Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Mattilsynet ødelegger serveringsbransjen.

Anonymkode: 1418a...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 12.6.2022 den 2.30):

Har en del upopulære meninger tror jeg.


7. «Melatoninrik»? Hva i svarte huleste er galt med farget eller afrikaner? Om foreldrene er fra Afrika et sted og bosetter seg i Norge så forblir de og avkom afrikanere. 

8. Språket vårt som går nedover. Man kunne skrive norsk før. Nå er det «mamma sin datamaskin jeg bruker lol» 

 

 

Anonymkode: fae2e...ccc

Melatoninrik?? 

Melanin kanskje. 

Anonymkode: e1f01...ea0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.6.2022 den 6.00):

Forstår ikke hvorfor dyrebeskyttelsen ikke avliver alle katter de får inn med fiv.. De avliver mange friske katter hvert år, så hvorfor bruke så mye tid og ressurser på syke katter, som må bo fast inne og kan ikke bo med andre katter.. Hadde mitt kjæledyr fått fiv, hadde jeg avlivet den, fordi jeg ikke ville den skulle smittet andre katter, selv om jeg hadde syns det var grusomt fordi jeg er glad i kattene mine..

Anonymkode: 64d03...5f5

Du sitter på litt feilinformasjon om FIV og jeg ville hvertfall ha undersøkt det før jeg spredde det videre og spesielt før jeg evt tok en så viktig avgjørelse om liv og død hos min egen katt.

Både den amerikanske og den europeiske veterinærforeningen har gått ut og frarådet avlivning av fiv katter basert på ny forskning og erfaring, dessverre ikke alle som har fått med seg det. Fiv er ikke så vanlig i Norge, det smitter sjeldent (kun gjennom DYPE bitt, og til og med da er det ikke sikkert katten blir smittet), det er en risiko for å få falsk positivt resultat, fiv katter kan bo sammen med katter som ikke har fiv (de kan til og med lekesloss, så lenge man vet de er så gode venner at de ikke sloss skikkelig), de fleste fiv katter lever til de dør med fint immunforsvar som hvilken som helst annen katt, de færreste katter med fiv utvikler betydelig immunforsvar svikt (og HVIS det kommer så langt tar det flere år) og enda færre en der igjen blir dør på grunn av fiv. Eneste er at man bør holde de som innekatt(selv om en del land har gått vekk ifra dette) men da ordner man en svær spennende kattegård og aktiviserer katten så går det helt fint. Man avliver jo ikke katter som kan leve friske i alle år og dø av alderdom «i tilfelle de blir syk». 
Her kan du lese mer om det:https://fivcats.com

Du kan gjerne ha meningen din men forskningen, faktaen og anbefalingene er uening med meningen din. 

Anonymkode: 915de...d6f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Norge må ha en brems på og hjelpe hele verden, mens våre egne landsmenn blir glemt. Spesielt i psykeratien. Åpne Sengeplasser legges ned, behandlingstilbud er veldig dårlig, lang ventetid på hjelp og annen hver dag tar et ungt menneske livet av seg. slik skal det ikke være! 

Sykehjem skal tillate at de eldre kan nyte en konjakk eller et glass vin. (Kan de ikke pga medisiner er det fair at det faktisk ikke går). 

Personer med personlighetsforstyrrelse, bør ikke være i et forhold.

Mange blir i et forhold som er voldelig, fordi de er jo glad i personen, kan takke seg selv. Man er voksen og tar et valg. Og hjelp å komme seg vekk, fins.

Uføretrygdede har for lite utbetalt. Det er helt greit at de ikke jobber, men det er ikke fair at noen som har jobba mye i 30 år, blir skadet eller syk og sitter med så lite pr mnd. 

Kvinner er ofte lite kritisk til de parrer seg med, å sitter og sturer over en far og samboer som ikke deltar i husholdningen. Viss mannen aldri hjalp til før barn, tror dere virkelig at dette endrer seg?

Må man ha alkohol i alle sosiale settinger, og har alkohol hyppig hjemme for og slappe av, da har man faktisk er problem.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det bare finnes 2 kjønn, at man ikke trenger å prakke seksualundervisning på små barn.

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (12 minutter siden):

At det bare finnes 2 kjønn, at man ikke trenger å prakke seksualundervisning på små barn.

Seksualundervisning trenger barn også, hva er lov, hva gjør man ikke i mot andre, hvem har lov å ta på deg osv men ja, pride kan holde seg unna ungene, la de oppdage selv når tiden er inne.

Anonymkode: cf514...0f4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Att yrker som Barnehage, skole, butikk og sjåfører blir betegnet som "lavstatus yrker" burde hvert forbudt, det er de som kunn flytter papirer som burde hvert lavstaus, vi så jo under pandemien hvem det var brukt for og vi ser hvem som får landet her til å fungere

Anonymkode: cf514...0f4

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Seksualundervisning trenger barn også, hva er lov, hva gjør man ikke i mot andre, hvem har lov å ta på deg osv men ja, pride kan holde seg unna ungene, la de oppdage selv når tiden er inne.

