AnonymBruker Skrevet 28. mai #6981 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvis putin invaderer er det jo nettopp fordi vi er medlem av nato og støtter med våpen til landet de er i krig mot. Det gjør oss til medkrigere, og da det er mye større sjanse for at russland angriper oss J Jeg skjønner at ukrania trenger hjelp, men jeg tror ikke våpenstøtte stopper krigen, derimot tror jeg heller den eskalerer da. Anonymkode: 76ba5...de2 Nei, det er fordi vi står alene hvis vi ikke får hjelp av NATO. Enkelt og greit. Anonymkode: 4f900...209
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6982 Skrevet 28. mai Jeg syns selvdrap burde være sosialt akseptert. Ingen har bedt om å bli født. Anonymkode: d2b5a...12e 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6983 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg syns selvdrap burde være sosialt akseptert. Ingen har bedt om å bli født. Anonymkode: d2b5a...12e *Selvmord. Anonymkode: 4f900...209 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6984 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): *Selvmord. Anonymkode: 4f900...209 "Selvdrap" er et bedre ord enn "selvmord" fordi begge leddene er hentet fra samme språk. Anonymkode: 7ac68...bf4
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6985 Skrevet 28. mai Norge har for mye ikke-vestlig innvandring. Innvandrere burde bli stilt høyere krav til og burde bli sendt hjem om de ikke kan tilpasse seg samfunnet. Islam har ingen plass i det norske samfunnet. Skikk og bruk er viktig og restauranter og lignende burde vært strengere i forhold til f.eks. kleskoder. Elsparkesykler burde forbys. Noen mobbeofre burde sjerpe seg. Hvis du på død og liv vil skille deg ut med langt rosa hår og rare klær må du ha guts nok til at enkelte vil synes det er rart. Anonymkode: 38e73...8fb 8 1
jaeols Skrevet 28. mai #6986 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (23 timer siden): Edit: Dette gjelder også folk som ikke klarer å gå ut av dårlige forhold. Anonymkode: 5a9db...59c Og mange andre. Ikke alle har mulighet til å gå ut av et dårlig forhold. Her kommer økonomi inn. 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6987 Skrevet 28. mai Min upopulære mening: Jeg holder med Gjert i saken mot hans "motbydelige" barn (les; Henrik, Kristoffer, Filip, Jakob og Ingrid). Anonymkode: ea3eb...888 2 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6988 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Min upopulære mening: Jeg holder med Gjert i saken mot hans "motbydelige" barn (les; Henrik, Kristoffer, Filip, Jakob og Ingrid). Anonymkode: ea3eb...888 For barnemishandling med andre ord.. Anonymkode: a7ec9...fcc 5 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6989 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For barnemishandling med andre ord.. Anonymkode: a7ec9...fcc Den måtte jo komme 🙄 Anonymkode: ea3eb...888 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6990 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den måtte jo komme 🙄 Anonymkode: ea3eb...888 Ja selvfølgelig. Når du støtter Gjert. Så sier du jo at det er greit at foreldrene slår barna sine med håndkle, driver med psykisk vold osv. Eller er det sånn at bare de barna skal tåle det? Anonymkode: a7ec9...fcc 3 6
Trolltunge Skrevet 28. mai #6991 Skrevet 28. mai Ja jeg har visst det. Jeg tror oppriktig på at de fleste mennesker prøver på å være ok mennesker, og at det er meningen at kvinner og menn skal fungere godt sammen. Ikke med alle og hvem som helst selvfølgelig, for å finne sine mennesker i livet er jo en naturlig del av livet. Virker som en upopulære mening, og til og med noe politisk ukorrekt i tiden. Hvilket jeg finner trist. 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6992 Skrevet 28. mai Vi bør fase ut bokmål og kun bruke nynorsk i skolen. Anonymkode: c7868...54b 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6993 Skrevet 28. mai Alle fortjener samme lønn,om det er en vaktmester eller en lege. Anonymkode: c7868...54b 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6994 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja selvfølgelig. Når du støtter Gjert. Så sier du jo at det er greit at foreldrene slår barna sine med håndkle, driver med psykisk vold osv. Eller er det sånn at bare de barna skal tåle det? Anonymkode: a7ec9...fcc Dette var en tråd om upopulære meninger, ikke diskusjon om selve saken. Anonymkode: ea3eb...888 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6995 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette var en tråd om upopulære meninger, ikke diskusjon om selve saken. Anonymkode: ea3eb...888 Står det noen steder at det ikke er lov å kommentere de forskjellige meningene som kommer? Anonymkode: a7ec9...fcc 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6996 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Alle fortjener samme lønn,om det er en vaktmester eller en lege. Anonymkode: c7868...54b Legge ned all høyre utdanning i samme sleng da. For hvorfor skal man gidder å utdanne seg hvis man ikke får mer lønn for strevet? Anonymkode: a7ec9...fcc 3
Suttrekoppen Skrevet 28. mai #6997 Skrevet 28. mai (endret) Religion er bare ett annet ord for en kult. Hjernevasking og unnskyldning for å gjøre kriminelle handlinger. Ett svakt sinn som trenger noe åndelig å tro på for å ha en god hverdag, men mange av de her religionene tar ting for langt. Bibelen og diverse lignende bøker er skrevet av maktsyke psykopater som hadde stor innflytelse på den tid og kunne virkelig manipulere seg inn i hodet på de svake og få dem til å gjøre som de ville ved å la dem tro at det fantes høyere makter for folk visste ikke bedre i den tid. Men det er bare min mening da. ☺️ Endret 28. mai av Suttrekoppen 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6998 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vi bør fase ut bokmål og kun bruke nynorsk i skolen. Anonymkode: c7868...54b Vi bør fase ut norsk, og kun bruke engelsk i skolen. Anonymkode: 1418a...e1b
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6999 Skrevet 28. mai Jeg gleder meg til Juni, fordi det er så koselig med alle Pride-effektene i Oslo. Skikkelig god og fargerik sommerstemning. Anonymkode: 1418a...e1b 2 1
Trolltunge Skrevet 28. mai #7000 Skrevet 28. mai Suttrekoppen skrev (11 minutter siden): Religion er bare ett annet ord for en kult. Hjernevasking og unnskyldning for å gjøre kriminelle handlinger. Ett svakt sinn som trenger noe åndelig å tro på for å ha en god hverdag, men mange av de her religionene tar ting for langt. Bibelen og diverse lignende bøker er skrevet av maktsyke psykopater som hadde stor innflytelse på den tid og kunne virkelig manipulere seg inn i hodet på de svake og få dem til å gjøre som de ville ved å la dem tro at det fantes høyere makter for folk visste ikke bedre i den tid. Men det er bare min mening da. ☺️ Jeg er ikke uenig med deg, men innser også at religion har vært og er en slags trøst og støtte for en del mennesker. Jeg kaller det fattigmanns trøst, men den fattigdommen kan også være sjelelig, som fortvilelse, sorg og ensomhet. Tro har nok også vært samfunnsregulerende før lover og rettsinnstanser var bra nok. Likevel, intensjoner om ønske om makt og styring tror jeg også er vesentlig, og at religioner har ødelagt vel så mye som gjort godt. Jeg tror naturreligioner hadde noe for seg, ved å ivareta balanse og fortelle noe om hva som var bra og ikke å gjøre, selv om hvorfor kanskje gikk tapt med tiden, fordi det bare ble vevd inn i hvordan man burde forvalte sine omgivelser klokt ved å legge det inn i hva man trodde på, og at misjonering i primitive samfunn, hvor respekt for naturen rundt var innlemmet i tro, har destruert mye gammel klok kunnskap. At Jesus døde på korset for mennesker er unyttig, der hvorfor man ikke skulle hugge ned "hellige trær" og ikke ta mer enn man strengt talt trenger av noe kanskje var det kloke, utover religion. Jeg tror misjonering har ødelagt mange samfunn. Også vårt kanskje. Ambivalens mellom kvinner og menn er mye etterlevninger av kristendommen. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå