Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At alle byfolk og da særlig Oslofolk burde vært integrert på bygda i et år for å virkelig se hvordan ting er der. De kunne bytte liv , venner og jobb med en fra bygda. 

Anonymkode: 38f1a...0ee

det hadde ikke vært så dumt, så hadde bygdene fått se hvordan det er å bo i en by. god plan. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TheHairyToothfairy skrev (1 minutt siden):

det hadde ikke vært så dumt, så hadde bygdene fått se hvordan det er å bo i en by. god plan. 

Jeg tror bygdefolket bedre kjenner til bylivet enn omvendt. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror bygdefolket bedre kjenner til bylivet enn omvendt. 

Tvilsomt. De fleste tror jo at alle bor på Løkka og lever et liv i sus og dus, mens vi drikker cafe latte. Jeg er ingen "by-mot-bygd"-person og ønsker at vi tar vare på byga, bonden og distriktene. Og Norge bruker jo også en haug med penger på nettopp dette. Broer til millioner av kroner til bittesmå øyer med lite befolkning. I'm all for it! Til tross for at jeg er født og oppvokst i Oslo. Elsker dialekter og synes det er flott om man holder på dem, selv om man flytter til byen. 

Men i blant kan det virke som bygdefolket lar mindreverdighetskompleksene sine få regjere og klarer ikke sette seg inn i hvilke utfordringer vi har i større byer. Den vanvittige sytinga når covid-vaksinene skulle fordeles bl.a. Det var tydeligvis viktigere at folk i bygder som ikke hadde hatt et eneste koronatilfelle skulle prioriteres i like stor grad som i byer med kjempetrykk på smitte (nyere statistikk viser hvilken feilprioritering dette ble, men man var livredde for å gi inntrykk av at by-folk ble prioritert). For ikke å snakke om den latterlige hoveringen hver gang det snør. Da viser (spesielt) nordlendingene at de har null snøring på moderne, hektisk infrastruktur og veinett i store byer, og klapper seg åndsvakt på brystet i stor selvtilfredshet fordi de klarer manøvrere snøscooteren sin  gjennom det eneste veikrysset i mils omkrets. De trenger én brøytebil for å holde det ene krysset sitt fritt for snø. Vi trenger tusenvis. Et regnestykke som dessverre ikke går opp.

Anonymkode: 0e77f...01f

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er den eneste skikkelige byen vi har i Norge, Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand osv er egentlig bare bygder.

Anonymkode: b52d5...997

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror flere syklister er delvis skyld i sitt dødsfall. Det forbauser meg hvor drøye de er i trafikken, med tanke på sin egen sikkerhet. Her forleden så jeg en syklist som ikke kunne stoppe opp for en gravemaskin på sin egen side, og som nesten fikk graveskuffen i hodet.

Anonymkode: 783ac...9ea

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man omtaler russere som orcs at de ikke er mennesker, så viser man samme mentalitet som Putin når han sier at Ukrainere ikke er mennesker.

Onde mennesker er også mennesker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, AnonymBruker said:

1. I stedet for å begrense folks hverdagsliv med avgifter og bompenger på privatbilisme, så burde man stoppe folk som reiser hit og dit hele tiden (om målet er miljø- og klimakampen). Næringslivsfolk som like så godt kan ha Teams-møter, og folk som har mange fritidsreiser pr år bør begrenses først. Som en bonus begrenser det forskjeller mellom barn (hvor noen er på 4-5 turer hvert år, og andre på ingen).

2. Vanskelig barndom og/eller rusproblemer er ingen unnskyldning for drittsekkoppførsel

3. Det er greit å sette svake grupper opp mot hverandre. Vi har ikke råd til å gi like mye til alle, og vi må derfor velge hva og hvem vi skal prioritere. Mens bostedsløse har rett på egen leilighet, så blir eldre stuet på 4-rom og dobbeltrom. Det skulle vært motsatt. 

Anonymkode: dee20...e94

100% enig her..men tørr ikke akkurat fronte det..tror det er svært upopulært hos mange ja. 

Anonymkode: 59a6d...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Om man omtaler russere som orcs at de ikke er mennesker, så viser man samme mentalitet som Putin når han sier at Ukrainere ikke er mennesker.

Onde mennesker er også mennesker.

Det kommer an. Det kan hende at den som sier slik glemte å ordlegge skikkelig slik at det ikke kom klart frem at de mente Russiske soldater, ikke sivile.
Og det er helt rett, Russiske soldater og politikere er nå onde

Endret av Inverto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

matsats skrev (På 19.4.2022 den 13.32):

Som nevnt, iflg Felleskatalogen er vektendringer noe som påvirker 1 av 10 som bruker antidepressiva. Å skylde på antidepressiva for overvekt er like latterlig som å skylde på alvorlig funksjonshemming. Det er svært sjelden og overhodet ikke en vanlig grunn til overvekt.

Din påstand var at alle overvektige mennesker er dårligere mennesker enn andre, fordi de har dårlig impulskontroll. Jeg har forklart at dette ikke er tilfellet for alle. Det spiller ingen rolle hvor vanlig eller uvanlig den bivirkningen er. Det var dessuten bare et av flere eksempler jeg gav deg på hvorfor påstanden din ikke er korrekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg var gift med en rik mann. Rett og slett. 

Anonymkode: efe30...e2c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor det?? 😮 Hva er så bra med rike menn?? 

Anonymkode: 1758d...c53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor det?? 😮 Hva er så bra med rike menn?? 

økonomisk trygghet?

Jeg valgte en rik mann selv om jeg er i full jobb selv. Primært fordi jeg vokste opp med fattige foreldre, og jeg ønsket at barna mine skulle ha ekstra økonomisk trygghet.

Anonymkode: 96407...bd7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

økonomisk trygghet?

Jeg valgte en rik mann selv om jeg er i full jobb selv. Primært fordi jeg vokste opp med fattige foreldre, og jeg ønsket at barna mine skulle ha ekstra økonomisk trygghet.

Anonymkode: 96407...bd7

Har vært med en rik mann før (mangemillionær, ikke noen få mill), det var den beste tiden i mitt liv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et perfekt eksempel på at om man har penger, så er det umulig å vite om en kvinne egentlig liker mannen eller pengene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 22.02):

Det føles blodig urettferdig at innvandrer får leilighet og topp pensjon når de kommer hit til landet ( ikke noe i mot å ta de i mot) i mens norsk ungdom må sette seg i stor gjeld for å kunne finne et sted å bo og etter å ha jobbet hele livet mottar de minstepensjon ofte.

Anonymkode: f58eb...ca1

Søren og,jeg som har spart på EK i 5 år. Dette skulle jeg visst om før. Samme med gratis tannlege,lappen etc.

Hilsen innvandrer

Anonymkode: f30a5...7fa

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2022 den 9.15):

"Født i feil kropp", transer og alt annet i den kategorien er psykisk sykdom og burde vært behandlet deretter. Samfunnet vårt er helt på villspor når vi skal tillate et "tredje kjønn", omtale folk som "cis" og innbitt kjempe for at folk som er født menn skal omtales som mamma. 

Ungdommene våre plukker opp dette i sosiale medier og blir påvirket til å tro at de egentlig er det andre kjønnet. Eller at de er trans. 

Noen finner ut at de er homofile. Det er helt greit. Men alt dette andre? Psykiatri. De trenger hjelp, ikke operasjon. 

Anonymkode: d1bce...404

Kunne ikke vært mer enig!

Anonymkode: 3daa4...3ac

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Et perfekt eksempel på at om man har penger, så er det umulig å vite om en kvinne egentlig liker mannen eller pengene.

Ja, kan ikke bare vi alle bli døds-stygge? Kan ikke alle bare få råtne tenner, bli overvektige, la seg forfalle, plukke seg i nesen, smøre bæsjen utover kroppene våre, sånn at vi vet hvem som liker oss, til tross for at vi ser jævlige ut og ikke har noen ting. 

Dessuten, tenk på hvor sykt mye vi sparer på helseutgifter, osv. Faktisk trenger vi faktisk ingen utgifter til noe som helst, fordi alle lever lykkelig på gaten med råtne tenner, kreft er jo bare en hyggelig variabel og er mest interessert i å like hverandre på ekte, med eller uten bæsj. 

GENIALT. 

Men sånn på siden, det er lettere å like noen hvis man føler seg trygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ville ikke giftet meg med mannen om jeg ikke likte han. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er SIKKELIG tull og be alle i samme kjønn i klassen, barna bør heller be de nærmeste

Anonymkode: a1a0d...630

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke inkludere alle mennesketyper i filmer og serier.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...