Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er du ufør og kommer deg uti jobb rundt 5-8 år etter å ha fått det innvilget, så skulle du aldri ha hatt uføretrygd i utgangspunktet. Da er du en svindler og var ikke syk nok i utgangspunktet og har smurt på tykt og løyet for å få uføretrygd innvilget. 

Anonymkode: ba45f...23f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du ufør og kommer deg uti jobb rundt 5-8 år etter å ha fått det innvilget, så skulle du aldri ha hatt uføretrygd i utgangspunktet. Da er du en svindler og var ikke syk nok i utgangspunktet og har smurt på tykt og løyet for å få uføretrygd innvilget. 

Anonymkode: ba45f...23f

Ja, sånne som meg, som var 12 år på midlertidige ytelser og deretter 6-10 år på uføre før jeg kom ut i jobb? Hvor lenge skulle jeg gått på sosialhjelp mener du? 12 år er ikke nok?

Husk at folk går på midlertidige ytelser i mange år før man får uføretrygd. Hvis.man snylter gidder man jo ikke gå ut i jobb

Endret av Topsi
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østeuropeisk rose

Klimasaker har nådd absolutt hysteri...!!! Green deal er bare til å ødelegge, for hele Europa og fremfor alt for Norge. Og elektrisk batteri dreven tuk-tuk  er ikke bil 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 hours ago, AnonymBruker said:

Synes ikke synd på han som fikk juling av politiet. Normale folk går ikke med kniv og batong på utesteder. 

Anonymkode: 2cd9d...b24

Poenget til de som kritiserer politiet er at politiet må forholde seg til loven selv om de tar en kjeltring. Det er sånn en rettsstat fungerer. 

Anonymkode: 1b20c...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er imot abort, en av de mer kjente abortmotstandere her inne, men jeg har en venninne som utførte ulovlige aborter I et ekstremmuslimsk land. Og jeg ser behovet for å hjelpe ugifte kvinner til å I skjul få abort, for uten det så blir både mor og barn drept pga at graviditeten beviser at de har hatt utenomekteskapelig sex, og hvis ikke myndighetene dreper dem, så gjør familien det. 

Hjerteskjærende historier om kvinner som forsøker å føde i skjul og blir oppdaget, et 4 mnd gammelt foster kuttet ut av magen på moren, og naboer som grep inn så moren såvidt overlevde.

Hvor er kvinneorganisasjonene her? Når kvinner bokstavelig talt blir drept for å bli gravid 

Anonymkode: 8da67...0cc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes ikke synd på ukrainere. Tror at mange av deres "triste historier" er sterkt overdrevet. Mange av dem reiser på ferie til Ukraina nå, så da er det vel ikke så ille der. 

Anonymkode: 8b702...3bd

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.6.2023 den 10.58):

Politiet visste vel ikke at noen gikk med batong eller what ever i lommen da. Skal politiet slå folk helseløse i tilfelle det muligens kan være noen våpen der?? 

Hva om du tilfeldigvis går med hendene i lommen en gang, og politiet oppdager dette. Da tror det kanskje at du har våpen der, og så får du en omgang juling. Kanskje du pådrar deg en kraftig hjernerystelse også, hvis du er heldig nok. Du fortjener jo denne omgangen med juling, bare fordi du gikk med hendene i lommene, og du muligens hadde noen våpen der.  

Anonymkode: 7e6c6...680

De ber deg ta hendene utav lommen, så sjekker de deg for våpen. Den fyren som politiet pågrep, hadde helt sikkert satt seg til motverge.

Anonymkode: 4f900...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De ber deg ta hendene utav lommen, så sjekker de deg for våpen. Den fyren som politiet pågrep, hadde helt sikkert satt seg til motverge.

Anonymkode: 4f900...209

hvis du hadde blitt banket opp og blitt pepper-sprayet, så ville du garantert forsøkt å sette deg til motverge du også. 

du ville aldri klart å ligge fullstendig rolig, hvis du hadde opplevd noe sånn...   

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det burde strammes inn på sykefravær. Karensdager burde innføres for å få bukt med de som tar seg langhelg nå og da. Det er påfallende hvordan sykdomsdager havner i forbindelse med helg for mange.

Det burde også strammes inn på uføretrygd. Jeg er overbevist om at en god andel av de som er uføretrygdede kunne ha fungert i arbeidslivet om de hadde skiftet jobb eller endret holdning. Det er ikke troverdig at et velstående land som Norge med gode velferdsordninger har så høy andel av uføretrygd i forhold til sammenlignbare land. Det er svært bekymringsverdig med økningen i uføretrygd blant unge, og det skyldes ofte psykiske lidelser. Man skulle trodd at psyken ble gruset ytterligere om man ble sittende hjemme som uføretrygdet. Den beste medisin skulle ha vært å komme seg ut i arbeidslivet hvor de kan få mestringsfølelse, være en del av samfunnet og møte andre mennesker. 

Anonymkode: e62d5...d7a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det kommer et nytt norsk solbrille merke nå - kjøper jeg.

Anonymkode: d2812...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes global oppvarming høres helt kurant yt. Et par grader varmere gjør meg lite, jeg hater kulde ig synes isbreer er stygge :) de må gjerne smelte for min del😅

Anonymkode: 6f053...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg synes det burde strammes inn på sykefravær. Karensdager burde innføres for å få bukt med de som tar seg langhelg nå og da. Det er påfallende hvordan sykdomsdager havner i forbindelse med helg for mange.

Det burde også strammes inn på uføretrygd. Jeg er overbevist om at en god andel av de som er uføretrygdede kunne ha fungert i arbeidslivet om de hadde skiftet jobb eller endret holdning. Det er ikke troverdig at et velstående land som Norge med gode velferdsordninger har så høy andel av uføretrygd i forhold til sammenlignbare land. Det er svært bekymringsverdig med økningen i uføretrygd blant unge, og det skyldes ofte psykiske lidelser. Man skulle trodd at psyken ble gruset ytterligere om man ble sittende hjemme som uføretrygdet. Den beste medisin skulle ha vært å komme seg ut i arbeidslivet hvor de kan få mestringsfølelse, være en del av samfunnet og møte andre mennesker. 

Gjelder dette de som har jobbet siden de var 16 og frem til de var 50 også?

Jeg er nemlig en av de. Jeg er på vei mot uføre og det er ikke gøy. Jeg taper ca 8000.- i mnd på aap. Det er mye penger og jeg skulle gjerne hatt de pengene også hver mnd. Nå må jeg ofte velge mat eller medisin.

Det hadde ikke hjulpet meg noe som helst å få en annen jobb. Jeg har varig nedsatt funksjonsevne og det finnes ikke egnet jobb for meg.

Jeg er ikke psykisk syk, men en sykdom som gradvis vil bli verre med årene. Finnes ingen lindring, kun sterke smertestillende de fleste dager i uken.

Anonymkode: 2b952...54c

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det tror man jo også.  Det er mange ulike tiltak nå for å prøve å få unge i jobb og hindre at de blir uføretrygdet.  Alle er nok enige i at om man kan jobbe så er det beste for psyken at man jobber. Det er ikke slik at man lett som ung psykisk syk blir trygdet. Og det har vært mye fokus i det siste på ulike tiltak for å prøve å få de unge i jobb. Blant annet ved å fokusere på å finne riktig jobb til riktig person. Noen blomster kanskje om de får et praktisk yrke, noe blomster kanskje om de får hjemmekontor.  Men det er lettere sagt enn gjort å få denne gruppen i arbeid.  Hadde man hatt løsningen på problemet så hadde man selvsagt gjort dem. Er enormt med penger å spare på å få folk i arbeid. 

Anonymkode: 1b20c...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjelder dette de som har jobbet siden de var 16 og frem til de var 50 også?

Jeg er nemlig en av de. Jeg er på vei mot uføre og det er ikke gøy. Jeg taper ca 8000.- i mnd på aap. Det er mye penger og jeg skulle gjerne hatt de pengene også hver mnd. Nå må jeg ofte velge mat eller medisin.

Det hadde ikke hjulpet meg noe som helst å få en annen jobb. Jeg har varig nedsatt funksjonsevne og det finnes ikke egnet jobb for meg.

Jeg er ikke psykisk syk, men en sykdom som gradvis vil bli verre med årene. Finnes ingen lindring, kun sterke smertestillende de fleste dager i uken.

Anonymkode: 2b952...54c

Nei, det er selvsagt mange som er så syke at de ikke kan stå i jobb - høres ut som du er en av de. Men det at det er høyere andel uføretrygdede i Norge enn i andre land tyder på at det er flere som har fått status som uføretrygdet som faktisk kunne jobbet. Det er også den økingen blant unge som ikke har en logisk forklaring. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det ikke to Pride parader? Ett på kvelden og et familievennlig på dagen. 

Litt som 17 Mai med flere tog.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det kommer et nytt norsk solbrille merke nå - kjøper jeg.

Moxnes from Bronxnes? 😉😂

Anonymkode: 8b702...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prostitusjon bør være tillatt. 

Anonymkode: cf165...3b8

Og det er det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis man er syk i en dag eller i to dager, så får man ikke sykepenger eller noe med sånne karensdager. Da velger folk kanskje å holde seg hjemme i en ekstra dag, for å få disse pengene. 

Men så lenge det ikke finnes sånne karensdager, og folk er syke i en dag eller i to dager, så kommer de selvfølgelig tilbake på jobben etter denne ene eller to dagene. De ville ikke hatt noe "behov" for den ekstra sykedagen, for å få sykepenger eller noe som helst.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes vi burde ha lokale prester som forkynner gml testamentet(den virkelig fæle og strenge) og hvor de kan fortolke i fri utfoldelse. Videre skal de formidle hvordan vi som borgere benytter ekstreme holdninger, straffemetoder og all verdens dritt.

Altså læren om selvtekt, men samtidig lene seg på guds vilje og vrede. Først da kan vi konkurrere med Islam. Og det er det på tide å forberede seg på.

Anonymkode: f50aa...d22

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...