lurer fremdeles på hvordan du ser for deg at dette skal fungere i praksis. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7111 Skrevet 13. juni Jeg sitter å ser på protestene i LA om dagen, og synes det ser kjempegøy ut å være med på. Skulle ønske vi kunne fått til noe sånt i Oslo. Den følelsen av å bruke vold mot staten og politiet for å få ut frustrasjon er nok helt vanvittig befriende. Anonymkode: 1418a...e1b 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7112 Skrevet 13. juni Alaenera skrev (1 minutt siden): Nei, jeg tror ikke at nordmenn lever hånd til munn - men du skal ha for forsøket med å legge ord i munnen på meg. Det handler om at de gamle trenger at noen har tid til å ta vare på de, og hvis du da tenker at eldre med familie rundt seg skal bort fra pleiehjemmene, hvor tenker du at tiden de trenger skal komme fra? Lurer fremdeles på hvordan du ser for deg at dette skal fungere i praksis. Det er det flere løsninger på. Disse tok det meg 10 sekunder å komme på: Gå ned i stilling. Er man to som jobber i huset kan den ene slutte i jobben. Betale for avlastning når man ikke har tid. Anonymkode: 1418a...e1b
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7113 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er det flere løsninger på. Disse tok det meg 10 sekunder å komme på: Gå ned i stilling. Er man to som jobber i huset kan den ene slutte i jobben. Betale for avlastning når man ikke har tid. Anonymkode: 1418a...e1b 1. Ikke råd 2. Bor alene 3. Ikke råd. Anonymkode: 181a5...7a9 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7114 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 1. Ikke råd 2. Bor alene 3. Ikke råd. Anonymkode: 181a5...7a9 1. Gå ned i levestandard. 2. Gå ned i levestandard. 3. Gå ned i levestandard. Er man ufør eller noe sånt, så er det selvsagt et unntak. Anonymkode: 1418a...e1b
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7115 Skrevet 13. juni Jeg synes at Norge generelt skal slutte å gi / selge våpen til andre land og bidra til krig. Det man dreper er vanlige folk på bakken. De man ønsker å ta som Putin eller andre ledere kommer seg unna uansett. Anonymkode: 34ab4...539 1
jaeols Skrevet 13. juni #7116 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sitter å ser på protestene i LA om dagen, og synes det ser kjempegøy ut å være med på. Skulle ønske vi kunne fått til noe sånt i Oslo. Den følelsen av å bruke vold mot staten og politiet for å få ut frustrasjon er nok helt vanvittig befriende. Anonymkode: 1418a...e1b Er du syk i hodet? Bare tullinger har sånne meninger!! 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7117 Skrevet 13. juni jaeols skrev (1 time siden): Er du syk i hodet? Bare tullinger har sånne meninger!! Jeg er 100% seriøs. Les trådens tittel, forøvrig. Anonymkode: 1418a...e1b
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7118 Skrevet 13. juni Siden det var snakk om gamle og sykehjem, jeg mener at flere pårørende må på banen for å hjelpe sine. Vi skal ikke gå så langt som å nekte noen plass fordi de har pårørende,for av og til krever den gamle så mye hjelp at det er for tungt. Hvis en er hundre prosent hjelpetrengende døgnet rundt så greier ikke hvem som helst det. Men vi kan ikke ha så mange som ikke gidder eller vil. Anonymkode: c7868...54b
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7119 Skrevet 13. juni jaeols skrev (14 timer siden): Råbra skrevet. Det jeg siterte var selvforklarende. Anonymkode: 1418a...e1b
Majer Skrevet 13. juni #7120 Skrevet 13. juni 1 Illegale rusmidler bør straffes for det det faktisk fører til. Det er svært alvorlig å finansiere drap, barneprostitisjon og menneskehandel, men det gjenspeiles ikke i straffene 2 Korona kommer til å føre til senskader flere tiår etter første infeksjon. Folk som ikke vaksinererer seg mot det og influensa er ekstremt slemme 3 Det må respekteres flere syn på hva utroskap er. Det de fleste tenker er jo hverken 'fugl eller fisk'. Å ta på et dørhåndtak eller en vask kan føre til at man tar på sæd eller avføring. Før noen er det utroskap. For andre er det utroskap å ha sex med noen før man møter den rette. Før andre igjen er det helt greit å ligge rundt mens man er i forhold 4 det må bli sett på som helt innafor at menn jobber deltid eller er hjemmeværende. Det er tross alt fremdeles vanlig at kvinner er det- det må gjenspeiles i datingen. Vi lever tross alt i et likestilt samfunn 5 menn som sjekker opp fulle jenter på byen er verre enn de som kjøper sex av frivillige eskorter 6 kvinner bør stå for all sjekking inntil vi får tydeligere regler for hva som er innafor og ikke 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå