Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Udyrisk skrev (7 minutter siden):

Nei,for det er ikke kult å ha panikk for å bli gammel. Skjerp deg! Håper du blir fort grå. 

Jo, det er kult å være blond. «Blondes have more fun». 

Anonymkode: bc2f5...bb2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for hatefullt innhold 

Perelandra, mod. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes mange i Norge syter og klager for alt mulig, og forventer at velferdsstaten skal fikse alt for dem. Barnepass året rundt, behandling for alle slags sykdommer, osv. De som klager mest, er jo gjerne ikke de som virkelig sliter.

Høres kanskje ut som jeg støtter FRP nå, men jeg er langt unna det. Jeg synes bare folk skulle ha litt mer skamvett og ikke bare kreve hele tiden.

Anonymkode: 4ae9d...64e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer ganske kjapt på narsissister og andre dyssosiale personer. Sier sjelden særlig mye, men lar meg heller ikke begeistre like mye som folk sundt meg. Folk rundt meg synes jeg ikke er positiv nok overfor vedkommende. Når de samme personene kommer til meg senere og søker støtte synes de det er klanderverdig at jeg ikke var mer tydelig enda jeg virkelig har forsøkt å gi beskjed om at vedkommende ikke er like sjarmerende som de mulig håper på. For all del: Jeg støtter 100%, men hvordan skal jeg klare å nå gjennom på et tidligere stadie overfor folk som ikke vil høre på meg?

Anonymkode: 5453f...b18

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 15.14):

Legge ned all høyre utdanning i samme sleng da. For hvorfor skal man gidder å utdanne seg hvis man ikke får mer lønn for strevet?

Anonymkode: a7ec9...fcc

Utdanningstiden er stort sett et stort gode for de som tar den. Mange har sin beste tid i livet da de studerte. Da er ikke noen år med utdanning noe argument for høyere lønn.

Anonymkode: 3fabc...afe

AnonymBruker
Skrevet
jaeols skrev (På 27.5.2025 den 22.18):

Er du en egoist?

?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg synes mange i Norge syter og klager for alt mulig, og forventer at velferdsstaten skal fikse alt for dem. Barnepass året rundt, behandling for alle slags sykdommer, osv. De som klager mest, er jo gjerne ikke de som virkelig sliter.

Høres kanskje ut som jeg støtter FRP nå, men jeg er langt unna det. Jeg synes bare folk skulle ha litt mer skamvett og ikke bare kreve hele tiden.

Anonymkode: 4ae9d...64e

Trenger ikke stemme FrP for å mene dette.

Jeg stemmer langt ut på venstresiden og synes også at Nordmenn flest er late, sytete, og forventer å bli tatt hånd om av staten i steden for å stå på selv. Hvis det er noe staten ikke gir dem, så er det "urettferdig". Huff!

Anonymkode: 1418a...e1b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2025 den 22.46):

Joda, mange som vil beholde nynorsk som språk, men omtrent ingen vil fjerne bokmål. De som er for nynorsk sier ofte «Ja takk» til begge deler. De vil ikke ta bort bokmålen.

Anonymkode: 6d435...903

Vi må bli kvitt nynorsk, det er helt ubrukelig som språk. Sats heller alt på bokmål. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 15.14):

Legge ned all høyre utdanning i samme sleng da. For hvorfor skal man gidder å utdanne seg hvis man ikke får mer lønn for strevet?

Anonymkode: a7ec9...fcc

Mulig det er vanskelig for deg å forestille deg, men det er ikke nødvendigvis først og fremst lønna som er motivasjonen for høyere utdannelse. For mange (undertegnede inkludert) handler det i langt større grad om interesse. Om jeg fikk like mye for å jobbe på Kiwi som jeg fikk for jobben min (som jeg har masterutdannelse for), ville jeg likevel valgt å ta utdannelse for å få den jobben jeg har. Så mye tid man bruker på jobben i løpet av livet, er det veldig viktig å gjøre noe man trives med (som for all del kan være å jobbe på Kiwi, altså, men dere skjønner poenget).

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg skjønner godt at unge menn tyr til dette. I et samfunn hvor personlighet lenger ikke teller og alle er like, må man se bra ut utseendemessig. Pene mennesker får alle mulige fordeler i livet. Det er bare fakta.

Skulle ønske jeg trente tung styrke da jeg var i 20-årene. Nå sitter jeg her som en spinkel 39-åring ingen ser på to ganger. Jeg burde tatt grep for å fikse hårtapet som begynte i 20-årene. Nå er jeg helt skallet.

