Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

jeg synes det er SIKKELIG tull og be alle i samme kjønn i klassen, barna bør heller be de nærmeste

Anonymkode: a1a0d...630

Men da bidrar man til mer utestenging av andre barn? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Blod said:

Men da bidrar man til mer utestenging av andre barn? 

Jeg synes det er greit så lenge man velger å invitere noen få, ikke invitere alle uten 1 eller 2.

Her inviterer jeg ungens nærmeste, som er en blanding mellom noen få i klassen og barn han kjenner fra andre steder. 

Anonymkode: 96407...bd7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Man trenger ikke inkludere alle mennesketyper i filmer og serier.

Anonymkode: b52d5...997

Og i de fleste reklamer

Anonymkode: cda65...327

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mordi9 skrev (43 minutter siden):

Bunad er stygt!

Helt enig! Og harry og flashete. Mange bruker det kun for å flashe, skryte og vise seg frem. Nå kommer sikkert noen til å dra misunnelseskortet, men jeg har absolutt råd til bunad, jeg vil bare ikke ha. Sa nei til bunad til konfirmasjonen også. Eneste bunaden jeg kunne gått med uten at noen rettet en pistol mot meg er den lilla beltestakken fra Telemark. Men jeg har nada tilknytning til Telemark. 

Anonymkode: 774fe...653

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke norsk bokmål er fint å høre på. Det finnes mange finere dialekter i Norge som heller kunne vært bokmålet vårt. 

Anonymkode: 9809e...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes ikke norsk bokmål er fint å høre på. Det finnes mange finere dialekter i Norge som heller kunne vært bokmålet vårt. 

Det er ingen som snakker bokmål, bokmål er et skriftspråk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/10/2022 at 11:40 AM, AnonymBruker said:

Om man omtaler russere som orcs at de ikke er mennesker, så viser man samme mentalitet som Putin når han sier at Ukrainere ikke er mennesker.

Onde mennesker er også mennesker.

Han sier mye bisarre ting, men har han sagt det?

Anonymkode: e20e4...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/15/2022 at 2:50 PM, Blod said:

Din påstand var at alle overvektige mennesker er dårligere mennesker enn andre, fordi de har dårlig impulskontroll. Jeg har forklart at dette ikke er tilfellet for alle. Det spiller ingen rolle hvor vanlig eller uvanlig den bivirkningen er. Det var dessuten bare et av flere eksempler jeg gav deg på hvorfor påstanden din ikke er korrekt.

At 1 av 10000 feite mennesker har en eller annen medisinsk unnskyldning (sitter i rullestol, går på tunge medisiner o.l.) endrer ikke den generelle trenden: fedme er selvforskyldt. Feite folk mangler rett og slett selvkontroll.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Bokmål er ikke en dialekt. Det er et skriftspråk som er bygd på dansk. 

Ironisk at du skriver bokmål... Hvis du ikke liker det, kan du jo skrive nynorsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

Ironisk at du skriver bokmål... Hvis du ikke liker det, kan du jo skrive nynorsk.

Selv om bokmål er et skriftspråk, så er det jo tilnærmet 100% likt riksmål, og følgelig også en dialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymus Notarius said:

"Bygd på dansk" er overdrevent. Bokmål er en mellomting mellom dansk og hvordan nordmenn pratet. Et slags kompromiss så de som kunne skrive skulle slippe å lære nærmest et nytt språk. Mens nynorsk la mest vekt på vestlandsdialekter la bokmål mest vekt på østlandske. Både bokmål og nynorsk har endret seg siden den gang. De har nærmet seg hverandre. Det har også dialektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
PetterKanin skrev (3 minutter siden):

Selv om bokmål er et skriftspråk, så er det jo tilnærmet 100% likt riksmål, og følgelig også en dialekt.

Riksmål er også et skriftspråk. Det var det man kalte bokmålet tidligere, og så er det noen språkkonservative folk som fortsatt bruker det navnet på en konservativ variant av bokmål. Iflg Store norske leksikon er riksmål "en konservativ ikke-offisiell variant av bokmål".

Du tenker nok på vestkantmål/sosiolekt.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"Bygd på dansk" er overdrevent. Bokmål er en mellomting mellom dansk og hvordan nordmenn pratet. Et slags kompromiss så de som kunne skrive skulle slippe å lære nærmest et nytt språk. Mens nynorsk la mest vekt på vestlandsdialekter la bokmål mest vekt på østlandske. Både bokmål og nynorsk har endret seg siden den gang. De har nærmet seg hverandre. Det har også dialektene.

Skriftspråket var jo dansk før, og folk med utdanning i byene snakka en form for dansk ("dannet dagligtale"), bokmålet bygger jo så klart på det, men det blir feil å si at det bygger på østlandske dialekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matsats skrev (24 minutter siden):

At 1 av 10000 feite mennesker har en eller annen medisinsk unnskyldning (sitter i rullestol, går på tunge medisiner o.l.) endrer ikke den generelle trenden: fedme er selvforskyldt. Feite folk mangler rett og slett selvkontroll.

Det er nok noen, men mange har også ulike sykdommer, feks psykiske. 

Anonymkode: efe30...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymus Notarius skrev (39 minutter siden):

Riksmål er også et skriftspråk. Det var det man kalte bokmålet tidligere, og så er det noen språkkonservative folk som fortsatt bruker det navnet på en konservativ variant av bokmål. Iflg Store norske leksikon er riksmål "en konservativ ikke-offisiell variant av bokmål".

Du tenker nok på vestkantmål/sosiolekt.

Skriftspråket var jo dansk før, og folk med utdanning i byene snakka en form for dansk ("dannet dagligtale"), bokmålet bygger jo så klart på det, men det blir feil å si at det bygger på østlandske dialekter.

Det bygger sikkert ikke på, men det er tilnærmet likt. Altså prates det bokmål enkelte steder på Østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bokmål er ingen dialekt.

Anonymkode: 4f900...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ikke utenlandske flagg i barnetoget!

Anonymkode: f4184...727

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Det er nok noen, men mange har også ulike sykdommer, feks psykiske. 

Anonymkode: efe30...e2c

70% av norske menn har fedme eller overvekt, og 60% av norske kvinner har fedme eller overvekt. Det er rundt 2,5 millioner mennesker. Du mener det er flere millioner mennesker i Norge med f.eks. psykiske lidelser som gjør at de er overvektige? Vås! De aller fleste har ingen unnskyldninger enn at de har svak impulskontroll.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Helt enig! Og harry og flashete. Mange bruker det kun for å flashe, skryte og vise seg frem. Nå kommer sikkert noen til å dra misunnelseskortet, men jeg har absolutt råd til bunad, jeg vil bare ikke ha. Sa nei til bunad til konfirmasjonen også. Eneste bunaden jeg kunne gått med uten at noen rettet en pistol mot meg er den lilla beltestakken fra Telemark. Men jeg har nada tilknytning til Telemark. 

Anonymkode: 774fe...653

Jeg skjønner ikke hvordan et tradisjonsplagg kan være harry. Alle land har jo en folkedrakt som viser en tilhørighet til landet. At en kanskje ikke syntes de er så fine er nå en ting, men harry? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krigen i Ukraina er ikke den første krigen i Europa siden andre verdenskrig.

Selv om det virker som noen tror det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...