Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er helt sykt at ETT land har sponset halvparten av all bistand i verden, og forsvar i den vestlige verden, de siste 50 årene.

Og så syns jeg det er helt sykt den reaksjonen de som har nytt godt av dette nå viser dette ene landet som er på konkursens rand når de prøver å rydde opp i det.

Anonymkode: 60024...7b9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns det er helt sykt at ETT land har sponset halvparten av all bistand i verden, og forsvar i den vestlige verden, de siste 50 årene.

Og så syns jeg det er helt sykt den reaksjonen de som har nytt godt av dette nå viser dette ene landet som er på konkursens rand når de prøver å rydde opp i det.

«Norge er eneste land i OECD med mer enn 1% av brutto nasjonalinntekt (BNI) til offisiell utviklingsbistand (ODA) i 2023.»

Norge gir 1.09% av BNI, USA gav (før Trump satte igang) 0.24%.

Anonymkode: 3b5c0...d7f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 12.02):

Så når du sa at rusmidler har skadevirkninger pga det er ulovlig så mente du… ?

Fordi det er uregulert og stigmatisert, vil folk finne seg i situasjoner som går negativt ut over seg selv og andre på en måte som kunne vært unngått om det ikke var ulovlig på den måten det er i dag. Hvis problemet med ulovlige rusmidler var at det er skadelig for deg selv og andre rundt deg, ville ikke alkohol eller tobakk vært lovlig heller. Men det er det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ekspander  

«Norge er eneste land i OECD med mer enn 1% av brutto nasjonalinntekt (BNI) til offisiell utviklingsbistand (ODA) i 2023.»

Norge gir 1.09% av BNI, USA gav (før Trump satte igang) 0.24%.

Hva har dette med mitt innlegg å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker inderlig at hver bidige jævel som skader dyr møtes av knallhard, ond og brutal karma. 

Anonymkode: b7f7d...926

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange som ikke har venner er skyld i det selv. De pleier ikke vennskap og er så selvsentrerte at folk går regelrett lei de. Tilslutt forsvinner alle en etter en, for det er ikke et likeverdig vennskap som går begge veier. 

Anonymkode: 2cd9d...b24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva har dette med mitt innlegg å gjøre?

USA har gitt ganske lite bistand relativt BNI. Derfor er innlegget ditt misvisende.

AnonymBruker
Skrevet

Toro er godt 😀

Anonymkode: 7ee96...2dd

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

USA har gitt ganske lite bistand relativt BNI. Derfor er innlegget ditt misvisende.

Nei, det er helt irrelevant i forhold til mitt poeng, og både meningen min og det faktuelle grunnlaget er 100% valid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nei, det er helt irrelevant i forhold til mitt poeng, og både meningen min og det faktuelle grunnlaget er 100% valid. 

Det må du gjerne mene men det er en ignorant mening.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov og svar til dette 

Perelandra, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 9.24):

Par som får ner enn to barn er mindre begavede.  

Anonymkode: bf527...c9b

Det heter mer. Eg har 4 og er høyskoleutdannet og klarer meg fint sosialt.

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det må du gjerne mene men det er en ignorant mening.

Det må du gjerne mene, men for resten av verden er det helt irrelevant.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 20.39):

Jeg digger Trump (og Vance). Ikke sånn personlig men det godt med noen som endelig tør å si ting slik som de er. Noe som alle egentlig vet, men ikke tør å si fordi de ønsker å værre politisk korrekte... 

Anonymkode: d9d73...ac7

Vance har kalt Trump for Amerikas Hitler. Likevel ble han Trumps visepresident. Om man ikke klarer å gjennomskue at Vance sier hva som helst for å få makt så er man ekstremt naiv. Det er få i verden som er så lett å gjennomskue som Vance.  

Skal også godt gjøres å ikke klare å gjennomskue Trump med tanke på hvor mange åpenbare løgner han kommer med. 

Jeg skjønner virkelig ikke dere som tror at Trump og Vance "sier ting slik som de er" for disse to mennene bytter meninger oftere enn  vanlige folk bytter sokker. 

Anonymkode: 5a9db...59c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jehovas vitner er farligere enn folk aner. Bak den smilende fasaden finner vi høykontroll på grusomt nivå.
Verste sekten i Norge.

Anonymkode: e7e52...c46

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sukker er et «rusmiddel» for meg. Selv etter vektnedgang og nå stabil vekt, hender det jeg ruser meg på bakverk , kake og vingummi. 

Anonymkode: bc2f5...bb2

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At leger og/eller forskere som liker innleggene til Kunnskapskanalen er litt enkle. 

Anonymkode: aaa6b...24b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at kvinner på langt vei har seg selv å takke når de i fylla blir med noen hjem, kliner og sender seksuelle signaler, legger seg i samme seng, med dritfull gammel eller ny bekjent, blir voldtatt - da tenker jeg ikke på brutal overfallsvoldtekt, men at den fulle mannen prøver seg. Selvsagt skal ikke mannen gjøre dette - men grensene er ikke åpenbare. Man har mange eksempler på at særlig unge gutter har eller har vært i fare for å bli utsatt for justismord i slike saker...

.. jeg var på hyggelig middag med slekt her om dagen. Dattteren til min kusine er jurist og ble opptatt av å snakke om om dette med sin mor, da vi møtte en kar som er kjent for å blant annet ha forsvart Gaute Drevdal. Hun var ganske opprørt - jeg er vel egentlig opprørt over at han fikk så streng straff så lenge etter hendelsene. Greit - han var en drittsekk, men det var et miljø med veldig mye utagerende festing, fritt sexliv og mye rus. Dessuten var det mange damer som han på ham fordi han var en maktperson som de kunne bruke.

Anonymkode: 99656...cfb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg mener at kvinner på langt vei har seg selv å takke når de i fylla blir med noen hjem, kliner og sender seksuelle signaler, legger seg i samme seng, med dritfull gammel eller ny bekjent, blir voldtatt - da tenker jeg ikke på brutal overfallsvoldtekt, men at den fulle mannen prøver seg. Selvsagt skal ikke mannen gjøre dette - men grensene er ikke åpenbare. Man har mange eksempler på at særlig unge gutter har eller har vært i fare for å bli utsatt for justismord i slike saker...

.. jeg var på hyggelig middag med slekt her om dagen. Dattteren til min kusine er jurist og ble opptatt av å snakke om om dette med sin mor, da vi møtte en kar som er kjent for å blant annet ha forsvart Gaute Drevdal. Hun var ganske opprørt - jeg er vel egentlig opprørt over at han fikk så streng straff så lenge etter hendelsene. Greit - han var en drittsekk, men det var et miljø med veldig mye utagerende festing, fritt sexliv og mye rus. Dessuten var det mange damer som han på ham fordi han var en maktperson som de kunne bruke.

Han endte med ett års fengsel.  Han ble opprinnelig dømt for voldtekt av 9 kvinner, men anket saken og endte med å bli frifunnet for alle voldtektene utenom av en kvinne. Opprinnelig bla han også dømt for voldtekt av en jente under seksuell lavalder, noe som helt riktig økte straffen.  Da han ble dømt til ett års fengsel måtte han også betale erstatning til fem av kvinnene siden dommerne mente det var over 50 prosent sannsynlig at han hadde voldtatt fem av kvinnene. 

Synes ikke ett års fengsel var spesielt strengt med tanke på at dette er en mann som mest sannsynlig har voldtatt flere kvinner og helt sikkert har voldtatt minst en kvinne. 

Opprinnelig ble han dømt til 13 års fengsel, men det må sees i sammenheng med at han da ble dømt for voldtekt av 8 kvinner og ett barn under seksuell lavalder, 9 ofre til sammen. 

Synes Drevdal slapp svært billig unna med ett år.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er nok omvendt. Det skal enormt mye til for å bli dømt for voldtekt. Det må bevises "utover enhver rimelig tvil" og i disse tilfellene så er det ord mor ord og da er det nærmest alltid rimelig tvil. 

Synes ikke du bør kalle dem "unge gutter". I beste fall er de unge menn. 

Men enig i at kvinner bør advares mot å dra hjem til ukjente menn etter å ha vært på fylla. Det er et paradoks at mange kvinner er (med rette) redde for å sette fra seg drinker, men har ingen problemer med å bli med ukjente menn hjem. Mennene trenger heller ikke dope ned kvinnene når de uansett frivillig drikker seg fulle og blir med ukjente menn hjem. 

Synes også foreldre, lærere og kompiser bør bli flinkere til å snakke med gutter og unge menn om at det er voldtekt å ha sex med kvinner som har sovnet og at det heller ikke er greit å ha sex med noen som er i grenseland når det kommer til evne til samtykke.  Det burde være åpenbart, men det er alt for mange menn som nærmest bærer fulle damer med seg hjem fra byen fordi kvinnene er for fulle til å gå av egen maskin. 

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...