Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jehovas vitner er farligere enn folk aner. Bak den smilende fasaden finner vi høykontroll på grusomt nivå.
Verste sekten i Norge.

Anonymkode: e7e52...c46

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sukker er et «rusmiddel» for meg. Selv etter vektnedgang og nå stabil vekt, hender det jeg ruser meg på bakverk , kake og vingummi. 

Anonymkode: bc2f5...bb2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At leger og/eller forskere som liker innleggene til Kunnskapskanalen er litt enkle. 

Anonymkode: aaa6b...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener at kvinner på langt vei har seg selv å takke når de i fylla blir med noen hjem, kliner og sender seksuelle signaler, legger seg i samme seng, med dritfull gammel eller ny bekjent, blir voldtatt - da tenker jeg ikke på brutal overfallsvoldtekt, men at den fulle mannen prøver seg. Selvsagt skal ikke mannen gjøre dette - men grensene er ikke åpenbare. Man har mange eksempler på at særlig unge gutter har eller har vært i fare for å bli utsatt for justismord i slike saker...

.. jeg var på hyggelig middag med slekt her om dagen. Dattteren til min kusine er jurist og ble opptatt av å snakke om om dette med sin mor, da vi møtte en kar som er kjent for å blant annet ha forsvart Gaute Drevdal. Hun var ganske opprørt - jeg er vel egentlig opprørt over at han fikk så streng straff så lenge etter hendelsene. Greit - han var en drittsekk, men det var et miljø med veldig mye utagerende festing, fritt sexliv og mye rus. Dessuten var det mange damer som han på ham fordi han var en maktperson som de kunne bruke.

Anonymkode: 99656...cfb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg mener at kvinner på langt vei har seg selv å takke når de i fylla blir med noen hjem, kliner og sender seksuelle signaler, legger seg i samme seng, med dritfull gammel eller ny bekjent, blir voldtatt - da tenker jeg ikke på brutal overfallsvoldtekt, men at den fulle mannen prøver seg. Selvsagt skal ikke mannen gjøre dette - men grensene er ikke åpenbare. Man har mange eksempler på at særlig unge gutter har eller har vært i fare for å bli utsatt for justismord i slike saker...

.. jeg var på hyggelig middag med slekt her om dagen. Dattteren til min kusine er jurist og ble opptatt av å snakke om om dette med sin mor, da vi møtte en kar som er kjent for å blant annet ha forsvart Gaute Drevdal. Hun var ganske opprørt - jeg er vel egentlig opprørt over at han fikk så streng straff så lenge etter hendelsene. Greit - han var en drittsekk, men det var et miljø med veldig mye utagerende festing, fritt sexliv og mye rus. Dessuten var det mange damer som han på ham fordi han var en maktperson som de kunne bruke.

Han endte med ett års fengsel.  Han ble opprinnelig dømt for voldtekt av 9 kvinner, men anket saken og endte med å bli frifunnet for alle voldtektene utenom av en kvinne. Opprinnelig bla han også dømt for voldtekt av en jente under seksuell lavalder, noe som helt riktig økte straffen.  Da han ble dømt til ett års fengsel måtte han også betale erstatning til fem av kvinnene siden dommerne mente det var over 50 prosent sannsynlig at han hadde voldtatt fem av kvinnene. 

Synes ikke ett års fengsel var spesielt strengt med tanke på at dette er en mann som mest sannsynlig har voldtatt flere kvinner og helt sikkert har voldtatt minst en kvinne. 

Opprinnelig ble han dømt til 13 års fengsel, men det må sees i sammenheng med at han da ble dømt for voldtekt av 8 kvinner og ett barn under seksuell lavalder, 9 ofre til sammen. 

Synes Drevdal slapp svært billig unna med ett år.

Anonymkode: 5a9db...59c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er nok omvendt. Det skal enormt mye til for å bli dømt for voldtekt. Det må bevises "utover enhver rimelig tvil" og i disse tilfellene så er det ord mor ord og da er det nærmest alltid rimelig tvil. 

