Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Magnus90 skrev (17 minutter siden):

Wow.. Har de lov til å si deg opp pga det? Skjønner hvis du er politi, ordfører, folkevalgt politiker etc. Men at en sykepleier, snekker, lærer, økonom, kundebehandler etc, skal miste jobben pga meninger, det er DRØYT.

Når det gjelder meg så tar jeg det ikke så tungt at Kari som jeg gikk i klasse med i 10 B på ungdomsskolen i 2004, sletter meg fra Facebook pga mine meninger. Jeg sover like godt om natten for å si det slik 🙂

Min nærmeste krets har også ulike meninger om alt mulig, men vi er enig om å være uenige og har gode og nære vennskap. Mer enn det trenger jeg ikke.

De fleste er bare tolerante på papiret. Sånn i virkeligheten er nordmenn eksperter på smale øyne. 

Anonymkode: 1758d...c53

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magnus90
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jobbet som hjelpelærer i førsteklasse, hadde mine tanker om alt fra Greta, Klimatet, Klimastreikende ungdommer, enkelte politikere, generelle nyheter osv, var bare kommentarer på artikler på Facebook, kommenterte hva andre svarte og slike ting, hadde fått klager fra foreldre som følte seg krenka og var redd min dårlige tankegang ville påvirke barna. Så jeg ble anbefalt å finne meg noe nytt å gjøre. Forsto ikke helt det da de barna knapt klarte lese "Lisa vil ha is" og ikke var på Facebook å jeg går ikke rundt å diskuterer Trump eller Greta med 6 åringer.

Anonymkode: cf514...0f4

Jeg hadde klaget og sagt til lederen at jeg har rett til å ytre meg og at hvis dette er oppsigelsesgrunn så kontakter jeg advokat (hvis det var en stor og viktig stilling)

Dersom det var et vikariat etc så hadde jeg sagt: Er du virkelig så hårsår krenket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes at kvinner og menn på størrelse med Tess Holiday, burde ha blitt sendt til noe ala en konsentrasjonsleir for overvektige for å kunne gå ned i vekt. En leir der de må trene 6 timer om dagen, spise sunt etc. 

Anonymkode: aac3e...29b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er lite sannsynlig at folk med veldig gode argumenter ville banke deg meg et balltre. Det mest sannsynlige er at de ville bruke argumentene først.

Endret av Michaelhe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes at kvinner og menn på størrelse med Tess Holiday, burde ha blitt sendt til noe ala en konsentrasjonsleir for overvektige for å kunne gå ned i vekt. En leir der de må trene 6 timer om dagen, spise sunt etc. 

Klarer du å se for deg hvorfor dette ikke hadde fungert?

Spent på svaret.

Anonymkode: 557a8...c54

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, man kan si hva man vil om konsentrasjonleirer, men slanke seg fikk de i det minste gjort.

Anonymkode: e20e4...568

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Magnus90 skrev (9 timer siden):

Jeg hadde klaget og sagt til lederen at jeg har rett til å ytre meg og at hvis dette er oppsigelsesgrunn så kontakter jeg advokat (hvis det var en stor og viktig stilling)

Dersom det var et vikariat etc så hadde jeg sagt: Er du virkelig så hårsår krenket? 

Var vikar med ca 7 uker igjen før en eventuel fornyelse av kontrakten. Men fikk meg ny jobb noen dager etterpå å trives utrolig godt der, på tredje året nå 🙂

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvem er tess holiday? En eller annen såkalt plus size kroppspositivist-influenser? 

Anonymkode: 774fe...653

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Northug var en drittsekk som ødela mye av skisporten med måten han vant på, ligge bak og vile i mens andre gjorde jobben også skryta av at han er best etterpå, best er han som har stått på å gitt alt fra start til mål, sleipest er den som henger på å aldri drar noen ting.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At universitetsutdannelse ikke er noe man faktisk trenger og at det man lærer er utdatert og ofte feil ut ifra praksis i yrket.

Anonymkode: 83eb7...c8e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som skriver nedlatende og kvalme kommentarer på nettet har det ikke godt med seg selv. De er ikke fornøyde med sitt eget liv. 
De som trykker «liker» på slike innlegg, er ikke det spor bedre. Jeg irriterer meg over slike som tror de kan gjemme seg bak likes.

