AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4181 Skrevet 20. juli 2023 Marte79 skrev (4 timer siden): Jeg er mot feminisme og jeg vil heller være hjemme, gjør hushold og passe på barna mens mannen jobber enn å være «uavhengig» i en lederstilling og tjene «egne» penger. For sinnafeministene er nok dette svært provoserende, men for vanlige feminister er dette helt innafor. Poenget med likestilling er jo at kvinner skal ha samme muligheter som menn, men de bestemmer selv om de vil jobbe for å få de samme mulighetene eller ikke. En fri kvinne er også fri til å velge å være økonomisk avhengig av en mann. Anonymkode: 23d7d...582
ThereGoesBob Skrevet 20. juli 2023 #4182 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg skiller klar mellom "best før" og "siste forbruksdato". Best før er veiledende og man finner greit ut om noe er spisende/drikkende eller ikke ved se-lukte-smake-metoden. Ser det greit ut? Lukt på det. Lukter det greit? Smak på det. Smaker det greit, er det bare å hive innpå. Siste forbruksdato er for meg absolutt siste forbruksdato, da det gjelder kjøttvarer o.l. som faktisk blir bedervet og harskt når det blir gammelt. Som oftest vil man både se og lukte at det ikke er helt ok. Anonymkode: 23d7d...582 Datomerking på matvarer er først og fremst for at mattilsynet kan kontrollere at butikkene ikke skal selge mat man blir dårlig av. Best før og siste forbruksdato har et såpass stort tidsspenn at man ofte tenker at maten er dårlig etter bf dato og heller kaster enn spiser. Mye god mat som blir kastet i Norge hvert år fordi det er såpass strengt regulert, spesielt i næringslivet. 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4183 Skrevet 20. juli 2023 ThereGoesBob skrev (5 minutter siden): Datomerking på matvarer er først og fremst for at mattilsynet kan kontrollere at butikkene ikke skal selge mat man blir dårlig av. Best før og siste forbruksdato har et såpass stort tidsspenn at man ofte tenker at maten er dårlig etter bf dato og heller kaster enn spiser. Mye god mat som blir kastet i Norge hvert år fordi det er såpass strengt regulert, spesielt i næringslivet. Siste forbruksdato er siste forbruksdato. Og stør slik av en grunn- ja sikkert for at Mattilsynet skal ha sitt på det rene , men da er det jo også fordi man faktisk kan bli syk av det. Anonymkode: 40ccc...8b4 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4184 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og vi som er godt voksne hater det. Anonymkode: 4f900...209 Noen av oss yngre liker det heller ikke. Vi er forskjellige. Noen av oss drømmer til og med om å kunne slappe av på en hytte langt oppe i fjellet uten strøm,nett og innlagt vann. Anonymkode: c0378...481 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4185 Skrevet 20. juli 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Og vi som er godt voksne hater det. Anonymkode: 4f900...209 Ikke alle, jeg er godt voksen, men sitter ikke fast i steinalderen... Anonymkode: 2ad29...c90
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4186 Skrevet 20. juli 2023 7 hours ago, PITTY said: Bra du ikke treffer og snakker til meg ute da. Da hadde jeg sagt noe sånn som; "skjønner ingenting av hva du snakker om." Og avsluttet med "good bye." 🥶 Ja bra 😄 folk med slike hang- ups går meg på nervene 🥰 Anonymkode: 2ad29...c90
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4187 Skrevet 20. juli 2023 Syns ikke det var riktig at Ingrid Alexandra og Sverre Magnus skulle komme inn på festivalområde med aldersgrense, bare fordi de er kongelig. Så kommer Elden da og presterer å si at alle hadde blitt skuffet om kronprinsparet med barn hadde dratt hjem furtende fordi barna ble nektet adgang. Nei Elden! Jeg hadde ikke blitt skuffet over det, idiot! Cry me a river! Kongefamilien får følge reglene de som alle andre. Anonymkode: 77ba0...842 6 1 3
Entern Skrevet 20. juli 2023 #4188 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke alle, jeg er godt voksen, men sitter ikke fast i steinalderen... Anonymkode: 2ad29...c90 Det er ikke å sitte fast i steinalderen å være imot at språket degenererer. 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #4189 Skrevet 21. juli 2023 7 hours ago, Entern said: Det er ikke å sitte fast i steinalderen å være imot at språket degenererer. Jeg mener det er bra at språket utvikler seg, det dere kaller degenerasjon. Det er bra, vi trenger ikke å holde språket i ro i tusenvis av år, utvikling er naturlig. Hadde dere vært enda mer fornøyd om vi fortsatt snakket gammelnorsk eller norrønt alle sammen. Jeg forstår ikke den holdningen av å ikke ønske at språk og andre ting utvikler seg videre naturlig. Tydeligvis en upopulær mening da jeg gar lykkes å poste 😆 Klem Anonymkode: 2ad29...c90 1 2
Entern Skrevet 21. juli 2023 #4190 Skrevet 21. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg mener det er bra at språket utvikler seg, det dere kaller degenerasjon. Det er bra, vi trenger ikke å holde språket i ro i tusenvis av år, utvikling er naturlig. Hadde dere vært enda mer fornøyd om vi fortsatt snakket gammelnorsk eller norrønt alle sammen. Jeg forstår ikke den holdningen av å ikke ønske at språk og andre ting utvikler seg videre naturlig. Tydeligvis en upopulær mening da jeg gar lykkes å poste 😆 Klem Anonymkode: 2ad29...c90 Jeg er enig i at det er naturlig at språk utvikler seg og sånn 😊😀 På 1500-tallet utartet en slik språkdiskusjon seg til mord, visstnok 😆😆😆😆😆 Klem Endret 21. juli 2023 av Entern 1
Goodtimes Skrevet 21. juli 2023 #4191 Skrevet 21. juli 2023 Jeg synes klimaaktivister som stopper trafikken er hjernedøde høns. Jeg synes de som mener det finnes noe annet kjønn enn mann og dame er tullinger. - Vi er født med vagina eller penis. Jeg mener Norge bør slutte å ukritisk sende milliarder til utlandet. - Hvor mye forsvinner ut i ingenting? Hva med å hjelpe de som faktisk trenger hjelp her i Norge? Og jeg skal ikke skrive hva jeg mener om regjeringen. (mtp lakseskatt etc) 4 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #4192 Skrevet 21. juli 2023 Jeg synes det SELVFØLGELIG er Harald Eia som har evig rett i den ME-debatten, og at hun Nina Steinkopf (?) tapte denne så det sang. Egentlig ikke en upopulær mening i fagmiljøer, men regner med det blir et mayhem her på KG når man skriver sånn her. Anbefaler sterkt å høre hele podcasten før man evt fyrer seg opp. Anonymkode: b7f7d...926 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #4193 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ikke alle, jeg er godt voksen, men sitter ikke fast i steinalderen... Anonymkode: 2ad29...c90 Det er ikke steinalder å snakke og skrive korrekt norsk. Anonymkode: 4f900...209 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #4194 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg mener det er bra at språket utvikler seg, det dere kaller degenerasjon. Det er bra, vi trenger ikke å holde språket i ro i tusenvis av år, utvikling er naturlig. Hadde dere vært enda mer fornøyd om vi fortsatt snakket gammelnorsk eller norrønt alle sammen. Jeg forstår ikke den holdningen av å ikke ønske at språk og andre ting utvikler seg videre naturlig. Tydeligvis en upopulær mening da jeg gar lykkes å poste 😆 Klem Anonymkode: 2ad29...c90 Ja, gammelnorsk og norrønt er supert. Anonymkode: 4f900...209
Iso1 Skrevet 22. juli 2023 #4195 Skrevet 22. juli 2023 Små barn som må sitte i vogn har ingenting på feks museer å gjøre. De er for unge til å skjønne noe av det som skjer, kjeder seg og blir sutrete og det ødelegger for opplevelsen til de andre som skjønner mer og gjerne vil se utstillinger uten å ha sutrende småbarn rundt. Slutt å drasse med de rundt der de ikke har noe å gjøre og heller finn på noe der de også kan delta. Hvis det er parkering for barnevogner utenfor steder så BRUK det! Ikke ta med vognene inn. Har vært på cafe hvor det står tydelig at vogner skal stå utenfor, men veldig få av dem klarer å lese og drar digre vogner inn så det blir umulig for andre å flytte på seg. Ta litt mer hensyn til de rundt dere! Ærlig talt! Har veldig lite til overs for disse to tingene. Skjerp dere, lær dere å ta hensyn til andre rundt dere! Dere eier ikke verden selvom dere har barn. 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #4196 Skrevet 22. juli 2023 Jeg blir mektig irritert på folk som fremdeles går rundt med munnbind, og putter det på sine små barn. Anonymkode: c9f93...626 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #4197 Skrevet 22. juli 2023 Jeg mener at overvektige må slutte å rettferdiggjøre egen overvekt med argumenter som, jeg er også vakker, jeg er ikke dum, jeg er like mye verdt som deg osv. Det er jo ikke det som er problemet med overvekt. Det er helseskadelig å være overvektig. Det er ikke bra for deg, eller de rundt deg at du er overvektig. Helseproblemer rundt overvekt er grunnen til at man må unngå å bli overvektig. Anonymkode: 4f164...925 3 3
ThereGoesBob Skrevet 24. juli 2023 #4198 Skrevet 24. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 19.26): Jeg skiller klar mellom "best før" og "siste forbruksdato". Best før er veiledende og man finner greit ut om noe er spisende/drikkende eller ikke ved se-lukte-smake-metoden. Ser det greit ut? Lukt på det. Lukter det greit? Smak på det. Smaker det greit, er det bare å hive innpå. Siste forbruksdato er for meg absolutt siste forbruksdato, da det gjelder kjøttvarer o.l. som faktisk blir bedervet og harskt når det blir gammelt. Som oftest vil man både se og lukte at det ikke er helt ok. Anonymkode: 23d7d...582 Ja da har jeg nettopp bøtta nedpå en halv pakke med godt utafor siste forbruksdato Rema 1000 pølser til kun 10 kroner pakken. Som du ser av bildet så var siste forbruksdato 04.juli altså for hele 20 dager siden. De har lagt i kjøleskapet siden de ble kjøpt inn som datovare sikkert 03 juli. Smaken var fortsatt god og ingen tegn til bedervelse...jeg mener produktet er jo vakumpakket akkurat med tanke på at det skal holde seg ferskt lengst mulig. Jeg tipper jeg kunne gått 20 dager til uten at det hadde hatt noe betydning for kvaliteten. Når det er sagt, så er jo nå pølsene ikke lenger vakumpakket så de må spises opp asap. Så ja, lurte bare på hva du tenker akkurat nå om din påstand ang. siste forbruksdato? Endret 24. juli 2023 av ThereGoesBob 2
Topsi Skrevet 24. juli 2023 #4199 Skrevet 24. juli 2023 (endret) Jeg er imot kjønnspoeng på studier, og denne linken viser det komplett absurde med hele greia https://www.finansavisen.no/samfunn/2023/07/24/8024589/bytter-kjonn-for-a-komme-inn-pa-prestisjestudie Endret 24. juli 2023 av Topsi 3
Perelandra Skrevet 27. juli 2023 #4200 Skrevet 27. juli 2023 Tråden er ryddet for nedsettende innhold og svar til dette. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå