Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De to regnes som de mest alvorlige psykiske lidelsene, ja. Selvsagt kan man ha depresjon o.a i alvorlig grad, men dette finnes det mange typer behandling for og det hjelper ikke å være ute av arbeid i lengden.

Anonymkode: 74577...9f7

KPTSD? Angst? ME? 

Anonymkode: 40ccc...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og hva med de som har MS eller feks en alvorlig hjertefeil?
 

Bipolar lidelse finnes det vel medisin for. 

Anonymkode: 564fe...5eb

Vedkommede sier jo er i fysisk stand til å jobbe. Så da menes det nok at de du nevner kvalifiserer, men det finnes flere alvorlige psykiske lidelser enn de to som gjør at en kan bli ufør. 

Anonymkode: 40ccc...8b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller største trusselen mot frihet og fred i Europa er den pågående høyrebølgen.

Anonymkode: 1418a...e1b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vedkommede sier jo er i fysisk stand til å jobbe. Så da menes det nok at de du nevner kvalifiserer, men det finnes flere alvorlige psykiske lidelser enn de to som gjør at en kan bli ufør. 

Anonymkode: 40ccc...8b4

Jeg har en hjertefeil, men jeg dra å handle og henge opp klærne mine selv på tørk, men jeg kan falle om når tid som helst å dø! Jeg må til årlig kontroll fordi helsen min kan forverre seg og jeg kanskje må ha et nytt hjerte eller feks en hjerteklaff ol.. Syns du jeg skal gå til årlig kontroll hvert 3 år for sjekk hos lege sammen med Nav? Det er mange som ikke kan jobbe nå eller senere, så det bør ikke være nødvendig med kontroll! 
Men noen psykiske lidelser kan man få støtte og hjelp til, også oppfølging! 
 

Anonymkode: 564fe...5eb

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvinner er bedre omsorgspersoner enn menn. De setter barna sine foran seg selv i langt større grad enn det menn gjør.

Anonymkode: 586f3...464

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Religion er roten til alt ondt. Uansett om det heter kristendom, islam eller fandens oldemor. 

Anonymkode: 774fe...653

Det er roten til mye ondt, men det er ikke roten til alt ondt.

Og tro at ondskap ville forsvunnet om religion forsvant er ufattelig naivt å tro.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har en hjertefeil, men jeg dra å handle og henge opp klærne mine selv på tørk, men jeg kan falle om når tid som helst å dø! Jeg må til årlig kontroll fordi helsen min kan forverre seg og jeg kanskje må ha et nytt hjerte eller feks en hjerteklaff ol.. Syns du jeg skal gå til årlig kontroll hvert 3 år for sjekk hos lege sammen med Nav? Det er mange som ikke kan jobbe nå eller senere, så det bør ikke være nødvendig med kontroll! 
Men noen psykiske lidelser kan man få støtte og hjelp til, også oppfølging! 
 

Anonymkode: 564fe...5eb

Ja unødvendig bruk av ressurser.

Anonymkode: 40ccc...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for dyrt å ha barn i dagens samfunn og samfunnet gjør det uattraktivt å få barn.

Kvinner får færre barn når de tar høyere utdanning - Lengre tid før de er i jobb og får lønn å leve av. Lenger utdanningstid tilsvarer færre mulige barn med tanke på fertilitet da de fleste får barn kun etter endt utdanning. For å ha en akseptabel lønn må en ofte ty til høyere utdanning, der en før kunne jobbe seg oppover i større grad. Se på arbeidsledigheten blant unge i dag. Høyere utdanning er ikke ensbetydende med god lønn heller. Da nesten bare menn jobbet dekket en lønning en hel familie, nå må ofte begge parter jobbe, ikke kun for overlevelse. Men for å kunne bo og leve sosialt akseptabelt i dagens samfunn. Altså må begge foreldrene bidra økonomisk for å få livet til å gå rundt. Mener ikke at kun menn skal jobbe, men lønnen er blitt mye mindre. Å leve uten barn betyr ofte mer økonomisk frihet, mens å velge barn for en stor andel av befolkningen er ensbetydende med trang økonomi. Jo flere jo trangere økonomi. De fleste unge bor i storbyer der det er vanskelig å tilegne seg en bolig som er stor nok til å ha plass til barn i tillegg til seg selv. For å ikke glemme at får du barn før du har kjøpt bolig er sannsynlighetene enda lavere.

Anonymkode: 6f0f9...65d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Poenget er: NRK har aldri forsømmet kristendommen, slik det ble hevdet i originalinnlegget. At muslimene har fått et lettbeint underholdningsprogram utgjør ingen trussel for den kristne kulturarv.

