Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dersom du både er på KG og liker AT som deg, hva er du da? 

Anonymkode: 2f776...2d7

Hehe, tråden er for upopulære meninger. Det tok 5 min før noen lot seg provosere. Du må ikke la deg provosere. 

Hvor har jeg sagt at jeg liker AT? 

KG er mest for underholdning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Syns Russland er ett bra land, bra folk, godt mat og fin arkitektur. Gleder meg til man som privatperson kan reise dit igjen. 

Anonymkode: 9bcf6...ce2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, men sånne får være besteforeldre.  Ikke slaver av barnevakter som må stille opp hver uke for at kabalen skal gå opp. Ofre seg i ferier og jammen meg ta helger også for at slitne foreldre skal ha et sexliv. Fri og nyte kjærestetid. Som om ikke besteforeldre er slitne å ELDRE.

Anonymkode: 80994...ec4

De fleste besteforeldre med små barnebarn er vel i 50-60-åra, de er ikke akkurat eldgamle. Mine foreldre var 46 da de ble besteforeldre. Du snakker som om de er en gjeng med 90-åringer :P 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er kun 1 av 3 kvinner som tar førstegangstjenesten.

Anonymkode: 1b20c...027

Det er langt fra alle menn som gjør det heller. Det norske forsvaret har de siste 20-30 åra gått mer og mer i retning av et forsvar med vervede soldater. Før snakka alle om åssen de skulle slippe å avtjene førstegangstjeneste, nå snakker de om åssen de skal komme inn... For 30-40 år siden var det kun medisinske grunner som var grunn til å slippe, ellers skulle ALLE inn. Nå skal de bare ha de som er i toppform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg stemte på Arbeiderpartiet sist valg og føler likevel at dagens regjering er temmelig håpløs.

Anonymkode: 671ba...9ce

Du er nok ikke alene, er nok mange som er skuffet.

Anonymkode: 60710...441

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Det er langt fra alle menn som gjør det heller. Det norske forsvaret har de siste 20-30 åra gått mer og mer i retning av et forsvar med vervede soldater. Før snakka alle om åssen de skulle slippe å avtjene førstegangstjeneste, nå snakker de om åssen de skal komme inn... For 30-40 år siden var det kun medisinske grunner som var grunn til å slippe, ellers skulle ALLE inn. Nå skal de bare ha de som er i toppform.

Poenget mitt handlet ikke om kjønn selv om jeg nevnte jenter. Jeg svarte på at et inlegg som sa at prinsessen har verneplikt som alle andre. Og da sa jeg at kun 1/3 jenter avtjener verneplikten. Så verneplikten for "alle andre" gjelder kun for 1 av 3. I realiteten er det enda lavere for de fleste i førstegangstjenesten er der som du sier helt  frivillig. Det er kun en liten andel som er der mot sin vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner virkelig ikke non-binary konseptet, og det å ikke vite hvilket kjønn man er. Ei heller mann blir til kvinne, og kvinne blir til mann. Jeg har ingenting imot dette, men jeg skjønner det ikke og mener det finnes få saklige argumenter som taler for at det er "reelt".  Hva gjør en som tidligere har vært mann, til kvinne? Hva gjør en som tidligere har vært kvinne, til mann? Er det samfunnet vårt som ilegger press på hva en kvinne skal være, og hva en mann skal være? 

I don't get it! 

Anonymkode: ef261...bc6

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner virkelig ikke non-binary konseptet, og det å ikke vite hvilket kjønn man er. Ei heller mann blir til kvinne, og kvinne blir til mann. Jeg har ingenting imot dette, men jeg skjønner det ikke og mener det finnes få saklige argumenter som taler for at det er "reelt".  Hva gjør en som tidligere har vært mann, til kvinne? Hva gjør en som tidligere har vært kvinne, til mann? Er det samfunnet vårt som ilegger press på hva en kvinne skal være, og hva en mann skal være? 

I don't get it! 

