Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Du bør ikke være ufør og ønske total innvandringsstopp. Vi har snart ikke folk til å gjøre jobbene som får samfunnshjula til å gå rundt fordi vi har så mange syke nordmenn helt ute av stand til å gjøre noe. Da må vi ha innvandrere som tar jobb som helsearbeidere på sykehjemmet i ytre Gokk og dekker opp for alle de syke og utmatta nordmennene.

Anonymkode: b7f7d...926

Altså, å tro at å importere folk løser dette problemet er kunnskapsløshet. Det fungerer KUN hvis man midlertidig tar inn arbeidere som bor og jobb her en periode og så flytter hjem. Så lenge man forbruker mer enn man produserer er det ingen varig løsning. Det er et pyramidespill, som stadig krever nye innvandrere. Les deg opp på Brochmann-rapportene.

Anonymkode: ee006...29f

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.6.2023 den 10.37):

Transpersoner... Jeg bare klarer det ikke. Sitter å ser på TV, og nå om dagen dukker de opp "som paddehatter" på God Morgen Norge og andre steder. 

De fleste ser jo ut som det kjønnet de egentlig er. En gutt blir da ikke jente fordi han kler seg i skjørt og har sminke på. Hva feiler det folk?? 

Dette er kun et skrik etter oppmerksomhet! 🧐

Anonymkode: ee018...7a8

Min upopulære mening er at disse menneskene ikke er transpersoner. De er bare helt vanlige mennesker med identitetsforvirring og et enormt behov for å bli sett. De fleste av dem er ikke-binære og bytter pronomen oftere enn de bytter truse. De ekte transpersonene, de med påvist kjønnsdysfori, er binære og gjør alt de kan for å bli det kjønnet de føler seg som. Det vil si han eller hun. Ikke-binære er ikke trans, og det er en mening som mange transpersoner også stiller seg bak.

Anonymkode: 23d7d...582

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, å tro at å importere folk løser dette problemet er kunnskapsløshet. Det fungerer KUN hvis man midlertidig tar inn arbeidere som bor og jobb her en periode og så flytter hjem. Så lenge man forbruker mer enn man produserer er det ingen varig løsning. Det er et pyramidespill, som stadig krever nye innvandrere. Les deg opp på Brochmann-rapportene.

Anonymkode: ee006...29f

Særlig siden mange av de innvandrerne myndighetene synes å foretrekke, går rett på NAV og blir der.

60% av NAVs penger går til sånne. Friske mennesker som aldri har gjort et ærlig dagsverk for Norge, og gjerne krever masse særbehandling attpåtil.

Anonymkode: 93520...39a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.7.2023 den 13.26):

Å omtale seg selv som nordmann burde vært forbeholdt etniske norske, at innvandrere/norskfødte med innvandrerforeldre kaller seg selv det vanner bare ut tittelen.

Anonymkode: fd126...874

Hva med adopterte fra utlandet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 hours ago, Topsi said:

Hva med adopterte fra utlandet?

De er norske selvfølgelig.

Anonymkode: 9c3f7...ba6

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Min upopulære mening er at disse menneskene ikke er transpersoner. De er bare helt vanlige mennesker med identitetsforvirring og et enormt behov for å bli sett. De fleste av dem er ikke-binære og bytter pronomen oftere enn de bytter truse. De ekte transpersonene, de med påvist kjønnsdysfori, er binære og gjør alt de kan for å bli det kjønnet de føler seg som. Det vil si han eller hun. Ikke-binære er ikke trans, og det er en mening som mange transpersoner også stiller seg bak.

Anonymkode: 23d7d...582

Du er inne på noe her. De aller fleste som er trans lever normale liv som alle andre. Svært mange er også ikke så veldig imponert over sports debatten, menn som vil være gravide mm. Men går stille i dørene. 

Anonymkode: 2cd9d...b24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 6/15/2023 at 10:37 AM, AnonymBruker said:

Transpersoner... Jeg bare klarer det ikke. Sitter å ser på TV, og nå om dagen dukker de opp "som paddehatter" på God Morgen Norge og andre steder. 

De fleste ser jo ut som det kjønnet de egentlig er. En gutt blir da ikke jente fordi han kler seg i skjørt og har sminke på. Hva feiler det folk?? 

I tillegg handler det vel om at vi har enormt med fritid som vi bruker til å gi oss selv psykiske problemer. Det ligger noe i at lediggang er roten til alt ondt.  

Anonymkode: 1b20c...027

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I tillegg handler det vel om at vi har enormt med fritid som vi bruker til å gi oss selv psykiske problemer. Det ligger noe i at lediggang er roten til alt ondt.  

Transpersoner har eksistert litt lengre enn den tiden vi har hatt enormt med fritid som gir oss psykiske problemer. 

Anonymkode: 2cd9d...b24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/15/2023 at 10:37 AM, AnonymBruker said:

Bra at du har fasiten på det som foregår i hodet på andre mennesker...

Jeg har aldri hatt det bedre eller følt meg mer som meg selv enn etter jeg sluttet å gjemme bort det feminine og jeg vil faktisk ha så lite oppmerksomhet som mulig i det daglige liv. Nettopp fordi folk er så ekstremt fiendtlige nå til dags. Skulle egentlig ønske transpersoner kunne få gått litt under radaren igjen og ikke være så synlige slik at vi bare kan leve i fred men det er det vel for sent for nå som det nesten har blitt en krig med to leirer.

Anonymkode: d7df3...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bra at du har fasiten på det som foregår i hodet på andre mennesker...

Jeg har aldri hatt det bedre eller følt meg mer som meg selv enn etter jeg sluttet å gjemme bort det feminine og jeg vil faktisk ha så lite oppmerksomhet som mulig i det daglige liv. Nettopp fordi folk er så ekstremt fiendtlige nå til dags. Skulle egentlig ønske transpersoner kunne få gått litt under radaren igjen og ikke være så synlige slik at vi bare kan leve i fred men det er det vel for sent for nå som det nesten har blitt en krig med to leirer.

Anonymkode: d7df3...abc

Er jo helt etter boka dette,økt polarisering.Men folk ser det jo ikke.

Anonymkode: c03ed...5fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min upopulære mening er at folk flest er grovt umoralske vesen, mye på grunn av at de rett og slett ikke er smart nok til å ta inn over seg hva som egentlig er etisk og uetisk. Spesifikt er det alt for mye fokus på det som skjer rett foran øynene deres, og ikke nok fokus på hva som skjer på andre siden av verden. Det er ikke nødvendigvis vår skyld, det er evolusjonen som har gjort oss slik, men det forandrer ikke fakta.

Her er et konkret eksempel:

Se for deg at du går på vei til jobb, og så ser du en person som ligger på bakken og har fått hjertestans eller et eller annet akutt problem. Du ringer etter ambulanse og de sier at du må være med denne personen til ambulansen kommer og gjøre livredning, ellers kommer de til å dø. Problemet er at det vil ta litt tid, og du har snart et møte på jobben som på et eller annet vis vil koste deg 4000kr å komme for sent til.

Her er valget altså mellom å tjene 4000kr, og å redde et liv. Selvfølgelig ville alle valgt å redde livet til denne personen, ikke sant? Faktisk kan man si at hvis man heller velger pengene så er man et skikkelig monster, ikke sant?

Vel, det er altså slik at for 4000kr så har hvem som helst mulighet til å faktisk redde et liv. Organisasjoner som GiveWell.org har gjort grundige undersøkelser om hvor mye man oppnår i praksis med veldedighet til de mest effektive organisasjonene, og fasiten er altså at for kun ca. 4000kr så er det statistisk sett én person mindre i verden som dør en unødvendig død.

I mine øyne er dette nesten identisk med eksempelet om mannen med hjertestans. Hvilken forskjell gjør det at personen er rett foran deg eller på andre siden av jorden? Et liv er et liv. Hvis man har 4000kr til overs så er det altså fullstendig ondskapsfullt å velge å beholde dem selv istedet for å gi dem vekk og dermed redde et liv. Spesielt for oss i Norge som er blant de rikeste i verden. Men likevel velger 99% av folk i verden nettopp dette. Når er siste gang du som leser dette donerte 4000kr eller mer?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
floydpink skrev (2 minutter siden):

Min upopulære mening er at folk flest er grovt umoralske vesen, mye på grunn av at de rett og slett ikke er smart nok til å ta inn over seg hva som egentlig er etisk og uetisk. Spesifikt er det alt for mye fokus på det som skjer rett foran øynene deres, og ikke nok fokus på hva som skjer på andre siden av verden. Det er ikke nødvendigvis vår skyld, det er evolusjonen som har gjort oss slik, men det forandrer ikke fakta.