Anonymkode: d2e85...d23

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At det ikke er en menneskerett å få barn. Jeg kan forstå at veldig mange vil ha barn, men det er ikke nødvendigvis slik at alle må få biologiske barn. Det er mange barn som trenger et nytt hjem, gjerne hos noen som ikke har barn selv, enten igjennom adopsjon eller fosterhjem.

Anonymkode: e1e35...d35

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De som skriver nedlatende og kvalme kommentarer på nettet har det ikke godt med seg selv. De er ikke fornøyde med sitt eget liv. 
De som trykker «liker» på slike innlegg, er ikke det spor bedre. Jeg irriterer meg over slike som tror de kan gjemme seg bak likes.

Anonymkode: d2e85...d23

Det er vel ingen upopulær mening? Det er jo noe de fleste tenker om de som spyr ut kvalme og nedlatende kommentarer på nett.

Anonymkode: e1e35...d35

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som ofte har gitt meg trøbbel: jeg mener at siden jeg åpenbart støtter at kvinner har rett til å ta abort innen 12 uker uten at det behøver å ha en større grunn enn at det ikke passer med barn akkurat nå, er det riktig at menn har muligheten til å ta en juridisk abort innenfor den samme tidsperoden. Grunnen til at jeg mener dette er at jeg har tro på at dette ikke vil være en lett avgjørelse for en oppegående mann om kvinnen velger å bære frem barnet. Han mister da alle rettigheter som far,men har heller ingen forpliktelser. Han må leve med at han valgte bort sitt eget barn, men jeg mener at også menn bør ha muligheten til å velge.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nesten alle uføre er selv skyld i problemene sine

Anonymkode: 19621...07b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nesten alle uføre er selv skyld i problemene sine

Anonymkode: 19621...07b

Der får du nok mye motstand for alle uføre vil jo selvsagt gjerne jobbe og ingen får uføretrygd som ikke trenger det 😅

Anonymkode: 4f1c9...cc1

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en del upopulære meninger tror jeg.

1. Dødsstraff i Norge, hovedsakelig for dem som begår ekstremt skadelige gjerninger mot mennesker.

2. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være diskriminerende eller rasistisk å spørre en innvandrer hvor hen kommer fra? Om jeg snakker med noen og så spør fordi jeg hører aksenten ikke er norsk, så er jeg bare nysgjerrig og vil vite. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

At universitetsutdannelse ikke er noe man faktisk trenger og at det man lærer er utdatert og ofte feil ut ifra praksis i yrket.

Anonymkode: 83eb7...c8e

Arkeologi er jo for eksempel steingammelt så neppe feil på flere områder.

3. Er så lei av mtf som påstår de er akkurat det samme som kvinner. Nei. Du er en biologisk mann. Du oppfører deg som en og det er ikke så vanskelig å ta deg for en heller. Ikke er du kvinne. Ikke kan du bli mor. Ikke kan du bli lesbisk. Suck it up. 

4. Integreringen i Norge har feilet. 

5. At altfor mange kvinner og menn ikke klarer å kle seg etter kroppsformen sin. 

6. Tynne mennesker kler skinnies. Mennesker med mange kilo fett gjør det ikke. 

7. «Melatoninrik»? Hva i svarte huleste er galt med farget eller afrikaner? Om foreldrene er fra Afrika et sted og bosetter seg i Norge så forblir de og avkom afrikanere. 

8. Språket vårt som går nedover. Man kunne skrive norsk før. Nå er det «mamma sin datamaskin jeg bruker lol» 

9. Folk som klager til avisen når de ikke har råd til ferie eller andre ting. Prioriteringer er en fin ting. 

10. Tukling med naturen. 

11. Oslo er en ekstremt skitten og lite pen by. Bor her. Ser søppel som flyter daglig. 

Anonymkode: fae2e...ccc

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det er da ingen selvfølge at vi ikke skal si hatefulle og krenkende ting. Hvor i alle dager har folk fått det fra? Ikke noe de har tenkt ut selv, i alle fall.

2. Vi trenger en maskulinisering av samfunnet. Kvinner og barn er ikke trygge der menn ikke først har sikret området.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

7. «Melatoninrik»? Hva i svarte huleste er galt med farget eller afrikaner? Om foreldrene er fra Afrika et sted og bosetter seg i Norge så forblir de og avkom afrikanere.

Anonymkode: fae2e...ccc

Hvorfor sier du ikke: Hva i svarte huleste er galt med "neger"?

Svaret på det er også svaret på spørsmålet ditt. Så du er ikke bedre selv, altså. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...