Ikke minst - hva gjør noen til ingen av delene? Jeg kan ikke si jeg har noen sånn indre kvinne-følelse inni meg. Jeg er kvinne fordi det er den kroppen jeg er født med, og den har gjort at jeg har fått erfaringer jeg ikke ville ha fått hvis jeg hadde blitt født med en mannekropp. Kvinne (eller mann) er ikke (i alle fall ikke for alle!) noen indre følelse uavhengig av dette.

Anonymkode: 8ad1d...597

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blod skrev (På 17.6.2023 den 3.10):

Da mener du fysisk irettesettelse vil løse problemene? Hvorfor ikke snakke med dem istedenfor?

Fordi det ikke hjelper.

Anonymkode: 4f900...209

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke minst - hva gjør noen til ingen av delene? Jeg kan ikke si jeg har noen sånn indre kvinne-følelse inni meg. Jeg er kvinne fordi det er den kroppen jeg er født med, og den har gjort at jeg har fått erfaringer jeg ikke ville ha fått hvis jeg hadde blitt født med en mannekropp. Kvinne (eller mann) er ikke (i alle fall ikke for alle!) noen indre følelse uavhengig av dette.

Anonymkode: 8ad1d...597

Enig, samme spørsmålet gjelder der forsåvidt. En annen ting relatert til dette er hvorfor  vi ha label på alt? Kan vi ikke være kvinne eller mann med ulike personligheter og egenskaper? 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker said:

I don't get it! 

Jeg heller skjønner meg ikke på non-binary. Men mange av de som føler seg som et annet kjønn har autisme og tenker på en helt annen måte enn oss andre. Så det er kanskje deler av grunnen til at vi ikke forstår dem. Vet også at en del av de med autisme sliter veldig med å takle puberteten og det å bli kjønnsmoden. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom boikotten av Mondelez / Freia skal gi mening, så burde vi samtidig boikotte omtrent alt annet vi har rundt oss også. Det hjelper selvfølgelig ekstremt lite å ta et lite datter-selskapet til én av selskapene som fremdeles gjør forretninger i Russland.

Dette blir selvfølgelig bare dum symbol-politikk, og fullstendig virkelighetsfjernt. Men det er kanskje derfor at boikotten ble avsluttet, like kjapt som den dukket opp.   

Anonymkode: 7e6c6...680

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Syns Russland er ett bra land, bra folk, godt mat og fin arkitektur. Gleder meg til man som privatperson kan reise dit igjen. 

Ja det er ikke russland men Putin jeg hater :) 

Anonymkode: 2f776...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes bare to kjønn. Folk som går på nav burde få nok penger til og klare seg.

Anonymkode: 8ba07...c2f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 20.48):

Fordi det ikke hjelper.

Anonymkode: 4f900...209

Det gjør jo du det hvis du gjør det på riktig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes ikke synd på han som fikk juling av politiet. Normale folk går ikke med kniv og batong på utesteder. 

Anonymkode: 2cd9d...b24

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 22.37):

Jeg HATER barn, kan virkelig ikke fordra de. Snørrete, bråkete og uoppdragne små krapyler.

Jeg og, det har liksom vært forventa at jeg plutselig skal være barnevakt bare fordi jeg er tante. Ehh, nei takk.

Anonymkode: 89473...6ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes ikke synd på han som fikk juling av politiet. Normale folk går ikke med kniv og batong på utesteder. 

Politiet visste vel ikke at noen gikk med batong eller what ever i lommen da. Skal politiet slå folk helseløse i tilfelle det muligens kan være noen våpen der?? 

Hva om du tilfeldigvis går med hendene i lommen en gang, og politiet oppdager dette. Da tror det kanskje at du har våpen der, og så får du en omgang juling. Kanskje du pådrar deg en kraftig hjernerystelse også, hvis du er heldig nok. Du fortjener jo denne omgangen med juling, bare fordi du gikk med hendene i lommene, og du muligens hadde noen våpen der.  

Anonymkode: 7e6c6...680

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja hadde han ikke blitt tatt av politiet ,så er vel muligheten for at noen kunne blitt drept.Hvem normale folk går rundt med en sånn kniv og batong på seg?😱Bare det å eie det🙈

Anonymkode: 319d5...602

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot affirmative action, og støtter USAs høyesterettsdom mot det. Positiv diskriminering går alltid utover noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...