Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Vi må tåle en nedgang i levestandard slik at man kan ta mer hensyn til klimaet og miljøet. 

Anonymkode: 585e9...931

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 16.35):

"Mangfoldet" er ikke en styrke. Særlig Islam blir slutten på de Norske verdiene. 

Anonymkode: 764b9...a08

Er enig i dette. Islam og vestlige verdier går ikke sammen. Det blir som å få inn mennesker fra fortiden til å bo i nåtiden. Det hadde blitt et  kræsj. Og det er det blitt. Og endel muslimer respekterer ikke kulturen i landet de har flyttet til. Det er et av de største problemene.
Og, det  hadde jo ikke blitt godtatt andre veien? Hvis 10 millioner feks. skandinavere og briter hadde bosatt seg i et område i et muslimsk land og krevd alt tilpasset den vestlige kulturen, hatt protester om diskriminering pga de ikke selger svin og at det er rasistisk å synge muslimske sanger, ødelagt ID feiringen, satt opp store kirker midt i byen osv. 

Anonymkode: 8cdd6...e91

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi må tåle en nedgang i levestandard slik at man kan ta mer hensyn til klimaet og miljøet. 

Så hvor mye nedgang skal vi ha? Det betyr at de som allerede er fattige - hvor lite skal de leve av, bo på gata?
De rike som flyr privatfly til klimamøtet har iallefall ikke tenkt å tåle noen nedgang i deres levestandard. De har ikke tenkt å selge yachtene sine som forurenser mer på en uke enn det en vanlig person gjør nesten iøpet av livet. 
Skal vi fryse inne i et mørkt hus og spise insekter? Så kan de rike sette opp ennå flere vindturbiner som ødelegger naturen og gir ennå dyrere strømregning…

Anonymkode: 8cdd6...e91

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min upopulære mening er at jeg syns Trump og Musk + Vance gjør en bra jobb og at jeg gleder meg til all korrupsjon i USaid kommer ut.  Hvordan USA har prøvd ( og ofte klart) å tilintetgjøre myndigheter som ikke er USA - vennlige, hvordan de startet Blacklivesmatter og andre opprør, hvordan de endrer media og sensurerer osv osv. Man trodde usaid kanskje var humanitært.. Det blir gøy å se! 

Anonymkode: 092bb...2fc

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet mange synes det er for lett å få diagnoser som autisme og ADHD. Så akkurat det er ikke en upopulær mening. Men jeg synes problemet er begrepet "maskering". Maskering handler om å skjule symptomer. Men det har etter min mening blitt en måte man alle kan kvalifisere til disse diagnosene. "Jeg har doktorgrad, jobber som lege, har mann, barn og et dusin venner, men jeg har fortsatt autisme og ADHD, jeg bare maskerer veldig godt". 

Anonymkode: 5a9db...59c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet mange synes det er for lett å få diagnoser som autisme og ADHD. Så akkurat det er ikke en upopulær mening. Men jeg synes problemet er begrepet "maskering". Maskering handler om å skjule symptomer. Men det har etter min mening blitt en måte man alle kan kvalifisere til disse diagnosene. "Jeg har doktorgrad, jobber som lege, har mann, barn og et dusin venner, men jeg har fortsatt autisme og ADHD, jeg bare maskerer veldig godt". 

Jeg synes også det er noe merkelig i hvordan maskering ofte blir fremstilt. Selvfølgelig kan man skjule noen av trekkene ved ADHD og autisme, spesielt over kortere tid, men når det blir presentert som "Ingen andre merket at jeg var annerledes, jeg merket aldri at jeg var annerledes," hvor omfattende er egentlig funksjonsnedsettelsen da? 

Det er en hel del med ADHD og autisme (nivå 1, som tidligere ble kalt Aspergers) som overhodet ikke kan kjenne seg igjen i "problemet ligger i at jeg er så god til å maskere"... 

Anonymkode: 9a722...0cc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 7.45):

Hvis du flytter til en ny by, så må du begynne å heie på ditt nye hjemsteds sportslag.

Anonymkode: 1418a...e1b

Det er mange steder som har flere lag så det blir ikke så lett i praksis. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg synes også det er noe merkelig i hvordan maskering ofte blir fremstilt. Selvfølgelig kan man skjule noen av trekkene ved ADHD og autisme, spesielt over kortere tid, men når det blir presentert som "Ingen andre merket at jeg var annerledes, jeg merket aldri at jeg var annerledes," hvor omfattende er egentlig funksjonsnedsettelsen da? 

Det er en hel del med ADHD og autisme (nivå 1, som tidligere ble kalt Aspergers) som overhodet ikke kan kjenne seg igjen i "problemet ligger i at jeg er så god til å maskere"... 

Jeg er helt enig. Deler av problemet er også at mange private psykologer godtar dette fordi det er penger å tjene på det. Så de forteller dama med doktorgrad, legejobb, mann, barn og dusin venner at hun er klassisk eksempel på jente-autisme og jente-ADHD og at hennes høye intelligens gjorde henne til en mester i å maskere.  Det er akkurat det hun ønsker å høre og det som skaffer nye kunder. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Flott! Går du foran som et godt eksempel? Hva vil du kutte først i din levestandard? 