Skallet og spinkel VS fyldig hår og godt trent? You do the math.

https://www.nrk.no/mr/per-steinnes-driv-pa-med-internettfenomenet-_looksmaxxing_-_-lege-harald-dobloug-atvarar-1.17423766

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ned på disse «businessdamene» som florerer på Instagram som tror de skal få økonomisk frihet av å selge vann-maskiner til 70k og kaller det «high ticket affilliate marketing». Vedder på at majoriteten av disse som har dette som «heltidsjobb» er trygda.

Anonymkode: 6a70a...6f0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er så dritt lei hele Pride styret hele tiden. 

Anonymkode: aac3e...29b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lei av alle disse kampene for alle mulige folk sine rettigheter. Der man egentlig bare slår inn åpne dører fordi 99% er helt enige i at disse rettighetene skal ivaretas.

Ain’t nobody got time for dat. Jeg vil bare rekke jobb, middagslaging, lekser, fotballtrening og legging.

Anonymkode: 8aa4a...1e0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (11 timer siden):

Jeg skjønner godt at unge menn tyr til dette. I et samfunn hvor personlighet lenger ikke teller og alle er like, må man se bra ut utseendemessig. Pene mennesker får alle mulige fordeler i livet. Det er bare fakta.

Skulle ønske jeg trente tung styrke da jeg var i 20-årene. Nå sitter jeg her som en spinkel 39-åring ingen ser på to ganger. Jeg burde tatt grep for å fikse hårtapet som begynte i 20-årene. Nå er jeg helt skallet.

Skallet og spinkel VS fyldig hår og godt trent? You do the math.

https://www.nrk.no/mr/per-steinnes-driv-pa-med-internettfenomenet-_looksmaxxing_-_-lege-harald-dobloug-atvarar-1.17423766

Du kan da trene tung styrke nå! Det blir faktisk viktigere og viktigere med alderen. Kom deg ut og start nå fremfor å dvele over det du ikke gjorde. :) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hver gang det kommer en ny ruspolitikk blir jeg frustrert over at den ikke er liberal nok.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 22.14):

er ikke trygg der i hele tatt da

Anonymkode: a1a0d...630

Jo det er de, bare å reise hjem. Ingen grunn til å være her. Vi har nok fra før. 

• Liker 1
Skrevet

Norge er i økende fritt fall på vei ned på mange områder. Kultur, identitet, politikk, ned bygging, utnyttelse av svakheter i systemet, overbyråkrati, og korrupsjon. 

Normen i Norge er at vi skal fremstå for gode til slike problemer, og at man ikke skal være en urokråke i vårt samfunn:
Påpeker man feilene med Norge, så er man raskt stemplet enten som FrP'er, nazist, propagandist, ufølsom, kvinnehater og det ene eller det andre.

Selvsagt ønsker man ikke å bli assosiert med den slags - og resultatet er at befolkningen velger derfor å tie, i frykt av å få ryktet sitt ødelagt.  Helst skal man forkynne opplagte verdier bare for å vise at man er på samme side og fortsette å fronte hvor god Norge er.

Dette er et skarpt blikk til hvordan kulturell makt er plassert, gjerne disproposjonelt  - og et innblikk i viktigheten av å forstå hva man egentlig oppfordrer til når man har sterke meninger om et eller annet.

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 17.24):

Hvis bokmål blir utfasa er det jeg snakker om. Da vil vi få flere nynorskbrukere. Les hva jeg skriver du. 

Anonymkode: c7868...54b

AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 16.42):

Fordi jeg skriver bokmål kun på KG for å ikke bli gjenkjent. Altfor få som skriver nynorsk her men det blir flere den dagen nynorsk blir utfasa i skolen. 

Sånn utover at du burde vurdere å lese igjennom hva du selv skriver - bokmål kommer selvsagt ikke til å bli utfaset, men det er godt mulig nynorsk blir det.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

All støtte for foreldre burde fjernes. Jeg er lei av å betale for andres barn! De som har barn kan betale for dem selv!

Fjern kontantstøtte, barnehageplass, farspermisjon. alt!

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 17.33):

Hvis hatere vil ta bort nynorsk så kan vi nok gå til frontalangrep på bokmål. Unyttig og fisefint,passer ikke noe sted. 

Fisefint? Det ligger nært hvordan folk snakker på store deler av Østlandet. Jeg ser heller ikke hvordan du kan påstå at det er unyttig når du selv skriver bokmål.

Anonymkode: 6d435...903

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...