Her er et konkret eksempel:

Se for deg at du går på vei til jobb, og så ser du en person som ligger på bakken og har fått hjertestans eller et eller annet akutt problem. Du ringer etter ambulanse og de sier at du må være med denne personen til ambulansen kommer og gjøre livredning, ellers kommer de til å dø. Problemet er at det vil ta litt tid, og du har snart et møte på jobben som på et eller annet vis vil koste deg 4000kr å komme for sent til.

Her er valget altså mellom å tjene 4000kr, og å redde et liv. Selvfølgelig ville alle valgt å redde livet til denne personen, ikke sant? Faktisk kan man si at hvis man heller velger pengene så er man et skikkelig monster, ikke sant?

Vel, det er altså slik at for 4000kr så har hvem som helst mulighet til å faktisk redde et liv. Organisasjoner som GiveWell.org har gjort grundige undersøkelser om hvor mye man oppnår i praksis med veldedighet til de mest effektive organisasjonene, og fasiten er altså at for kun ca. 4000kr så er det statistisk sett én person mindre i verden som dør en unødvendig død.

I mine øyne er dette nesten identisk med eksempelet om mannen med hjertestans. Hvilken forskjell gjør det at personen er rett foran deg eller på andre siden av jorden? Et liv er et liv. Hvis man har 4000kr til overs så er det altså fullstendig ondskapsfullt å velge å beholde dem selv istedet for å gi dem vekk og dermed redde et liv. Spesielt for oss i Norge som er blant de rikeste i verden. Men likevel velger 99% av folk i verden nettopp dette. Når er siste gang du som leser dette donerte 4000kr eller mer?

Man tenker jo denne tanken innimellom,  men så er det noe med at man vil systemet skal ta ansvar for systemsvikt, og ikke minst det at man vil beholde pengene man jobber for, slik at man kan bruke del på ting. Ting som gir jobb til folk, slik at vi kan ha et velferdssamfunn 

Anonymkode: 51674...134

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jo mer jeg lærer om det motsatte kjønn, jo mindre liker jeg dem

Anonymkode: 1d99b...267

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (På 7.4.2023 den 23.02):

Jeg synes at norske bønder har ræva dyrevelferd

Jeg synes også at det er greit å fise når man må fise, noe jeg VET er en upopulær mening

Her er jeg 100% enig spesielt i det siste snittet :D 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg liker janteloven. Ofte når jeg ser folk skryte av karrieren sin i avisa så tenker jeg "ikke tro at du er noe". For all del. Om du blir kåret til verdens beste fotballspiller så har du all grunn til å tro at du er noe. Men når du står i avisa fordi du har vunnet verdensmesterskapet i trekkspill for kortvokste så ønsker jeg å vite hvor hard konkurransen var før jeg tror du har oppnådd noe som er verdt å skryte av. For alt jeg vet så kan det være at du er den eneste deltakeren. Og sånn er det ofte i disse skryteintervjuene i avisa. Det er helt umulig for folk som ikke er i bransjen å vite om det som skrytes av er en stor bragd eller om det er noe alle kunne klart. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Såkalte «fettaktivister» irriterer vettet av meg. Har i det siste hørt om overvektige som krever to flyseter. I tillegg mye gnål om at klesbutikkene ikke er inkluderende når de ikke har størrelse 6xl.. da jeg vokste opp, så var det at du ikke fant klær og ikke fikk plass på offentlig transport et tegn på at du måtte gjøre noe drastisk. Nå er det samfunnet som er diskriminerende.. hilsen en tidligere overvektig som har det mye bedre som normalvektig. Jeg tror ikke et sekund på de sykelig overvektige instagrammerne osv. som hevder at de er superhappy i egen kropp. Det er ikke bra å være anorektisk tynn, ei heller overvektig.. De hevder likevel at størrelse ikke har noe med helse å gjøre -_- det blir for dumt. 

Anonymkode: 7dfd8...03c

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

at folk som Bjørnar Moxnes liksom skal bli "psykisk syke" av å ha stjålet, og deretter løyet så det renner av ham i ettertid, det er ikke noe som alle andre skattebetalerne burde betale noe som helst for. 

Hva slags andre kriminelle kan ta ut sykemelding,, når de er blitt oppdaget av politiet for deres kriminelle handlinger.  Så hvorfor skal kriminelle politikere få dette??   

Anonymkode: 7e6c6...680

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...