Anonymkode: 60024...7b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 7.45):

Hvis du flytter til en ny by, så må du begynne å heie på ditt nye hjemsteds sportslag.

Anonymkode: 1418a...e1b

Nei, det må du ikke.

Anonymkode: 4f900...209

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tror deler av problemet er at man typisk sammenligner seg selv med kollegaer, venner, naboer, familiemedlemmer, osv. Så når legen tenker at hun er hardt nok rammet til å ha ADHD så sammenligner hun seg med andre leger. Hun sammenligner seg med de som har fått de beste karakterene på videregående, har kommet seg gjennom et  6 år langt studium og jobber i en svært krevende jobb. Men for å få ADHD-diagnosen så må man være hardt rammet sammenlignet med gjennomsnittspersonen. 

Jeg tror ikke legen sammenligner seg med alle de som slet bare med å klare å komme seg gjennom videregående.  De som aldri klarte å komme inn på medisinstudiet selv om de prøvde eller de som måtte gi opp studiene fordi det ble for krevende for dem. 

Denne typen sammenligninger har bare blitt enda enklere nå som mange vellykkede mennesker har kjøpt seg diagnosene i det private. Nå er det  mange leger som har fått ADHD-diagnosen på private ADHD-klinikker. Så nå kan legen si "Jeg vet om andre leger som har fått ADHD-diagnosen så da har nok jeg også ADHD". Legen ender også med å få diagnosen hos den private ADHD-klinikken for det er det hun betalte for. Så sitter hun igjen med følelsen av at psykologene i det offentlige ikke skjønner hva ADHD er og at man må til privat ADHD klinikk for å finne noen som forstår ADHD.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er helt enig. Deler av problemet er også at mange private psykologer godtar dette fordi det er penger å tjene på det. Så de forteller dama med doktorgrad, legejobb, mann, barn og dusin venner at hun er klassisk eksempel på jente-autisme og jente-ADHD og at hennes høye intelligens gjorde henne til en mester i å maskere.  Det er akkurat det hun ønsker å høre og det som skaffer nye kunder. 

Du er totalt feilinformert… Psykologer flest er ikke så dumme som du tror. Dessuten utredes ikke ADHD av de fleste enkeltstående private psykologer, da det ikke gir videre oppfølging medisinsk. Så og si alle utredes et sted som tilbyr dette, tverrfaglig, og det foregår absolutt ikke med å konkludere slik du tror. Har du overvært mange slike utredninger personlig?

Anonymkode: 74577...9f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du er totalt feilinformert… Psykologer flest er ikke så dumme som du tror. Dessuten utredes ikke ADHD av de fleste enkeltstående private psykologer, da det ikke gir videre oppfølging medisinsk. Så og si alle utredes et sted som tilbyr dette, tverrfaglig, og det foregår absolutt ikke med å konkludere slik du tror. Har du overvært mange slike utredninger personlig?

Anonymkode: 74577...9f7

Dette handler ikke om hvem som er dumme eller hvor mange som er med på utredningen. Det handler om penger. Folk går til private ADHD-klinikker fordi de ønsker seg ADHD-diagnosen.  Man får hva man betaler for. Klinikkene som ikke gir kundene det de ønsker får ikke kunder. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Maskering er gjerne ubevisste mønster en tilegner seg av nødvendighet. 

Maskering krever enormt mye av kroppen og er utrolig slitsomt og utmattende.  Det er ikke noe MSN velger å gjøre, det er noe kroppen gjør av seg selv. 

Om jeg slår deg hver gang en med adhd viser trekk knyttet til adhd vil kroppen faktisk stoppe uttrykkene. Kroppen vil da holde mye inne og dette vil lede til psykiske og fysiske problemer. 

Derfor vet folk ofte ikke at de maskerer,  de har gjerne lært disse mønstrene fra de var barn. 

Det er ikke noe merkelig med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Min upopulære mening er at jeg syns Trump og Musk + Vance gjør en bra jobb og at jeg gleder meg til all korrupsjon i USaid kommer ut.  Hvordan USA har prøvd ( og ofte klart) å tilintetgjøre myndigheter som ikke er USA - vennlige, hvordan de startet Blacklivesmatter og andre opprør, hvordan de endrer media og sensurerer osv osv. Man trodde usaid kanskje var humanitært.. Det blir gøy å se! 

Anonymkode: 092bb...2fc

Er det ikke det Trump ønsker? Trump gikk til valg på å kun bry seg om USAs interesser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Hver gang vi møtes er møkk kjedelig. Et par store navn og så en intetanende gjeng som forteller livshistorien og sipper og griner. Og så skal det radbrekkes sanger, den ene kjente sangen blir spilt litt på radio (Fångad av en stormvind på nynorsk 🙄😖) og alt øvrig ræl blir klappa ferdig og grint litt til før det legges i glemmeboka for evig og alltid. Dette her ELSKER jo folk så skjønner at meningen er upopulær. 

Anonymkode: b7f7d...926

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The voice er også noe driiiiit. Brøling og høye toner 😫 fyfaen få det vekk.

Anonymkode: b7f7d...926

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tror vi bør starte med å lære å tåle at levestandarden ikke øker fra år til år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...