Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Min upopulære mening er at jeg ikke liker lærere generelt. En gjeng med selvgode besserwissere hele gjengen. Det eneste de er god på er å sutre over lønnen sin. Fremstiller seg selv som samfunnets viktigste personer, med verdens vanskeligste utdannelse. Egen erfaring og mine barns erfaringer er grunnleggende for denne meningen. Babler i vei om den den talentløse masteren de skriver. Som de selv har bestemt at de trenger, bare for kunne skryte av den på fest og kreve høyere lønn. Hvor mange masteroppgaver om gaming i skolen trenger vi? Stille seg fremst i klasserommet og forlange at alt de sier og gjør skal beundres til det guddommelige. Få hodet ut av ræven, og innse at uten bønder og fiskere hadde dere sultet ihjel dere og. Slutt å bruke det patetiske kortet om at dere passer på barna våre og fortjener respekt uansett hva dere finner på å lire av dere. Gjør jobben dere selv har valgt, uten å beklage dere om alt mellom himmel og jord. 

Anonymkode: 4f164...925

Det er enormt mange lære i landet. Noen er fantastisk dyktige andre er helt elendige. Mange er i midten av ytterpunktene. 

Deler av problemet er nok at om man er en fantastisk lærer så ender man lett med å jobbe seg i hjel. Så mange av de beste slutter fordi de ikke orker mer. Mens de som er helt elendige legger svært lite arbeid i jobben så de har jo ingen grunn til å slutte. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er enormt mange lære i landet. Noen er fantastisk dyktige andre er helt elendige. Mange er i midten av ytterpunktene. 

Deler av problemet er nok at om man er en fantastisk lærer så ender man lett med å jobbe seg i hjel. Så mange av de beste slutter fordi de ikke orker mer. Mens de som er helt elendige legger svært lite arbeid i jobben så de har jo ingen grunn til å slutte. 

Anonymkode: 1b20c...027

Ja, sikkert. Men de som er elendige og middelmådige er de som tydeligvis skriker og hyler mest i media. Husker han læreren som mente han stod i fronten av samfunnet i kampen mot corona. Han stod jo tross alt fremst i klasserommet, framfor alle barna. De svake stakkars små som han hadde ansvaret for. De flinke du omtaler burde tatt til motmæle og sagt at han snakket tull, bedt ham om å klappe igjen og gå på jobb uten å sutre. Men det gjorde de ikke. Ihvertfall ikke offentlig. De har selv bestemt at de trenger masteroppgave for å undervise 6 åringer. Da får de bære kostnadene av det selv. Ikke flashe den når man ber om faglige begrunnelser av valgene de tar i klasserommet. Har blitt møtt av "du er ikke lærer, så du vet ikke hva du snakker om." Som tidligere elever og foreldre til barn som går på skolen har man faktisk innsikt. Folk med høyskoleutdanning i byggfag er sett på som kunnskapsløse. De er ikke pedagoger sånn som de er, må vite. Lærere er selvgode. Dønn selvgode uten evne til å lytte til andre. Tverrfaglighet er ikke et tema i den gjengen der. Hæ? lytte til en med en annen utdanning enn meg! ? Hvorfor skal jeg det? Har møtt altfor mange lærere som er så fulle av seg selv at de kan råtne på lærerværelset for min del. 

Anonymkode: 4f164...925

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja, sikkert. Men de som er elendige og middelmådige er de som tydeligvis skriker og hyler mest i media. Husker han læreren som mente han stod i fronten av samfunnet i kampen mot corona. Han stod jo tross alt fremst i klasserommet, framfor alle barna. De svake stakkars små som han hadde ansvaret for. De flinke du omtaler burde tatt til motmæle og sagt at han snakket tull, bedt ham om å klappe igjen og gå på jobb uten å sutre. Men det gjorde de ikke. Ihvertfall ikke offentlig. De har selv bestemt at de trenger masteroppgave for å undervise 6 åringer. Da får de bære kostnadene av det selv. Ikke flashe den når man ber om faglige begrunnelser av valgene de tar i klasserommet. Har blitt møtt av "du er ikke lærer, så du vet ikke hva du snakker om." Som tidligere elever og foreldre til barn som går på skolen har man faktisk innsikt. Folk med høyskoleutdanning i byggfag er sett på som kunnskapsløse. De er ikke pedagoger sånn som de er, må vite. Lærere er selvgode. Dønn selvgode uten evne til å lytte til andre. Tverrfaglighet er ikke et tema i den gjengen der. Hæ? lytte til en med en annen utdanning enn meg! ? Hvorfor skal jeg det? Har møtt altfor mange lærere som er så fulle av seg selv at de kan råtne på lærerværelset for min del. 

