Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at alle burde prøve andre ting før de prøver kjemiske medisiner. F.eks å bruke naturen, kutte ut skjermer og få ned stresset, bare de grepene kan gjøre masse både fysisk og psykisk. 

Anonymkode: 38f1a...0ee

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at for å få lov til å kjøpe kjøtt må man ta kjøtt-lappen. Det består i å selv drepe og slakte et gårdsdyr. Lærerikt er det også!

(Jeg er ikke veggis, og ville selvsagt også måtte drepe et dyr.)

Anonymkode: 1418a...e1b

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg mener at for å få lov til å kjøpe kjøtt må man ta kjøtt-lappen. Det består i å selv drepe og slakte et gårdsdyr. Lærerikt er det også!

(Jeg er ikke veggis, og ville selvsagt også måtte drepe et dyr.)

Anonymkode: 1418a...e1b

Støtter den 🍻

Anonymkode: 7ac68...bf4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 14.04):

Hva er problemet med å ikke like barn? 

Anonymkode: 9722a...fba

Det er litt sært å mislike en ganske stor gruppe mennesker da. De har forskjellig personlighet og temperament alle sammen. Det er ikke én svær homogen gruppe. 

Anonymkode: 298b2...894

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er litt sært å mislike en ganske stor gruppe mennesker da. De har forskjellig personlighet og temperament alle sammen. Det er ikke én svær homogen gruppe. 

Men de er fortsatt alle barn. Ikjenner alle som ønsker eller vil forholde seg til dem. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 14.04):

Hva er problemet med å ikke like barn? 

jaeols skrev (På 5.2.2025 den 20.25):

Jeg liker ikke folk som ikke liker barn. De er uvennlige og sjofle. Er bare opptatt av seg selv. 

Jeg liker mine egne barn, andres er slitsomme, støyete og masete. Og hvis foreldrene i tillegg smiler overbærende uansett hva barnet bøller med så misliker jeg de enda mer. 

Jeg liker barn barn som er høflige og omtenksomme og ser MEG. 

Anonymkode: 38f1a...0ee

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noia for å se kollegaer spise sjokolade og potetgull på jobb, fordi jeg er redd for å bli tilbudt det. Er en høflig person, men må takke nei fordi jeg er redd for å bli «tjukk». 

Anonymkode: bc2f5...bb2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjengen inne på rampelys er en veldig trist gjeng. Virker ikke til å ha noe meningsfylt liv. Sitter inne og skravler og klager på de samme influencerne dag inn og dag ut. Men følge med på desse dumme, ubrukelige influencerene, ja det skal de! Kan de ikke bare avfølge og slutte å følge med på livene på folk de kun skal kritisere uansett?

Og nei, jeg er hverken aktiv i noen av de trådene eller følger noen influencere selv. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At barn helst bør være planlagt. (Jeg var et uplanlagt barn selv.)

Anonymkode: 9a722...0cc

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At barn helst bør være planlagt. (Jeg var et uplanlagt barn selv.)

Av nysgjerrighet - tror du det spiller noen rolle? Hva er forskjellen på planlagte vs uplanlagte? Mitt barn var uplanlagt, og tror ikke jeg har gjort noe annerledes enn jeg ville gjort hvis hun var planlagt?

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Av nysgjerrighet - tror du det spiller noen rolle? Hva er forskjellen på planlagte vs uplanlagte? Mitt barn var uplanlagt, og tror ikke jeg har gjort noe annerledes enn jeg ville gjort hvis hun var planlagt?

Tror det kan gå bra dersom det er snakk om et par som egentlig ønsker barn sammen, men tidspunktet var ikke perfekt :) Men når det er snakk om mennesker som egentlig ikke har lyst på barn, egentlig ikke egner seg så godt til å ha barn, eller ikke ønsket barn med denne personen, så kan det bli sårt for barnet. Har ikke blitt mishandlet og vanskjøttet, og er glad i begge mine foreldre, men tror jeg kunne hatt bedre grunnlag relasjons- og selvfølelsesmessig... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror det kan gå bra dersom det er snakk om et par som egentlig ønsker barn sammen, men tidspunktet var ikke perfekt :) Men når det er snakk om mennesker som egentlig ikke har lyst på barn, egentlig ikke egner seg så godt til å ha barn, eller ikke ønsket barn med denne personen, så kan det bli sårt for barnet. Har ikke blitt mishandlet og vanskjøttet, og er glad i begge mine foreldre, men tror jeg kunne hatt bedre grunnlag relasjons- og selvfølelsesmessig... 