Synes ikke du bør kalle dem "unge gutter". I beste fall er de unge menn. 

Men enig i at kvinner bør advares mot å dra hjem til ukjente menn etter å ha vært på fylla. Det er et paradoks at mange kvinner er (med rette) redde for å sette fra seg drinker, men har ingen problemer med å bli med ukjente menn hjem. Mennene trenger heller ikke dope ned kvinnene når de uansett frivillig drikker seg fulle og blir med ukjente menn hjem. 

Synes også foreldre, lærere og kompiser bør bli flinkere til å snakke med gutter og unge menn om at det er voldtekt å ha sex med kvinner som har sovnet og at det heller ikke er greit å ha sex med noen som er i grenseland når det kommer til evne til samtykke.  Det burde være åpenbart, men det er alt for mange menn som nærmest bærer fulle damer med seg hjem fra byen fordi kvinnene er for fulle til å gå av egen maskin. 

Anonymkode: 5a9db...59c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Her nærmer du deg det som på godt norsk kalles "victim blaming". Dersom en mann voldtar en dame så er det utelukkende hans skyld. Om hun sitter naken i sofaen ved siden av ham og han ikke klarer å holde seg unna så er det kun hans skyld. Når vi er enige om det så kan vi snakke om hva som er lurt av en dame å gjøre. Det er ikke lurt å bli med tre helt ukjent menn hjem fra byen. Det er helt idiotisk, faktisk. Det er likevel ikke hennes skyld om hun blir voldtatt.

Anonymkode: 3fabc...afe

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som lager maten, bør også ta oppvaska.

Stusser litt hver gang noen sier at de bytter på hvem som gjør hva, men at den ene lager maten og den andre tar oppvaska, men utifra hva jeg har fått med meg, gjør de fleste det slik.

Folk flest har jo ulike rutiner, og for meg og mannen ville det aldri fungert, da jeg tar mye av oppvask og opprydning samtidig som jeg lager mat, men han legger alt i en haug i oppvaskkommen (noe jeg blir direkte kvalm av). Jeg gjør det jo på den måten jeg gjør det nettopp fordi jeg ikke orker å ta tak i et enormt kaos etter middag.

Ser jo at mange av de som bytter på også gjør det på forskjellig måte - hvordan blir det rettferdig? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 20.52):

Trist at mannfolka e så desperate 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gorgonzola skrev (På 6.3.2025 den 14.10):

Jeg blir rett og slett forbanna og provosert av alle uimotsagte pk uttalelser som beviselig ikke er dokumentert at stemmer eller er direkte løgn, som: 

"vi lever i en utrygg verden, det er krig i Europa"

"tjue prosent av alle kvinner i Norge (opplever at de) er blitt utsatt for voldtekt"

"vi må bygge ut vindkraft i stor skala for å møte det irreversible kraftbehovet"

"konsekvensene av klimakrisen er nå en like stor trussel for planeten som konsekvensene av en atomkrig"

Er enig i at de to siste er bs, men hva mener du er feil med de to første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 19.46):

Jeg har barn. Jeg elsker å være mamma. Men likevel klarer jeg å skjønne de som ikke har barn, og at livene deres ikke er tomt av den grunn. De har bare valgt annerledes enn meg. Jeg skjønner ikke at folk ikke klarer å sette seg inn i andres livsvalg. I alle fall klare å forstå at det kun er fordommer som bidrar til at man mener andre har det verre enn en selv fordi de har valgt noe annet. 

Anonymkode: 9722a...fba

Jeg mener selv jeg har evnen til å sette meg en del inn i andres situasjon, og jeg kan til en viss grad forstå hvorfor noen velger å ikke få barn, da det gjør at man har en del mindre frihet i noen år, det er dyrt, og det er vanskelig å kombinere med en god karriere.

Det kan sikkert være veldig gøy å reise rundt i verden uten ansvar, gjøre hva enn man føler for i helgene osv, men likevel tenker jeg at det må være litt tomt, for når man får barn, så vokser hjertet flere størrelser, og det åpner seg en hel verden man ikke ante fantes, og som ingenting annet kan sammenlignes med. Jeg har opplevd ganske mye i mitt liv, men ingenting kommer i nærheten av det å få barn. 

Jeg respekterer andres valg om å ikke få barn, men for meg virker det tomt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Livet uten barn finnes ikke tomt når man aldri har ønsket seg det. Og foreldre som påstår sånne ting klarer ikke slippe dette med at de mener deres liv er så mye bedre bare fordi de valgte å ha barn.

Så lenge man innerst inne går rundt og trur det og kommer med klisjeer på hvor mye bedre livet deres er nå, så klarer man ikke å sette seg inn i andres liv selv om man trur det.

Respekterer man andres valg så går man ikke rundt og ser ned på livene deres. 

Anonymkode: 2cd9d...b24

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MariaIsabel skrev (4 timer siden):

Jeg mener selv jeg har evnen til å sette meg en del inn i andres situasjon, og jeg kan til en viss grad forstå hvorfor noen velger å ikke få barn, da det gjør at man har en del mindre frihet i noen år, det er dyrt, og det er vanskelig å kombinere med en god karriere.

Det kan sikkert være veldig gøy å reise rundt i verden uten ansvar, gjøre hva enn man føler for i helgene osv, men likevel tenker jeg at det må være litt tomt, for når man får barn, så vokser hjertet flere størrelser, og det åpner seg en hel verden man ikke ante fantes, og som ingenting annet kan sammenlignes med. Jeg har opplevd ganske mye i mitt liv, men ingenting kommer i nærheten av det å få barn. 

Jeg respekterer andres valg om å ikke få barn, men for meg virker det tomt.

For meg handler det ikke om frihet eller penger (jeg har hester, så jeg har penger og er ganske "bundet" uansett), handler ikke om karriere heller, jeg jobber bare nok til å ha en stabil inntekt. For meg er det så enkelt som at jeg har ikke lyst, jeg har null interesse av barn. Du kan tenke at det virker tomt, mens jeg tenker at liv med barn virker for travelt og kjedelig. 

Etter jobb, hest, trening, tur med hunden og lage middag, så er det knapt nok energi igjen til husarbeid. Å skulle ha barn på toppen av det hele? Nei takk, det hadde brent meg ut. 

Anonymkode: 89473...6ba

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ønsker at alle de forbanna asiatene som spiser hunder fra hundemarked og sånn skit får oppleve masse vondt. Fy faen ta dem, alle de tilbakestående jævlene som slakter hunder. 

Anonymkode: b7f7d...926

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle kan og har tid til å lage mat fra bunnen. Det er kun planlegging som skal til . 

Anonymkode: c7868...54b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Alle kan og har tid til å lage mat fra bunnen. Det er kun planlegging som skal til . 

Snakker du om fiskemiddag nå? Jeg lager mat fra grunnen av.

Anonymkode: 4f900...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mat fra bunnen er ikke alltid så enkelt for enslige. Det er dyrt. Spesielt for noen som faktisk bryr seg om dato på matvarer og ikke liker fryst mat. 

Anonymkode: ba45f...23f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg ønsker at alle de forbanna asiatene som spiser hunder fra hundemarked og sånn skit får oppleve masse vondt. Fy faen ta dem, alle de tilbakestående jævlene som slakter hunder. 

Anonymkode: b7f7d...926

Jeg skulle ønske alle som tenker slik om andre kulturer innså at det ikke er så stor forskjell på en hund og en gris, feks. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 10.28):

Feil, det er mer enn planlegging som skal til. Man må også ha vilje og lyst!

Jeg har verken vilje eller lyst, og bedre ting å bruke tiden min på enn matlaging! :D

Anonymkode: 1418a...e1b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Influensere er idioter. Jeg skjønner ikke at folk gidder å putte penger i kassa til de blåste bimboene der og finansiere operasjonene og andenebb-injeksjonene deres. 

Anonymkode: 774fe...653

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...