Anonymkode: cf514...0f4

Jeg sier til ungene selv, ikke la noen ta deg på tissen eller lure deg til å tro at det er greit, da skal du skrike så høyt du kan og fortelle mamma og pappa med en gang! Tissen er privat. 

Han slo hånda til helsesykepleier på 2årskontrollen og sa VEKK! da hun skulle ta testikkelsjekk. Så ja, man kan like fint lære dem dette selv. Trenger ikke utdype mer enn det... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (1 time siden):

Så ja, man kan like fint lære dem dette selv. Trenger ikke utdype mer enn det... 

Hva med de barna som bor med overgriperne sine da? De blir lært opp til at det er normalt men hemmelig. Så mange som opplever det fra mor, far, stemor, stefar. Nei, det holder ikke å bare lære de det selv. 

Anonymkode: 915de...d6f

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva med de barna som bor med overgriperne sine da? De blir lært opp til at det er normalt men hemmelig. Så mange som opplever det fra mor, far, stemor, stefar. Nei, det holder ikke å bare lære de det selv. 

Anonymkode: 915de...d6f

Men da er det barnehage/skole som har det i planene sine, de behøver ikke få det av pride! Sier ikke at det er feil å ha et annet syn på samliv og sex men det er noe barn burde få lov å få ideer om når de er store nok til å oppdage det selv.

Anonymkode: cf514...0f4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett Pride i det virkelige liv, men elsker alikevel bevegelsen.

Hver Juni kan man peke på og le av alle de homofobe som kryper ut fra steinene de bor under. At Pride provoserer folk gleder meg i hjertet.

Den dagen disse snøflakene slutter å bli provosert så blir Pride helt uinteressant.

Anonymkode: 1418a...e1b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har aldri sett Pride i det virkelige liv, men elsker alikevel bevegelsen.

Hver Juni kan man peke på og le av alle de homofobe som kryper ut fra steinene de bor under. At Pride provoserer folk gleder meg i hjertet.

Den dagen disse snøflakene slutter å bli provosert så blir Pride helt uinteressant.

Anonymkode: 1418a...e1b

Pride provoserer vel ikke så mye i seg selv med tog og folk som kler seg ut, men når de begynner å skall ha dette som pensum for barhegabarn og småskolen begynner det bli lit ille.

Anonymkode: cf514...0f4

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har aldri sett Pride i det virkelige liv, men elsker alikevel bevegelsen.

Hver Juni kan man peke på og le av alle de homofobe som kryper ut fra steinene de bor under. At Pride provoserer folk gleder meg i hjertet.

Den dagen disse snøflakene slutter å bli provosert så blir Pride helt uinteressant.

Anonymkode: 1418a...e1b

Elsker at du tror dette kan prakkes på ungene våre uten at noen av oss reagerer. Og i tillegg kalle oss både homofobe og snøflak pga dette. Høgg det inn i stein og på med skylappene for andres meninger. 

At du i tillegg innrømmer at pride ikke er noe annet enn en provokasjon, sier sitt. Enda et bevis på at det bare er noe mas og fjas uten mål og mening. Ikke en mening som dere er enige om iallfall! 😆

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hellokitty
mingus skrev (4 timer siden):

At det bare finnes 2 kjønn, at man ikke trenger å prakke seksualundervisning på små barn.

Seksualundervisning er så mye mer en bare kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og brudd på regelen om å utgi seg for å være flere brukere. Elaine Marley, mod. 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/12/2022 at 1:13 AM, Dr. Lanke said:

2. Vi trenger en maskulinisering av samfunnet. Kvinner og barn er ikke trygge der menn ikke først har sikret området.

 

On 6/12/2022 at 1:40 AM, Helene1982 said:

hehe Kvinner og barn er ikke trygge for hva?

Dette er postet under tråden "upopulære meninger", din reaksjon bekrefter vel det ... ;) Men ser at du føler at du ikke har fått et ordentlig svar, og det har du jo ikke.

Har du erfaring med barn? Da har du kanskje erfart at det er ting som ikke er mulig å forklare, fordi en del forutsetninger ikke er på plass for å forstå. Det samme kan sies om ... menn! Er du ikke enig? Det er en del "kvinneting" menn bare ikke klarer å forstå. Eller de fleste menn.

Det er biologiske kjønnsforskjeller også i kognisjon.

Så da bør det ikke overraske at dette gjelder også den andre veien: Noe viser seg å være vanskelig for menn å kommunisere til kvinner. Dette med trygge samfunn, "krig og fred og sånn", er et slikt tema.

Jeg ser ut av vinduet og får øye på et rådyrpar som gresser utenfor. Det litt større dyret er veldig var for lyder, det lytter og er hele tiden på vakt. Det andre dyret føler seg trygt. Selv barn kan tippe riktig hvem som er mamma og pappa her ... Hvorfor er det sånn? Pappa-dyret er bare litt større og sterkere, men har tydeligvis en biologisk betinget rolle som beskytter. Du finner det samme hos de fleste dyr som opptrer i par. Dette ligger ikke bare i fysikken. Selv pinglete manns-dyr viser den samme adferden.