Anonymkode: 4f164...925

Og her er litt av grunnen til at jeg ikke jobber som lærer. Folk sine holdninger til læreren som fagfolk er motbydelig. Har nå en spennende lederstilling innenfor HR, men er utdannet lærer. Og jeg var en GOD lærer. 

Anonymkode: 4635a...7fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er digg fordi spenningen gir ekstra gnist og pirring til sexen. 
Monogami er uansett bare en kulturell hjernevask som har pågått over generasjoner. Vi er ikke ment å være monogame fra naturens side. 

Anonymkode: d9c54...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og her er litt av grunnen til at jeg ikke jobber som lærer. Folk sine holdninger til læreren som fagfolk er motbydelig. Har nå en spennende lederstilling innenfor HR, men er utdannet lærer. Og jeg var en GOD lærer. 

Anonymkode: 4635a...7fa

Her er grunnen til at jeg misliker lærere. De ser på faget sitt som "endelig". Vi vet best. En psykiaters mening om læring er irrelevant. For jeg er læreren i rommet.😤

Anonymkode: 4f164...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 0.50):

Elsker Donald Trump 

Anonymkode: d57f5...d94

Det viser bare hvordan du er. Kan ikke være mye skarp!!

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Utroskap er digg fordi spenningen gir ekstra gnist og pirring til sexen. 
Monogami er uansett bare en kulturell hjernevask som har pågått over generasjoner. Vi er ikke ment å være monogame fra naturens side. 

Anonymkode: d9c54...afe

Utroskap er utenkelig for de av oss som aldri har sex! 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (3 minutter siden):

Utroskap er utenkelig for de av oss som aldri har sex! 

Det er utenkelig for mange av oss som har sex også. Utroskapen handler ikke bare om sexen for de fleste av oss, det handler jo også om det emosjonelle. Så hvis man er utro, sier det mye om en persons evne til å knytte seg til en partner. Og ikke minst om evnen til å være lojal.

Anonymkode: 9722a...fba

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Min upopulære mening er at jeg ikke liker lærere generelt. En gjeng med selvgode besserwissere hele gjengen. Det eneste de er god på er å sutre over lønnen sin. Fremstiller seg selv som samfunnets viktigste personer, med verdens vanskeligste utdannelse. Egen erfaring og mine barns erfaringer er grunnleggende for denne meningen. Babler i vei om den den talentløse masteren de skriver. Som de selv har bestemt at de trenger, bare for kunne skryte av den på fest og kreve høyere lønn. Hvor mange masteroppgaver om gaming i skolen trenger vi? Stille seg fremst i klasserommet og forlange at alt de sier og gjør skal beundres til det guddommelige. Få hodet ut av ræven, og innse at uten bønder og fiskere hadde dere sultet ihjel dere og. Slutt å bruke det patetiske kortet om at dere passer på barna våre og fortjener respekt uansett hva dere finner på å lire av dere. Gjør jobben dere selv har valgt, uten å beklage dere om alt mellom himmel og jord. 

Anonymkode: 4f164...925

Jeg tror du har lagt frem en populær mening her. Det er veldig mange som ikke liker lærere, og alle har jo hatt en grusom lærer. 

Anonymkode: e98a8...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendomsundervisningen bør styrkes betraktelig. Nå tror mange at kristne faktisk tror Jorden ble skapt på 6 dager  og at kristne mener evolusjonsteorien er tull. Slik var det ikke før. Undervisningen bør styrkes i skolen slik at folk får et riktigere inntrykk av hva kristendom er.

Og jeg mener undervisning, ikke misjonering. 