Ja, det kan jeg forstå, og er forsåvidt enig i resonnementet 😊

AnonymBruker
Skrevet

Vi må tåle en nedgang i levestandard slik at man kan ta mer hensyn til klimaet og miljøet. 

Anonymkode: 585e9...931

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 16.35):

"Mangfoldet" er ikke en styrke. Særlig Islam blir slutten på de Norske verdiene. 

Anonymkode: 764b9...a08

Er enig i dette. Islam og vestlige verdier går ikke sammen. Det blir som å få inn mennesker fra fortiden til å bo i nåtiden. Det hadde blitt et  kræsj. Og det er det blitt. Og endel muslimer respekterer ikke kulturen i landet de har flyttet til. Det er et av de største problemene.
Og, det  hadde jo ikke blitt godtatt andre veien? Hvis 10 millioner feks. skandinavere og briter hadde bosatt seg i et område i et muslimsk land og krevd alt tilpasset den vestlige kulturen, hatt protester om diskriminering pga de ikke selger svin og at det er rasistisk å synge muslimske sanger, ødelagt ID feiringen, satt opp store kirker midt i byen osv. 

Anonymkode: 8cdd6...e91

• Liker 3
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi må tåle en nedgang i levestandard slik at man kan ta mer hensyn til klimaet og miljøet. 

Anonymkode: 585e9...931

Så hvor mye nedgang skal vi ha? Det betyr at de som allerede er fattige - hvor lite skal de leve av, bo på gata?
De rike som flyr privatfly til klimamøtet har iallefall ikke tenkt å tåle noen nedgang i deres levestandard. De har ikke tenkt å selge yachtene sine som forurenser mer på en uke enn det en vanlig person gjør nesten iøpet av livet. 
Skal vi fryse inne i et mørkt hus og spise insekter? Så kan de rike sette opp ennå flere vindturbiner som ødelegger naturen og gir ennå dyrere strømregning…

Anonymkode: 8cdd6...e91

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Min upopulære mening er at jeg syns Trump og Musk + Vance gjør en bra jobb og at jeg gleder meg til all korrupsjon i USaid kommer ut.  Hvordan USA har prøvd ( og ofte klart) å tilintetgjøre myndigheter som ikke er USA - vennlige, hvordan de startet Blacklivesmatter og andre opprør, hvordan de endrer media og sensurerer osv osv. Man trodde usaid kanskje var humanitært.. Det blir gøy å se! 

Anonymkode: 092bb...2fc

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har ikke noe imot Trump 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet mange synes det er for lett å få diagnoser som autisme og ADHD. Så akkurat det er ikke en upopulær mening. Men jeg synes problemet er begrepet "maskering". Maskering handler om å skjule symptomer. Men det har etter min mening blitt en måte man alle kan kvalifisere til disse diagnosene. "Jeg har doktorgrad, jobber som lege, har mann, barn og et dusin venner, men jeg har fortsatt autisme og ADHD, jeg bare maskerer veldig godt". 

Anonymkode: 5a9db...59c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet mange synes det er for lett å få diagnoser som autisme og ADHD. Så akkurat det er ikke en upopulær mening. Men jeg synes problemet er begrepet "maskering". Maskering handler om å skjule symptomer. Men det har etter min mening blitt en måte man alle kan kvalifisere til disse diagnosene. "Jeg har doktorgrad, jobber som lege, har mann, barn og et dusin venner, men jeg har fortsatt autisme og ADHD, jeg bare maskerer veldig godt". 

Anonymkode: 5a9db...59c

Jeg synes også det er noe merkelig i hvordan maskering ofte blir fremstilt. Selvfølgelig kan man skjule noen av trekkene ved ADHD og autisme, spesielt over kortere tid, men når det blir presentert som "Ingen andre merket at jeg var annerledes, jeg merket aldri at jeg var annerledes," hvor omfattende er egentlig funksjonsnedsettelsen da? 

Det er en hel del med ADHD og autisme (nivå 1, som tidligere ble kalt Aspergers) som overhodet ikke kan kjenne seg igjen i "problemet ligger i at jeg er så god til å maskere"... 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...