Du sier at du er ikke typen til å klynge deg til menn. Selvstendig dame? Forestill deg at du befinner deg i en av storbyens bakgater etter en tur på byen. Der fremme står en gjeng lurvete ungdommer som lager leven. Disse må du passere. En mann vil føle en viss frykt i en slik situasjon og gjøre seg klar til at han muligens må forsvare seg. Gjør du? Så snur du deg, og blir lettet når du får øye på ... Hva vil du helst se: En kvinnelig kollega fra jobben? En mannlig kollega?

Det finnes sikkert kvinner som tenker at det er greit å ha en venninne å dele redselen for å bli voldtatt med, men de fleste ville nok valgt en mann, slik at de ikke trenger å føle frykten i det hele tatt.

Hva er det med menn? Det er maskuliniteten. Selv en pinglete mann gjør deg trygg, bare han har litt maskulinitet.

Ingen er trygge i et feminint samfunn.

 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At man bør sende homofobe og transfobe til Sibir med enveisbillett. Argumentet om at man "prakker på barn ideologi" er argumenter som disse menneskene elsker å bruke.

Anonymkode: 2710e...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. Lanke skrev (51 minutter siden):

 

Dette er postet under tråden "upopulære meninger", din reaksjon bekrefter vel det ... ;) Men ser at du føler at du ikke har fått et ordentlig svar, og det har du jo ikke.

Har du erfaring med barn? Da har du kanskje erfart at det er ting som ikke er mulig å forklare, fordi en del forutsetninger ikke er på plass for å forstå. Det samme kan sies om ... menn! Er du ikke enig? Det er en del "kvinneting" menn bare ikke klarer å forstå. Eller de fleste menn.

Det er biologiske kjønnsforskjeller også i kognisjon.

Så da bør det ikke overraske at dette gjelder også den andre veien: Noe viser seg å være vanskelig for menn å kommunisere til kvinner. Dette med trygge samfunn, "krig og fred og sånn", er et slikt tema.

Jeg ser ut av vinduet og får øye på et rådyrpar som gresser utenfor. Det litt større dyret er veldig var for lyder, det lytter og er hele tiden på vakt. Det andre dyret føler seg trygt. Selv barn kan tippe riktig hvem som er mamma og pappa her ... Hvorfor er det sånn? Pappa-dyret er bare litt større og sterkere, men har tydeligvis en biologisk betinget rolle som beskytter. Du finner det samme hos de fleste dyr som opptrer i par. Dette ligger ikke bare i fysikken. Selv pinglete manns-dyr viser den samme adferden.

Du sier at du er ikke typen til å klynge deg til menn. Selvstendig dame? Forestill deg at du befinner deg i en av storbyens bakgater etter en tur på byen. Der fremme står en gjeng lurvete ungdommer som lager leven. Disse må du passere. En mann vil føle en viss frykt i en slik situasjon og gjøre seg klar til at han muligens må forsvare seg. Gjør du? Så snur du deg, og blir lettet når du får øye på ... Hva vil du helst se: En kvinnelig kollega fra jobben? En mannlig kollega?

Det finnes sikkert kvinner som tenker at det er greit å ha en venninne å dele redselen for å bli voldtatt med, men de fleste ville nok valgt en mann, slik at de ikke trenger å føle frykten i det hele tatt.

Hva er det med menn? Det er maskuliniteten. Selv en pinglete mann gjør deg trygg, bare han har litt maskulinitet.

Ingen er trygge i et feminint samfunn.

 

 

 

Tusen takk for et ordentlig svar. For det skal du ha. Svaret ditt er godt og gjennomtenkt og tar kommentarene mine på alvor, noe jeg setter stor pris på.

Jeg forstår verken alle barn, menn eller kvinner, og jeg er enig i at biologi er en faktor som gjør oss ulike – generelt. Jeg synes det er koselig at du ser ut av vinduet på rådyr, men har du sett en mor som opplever at noen skader ungen hennes i naturen? Det er ofte et voldelig og et lite «krig og fred og sånn øyeblikk»

Jeg er ofte i en lurvete del av en storb, og her føler jeg meg trygg. Og det siste jeg ønsker meg er en mann som jeg trenger på passe på at ikke får juling. Kvinner greier stort sett å komme ut av situasjonen uten at det eskalerer til vold. Så hvis jeg må gå sammen med noen – 100 % hadde jeg valgt en kvinne.

De fleste voldtekter skjer ikke i bakgater som i tegneserier, men av menn kvinner stoler på og kjenner.

 

 

 

Endret av Helene1982
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 21.08):

Det er nok noen, men mange har også ulike sykdommer, feks psykiske. 

Anonymkode: efe30...e2c

Jeg ble fulgt opp på senter for sykelig overvekt. Der fikk jeg beskjed om at jeg var fedmedisponert pga gener. Ja, det er noe som heter det. Og i tillegg bruker jeg medisiner som fører til vektøkning. Nesten alle på min mors side var tjukke. Alle ble gamle og var friske til de var over 80. De få tynne døde mye yngre. 

Anonymkode: 01d9d...dc1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke vært lov å sende barn i barnehage før de var over 1 år

Anonymkode: 01d9d...dc1

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...