Anonymkode: 3fabc...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror du har lagt frem en populær mening her. Det er veldig mange som ikke liker lærere, og alle har jo hatt en grusom lærer. 

Anonymkode: e98a8...5c6

Alle har hatt en dårlig lærer, men håper også at alle har hatt en bra lærer og sett at det er natt og dag.

Anonymkode: 1b20c...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er utenkelig for mange av oss som har sex også. Utroskapen handler ikke bare om sexen for de fleste av oss, det handler jo også om det emosjonelle. Så hvis man er utro, sier det mye om en persons evne til å knytte seg til en partner. Og ikke minst om evnen til å være lojal.

Anonymkode: 9722a...fba

Og for mange er det å styre unna sex et tegn på et godt liv, sex er ikke noe du må ha. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle har hatt en dårlig lærer, men håper også at alle har hatt en bra lærer og sett at det er natt og dag.

Anonymkode: 1b20c...027

De fleste lærerne var elendig, og noen var ikke gode i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaeols skrev (1 minutt siden):

Og for mange er det å styre unna sex et tegn på et godt liv, sex er ikke noe du må ha. 

Det kan jeg være enig med deg i. 

Anonymkode: 9722a...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest er ekstremt egosentriske. De løfter ikke en finger om de ikke forventer å få noe tilbake. Utrolig irriterende og frustrerende for oss som ikke er sånn.

Anonymkode: bd6e9...31e

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekkelt og blodharry med voksne folk som drikker vin/øl ol. som om det skulle vært tørstedrikk fordi de "kooooser" seg jo sånn. Og det å kose seg med alkohol er ofte viktigere enn alt annet. Mange flere har nok et større eller mindre alkoholproblem, uten at de er villige til å innse selv. Nordmenn generelt er elendige på drikkekultur. 

Anonymkode: 5c372...2cf

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ekkelt og blodharry med voksne folk som drikker vin/øl ol. som om det skulle vært tørstedrikk fordi de "kooooser" seg jo sånn. Og det å kose seg med alkohol er ofte viktigere enn alt annet. Mange flere har nok et større eller mindre alkoholproblem, uten at de er villige til å innse selv. Nordmenn generelt er elendige på drikkekultur. 

Anonymkode: 5c372...2cf

!!!! Enig!

Anonymkode: 9722a...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk flest er ekstremt egosentriske. De løfter ikke en finger om de ikke forventer å få noe tilbake. Utrolig irriterende og frustrerende for oss som ikke er sånn.

Anonymkode: bd6e9...31e

Enig. Dette gjelder spesielt de som ikke er villig til å løfte en finger for andre, men som blir sure om de ikke selv får enormt mye hjelp.  De skal ha ALT!

Anonymkode: 1b20c...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ekkelt og blodharry med voksne folk som drikker vin/øl ol. som om det skulle vært tørstedrikk fordi de "kooooser" seg jo sånn. Og det å kose seg med alkohol er ofte viktigere enn alt annet. Mange flere har nok et større eller mindre alkoholproblem, uten at de er villige til å innse selv. Nordmenn generelt er elendige på drikkekultur. 

Anonymkode: 5c372...2cf

Enig. Det er lett  lyve til seg selv når det kommer til alkoholbruk.  "Klart man må ha øl/vin til maten", "Klart man må ha sprit for å skylle ned all den fete maten", "Dumt å ikke drikke når det er såpass billig/gratis". 

Det er alltid noen som ender opp med å drikke alt for mye på julebordene. Skulle ønske det ikke var alkohol i jobbrelaterte situasjoner. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 22.49):

Fordi flere uføre er liksom ikke det dette landet trenger. 

Anonymkode: a1c9f...1f0

Takk for at du ofrer deg for resten av oss.

AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 8.58):

Jeg har ADHD, men moren min gjorde ingen av de tingene der når hun gikk gravid med meg. Jeg tror det er mer gener enn miljø. Pappa og broren min har også ADHD. Jeg tok heller ingenting i mitt svangerskap, mitt barn har også ADHD😅

Anonymkode: 9344b...6d0

Fordi..... det er høyst arvelig.....? 🤔

Anonymkode: 2fb18...a54

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...