Anonymkode: 7ac68...bf4

Jo, det har NRK gjort. Det var flere TV- programmer tidligere med kristent innhold. Feks er det ikke mange månedene siden morgenandakten i NRK P1 ble kastet ut. Det har vært argumentert med at det er en tilpasning til antallet troende i samfunnet, men det mener jeg er feil. Det er over en million kristne i Norge og tallet er visstnok økende. Et såpass stort antall bør forsvare en viss del av sendeflaten. 

Ja, denne "Festen før fasten" er ment å være lettbeint, men inneholder også en tydelig og uttalt link til islam. Om du sammenligner med "Kvelden før kvelden"; NRK's underholdningsprogram på Lillejulaften, så er det fullstendig 'ribbet' for alt som har med julens budskap å gjøre. Om jeg ikke husker helt feil.

Anonymkode: 3fabc...afe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har en hjertefeil, men jeg dra å handle og henge opp klærne mine selv på tørk, men jeg kan falle om når tid som helst å dø! Jeg må til årlig kontroll fordi helsen min kan forverre seg og jeg kanskje må ha et nytt hjerte eller feks en hjerteklaff ol.. Syns du jeg skal gå til årlig kontroll hvert 3 år for sjekk hos lege sammen med Nav? Det er mange som ikke kan jobbe nå eller senere, så det bør ikke være nødvendig med kontroll! 
Men noen psykiske lidelser kan man få støtte og hjelp til, også oppfølging! 
 

Anonymkode: 564fe...5eb

Ja det syntes jeg. kan du fortsatt ikke jobbe etter 3 år, burde det ikke være noe problem å få videre ufør. Men de som kan begynne å jobbe delvis eller fullt får ikke forlenget ihvertfall ikke i den graden de klarer å jobbe.

Anonymkode: a7ec9...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Den aller største trusselen mot frihet og fred i Europa er den pågående høyrebølgen.

Anonymkode: 1418a...e1b

Nei. 

 

Visste ikke at det var lov å skrive det ene ordet i dag – jfr Mads Hansens «Lesbisk nigger». 
Det har jo en mye kraftigere og mer negativ betydning enn neger.

Anonymkode: ae440...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yellow Eye skrev (16 timer siden):

Det er roten til mye ondt, men det er ikke roten til alt ondt.

Og tro at ondskap ville forsvunnet om religion forsvant er ufattelig naivt å tro.

 

 

Noen er født onde, og blir onde hele livet. Det ser vi mange eksempler på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endre grunnloven og forby islam og alt som hører med

Anonymkode: 16d6b...34c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja det syntes jeg. kan du fortsatt ikke jobbe etter 3 år, burde det ikke være noe problem å få videre ufør. Men de som kan begynne å jobbe delvis eller fullt får ikke forlenget ihvertfall ikke i den graden de klarer å jobbe.

Anonymkode: a7ec9...fcc

Det gjelde allefall ikke alle! 

Anonymkode: 564fe...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europa er ødelagt av ikke vestlig innvandring, mennesker fra ulike kulturer har vært spredt på kloden av en grunn. 
 

Anonymkode: 80401...bb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yellow Eye skrev (21 timer siden):

Det er roten til mye ondt, men det er ikke roten til alt ondt.

Og tro at ondskap ville forsvunnet om religion forsvant er ufattelig naivt å tro.

 

 

Roten til alt ondt er bare en måte å si det på. Ikke ta det helt bokstavelig. Jeg mener ikke at all ondskap hadde forsvunnet om religion forsvant, er ikke helt idiot heller. Men mye ondskap og elendighet hadde forsvunnet. 

Anonymkode: 774fe...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Roten til alt ondt er bare en måte å si det på. Ikke ta det helt bokstavelig. Jeg mener ikke at all ondskap hadde forsvunnet om religion forsvant, er ikke helt idiot heller. Men mye ondskap og elendighet hadde forsvunnet. 

Anonymkode: 774fe...653

Nei, religion er skapt av mennesker, så dermed er vel mennesker roten til alt vondt.

Anonymkode: 1d409...c0c

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sier n-ordet hjemme når ingen hører det. Ikke for å såre noen eller fordi man er rasist men det er gøy å bare si det for seg selv når ingen vet det.

Anonymkode: 146f9...2ea

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 19.36):

At kvinner er bedre omsorgspersoner enn menn. De setter barna sine foran seg selv i langt større grad enn det menn gjør.

Anonymkode: 586f3...464

Ikke sant. Mange menn har druknet for å redde opp barnet sitt fra vannet. 

Anonymkode: 0a2b5...f50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...